בבקשה שאלה

בבקשה שאלה

הבן שלי עבר מהחינוך המיוחד לחינוך הרגיל, עדין בכיתה קטנה, זה אינו מעיד כי הוא ילד מופרע או עצלן, הוא ילד בוגר מאוד, ללא בעיות התנהגות , פשוט פיגר בחומר לימודי עקב בעיות גרושין בזמנו - לצערי. הוא נכנס השנה ונתקל במורה ילדותית שעל כל דבר מענישה, זה לא עושה חסד עמו וזאת בעיה, השבוע אמר לי שהיא כותבת בשגיאות כתיב, שוכחת כל פעם מה רצתה להגיד או מה אמרה ואיך להמשיך, והגרוע מכל, "מתיחסת אלינו כמו ילדים מפגרים" - כך אמר ואחר כך הוסיף "את צריכה לךראות את הילדים אחר כך מאמינים שהם כאלה מטומטמים ומתנהגים ככה" - הילד שלי מאוד בוגר ומה שהוא אמר מלחיץ אותי מאוד, מדובר במורה שהיא בעצם עדיין לא תעודת הוראה צעירה מאוד וללא קשר לגילה או לתעודה שלה, אני עצמי הרגשתי שהיא לא בשלה והילד שלי מקבל עונשים כמו השעיות וזה מטריף אותי, כי עד לשנה זו, בבתי הספר בו למד, היה אהוב על מורים שאפילו סיים שם אצלכם את הלימודים וכל הזמן רק קיבלתי מחמאות עליו, על הלימודים ועל הבגרות שלו. המנהל השבוע אמר לי משפט שמאוד כאב לי "הילד שלך מטפס עליך" ואני כאמא עם אצבע על הדופק, מתנדבת במקום שהוא קשור להתנהגות עבריינית של נוער ולא ארחיב בנושא - יודעת להעניש כשצריך, ויש לי ילדים שיודעים, שאני לא פריירית במילים פשוטות - אז איך הוא זורק לי משפט כזה, כשאמרתי לו שזה מעליב שהוא מחליט לומר משפט כזה בלי לדעת אם אכן הילד מטפס עלי או לא, אלא בגלל שזה טקסט אוטומטי של מורים או מנהל, זה כאב לי, והוא התנצל - מה יש לכם להגיד על הודעתי בכללותה. מאוד קשה לי עם הגישה המקובעת שהם צודקים ואני לא. תודה
 

harhanegev

New member
אני לא עורך דין

ואין לי מושג מה אומרים החוקים והתקנות, אבל אני מניח שבסופו של דבר את רוצה את טובת בנך, ולדעתי הדרך היחידה היא לדבר. אינני יודע ואינני מתיימר לדעת כמה אחוז מהבעיה נמצאת אצל כל מרכיב בפאזל, אך נראה לי שהמפתח הטוב ביותר לפיתרון הוא לקבוע פגישה עם הילד+המורה+המנהל+את, ולדבר על כל המצב ועל מה עושים כדי ללכת קדימה. בלי האשמות נחרצות על אף צד (אפילו אם הן מוצדקות), אלא בטונים של מה אנחנו עושים כדי שהמצב ישתפר ויתקדם. הייתי כבר בסיטואציות כאלו, ושיחה רצינית וגלויה כזאת יכולה לחולל נפלאות.
 

זהבה נ

New member
האם את בטוחה שהמורה ללא הסמכה???

כמורה בכיתה של תלמידים בחינוך המיוחד היא אמורה להיות מורה לחינוך מיוחד, אני לא יודעת מה ההגרה של הכיתה בה לומד בנך האם כיתה לתמידים לקויי למידה או כיתה לתלמידים עם קשיים רגשיים, אבל מאוד מוזר לי נושא ההסמכה וראוי לבדוק זאת לעומק. בכיתה לחינוך מיוחד קיימת תוכנית לימודים אישית לכל תלמיד ועותק מאותה תוכנית את כאימא אמורה לקבל עד חודש דצמבר, מאוד חשוב שתהיי מעורבת וחלק מהנעשה עם בנך אבל חשוב לא להתערב בשיקולים החינוכיים שלעתים יש להם מטרות מקצועיוטת למען התלמיד ואנו כהורים לא תמיד רואים מכאן מה שרואים משם, חשוב לתת קרדיט לצצות הכיתה כי בכיתת חינוך מיוחד בבית ספר רגיל יש פיקוח מטעם המפקח לחינוך מיוחד וגם הדרכה מקצועית לצוות הכיתה. אני מאמינה שפגישה עם הצוות המקצועי של הכיתה בה תעלי את התחושות הקשות שלך תועיל למען טיהור האוירה ובאופן ישיר זה ישפר גם את תפקודו של הילד שלך כי התחושות שאת מרגישה גם אם את לו רוצה משודרות לילד שלך והוא כן מרגיש אותם גם אם את לא משוחחת איתו עליהם ואולי זו היתה הכוונה של המנהלת. אני לא מנסה להאשים ומניסיוני אני מדברת בבית הספר הקודם שהיה בית ספר לחינוך מיוחד יש תוכניות לימודים שונות וצוות ביחס מספרי אחר מאשר בכיתה של חינוך מיוחד וכל הקונספט שונה, לכן חשוב מאוד שתתני את הדעת מה אתם משיגים בלימודים בכיתה לחינוך מיוחד והאם יש או אין חויות של הצלחה לילד כי זה גורם שיכול לגרום להצלחה או כישלון בשילובו בבית ספר רגיל ובעתיד אולי אפילו בכיתה רגילה... אני חוזרת שוב דרשי עותק מתוכנית הלימודים של הילד שלך ולמדי מהן המטרות שלה וכיצד מצופה להשיג אתהמטרות(את אמורה להיות שותפה לתוכנית) אם יש לך מה לומר על התוכנית חשוב לכנס פגישת ייעוץ עם הצוות הכולל של הכיתה בבית הספר ולא תמיד יחד עם הילד זה יותר טוב. חשוב לעודד ולתמוך בילד תמיד אבל חשוב גם להיות מציאותיים למטרות שאותם רוצים להשיג. אני לא מצויה בכל הפרטים ולכן חושב לי שתבררי עוד לעומק לפני שתוציאי קיטור מול המורה של הילד בכדי שלא יהיה לה טעם מר כי אולי המטרות שלה טובות בסופו של דבר אולי הקשיחות שלה והצבת הגבולות שלה יש להם מטרה שאת אינך יודעת אותה. אבל חשוב לי להדגיש לך שתדעי תמיד שאם רגשותייך לא תומכות בצוות החינוכי של בית הספר והכיתה זהמשודר לילד שלך וזה מתכון לכישלון שלו במסגרת ולמענו חשוב ביותר לעבוד בשיתוף פעולה ולנסות ללכת בין הטיפות הרי הצלחה שלו זו הצלחה של צוות בית הספר ושלך יחד. בהצלחה.
 
למעלה