באן: בנייה במזרח י-ם אינה מועילה

באן: בנייה במזרח י-ם אינה מועילה

באן: בנייה במזרח י-ם אינה מועילה
נכתב ע"י: איציק וולף

מזכיר האו"ם באן קי מון אומר כי בנייה ישראלית של 300 יחידות דיור במזרח ירושלים אינה מועילה לקידום התהליך המדיני בין ישראל לפלשתינים


מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, אומר כי החלטת ישראל לבנות כ-300 יחידות דיור במזרח ירושלים אינה מועילה. עוד ציין כי ידון בסוגיה עם חברי הרביעיה הבינלאומית, הקוורטט. הדברים נאמרו בעקבות הודעת פקידים ישראלים (4.12.07) כי המדינה פרסמה מכרז לבניית דירות בשכונת הר חומה במזרח ירושלים.

"בנייה במזרח ירושלים זמן קצר כל כך לאחר וועידת אנאפוליס אינה תעזור ליצירת אמון בין ישראל והפלשתינים ומסכנת את תהליך השלום", אמר.

ירדן גינתה (יום ה´, 6.12.07) את תוכניותיה של ישראל לבנות במזרח ירושלים. שר ההסברה של ירדן נאסר ג´ודה אמר ברבת עמון כי התוכניות הללו מסכנות את הסיכויים של שיחות השלום עם הפלשתינים ודרש להפסיק מייד את פעילויות ההתנחלות.

"תוכניות ישראל מסלימות את המתיחות בינה לבין הפלשתינים ומסכנות את המאמצים לפתוח במשא-ומתן ישיר בין שני הצדדים ולהחיות את תהליך השלום", ציין, "זוהי ההרחבה הראשונה של ההתנחלות" מאז חודשו שיחות השלום עם הפלשתינים".

"ישראל מפירה את המשפט הבין לאומי ואת החלטות האו"ם, הרואות בגדה המערבית ובמזרח ירושלים שטחים כבושים", אמר השר ג´ודה לסוכנות הידיעות הממלכתית פטרה.

גם בממשל האמריקני לא מרוצים מן התוכניות הישראליות. גורמים בממשל ציינו כי ארה"ב לא רוצה שישראל או הפלשתינים ינקטו צעדים העלולים לסכן את המשא-ומתן. בשל כך דרשו האמריקנים הבהרות ישראליות ביחס לתוכניות הבנייה בבירה.
 

הMפצח

New member
או"ם שמום

שילך קודם ויבקר את תוכנית החינוך הפלסתינאצית ואז שיחזור ויגיד מה מועיל לשלום ומה לא.
 
למעלה