אפשר שאלה בפיסיקה ?

eyeball

New member
אפשר שאלה בפיסיקה ?

(לא מצאתי כאן פורום פיזיקה, אבל אני מניח שיש כאן גם מתמטיקאים-פיסיקאים אז אני אנסה...) שאלה בקשר לגלים: איזו תופעה ניסיונית יש שבה השוני בין מהירות החבורה לבין מהירות המופע בא לידי ביטוי מדיד ? תודה רבה...
 

dudmel

New member
נסה בפורום מדע פופולרי

הם עזרו לי הרבה בפיסיקה ובכלל זה פורום ממש מעניין
 

dudmel

New member
מה אני מבין בזה?

אין לי שמץ של מושג על מה הוא מדבר, אבל הוא אמר שזה פיסיקה...
 

נצחיהTT

New member
חבורה זה מושג מתמטי, בעל שימושים

בפיזיקה. התגלית הגדולה של פרופסור יובל נאמן היתה חיזוי קיומם של חלקיקים שאיש לא הכיר לפני כן, שנעשה משיקולים מתמטיים של השתייכות לחבורת סימטריות (SU7 אם אני לא טועה)
 

spake

New member
תשובה (גם מתמטיקאים אולי יבינו)

יחס דיספרציה כלומר שתדירות התנודות (w) לא שווה למהירות הגל כפול מספר הגל (k*c). (כל המתמטיקאים מהירות חבורה זה dw/dk כלומר בנגזרת של התדירות לפי מספר הגל, ואילו מהירות הפאזה מוגדרת כ-w/k) לכן אם תיצור גלי קול קבועים שינועו בתוך טווח חומריי נניח עץ מאוד דק בתדירות יחסית גדולה עם חיישן מספיק טוב תוכל בקלות לזהות את ההבדל. חוץ מזה אתה גם יכול לעשות ניסוי נחמד עם גלי מים ע"י כך שתשנה את עומק פני המים לאט אתה תוכל לראות את מהירות החבורה ואת מהירות הפאזה........ אתה לומד פיזיקה?
 

eyeball

New member
אממ

ואיך ההבדל יתבטא במים ? (למה לשנות את העומק?) תודה רבה :) (הנדסת מחשבים דרך אגב)
 

spake

New member
אתה ממש תוכל לראות את זה...

אבל להסביר לך ממש מה קורה אין סיכוי דרך הפורום שכח מזה......... קח קצת ספרים בנושא זו פשוט משוואה קצת מסובכת שצריך לעשות שם קצת הרבה קירובים כדיי ליצור ממנה משוואה פתירה וליניארית.
 
למעלה