בגרות בתנ"ך כללי

רותםג1

New member
בגרות בתנ"ך כללי

שלום לחברי הפורום! בתחילת השנה הקרובה אני מתכוון להשלים באופן פרטי את הבגרות בתנ"ך, כנראה שאני אעשה 5 יח' בתנ"ך כללי, הבעייה היא שאני אדם מאמין ואני די מפחד שתהיה לי בעיה עם צורת הלימוד החילונית-אתאיסטית. אין אפשרות לעשות את הבחינה הדתית באופן פרטי, מה גם ששמעתי שהיא הרבה יותר קשה! יש פה מישהו בפורום שהוא מאמין, ולמד תנ"ך כללי? ואיך זה השפיע עליו? או שאולי הכל תלוי במורה ?
 

פלגיה

New member
לא עשיתי את זה

ואני לא ממש מכירה את הבגרות הכללית. אבל משאלות שמובאות כאן בפורום כשאלות שיעורי הבית אני יודעת שאני לא הייתי מסתדרת עם דרך הלימוד לבחינה הכללית. יותר מדי אמצעים ספרותיים והיסטוריים, פחות מדי דגש על הפרשנות המסורתית וניתוחה.
 

סקיפי

New member
בבגרות לדתיים, אפילו זה לא.

ללמוד רשימה ארוכה של פרשנים כמו תוכי, והלימוד נעשה בחתיכות חתיכות - בלי להסתכל על הכל כיחידה שלמה, בומיוחד בחומשים.
 
הבגרות לדתיים בסדר...

כבסיס לקריאת פרשנות. באופן אישי לא שיננתי אף מפרש - מדובר בכלים, שצריך לדעת להתמודד איתם. אנסין זאת גישה טובה, כמעט לכל הבחינה. ראיתי בגרויות בתנ"ך כללי ואני לא מת על הגישה הספרותית-מחקרית המוגזמת שם, אבל אפשר לחיות עם זה אם יודעים לענות על השאלות הקשות שעולות. כשאומרים לך "השווה את סיפור הבריאה שבבראשית א' עם סיפורי הבריאה שבעלילות גילגמש" אתה עומד להתפלץ, ואתה צריך להיות מוכן לזה ולמשמעויות של אמירות כאלה. זה לא בלתי-אפשרי, זה בעיקר מטריד מבחינה נפשית. בהצלחה! :)
 
למעלה