אשת השבוע ממשיכה במרץ

זה תמיד נכון (בלי קשר לטבעונות). מספיק להסתכל על

הדור של הסבים והסבתות שלי ז"ל, שגדלו כילדים במזרח אירופה ותזונתם לא הייתה משהו (ואני כן זוכרת שזה קשור בעיקר לחלבונים עיניין הגובה- כמה חלבונים הם כבר אכלו שם? בעיקר שומן ופחמימות..) והם נמוכים משמעותית מדור ההורים שלי שכבר נולדו פה ואכלו בסה"כ "כמו שצריך" ללא תקופות רעב או מחסור ברכיבים תזונתיים בסיסיים.
 

פולספגן

New member
אכן, אך בתזונה טבעונית צריך הרבה יותר מאכלים

בשביל לקבל תזונה מאוזנת
 

regvuv1

New member
לא מסכימה עם הקביעה

אני מסכימה שילדים צריכים המון רכיבים תזונתיים כדי לאפשר גדילה, אבל לא מסכימה עם המסקנה שלך. רוב הדברים שחסרים לילדים כיום הם ויטמינים למיניהם, ברזל, סידן ואבץ. תזונה טבעונית מעניקה את אלה בשפע, בקלות ובכמויות גדולות יותר: כדורי תמרים למשל, מורכבים מאגוזים ותמרים - המון סידן, המון אבץ ולא מעט ברזל, מרוכזים ואטרקטיביים. ילד טבעוני, כזה שלא אוכל ג׳אנק כמובן, אוכל רוב הזמן ירקות ופירות ולכן מקבל את כל הוויטמינים שהוא צריך, יוצא הדופן היחיד הוא b12 ואותו לצערנו חייבים להוסיף מלאכותית (וגם על זה כבר ניהלנו דיון, שאם כולנו היינו מלקטים מזון מהקרקע ולא שוטפים אותו - היו לנו מספיק חיידקים שמייצרים את הויטמין במערכת העיכול, אבל החיים שלנו כיום לא מאפשרים זאת). הדאגה העיקרית של הורים לילדים טבעוניים היא אספקת חלבונים לגוף, וגם זה לא כל כך קשה אם מודדים צרכי אמיתית של הגוף ולא כל מיני דברים שהחברה המערבית לי דה אותנו, ולאט לאט מתבררים כשגויים. ילד שיאכל מנת דגנים מלאים ומנת קטניות כל יום יקבל יותר חלבונים ממה שהוא צריך.
 

regvuv1

New member
כולסטרול הוא רק סוג אחד של מולקולת שומן

הגוף שלנו, ושל כל חיה אחרת, לוקח חומצות שומן שונות ומחבר אותן למולקולות גדולות יותר לפי הצרכים שלו. אם נותנים לו מולקולות גדולות יותר, הוא מפרק אותן חזרה לחומצות שומן ובונה מהן אתמה שהוא צריך. חומצות שומן יש בשפע באגוזים, בדגנים מסויימים, בחלק מהירקות, מעט בקטניות... אם אוכלים מאוזן אין שום צורך במזון מן החי.
 
קביעה נחרצת מאוד
ממש לא בטוחה שנכונה לחלוטין, במיוחד

כשמדובר בתפקידו של הכולסטרול בבנית הגוף והמוח אצל פעוטות ואצל מתבגרים.
 

regvuv1

New member
שום קביעה נחרצת, אני לא טוענת שאני מומחית, חס וחלילה

אבל, וזה אבל גדול מאוד, כל חומצות השומן שאנחנו צריכים נמצאות במקורות צמחיים - את מוזמנת לבדוק אותי באינטרנט. הבעיה היחידה היא לספק את כל המגוון לגוף ובכמות גדולה מספיק, ואת זה אפשר לבצע בקלות גם אם יש ילד שלא אוהב אגוזים (אצלנו, דרך אגב, הם נמצאים גם בתוך תבשילים, במקום שמנת מתוקה שרוב הלא טבעונים מבשלים איתה): מוסיפים שמן קוקוס, שמן זית, זרעי צ׳יה כתחליף ביצה לאפיה (זה הרבה אומגה 3, למי שלא מכיר). את כל זה אני יודעת כי היתה תקופה שחשבנו שלילדים חסרות חומצות שומן, אז חקרתי קצת את הנושא... אנחנו, דרך אגב, החלטנו לתת להם תוסף אומגה 3 מדגים באותה תקופה - בדיעבד אנחנו חושבים שלא היה צורך, אבל אנחנו אף פעם לא פוסלים משהו שאולי יועיל לילדים...
 
רוב הלא טבעונים מבשלים עם שמנת?

פתחי נא את המקרר אצלי בבית, אין שמנת ואין חמאה. מבשלת עם שמנים צמחיים, ובאפיה משתמשת ביוגורט במקום בשמנת.

אני יודעת שלכולסטרול בהחלט יש תפקיד יחודי בגוף האדם, ושדיאטה דלת כולסטרול אסורה באיסור חמור לפני גיל שנתיים למשל, אבל גם אני לא מומחית, וההערה היחידה שלי בעיניין היא שחשוב מאוד להתייעץ עם דיאטנית קלינית של ילדים (ולא עם הומיאופטית/ נטורופטית וכו' עם כל הכבוד, ויש כבוד) למי ששוקל להעביר את ילדיו לתזונה טבעונית לחלוטין.
גופם של ילדים ומוחם של ילדים, ששניהם בבניה ובצמיחה, צריכים דברים קצת אחרים מאשר מבוגרים.

ולגבי אומגה 3 - לחלוטין יש הבדל בין חומצת השומן שמקורה באצות (=דגים) לזו הצמחית, מבחינת המבנה והיעילות, את זה אני יודעת בודאות.
 

regvuv1

New member
הכוונה לא היתה להעליב....

בבקשה אל תתפסי על כל מילה ומילה. לא כל רעיון עובר כמו שהתכוונתי בכתב - בראש שלי זה נשמע נכון
אני דווקא מאוד אוהבת שמנת, אם כבר כן משתמשים בחלב פרה - החלק שצף מעצמו על החלב אמור להיות לא רע בכל תזונתית,, וחוץ מזה זה טעים מאוד. היום אני משתמשת בחלב קוקוס כתחליף בשביל הקצפה למשל. הכוונה שלי היתה שאנחנו משתמשים באגוזים איפה שאוכלי חלב פרה משתמשים בשמנת, לא שכל מי שאינו טבעוני אוכל לא בריא ומעמיס לעצמו שמנת על האוכל. לגבי אומגה 3 יש הבדל כלשהו, אבל עדיין ניתן לקבל מספיק עבור הגוף ממקור צמחי. ועבור ילדים, למי שאינו מומחה בעצמו (ורובנו לא מומחים, גם אני לא, כמובן) כדאי תמיד להתייעץ עם איש מקצוע, לא רק לגבי תזונה טבעונית - אבל רוב ההורים חושבים שאם הם קונים תמ״ל, הם בעצם עברו את הייעוץ האולטימטיבי..
 
ממש לא נעלבתי, סתם הערתי כי אני בטוחה שאני לא היחידה

שלא טבעונית שלא מתה על שמנת... (קצפת אגב אני ממש מתעבת).

ולגבי "מספיק עבור הגוף"- אנחנו שוב נכנסות לסוגיה של "פעוטות/ ילדים/ מתבגרים" שגופם ומוחם בצמיחה, אל מול מבוגרים
 

regvuv1

New member
לא!!! מתעבת קצפת???? אבן היסוד של כל קינוח אהוב עליי...

טוב, של הרבה מהקינוחים האהובים עליי... אבל באמת? מתעבת קצפת? תגידי את האמת, את מאנשי המלוח?
כי אני מסכימה עם דוד גרוסמן ב״יש ילדים זיגזג״, שאנשי המלוחה עורכים טקסים חשאיים בהם הם מטביעים שוקולד בים המלח...
 
מתה על מתוק, אבל מתוק של

שוקולד (מתה על שוקולד!) ושל פאי פירות למיניהם, ושל ריבות טובות וסתם של פירות בצורתם הטבעית


קצפת???
סתם מקלקלת.
למה להרוס קינוח טוב עם קצפת, למה?
 

regvuv1

New member
אז בסדר, כל עוד שוקולד נמצא שם...


פירות מבחינתי זה לא מתוק, זה צורך קיומי... שוקולד זה גם כן צורך קיומי, אבל אחר, בעיקר ביום הראשון של המחזור
 

regvuv1

New member
כן, זה מה שאמרתי

הגוף של חיות בונה מחומצות השומן, בין השאר, כולסטרול. הסיבה שאין כולסטרול במזון מן הצומח היא שצמחים לא מייצרים אותו. הגוף שלנו לא צריך לקבל כולסטרול ממקור חיצוני, אלא רק את כל סוגי חומצות השומן, על מנת לייצר מהן את כל סוגי המולקולות הגדולות יותר (כמו כולסטרול, טריגליצרידים ואחרות)
 

regvuv1

New member
70% או 80%, תלוי את מי שואלים

ובכל אופן כל מקור מהימן שמצאתי מסכים לגבי נקודה אחת: הגוף שלנו מייצר מספיק כולסטרול בעצמו, כבר מגיל הינקות, למעט כאלה עם בעיות גנטיות שפוגעות בכבד. הכולסטרול הנוסף שמתקבל מהמזון משמש לאגירת שומנים, או לפירוק ובניה מחדש של כולסטרול, או למיליון תפקידים אחרים, אבל הוא לא חיוני ככולסטרול. הגוף שלנו עושה את העבודה מצוין.
 
למעלה