אפליקציות נסיעה באוטובוסים

קו 415

Member
כיצד ייתכן שמחר יתחילו האפליקציות של תשלום באוטובוסים.
וחברת הכנסת תת אלוף במיל עוד לא הוציאה הודעת דוברות ופרסומים שמשבחים את עצמה?
 

Ccyclist

Active member
כיצד ייתכן שמחר יתחילו האפליקציות של תשלום באוטובוסים.
וחברת הכנסת תת אלוף במיל עוד לא הוציאה הודעת דוברות ופרסומים שמשבחים את עצמה?
חכה לסוף חודש ההפעלה הראשון כשהחישוב בדיעבד יעשה שמח.

הפורום כבר מתחיל להתמלא בשאלות תימחור על נסיעות כאלו ואחרות בגלל שתי מערכות התימחור השונות.

לדעתי עדיף לאפשר לאפליקציית הרב קו לתפקד גם ככרטיס ורטואלי דרך ה NFC של הסלולר בצורה זהה לכרטיס הפיזי (זה קיים במזרח הרחוק למעלה מעשור, קיים בלונדון לפחות 5 שנים) והנוסע יחליט אם הרב קו שלו יהיה פיזי או אלקטרוני.

את בעיות התימחור במערכת הרב קו היה צריך לפתור בתוך מערכת הרב קו - מחירים בודדים ותקופתיים שנגזרים מאותה נוסחה, הנחות פריפריה על נסיעה בין שתי טבעות 3 צמודות של מטרופולינים שונים וכו'.
 

Ccyclist

Active member
כיצד ייתכן שמחר יתחילו האפליקציות של תשלום באוטובוסים.
וחברת הכנסת תת אלוף במיל עוד לא הוציאה הודעת דוברות ופרסומים שמשבחים את עצמה?
דרך אגב - איך אמורים להשתמש באפליקציות האלו ברכבת ? האם הן אימצו את שיטת ה QR הנהוגה באפליקציות טיסות וגם במערכות רכבתיות מסויימות שהסמארטפון מציג את הקוד ויש סורק לייזר בוולידטור או אצל אנשי צוות ?
 

arseny92

Well-known member
מנהל
דרך אגב - איך אמורים להשתמש באפליקציות האלו ברכבת ? האם הן אימצו את שיטת ה QR הנהוגה באפליקציות טיסות וגם במערכות רכבתיות מסויימות שהסמארטפון מציג את הקוד ויש סורק לייזר בוולידטור או אצל אנשי צוות ?
תמיכה ברכבת עדיין אין, תהיה בהמשך, אבל אכן הדרך היא הפוכה לאוטובוסים - במקום לסרוק QR במצלמה ולבחור תחנה, ברכבת בוחרים תחנות ומציגים QR ממסך הטלפון אל סורק מובנה בשערי הרציפים
 

Ccyclist

Active member
תמיכה ברכבת עדיין אין, תהיה בהמשך, אבל אכן הדרך היא הפוכה לאוטובוסים - במקום לסרוק QR במצלמה ולבחור תחנה, ברכבת בוחרים תחנות ומציגים QR ממסך הטלפון אל סורק מובנה בשערי הרציפים
טוב, אני טס כך מזמן (אני ממליץ לעשות צילום מסך של הקוד, המערכת של בריטיש קרסה שבוע לפני שטסתי לאנשהו) וראיתי מזמן ולידטורים שקוראים קוד מסמארטפון באיטליה (אפילו הכרטיסים הרגילים שלהם כוללים QR) וגם באנגליה לפני שנה - שנתיים. חבל שלא עושים את העלייה לאוטובוס כך (הצגת קוד לולידטור שעושה איזה ציפצוף) במקום שכל אחד יצלם ויסרוק.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
טוב, אני טס כך מזמן (אני ממליץ לעשות צילום מסך של הקוד, המערכת של בריטיש קרסה שבוע לפני שטסתי לאנשהו) וראיתי מזמן ולידטורים שקוראים קוד מסמארטפון באיטליה (אפילו הכרטיסים הרגילים שלהם כוללים QR) וגם באנגליה לפני שנה - שנתיים. חבל שלא עושים את העלייה לאוטובוס כך (הצגת קוד לולידטור שעושה איזה ציפצוף) במקום שכל אחד יצלם ויסרוק.
לבסס תיקוף באוטובוס על מצלמה אופטית (במתקפים ה-"חדשים" של אגד ואפיקים) שתנסה לזהות קוד שמציגים לה מהטלפון בזמן שהאוטובוס מיד זז כמו משוגע ומסיע בולי עץ, אינו רעיון מוצלח במיוחד, יותר סביר שפוקוס המצלמה במאמת יתקלקל מרוב ניסיונות סריקה (כי אז נוסעים היו מציגים קוד גם מקרוב וגם מרחוק), כך שיותר קל לעשות את זה במערכת שלא זזה (להניח בשער רציף עם סורק ולא מצלמה)
אפילו באסטוניה משמשים במתקפים עם סורק סוג אחר (ממש להצמיד על הסורק והסריקה תצא תמיד באותו גודל ורזולוציה) עבור תיקוף כרטיסי QR באוטובוס/טראם
אגב ציינתי זאת עוד לפני שנה וחצי

צילום מסך של קוד ושימוש בקוד מהצילום בעוד שבוע לא רעיון מוצלח במיוחד עקב ודאות חיבור תאריך ושעה לתיקוף
 

קבצים מצורפים

  • egged validator.png
    egged validator.png
    3 MB · צפיות: 10
  • Ridango-A-new-era-in-public-tr.jpg
    Ridango-A-new-era-in-public-tr.jpg
    KB 68.9 · צפיות: 10
 

arseny92

Well-known member
מנהל
שלא לדבר על כך שהחישובים שהועלו כדוגמאות בכתבה, לא נכונים. הנה דוגמה אשר ככל הנראה תקינה, אם לא, תקנו אותי מי שכבר השתמש באפליקציות עד להנחות החודשיות
 
אבל אי אפשר לעשות חופשי יומי עם זה...
 

דיברגנט חדש

Well-known member
דווקא, הציבור שיכול להשתמש בזה הכי הרבה לא יוכל להשתמש בזה.
אני, כמובן, מתייחס לבני הנוער שנוסעים לבתי ספר בתחבורה ציבורית.
 
שאלה לגבי תשלום על הנסיעה באוטובוס באמצעות הטלפון הנייד הסלולרי

אוקי נגיד עליתי לאוטובוס וניגשתי מול המדבקה ומקרב את הטלפון נייד הכל טוב ויפה והאם אני אמור להגיד לנהג שאני משלם באמצעות הנייד כי הרי הוא ישים לב שכשאני עולה לאוטובוס ולא מתקף את הרב קו אז השאלה העיקרית היא האם צריך להגיד לנהג ולהראות לו בשורה התחתונה שאני משלם באמצעות סלולרי
 

846

Active member
שאלה לגבי תשלום על הנסיעה באוטובוס באמצעות הטלפון הנייד הסלולרי

אוקי נגיד עליתי לאוטובוס וניגשתי מול המדבקה ומקרב את הטלפון נייד הכל טוב ויפה והאם אני אמור להגיד לנהג שאני משלם באמצעות הנייד כי הרי הוא ישים לב שכשאני עולה לאוטובוס ולא מתקף את הרב קו אז השאלה העיקרית היא האם צריך להגיד לנהג ולהראות לו בשורה התחתונה שאני משלם באמצעות סלולרי
עדיף
 
שאלה לגבי תשלום על הנסיעה באוטובוס באמצעות הטלפון הנייד הסלולרי

אוקי נגיד עליתי לאוטובוס וניגשתי מול המדבקה ומקרב את הטלפון נייד הכל טוב ויפה והאם אני אמור להגיד לנהג שאני משלם באמצעות הנייד כי הרי הוא ישים לב שכשאני עולה לאוטובוס ולא מתקף את הרב קו אז השאלה העיקרית היא האם צריך להגיד לנהג ולהראות לו בשורה התחתונה שאני משלם באמצעות סלולרי
בואו נבדיל בין הימים הראשונים להפעלה לשגרת הפעלה.
בימים הראשונים, כשזו חיה חדשה לכולם, עדיף להגיד לנהג. משפט קצר ובעקבותיו הנהון ראש (כי רוב הנהגים כן מכירים ורובם בכל מקרה כבר לא עוסקים בתשלום) לא יצור תורים.
אחרי תקופת הסתגלות קצרה של כולם (בוא נניח שבועיים), לא צריך להגיד כלום לאף אחד. מקסימום אם יהיה נהג שישאל אז תענה.
כן צפויה בעיה עם הבקרים. שגם להם זה חדש. ולכן כדאי בשבועיים הראשונים לדעת בדיוק איפה אישור התשלום שלך ולהיות מוכן לשלוף אותו בקלות כשמגיע בקר. כלומר לא להתחיל את החיפוש אחר הודעת אישור התשלום כשהוא מגיע אלא להיות "בהיכון". זה יעזור למעבר חלק יותר. אם תעשה את זה אז גם אם עברו יותר משבועיים ולא עבר אף בקר, כבר לא תצטרך להיות "בהיכון" אבל כשתתקל בו תדע איפה לחפש בקלות את אישור התשלום בלי לעכב ולהתעכב ובלי להיכנס לסיטואציות לא נעימות.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
שאלה לגבי תשלום על הנסיעה באוטובוס באמצעות הטלפון הנייד הסלולרי

אוקי נגיד עליתי לאוטובוס וניגשתי מול המדבקה ומקרב את הטלפון נייד הכל טוב ויפה והאם אני אמור להגיד לנהג שאני משלם באמצעות הנייד כי הרי הוא ישים לב שכשאני עולה לאוטובוס ולא מתקף את הרב קו אז השאלה העיקרית היא האם צריך להגיד לנהג ולהראות לו בשורה התחתונה שאני משלם באמצעות סלולרי
כן, אמורים להראות את אישור התיקוף ולעיתים אף להסביר על מה מדובר כי לא טרחו לעדכן נהגים
אני משלם דרך מוביט כבר שלושה חודשים. היו מעט תקלות שהעיקרית מהם היא נהגים בלתי מעודכנים שהייתי צריך לתת להם הרצאה על האמצעי החדש עד שהם נתנו לי לעלות לאוטובוס.
 
כן, אמורים להראות את אישור התיקוף ולעיתים אף להסביר על מה מדובר כי לא טרחו לעדכן נהגים
אז זה טימטום אחד גדול יהיה בהתחלה לדעתי צריך שיהיה גם ליד הנהג לפחות מודבקת המדבקה ולא קצת קדימה באוטובוס בצדדים
כי לא נראה לי הגיוני שכל אחד שייעלה וירצה לשלם יגרום לפקק ליד הנהג כל אחד יגיד אני משלם באמצעות פלאפון אני משלם באמצעות פלאפון וככה יחזור אחרי השני לדעתי הנהגים חייבים לדעת את זה כי ברגע שיש את המדבקה ליד הנהג הוא לפחות יראה שהנוסע משלם באמצעות הפלאפון ולא יצטרך להעיר לנוסע לאן אתה הולך צריך לשלם ברב קו וכה'
 
בפארפרזה על גרינג ימ"ש שר"י כשאני שומע על רפורמה ידי נשלחת מייד לאחוז בארנק .
הפטנט החדש מהווה הרעת תנאים.אין הנחה על ערך צבור,אזרח ותיק זה מגיל 67 ולא 65 ,השימוש מסובך ולא ידידותי כלל .וזה מה שאני ראיתי.בטח יש עוד.
מיהרו לגמור ולרוץ לספר לחבר'ה
 

דוד311

New member
שיטת התעריפים החדשה של האפליקציות - האם פורסמו ההנחיות הרשמיות בתקנות?
יש פרטים שלא ברורים לי לגמרי מהפרסומים:
א. האם התשלום הוא לפי ״מרחק״ או לפי ״רדיוס״ - כלומר אם נסעתי 10 ק״מ צפונה ואז חזרה 20 ק״מ דרומה - האם אחוייב לפי ״רדיוס״ 15 ק״מ או לפי ״מרחק״ 25 ק״מ?
ב. נסיעה של 10 ק״מ והמשך מעבר לעוד 10 ק״מ (מחוץ לתחום 15 ק״מ מהנקודה הראשונה) - במחשבון התעריפים https://prices.ravpass.co.il/ נראה שהם מחייבים רק פעם אחת לפי רדיוס 15 ק״מ. האם זה טעות? או שהטעות בפרסומים שאומרים שהכל נקבע לפי נקודת היציאה?
 

arseny92

Well-known member
מנהל
שיטת התעריפים החדשה של האפליקציות - האם פורסמו ההנחיות הרשמיות בתקנות?
יש פרטים שלא ברורים לי לגמרי מהפרסומים:
א. האם התשלום הוא לפי ״מרחק״ או לפי ״רדיוס״ - כלומר אם נסעתי 10 ק״מ צפונה ואז חזרה 20 ק״מ דרומה - האם אחוייב לפי ״רדיוס״ 15 ק״מ או לפי ״מרחק״ 25 ק״מ?
ב. נסיעה של 10 ק״מ והמשך מעבר לעוד 10 ק״מ (מחוץ לתחום 15 ק״מ מהנקודה הראשונה) - במחשבון התעריפים https://prices.ravpass.co.il/ נראה שהם מחייבים רק פעם אחת לפי רדיוס 15 ק״מ. האם זה טעות? או שהטעות בפרסומים שאומרים שהכל נקבע לפי נקודת היציאה?
כל ההנחיות בצו הפיקוח
נתתי דוגמה מטה באותו נושא, אך ייתכן וגם היא שגוייה, בקיצור יהיה שמח..
 
כל ההנחיות בצו הפיקוח
נתתי דוגמה מטה באותו נושא, אך ייתכן וגם היא שגוייה, בקיצור יהיה שמח..
יש לנו שבועיים ללמוד. הרי רובנו רכשנו ברב קו הסדר נסיעה חודשי כזה או אחר, אז אין טעם להשתמש באפליקציה לפני תחילת החודש הבא.
עד אז נלמד מניסיון של אחרים.
 
למעלה