אתר / אפליקציה ליצירת קווים

מצב
הנושא נעול.

טנק2

New member
אני בתהליכי הכנת "מדריך"

איך בדיוק משתמשים באתר,הוא מסובך לי והוא
גם אינו בעברית
אני בתהליכי הכנת "מדריך"
שימו לב, כל משתמשי הפורום, שבsettings אפשר גם להוסיף זמנים חדשים לשעות הלילה, ולפנות בוקר. כמו כן, ישנה אפשרות להפריד את יום שבת וראשון לכמה פרקים-בוקר, צהריים וערב. אני ממליץ לעשות כפי שעשה alnatan-להפוך את saturday לשישי ואת ראשון לשבת.
 

טנק2

New member
והנה התחלנו

אני בתהליכי הכנת "מדריך"
שימו לב, כל משתמשי הפורום, שבsettings אפשר גם להוסיף זמנים חדשים לשעות הלילה, ולפנות בוקר. כמו כן, ישנה אפשרות להפריד את יום שבת וראשון לכמה פרקים-בוקר, צהריים וערב. אני ממליץ לעשות כפי שעשה alnatan-להפוך את saturday לשישי ואת ראשון לשבת.
והנה התחלנו
מתברר שהמדריך שלי היה מוכן מוקדם מהצפוי, אז בבקשה.
הקונספט של אתר transitmix הוא תכנון קווי תחבורה ציבורית. לאחר שתכננת את הקו הרצוי (מוצא ויעד) והכנסת את תדירותו במספר טווחים מותאמים אישית של שעות ביום, האתר מחשב את מצבת האוטובוסים הנדרשת על בסיס המהירות הממוצעת (במיילים לשעה) שאתה מכניס למערכת (אפשר גם להגדיר מהירות ממוצעת -וכמובן תדירות-שונה לכל קו) וזמן המנוחה (בדקות/באחוזים) שנדרש לכל נהג עד שישוב לעשות עוד קו-כלומר ההפסקה שלו, כאשר מדובר בסך כל ההפסקות לאורך המסלול (כלומר, גם ההפסקה בתחנת המוצא וגם בתחנת היעד, יחד, עד שיצא למחזור חדש, ז"א-גם ההפסקה השניה בתחנת המוצא, עד ליציאה שוב, נכללת). לאחר מכן, האתר מחשב על פי עלות שמוגדרת מראש (בדולרים לשעה, ככל הנראה לנסיעה של אוטובוס בודד, ואחר כך האתר מכפיל את זה במספר האוטובוסים הנדרשים לאורך היום) את העלות ליום, ולאחר מכן מחשב עלות שנתית, כך:
מכפיל את הפעליות ליום רגיל (שני עד שישי, ועם פועלים על פי שיטת alnathan א-ה)במס' הימים הרגילים שבהם מתבצעת פעילות
מכפיל את הפעילות בשבת (שישי ע"פ alnathan) במס' ימי השבת שבהם מתבצעת פעילות
מכפיל את הפעילות בראשון (שבת ע"פ alnathan) במס' ימי הראשון שבהם מתבצעת פעילות.
לבסוף, הוא מבצע סיכום של העלויות, ומציג עלות שנתית.
99% מהמשתנים שציינתי אפשר להגדיר כרצונך, ועתה אסביר איך.
  • מסך פתיחה
לאחר שנכנסים לאתר tranzitmix, ישנו מסך פתיחה.
במסך הפתיחה אתה מתבקש לבחור עיר שעליה אתה מתכוון לעבוד, כלומר ליצור בה את קווי התח"צ העתידיים שלך.
  • <b>מסך המפה:</b>
במסך המפה אפשר לעשות מספר אפשרויות:
  1. ליצור מפה חדשה לגמרי, שתפעל במקביל לקיימת(בכחול משמאל למטה). שימו לב שאם לא שומרים את הקישור של המפה הישנה, כל הנתונים שבה (אם כבר התחלתם ליצור) יעלמו.
  2. להתקרב ולהתרחק באמצעות הפקדים (שימו לב שאחר כך, לאחר שמתחילים לצייר את הקו, פעולה זאת נעשית רק באמצעות הפקד-דאבל קליק יצייר את הקו)
  3. להוסיף קו חדש (בשחור)
  4. לשנות הגדרות (באדום) וזה מה שאני אראה בהמשך.
  5. את כל הפעולות האלה ניתן לעשות בכל שלב בהמשך.




 

טנק2

New member
מסך הsettings

אני בתהליכי הכנת "מדריך"
שימו לב, כל משתמשי הפורום, שבsettings אפשר גם להוסיף זמנים חדשים לשעות הלילה, ולפנות בוקר. כמו כן, ישנה אפשרות להפריד את יום שבת וראשון לכמה פרקים-בוקר, צהריים וערב. אני ממליץ לעשות כפי שעשה alnatan-להפוך את saturday לשישי ואת ראשון לשבת.
מסך הsettings
במסך זה ניתן לעשות מספר אפשרויות
  1. לקבוע זמני פעילות של הקווים (בכחול). גם אלה שהם כביכול "מוצלים" ולא ניתנים לעריכה, ניתנים לעריכה. אפשר לערוך גם את השעות שמוגדרות morning, למשל, וגם את השעות שמוגדרות saturday PM, וגם להפעיל את saturday PM.שימו לב שפרק זמן שלא יופעל כאן (בכל טווח שעות שהוא, אפשר גם לשנות את הטווח כרצונכם) לא יופיע בלוח הגדרת הקו, ולא ילקח בחשבון בחישובי מצבת האוטובוסים ועלות הקו לשנה.
  2. לקבוע מהירות ממוצעת שבה נוסע האוטובוס לאורך הקו (לא בנסיעה ריקה, שאף לא מוגדרת באתר)(באדום למטה)
  3. לקבוע עלות לשעה פר אוטובוס (בדולרים)
  4. לקבוע את סך ההפסקות לאורך המסלול (כפי שהסברתי בהודעת "מסך פתיחה") כאחוזים ממשך הנסיעה או בדקות (פשוט מורידים את סימן האחוז ורושמים מספר)
  5. לקבוע את מספר ימי הפעילות לאורך השנה
פעילויות 1-5 ניתנות לשינוי במסך הקו-אלה רק ברירת מחדל שיופיעו עם יצירת קו חדש, חוץ מפרקי הזמן.

 

טנק2

New member
מסך הגדרת הקו

אני בתהליכי הכנת "מדריך"
שימו לב, כל משתמשי הפורום, שבsettings אפשר גם להוסיף זמנים חדשים לשעות הלילה, ולפנות בוקר. כמו כן, ישנה אפשרות להפריד את יום שבת וראשון לכמה פרקים-בוקר, צהריים וערב. אני ממליץ לעשות כפי שעשה alnatan-להפוך את saturday לשישי ואת ראשון לשבת.
מסך הגדרת הקו
חלק אחרון במדריך הצנוע שלי-פרק הגדרת הקו.
הנה הדברים שאפשר לערוך:
  • בחלק העליון (צהוב) הקו ותיאורו (ניתן לעריכה, ואפילו לכתיבה בעברית)
  • שעות פעילות הקו (אדום). כאן מה שמופיע הוא ברירת המחדל שנבחרה בהגדרות. ניתן לערוך כרצונכם.
  • המהירות הממוצעת של האוטובוס וrecovery time (באחוזים או בדקות), אם לוחצים על סמל ה information המוקף בכחול.
  • אם לוחצים על סמל הinfo. ליד העלות לשנה, ניתן לערוך את ימי הפעילות של הקו-שבועות, סופי שבוע ושובועות, כפי שהסברתי במסך הsetiings.
לבסוף לאחר שציירת את הקו על המפה, יופיע המרחק (במיילים), כאשר המערכך מחשבת את המרחק הלוך-חזור (אם לוחצים על סמל info הוא גם מראה את המרחק לכיוון).

לאחר שחוזרים למסך הראשי אפשר להוסיף קו נוסף, ולמטה גם מופיעה אפשרות remix, שמאפשרת יצירת מפה זהה חדשה (לזכור לשמור את הקישור של המפה הישנה לפני כן, אחרת הנתונים עשויים להעלם) שתהיה בסיס טוב ליצירת חלופות, לצד תצוגת הקווים הקיימים.
אפשר למחוק קווים בכל עת, כאשר נכנסים למסך הגדרת הקו.

יש שאלות?


 
התכניות החלקיות שלי בפנים: הבעיה שאי אפשר לעבור בנת"צ

אתר / אפליקציה ליצירת קווים
http://www.transitmix.net/

האתר מאפשר ליצור קווי אוטובוס, להעריך עלות (לפי עלות אמריקנית) והמסלול נמתח אוטומטית בין נקודות אותן ניתן לציין בלחיצה ואף להזיז.

לחיצה כפולה גורמת לקו להסתיים ואי אפשר להמשיך אותו אבל חוץ מזה - מדובר בכלי תיכנון חינמי מעניין.

לצערי הכלי לא יכול להעריך נסועה אלא להעריך לו"ז ועלות בלבד, וכמו כן הלו"ז שלו בנוי על שבוע העבודה המערבי - ימי ב'-ו' שרק בהם יש אופציות לשעות שיא וכו', בעוד שלימי שבת וראשון יש לקבוע תדירות מסויימת לכל היום.

תיכנון מהנה :)
התכניות החלקיות שלי בפנים: הבעיה שאי אפשר לעבור בנת"צ
זה אבסורד שאתר של תכנון תחבורה ציבורית לא נותן לעבור בנת"צ, למשל בבן יהודה בתל אביב.
http://www.transitmix.net/map/36525

קיצור התכניות שלי:
1) קו 139 (קווים) - מקרית אונו ואור יהודה לראשון לציון. מי שרוצה משיבא ומהבסיס הצבאי להגיע לראשון לציון לא צריך להקיף דרך בר אילן. לכך יש קו אחר. עד שעה 17 לשני הכיוונים- יתחיל ויתסיים מקניון הזהב. לאחר מכן עד הלילה- ימשיך ליס פלנט ולסופרלנד ולאזור הים.
2) קו 264 (אגד)- פתח תקווה, שוק, בילינסון, דרך רבין, אוניברסיטת בר אילן!!!!!!! לראשון לציון מערב. עד שעה 17 לשני הכיוונים- יתחיל ויתסיים מקניון הזהב. לאחר מכן עד הלילה- ימשיך ליס פלנט ולסופרלנד ולאזור הים. *ייסע דרך הברון הירש (שוק) ולא כמו שמצויר דרך גוטמן.
3) קו 176 (קווים)- מהיר מפתח תקווה לקרית אונו. דרך רבין.
4) קו 50 (דן)- לאחר הפעלת קו 1 החדש, אין סיבה שיעבור במנחם בגין בתל אביב, ובמיוחד לאחר הבלגאן שיהיה באזור גשר מעריב. במקום זה הוסט ליגאל אלון. סוף סוף יהיה קישור בין ז'בוטינסקי לכל אורכו ובין יגאל אלון, היכל נוקיה וכו'.
5) קו 163 (דן)- פותר את בעיית העומס בקו בין הכמרלית לעזריאלי, נותן מענה מהיר יותק מחלקים של גבעתיים לתל אביב, נותן קישור בין פתח תקווה לאלוף שדה ולגבעתיים (אך לא עושה בגבעתיים סיבוב גדול, מגיע לקניון גבעתיים), נותן קישור מהיר בין הדר גנים וגני הדר (שמרבית התושבים שם משתמשים בתח"צ) ובין כפר גנים החדשה. מספק עוד אוטובוס לתל אביב מכפר גנים החדשה (חוץ מקו 350 ולא דרך ז'בוטינסקי הקדוש).
*האתר לא נתן לי לעבור דרך בן יהודה, ולכן יצא מסלול מוזר דרך הירקון. יש להתעלם מכך. הקו ייסע בדיוק כמו 63 בתוך תל אביב.
6) קו 266 (דן)- מקשר בין כפר אברהם ושאר פתח תקווה לחלקים במערב תל אביב ש-66 לא מגיע אליהם. נותן תגבור לקטע ביאליק-פנקס העמוס מאוד בקו 66. מקשר את תחנת סגולה לפתח תקווה. עושה סיבוב בנמל, ולאחר מכן מסיים במסוף רידינג.
7) מזלג 20- פתח תקווה- רידינג. בזכותו ניתן לבטל את 98 עם מסלול הספגטי שלו (מקשר בין הדר גנים לרוטשילד). יתרונות הקו: קישור בין הדר גנים, עמישב, סירקין, עין גנים ובין אם המושבות. לא נכנס לתוך אם המושבות, כך שהדרך לא מתארכת. מגיע קרוב לתחנת הרכבת קרית אריה (וקו 320 נכנס אליה) נותן קישור מהיר לקניון איילון, שדרות רוקח, חלק מהאוניברסיטה (בתוך פ"ת לא עובר במסלול 49 מלבד תחנה אחת), קניון רמת אביב, תיכון אליאנס, מוזיאון ארץ ישראל, קרוב לשדה דב, ונכנס לנמל רידינג (פיילוט לנחיצותו של קו כזה) ואז מסיים במסוף רידינג.
בחירת מספור קו 20- בפ"ת היה פעם קו 20 של דן מעמישב לקרית אריה. בתל אביב היה קו 20 בשכונות הצפון מזרחיות.
מזלוג הקו:
א. קו 20- קו הבסיס, יפעל כל היום.
ב. קו 120- בוקר בלבד לכיוון פ"ת (ואולי כמה נסיעות אחה"צ מקרית אריה). בבוקר לא יהיו הרבה שצריכים להגיע עד הדר גנים. מצד שני יש הרבה שעובדים באזורים, קרית אריה, וקו 38 לא נותן להם מענה. לכן, קו 120 יסיע עובדים לאזורים ולקרית אריה.
ג. קו 320- קו יוממים. בחירת המספר- קו 220 תפוס (ובמקרה גם מופעל ע"י דן פתח תקווה). הקידומת 3XX מתאימה לפ"ת-עתידים בגלל 366. קו יוממים שייסע דרך רכבת קרית אריה ודרך רחוב הנשיאים (בקצה של כפר גנים החדשה), יגיע לעתידים ומשם ימשיך לדבורה הנביאה ויפנה לפנחס רוזן ויסיים מול המרכז המסחרי טופ-דן. אין צורך לסיימו במסוף מסוים, כי גם ככה הוא קו יוממים עם מספר נסיעות, והנהג לא צריך להמתין במסוף מסודר כדי לחכות לכיוון השני, כי אין צד שני. עם הצמצום הצפוי ב-42, יוכל לתת תגבור לפנחס רוזן ולדבורה הנביאה.
8) קו 426 (אגד)- אך ורק עדכון מסלול בפ"ת: יתחיל מהמסוף החדש ליד הקניון הגדול, וגם יעבור בצומת סירקין (ויעצור בה!!). בזכות כך, לקו יתווספו נסיעות, שכן הוא יאסוף גם מהקניון הגדול, מבילינסון, משניידר, מצומת סירקין ותהיה הצדקה להוסיף לו נסיעות.

מה דעתכם?
 
לדעתי כדאי להוסיף לקישורי הפורום


אתר / אפליקציה ליצירת קווים
http://www.transitmix.net/

האתר מאפשר ליצור קווי אוטובוס, להעריך עלות (לפי עלות אמריקנית) והמסלול נמתח אוטומטית בין נקודות אותן ניתן לציין בלחיצה ואף להזיז.

לחיצה כפולה גורמת לקו להסתיים ואי אפשר להמשיך אותו אבל חוץ מזה - מדובר בכלי תיכנון חינמי מעניין.

לצערי הכלי לא יכול להעריך נסועה אלא להעריך לו"ז ועלות בלבד, וכמו כן הלו"ז שלו בנוי על שבוע העבודה המערבי - ימי ב'-ו' שרק בהם יש אופציות לשעות שיא וכו', בעוד שלימי שבת וראשון יש לקבוע תדירות מסויימת לכל היום.

תיכנון מהנה :)
לדעתי כדאי להוסיף לקישורי הפורום
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה