אפשר דיון\סקר?

coolit

New member
אפשר דיון\סקר?

באיזה גיל נראה לכן הגיוני להתחיל לקיים יחסי מין?
נזכרתי לפני כמה ימים באיזה שרשור שהיה פה.

אז אפשר - מתי שכבתן פעם ראשונה, ואיך אתן מסתכלות על זה היום (מבחינת הגיל, לא מבחינת הפרטנר)?
 

Maldini Girl

New member
דעתי היא שאני לא מאמינה בגילאים

ואני אסביר גם למה.
חברה שלי עשתה סקס פעם ראשונה בגיל 13, עם חבר שלה. היא הייתה על גלולות, הוא היה עם קונדום.
אני עדיין חושבת שגיל 13 זה צעיר וואי טו מאץ', אבל מצד שני היא הייתה אחראית מאד.

בפורום "סקס לנוער" אני רואה חבר'ה בני 15,16,17,18 ועוד ועוד שעדיין לא מודיעים לסכנות שבסקס, למה זה אומר סקס אחראי.

אז מה המחשבה שלי, בוא נגיד ש"הגיל" יהיה ע"פ החוק (14 אאל"ט) אבל השאלה האמיתית היא הבגרות שלך.
האם אתם מסוגלים בתור זוג להתמודד עם המשמעות של קיום יחסי מין. ולצערי, יש כאלה שגם בגיל 17 ו18 לא מסוגלים.

מתי הייתה הפעם הראשונה שלי, בגיל 15 וחצי. אני והאקס היינו משהו כמו חצי שנה ביחד (הוא היה 16 וחצי בערך) ושנינו רצינו את זה.
איך אני מסתכלת על זה לאחור? אני לא מרגישה שהייתי צעירה מידי. אני הייתי על גלולות, הוא היה עם קונדום. שנינו ידענו שאנחנו נקיים ממחלות מין, ושנינו ידענו שאנחנו פה אחת בשביל השני אם ובמקרה יקרה משהו (ולזכותו יאמר שכשהיה חשש מידי פעם הוא תמיד היה שם בשבילי.)
אז אני לא הרגשתי שזה היה לי צעיר מידי, כי ידעתי שאני בוגרת ואחראית מספיק. מצד שני, מאד ייתכן שרוב בני/ בנות ה15 הם לא מספיק בוגרים ואחראיים.
 

Mooa-Numi

New member
השאלה היא

האם ידע הוא בהכרח סימן לבגרות?
אנחנו חיים בעולם שמוצף בידע. למרות שתמיד מדברים על זה כדבר שלילי, זה לא בהכרח דבר רע. יש לכולנו היום נגישות הרבה יותר גבוהה לידע, מידע כללי ועד ידע נקודתי על אנשים. אני אוהבת ידע, אני אוהבת לרכוש אותו ולהקנות אותו. בגלל שיוצא לי לעבוד במוזיאון עם קבוצות שונות של ילדים, אני יכולה להעיד שהילדים היום, על שלל חסרונותיהם, בעלי ידע רב יותר מאיתנו (ובטח מדורות יותר מוקדמים). הם יודעים יותר, ומה שהם לא יודעים- הם יודעים איך להשיג.יש לזה חסרונות אבל גם הרבה יתרונות.
ידע הוא הרבה פעמים סימן לבגרות, הרי אדם צובר את הידע במהלך חייו. אבל העולם השתנה ורמת הנגישות של המין האנושי לידע עלתה. אני עושה הכללה אדירה, אבל: הידע שנצבר בידי ההורים שלנו שונה מהידע הנצבר בידי האחים הקטנים שלנו. מלבד ההיקף שלו, התכונות שלו שונות. ההורים שלנו למדו להיות מומחים בנושאים מסוימים והידע שלהם על אותם נושאים הוא רב. הוא ידע עיוני אך גם ידע מעשי. לצעירים יש יותר ידע אבל הוא לרוב עיוני. למשל: אישה שחיה היום בעולם המערבי תחזיק במהלך ההריון הראשון שלה מידע רב יותר מאישה מבוגרת שכבר יש לה כמה ילדים. היא קראה את כל הספרים באסכולות שונות (ומנוגדות), תדע בעל-פה את כל הסיבוכים האפשריים בלידה, איך לידות נראות בשבטים לא מערביים ואיזה מוזיקה כדאי להשמיע לעובר המתפתח. האם המבוגרת אולי לא תדע את כל זה, אבל היא כן תדע איך לנענע את הילד שירדם וכו'. לא אומרת שהידע של הצעירה פחות מעשי מהידע של המבוגרת - זה טוב לשבור פרדיגמות ישנות. אבל בכל אופן הידע שונה, ולא בהכרח מעיד על בגרות אלא על שינוי בתקופה.

לגבי מין - האינטרנט הרי מוצף בידע בנושא. מפורנו ועד מחלות מין. ילדה בת 14 יכולה למנות את כל התנוחות של הקאמה סוטרה, לדעת את היתרונותוהחסרונות שיש לכל אמצעי המניעה, לקרוא על כל מחלות המין האפשריות. יש לה יותר ידע על מין מאשר לאמא שלי אי פעם היה. אבל עדיין, האם היא מספיק בוגרת כדי לעשות סקס? האם היא יודעת להבדיל בין אהבה למשיכה? האם היא מספיק שלמה עם הגוף שלה שעדיין גדל ויכולה להתפשט מול מישהו?איך היא תתמודד עם המבוכה של החשיפה? איך היא תתמודד עם פגיעה עתידית אם תהיה כזאת?
הרי ברור שהיא תצליח והיא תתמודד, השאלה היא איך. איך זה ישפיע עליה. היא אולי יודעת לכתוב ולדבר כמו בחורה מבוגרת, אבל היא עדיין לא. אני זוכרת איך אני התמודדתי עם עצמי בסוף החטיבה/ תחילת התיכון. כמה שנאה עצמית, כמה מבוכה, כעס, אלוהים יודע מה. בתוך כל זה המין אפף אותנו כל הזמן, היינו בטוחים שכולם עושים את זה חוץ מאיתנו. שנים אחרכך גילינו שרק מעטים מאיתנו שכבו בתקופת התיכון, בדרך כלל זוגות ותיקים. אז היה לי נורא ברור שסקס עושים בגיל 16-17, אני מסתכלת על עצמי ועל חברים שלי וחושבת איך היינו פעם, איך חיינו בעולם - וזו נראית לי הנחה נורא מוזרה.
 

Maldini Girl

New member
בגרות את לא יכולה להגדיר, ידע כן

במילים אחרות,
הרבה פעמים תחשבי שאת בוגרת מספיק, ואחרי הסקס תביני שלא.
אולי אני חושבת שאני בוגרת מספיק ואת תחשבי עליי שלא (או להפך)
בגרות יכולה להגיע מאוחר מאד, נגיד, בגיל 30. (וכשאני רואה הישרדות VIP אני חושבת שהיא יכולה גם לא להגיע לעולם, לחלק מהאנשים) אז האם את מספיק בוגרת רגשית כדי לקיים יחסי מין? את זה רק את יכולה להגדיר לעצמך.
העניין הוא, שאת יכולה להגדיר את זה לעצמך בגיל 10, בעוד שמישהי אחרת תגדיר את זה לעצמה רק בגיל 18.

הבעיה הגדולה בגיל ההתבגרות שהתחושה שלך היא תמיד שאתה בוגר. ובגלל זה בנות 12 ו-13 מקיימות יחסי מין, הן בטוחות שהן בוגרות מספיק, למרות שלך ברור שבגיל הזה אי אפשר להיות בוגר מספיק.
 

The Blue Fairy

New member
מסכימה עם מלדיני

אין גיל לזה - הגיל שצריך להתחיל מבחינתי זה הגיל שבו מבינים את ההשלכות של המעשים (אם זה כניסה להריון לא רצוי ואם זה מחלות מין למיניהן)
ובעיניי עדיפה מישהי בת 15 ששוכבת עם מישהו ומשתמשת באמצעי הגנה על מישהי בת 22 שמספרת לי שהיא שכבה עם מישהו בלי קונדום "אבל לא נורא, הוא גמר בחוץ אז אני לא אכנס להריון" (True story) - הזמנתי אותה באותו הרגע לבוא אליי למחלקה ולפגוש את בת ה16 שחשבה את אותו הדבר
 

Maldini Girl

New member
אוי לגמרי

אני מתחרפנת כשאני שומעת בחורות בנות 16+ שאומרות לי "הוא גמר בחוץ"
אה, בוקר טוב!! איפה היית כל השנים האלו?!
 

coolit

New member
המדד היחידי הוא האם יודעים להיזהר??..

אז מה בעיניכן הוא גיל מתאים לחתונה?
(לא זאת השאלה שלי.. אבל סתם הופתעתי מהתשובות שלכן - הנקודה הזאת בכלל לא עלתה בדעתי כששאלתי..)
 

The Blue Fairy

New member
מבחינתי רצון של הצדדים וזהירות זה מה שחשוב

כמובן שקיים גבול מסוים של נגיד מתחת לגיל 16 שאני חושבת שצעירים מדי בשביל זה...אבל בגדול אין גיל מסוים שאני חושבת עליו

אז מה כן עלה בדעתך? :)
 

coolit

New member
אני לא יודעת..

כנראה השאלה היא מה זה בעצם סקס בעינינו

למה מתחת ל16 זה "צעיר מדי"? מה בעצם רע בזה?

אני חשבתי על בגרות במובן של - לקשור קשר אינטימי עם מישהו שיכול להיות שאחרי היום לא תפגוש אותו יותר, או שתמשיך לשכב אתו עכשיו שנתיים ואחר כך לא תפגוש אותו יותר ואיך זה ישפיע עליך מבחינה נפשית.. ממ.. אבל אני מניחה שזה פשוט לא באמת.. שאנחנו לא רואות את זה מאותה נקודת מבט בכלל
 

The Blue Fairy

New member
אני חושבת שזה קשור יותר לאופי

כי אני יכולה להגיד לך שגם היום, כשאני בוגרת מספיק לכל הדעות כדי לקיים יחסי מין, אם מישהו יעזוב אותי אחרי ששכבנו אני אקח את זה מאד קשה ונפשית יהיה לי לא קל
 

coolit

New member
בוודאי, לא טענתי שבגרות זה שלא יהיה לך אכפת

אלא בגרות זה לדעת לקחת את זה בחשבון
 

nettus

New member
שאלה טובה

אני חושבת שזה באמת תלוי בבגרות של בני הזוג ועם זה נמצא בקשר או לא בקשר, כמובן שגיל 14 נראה לי מוקדם מידי, ואולי גם 15.
אני הפעם הראשונה שלי הייתה בגיל 19, ואני שמחה שלא עשיתי את זה יותר, למרות שגם לא ממש היה לי אופציה, הנשיקה הראשונה שלי הייתה רק בגיל 16.
וחוץ נראה לי מי שמתחילה מאוחר נהנת יותר
 

Fragile rose

New member
לא נראה לי שיש לזה גיל האמת

זה לפי התחושה. הפעם הראשונה שלי היתה בגיל 17 (וחצי כמעט) ולא חושבת שהייתי צעירה מדי.
כמובן שהיו מלא נסיבות מעבר שלא היו הכי נעימות אבל ניחא (אנה, את יודעת שגם הוא התחתן?
)
 
מה????????

את לא אמיתית!!!

אני חייבת עדכון ASAP
או שכמו שכבר אמרתי לך - פגישה...דחוף אבל !!!!!!!
 
וואו..

אני ממש מרגישה מוזר... כאילו..

הפעם הראשונה שלי הייתה בגיל 20 פלוס...(הנשיקה הראשונה הרצינית(ולא סתם נשיקה על השפתיים)
שלי הייתה בגיל 18...)

 
תודה:)

(לעתי אני מרגישה ממש עוף מוזר בפורום הזה...
טוב לדעת שלא עד כדי כך..)
 

svety

New member
אני לא ממש מאמינה ב"גיל" (טריגר בפנים)

וגם לא ב"ידע" - מאוד מתחברת למה שקסטן כתבה בנושא.
אני גם לא כל כך מאמינה בלהרגיש מוכנה. הרי מה זה מוכנה? את באמת יכולה להבטיח לעצמך שלא תתחרטי אחרי זה?
את באמת יכולה לדעת מראש שאם הוא ירוץ לספר לחבר'ה, או אפילו לחבר אחד, את תרגישי בנוח עם זה? ואם תפרדו קצת אחרי זה? ואם יקרע לכם הקונדום?
אני חושבת שקודם כל, לפני שמסתכלים על גיל ועל ידע וכו', צריך לבחון את מערכת היחסים. לנסות ולראות אם ההחלטה לקיים יחסי מין נובעת ממשיכה מינית, או רצון לחקור, ולא מתוך לחץ חברתי ("אתם מלא זמן ביחד, איך זה שלא שכבתם?") או מתוך לחץ של בן הזוג. זה המדד הראשון ולדעתי החשוב ביותר.
אחרי זה בודקים את כל ההשלכות ואם יש לנו תכנית פעולה כלשהי, אם אנחנו יכולות להגן על המעשים שלנו וכו'. (כמו שכתבתי למעלה - אם הוא יעזוב אותך מחר? אם כל השכבה תדבר על זה ששכבתם? אם אמא שלך תגלה?), מוודאים שיש לנו את כל הידע התאורטי לגבי הריון ואמצעי מניעה ומה עושים אם יש פנצ'ר, בדיקה לגילוי מחלות מין במידה ויש צורך, ויאללה - סקסי טיים


לגבי הפעם הראשונה שלי - ולכן הטריגר אגב - הפעם הראשונה שלי הייתה קצת לפני גיל 18. נאנסתי ע"י מישהו שבזמנו חשבתי לחבר טוב. לקח לי הרבה זמן להבין שלדבר המחורבן הזה שקרה באותו לילה קוראים אונס. אם מישהי תרצה שאפרט - אעשה זאת.
הפעם השנייה שלי הייתה סטוץ עם בחור שהכרתי ברוקי.
הפעם השלישית שלי הייתה קצת לפני גיל 19 וזו הייתה גם הפעם הראשונה שבה קיימתי יחסי מין מאהבה בתוך מערכת יחסים כזו או אחרת והיה לי פרטנר קבוע לאורך זמן, וזה היה מהמם וזה היה מדהים ובדיעבד אני קולטת שזה לא היה כזה סקס מדהים אבל כל כך אהבתי אותו שהיה לי ממש כיף איתו.
 
למעלה