התכניות החלקיות שלי בפנים: הבעיה שאי אפשר לעבור בנת"צ
אתר / אפליקציה ליצירת קווים
http://www.transitmix.net/
האתר מאפשר ליצור קווי אוטובוס, להעריך עלות (לפי עלות אמריקנית) והמסלול נמתח אוטומטית בין נקודות אותן ניתן לציין בלחיצה ואף להזיז.
לחיצה כפולה גורמת לקו להסתיים ואי אפשר להמשיך אותו אבל חוץ מזה - מדובר בכלי תיכנון חינמי מעניין.
לצערי הכלי לא יכול להעריך נסועה אלא להעריך לו"ז ועלות בלבד, וכמו כן הלו"ז שלו בנוי על שבוע העבודה המערבי - ימי ב'-ו' שרק בהם יש אופציות לשעות שיא וכו', בעוד שלימי שבת וראשון יש לקבוע תדירות מסויימת לכל היום.
תיכנון מהנה
התכניות החלקיות שלי בפנים: הבעיה שאי אפשר לעבור בנת"צ
זה אבסורד שאתר של תכנון תחבורה ציבורית לא נותן לעבור בנת"צ, למשל בבן יהודה בתל אביב.
http://www.transitmix.net/map/36525
קיצור התכניות שלי:
1) קו 139 (קווים) - מקרית אונו ואור יהודה לראשון לציון. מי שרוצה משיבא ומהבסיס הצבאי להגיע לראשון לציון לא צריך להקיף דרך בר אילן. לכך יש קו אחר. עד שעה 17 לשני הכיוונים- יתחיל ויתסיים מקניון הזהב. לאחר מכן עד הלילה- ימשיך ליס פלנט ולסופרלנד ולאזור הים.
2) קו 264 (אגד)- פתח תקווה, שוק, בילינסון, דרך רבין, אוניברסיטת בר אילן!!!!!!! לראשון לציון מערב. עד שעה 17 לשני הכיוונים- יתחיל ויתסיים מקניון הזהב. לאחר מכן עד הלילה- ימשיך ליס פלנט ולסופרלנד ולאזור הים. *ייסע דרך הברון הירש (שוק) ולא כמו שמצויר דרך גוטמן.
3) קו 176 (קווים)- מהיר מפתח תקווה לקרית אונו. דרך רבין.
4) קו 50 (דן)- לאחר הפעלת קו 1 החדש, אין סיבה שיעבור במנחם בגין בתל אביב, ובמיוחד לאחר הבלגאן שיהיה באזור גשר מעריב. במקום זה הוסט ליגאל אלון. סוף סוף יהיה קישור בין ז'בוטינסקי לכל אורכו ובין יגאל אלון, היכל נוקיה וכו'.
5) קו 163 (דן)- פותר את בעיית העומס בקו בין הכמרלית לעזריאלי, נותן מענה מהיר יותק מחלקים של גבעתיים לתל אביב, נותן קישור בין פתח תקווה לאלוף שדה ולגבעתיים (אך לא עושה בגבעתיים סיבוב גדול, מגיע לקניון גבעתיים), נותן קישור מהיר בין הדר גנים וגני הדר (שמרבית התושבים שם משתמשים בתח"צ) ובין כפר גנים החדשה. מספק עוד אוטובוס לתל אביב מכפר גנים החדשה (חוץ מקו 350 ולא דרך ז'בוטינסקי הקדוש).
*האתר לא נתן לי לעבור דרך בן יהודה, ולכן יצא מסלול מוזר דרך הירקון. יש להתעלם מכך. הקו ייסע בדיוק כמו 63 בתוך תל אביב.
6) קו 266 (דן)- מקשר בין כפר אברהם ושאר פתח תקווה לחלקים במערב תל אביב ש-66 לא מגיע אליהם. נותן תגבור לקטע ביאליק-פנקס העמוס מאוד בקו 66. מקשר את תחנת סגולה לפתח תקווה. עושה סיבוב בנמל, ולאחר מכן מסיים במסוף רידינג.
7) מזלג 20- פתח תקווה- רידינג. בזכותו ניתן לבטל את 98 עם מסלול הספגטי שלו (מקשר בין הדר גנים לרוטשילד). יתרונות הקו: קישור בין הדר גנים, עמישב, סירקין, עין גנים ובין אם המושבות. לא נכנס לתוך אם המושבות, כך שהדרך לא מתארכת. מגיע קרוב לתחנת הרכבת קרית אריה (וקו 320 נכנס אליה) נותן קישור מהיר לקניון איילון, שדרות רוקח, חלק מהאוניברסיטה (בתוך פ"ת לא עובר במסלול 49 מלבד תחנה אחת), קניון רמת אביב, תיכון אליאנס, מוזיאון ארץ ישראל, קרוב לשדה דב, ונכנס לנמל רידינג (פיילוט לנחיצותו של קו כזה) ואז מסיים במסוף רידינג.
בחירת מספור קו 20- בפ"ת היה פעם קו 20 של דן מעמישב לקרית אריה. בתל אביב היה קו 20 בשכונות הצפון מזרחיות.
מזלוג הקו:
א. קו 20- קו הבסיס, יפעל כל היום.
ב. קו 120- בוקר בלבד לכיוון פ"ת (ואולי כמה נסיעות אחה"צ מקרית אריה). בבוקר לא יהיו הרבה שצריכים להגיע עד הדר גנים. מצד שני יש הרבה שעובדים באזורים, קרית אריה, וקו 38 לא נותן להם מענה. לכן, קו 120 יסיע עובדים לאזורים ולקרית אריה.
ג. קו 320- קו יוממים. בחירת המספר- קו 220 תפוס (ובמקרה גם מופעל ע"י דן פתח תקווה). הקידומת 3XX מתאימה לפ"ת-עתידים בגלל 366. קו יוממים שייסע דרך רכבת קרית אריה ודרך רחוב הנשיאים (בקצה של כפר גנים החדשה), יגיע לעתידים ומשם ימשיך לדבורה הנביאה ויפנה לפנחס רוזן ויסיים מול המרכז המסחרי טופ-דן. אין צורך לסיימו במסוף מסוים, כי גם ככה הוא קו יוממים עם מספר נסיעות, והנהג לא צריך להמתין במסוף מסודר כדי לחכות לכיוון השני, כי אין צד שני. עם הצמצום הצפוי ב-42, יוכל לתת תגבור לפנחס רוזן ולדבורה הנביאה.
8) קו 426 (אגד)- אך ורק עדכון מסלול בפ"ת: יתחיל מהמסוף החדש ליד הקניון הגדול, וגם יעבור בצומת סירקין (ויעצור בה!!). בזכות כך, לקו יתווספו נסיעות, שכן הוא יאסוף גם מהקניון הגדול, מבילינסון, משניידר, מצומת סירקין ותהיה הצדקה להוסיף לו נסיעות.
מה דעתכם?