אפליקציות נסיעה באוטובוסים

arseny92

Well-known member
מנהל
יש לנו שבועיים ללמוד. הרי רובנו רכשנו ברב קו הסדר נסיעה חודשי כזה או אחר, אז אין טעם להשתמש באפליקציה לפני תחילת החודש הבא.
עד אז נלמד מניסיון של אחרים.
הצו מצווה
”אמצעי תשלום מתקדם“ – יישום אלקטרוני, למעט כרטיס ”רב־קו“, אשר מאפשר לאוחז בו לתקף את נסיעתו באמצעי התחבורה הציבורית השונים ולשלם בעדה באופן מאובטח, ובכלל זה בטלפון סלולרי חכם, ביישומון סלולרי שמותקן בו או באמצעי סלולרי אחר, באמצעי דיגיטלי או בטכנולוגיה אחרת;
”חודש“, לעניין חיוב תשלום באמצעי תשלום מתקדם – תקופה שמיום ה־25 בחודש עד יום ה־24 בחודש העוקב;
”יום“, לעניין חיוב תשלום באמצעי תשלום מתקדם – פרק הזמן שמשעה 00:00:01 עד לשעה 23:59:59;

”יישומון סלולרי“ – יישומון שמותקן בטלפון סלולרי חכם, ובכלל זה יישומון המאפשר גישה לחשבון של יוזם התשלום;
”תיקוף באמצעי תשלום מתקדם“ – תיאום בין אמצעי התשלום המתקדם להתקן שמותקן או שקשור באמצעי התחבורה הציבורית השונים לשם אישור הנסיעה והתשלום בעדה, ובכלל זה סריקה של ההתקן, ולעניין יישומון סלולרי – תיאום כאמור וכן סימון יעד הנסיעה ביישומון;
”תקרת סכום מדרגות ההנחה בחיוב חודשי“ – גובה התשלום בעד כל הנסיעות שביצע הנוסע באותו חודש וששילם בעדן באמצעי תשלום מתקדם, אשר תיקבע לפי תקרת מדרגות ההנחה לסכום החיובים היומיים באותו חודש, כמפורט בפרט 40 לתוספת הראשונה;
”תקרת החיוב היומי“ – מגבלת גובה התשלום בעד כל הנסיעות שביצע נוסע באותו יום וששילם בעדן באמצעי תשלום מתקדם, אשר תיקבע לפי מדרגת מרחק הנסיעה הבודדת הרב ביותר של הנוסע באותו יום כמפורט בפרט 37 לתוספת הראשונה.
 

Ccyclist

Active member
בדיוק כך, מ-25 ל-24 לחודש העוקב כולל

בלונדון חודש זה חודש אישי עוד מעידן הנייר המגנטי. לכפות חודש אחיד על כולם, ועוד כזה שאינו מתחיל בראשון לחודש זה מתכון לצרות. חודשים אישיים מאפשרים "לגנוב" שנה של 11 חודשים אם מותחים חידוש אחרי חופשות ביום או שניים (בעיקר על חשבון סופי שבוע או סופי שבוע ארוכים).
 

דוד311

New member
כל ההנחיות בצו הפיקוח
נתתי דוגמה מטה באותו נושא, אך ייתכן וגם היא שגוייה, בקיצור יהיה שמח..
תודה על הקישור.
להבנתי המשפטית:
החישוב הוא לפי מרחק של כל נסיעה ונסיעה בפני עצמה. אין משמעות לנקודת היציאה הראשונה באותו יום או לסך כל המרחק של כמה נסיעות יחד:
א. אפשר תיאורטית לנסוע טווח של מאות קילומטרים בתקרת חיוב יומית של 13 ש"ח - אם מצרפים נסיעות רבות שכל אחת פחות מ-15 ק"מ.
ב. אפשר לשלם 5.90, ולעבור בתוך 90 דקות לנסיעת המשך גם אם בסך הכל המרחק מנקודת היציאה הראשונה עד לסוף הנסיעה השנייה הוא מעל 15 ק"מ.
 

david80

New member
תודה על הקישור.
להבנתי המשפטית:
החישוב הוא לפי מרחק של כל נסיעה ונסיעה בפני עצמה. אין משמעות לנקודת היציאה הראשונה באותו יום או לסך כל המרחק של כמה נסיעות יחד:
א. אפשר תיאורטית לנסוע טווח של מאות קילומטרים בתקרת חיוב יומית של 13 ש"ח - אם מצרפים נסיעות רבות שכל אחת פחות מ-15 ק"מ.
ב. אפשר לשלם 5.90, ולעבור בתוך 90 דקות לנסיעת המשך גם אם בסך הכל המרחק מנקודת היציאה הראשונה עד לסוף הנסיעה השנייה הוא מעל 15 ק"מ.
לגבי ב' זה נכון בתנאי שכל ההחלפות יתבצעו בתוך טווח ה-15 ק"מ מהעלייה הראשונה, אז ניתן לנסוע עד כמעט 30 ק"מ במחיר 5.9 ש"ח בתנאים הנ"ל!
 
שיטת התעריפים החדשה של האפליקציות - האם פורסמו ההנחיות הרשמיות בתקנות?
יש פרטים שלא ברורים לי לגמרי מהפרסומים:
א. האם התשלום הוא לפי ״מרחק״ או לפי ״רדיוס״ - כלומר אם נסעתי 10 ק״מ צפונה ואז חזרה 20 ק״מ דרומה - האם אחוייב לפי ״רדיוס״ 15 ק״מ או לפי ״מרחק״ 25 ק״מ?
ב. נסיעה של 10 ק״מ והמשך מעבר לעוד 10 ק״מ (מחוץ לתחום 15 ק״מ מהנקודה הראשונה) - במחשבון התעריפים https://prices.ravpass.co.il/ נראה שהם מחייבים רק פעם אחת לפי רדיוס 15 ק״מ. האם זה טעות? או שהטעות בפרסומים שאומרים שהכל נקבע לפי נקודת היציאה?
חד וחלק לא משתלם בטח שלא לי אני 4 ימים בשבוע נוסע מבית שאן לצים סנטר בית שאן ברב קו 2.50 ש"ח וביישומון הזה שמאפשר לשלם בטלפון עולה 3 שקל ככה שאני אמשיך להשתמש ברב קו עד להודעה החדשה
 

arseny92

Well-known member
מנהל
חד וחלק לא משתלם בטח שלא לי אני 4 ימים בשבוע נוסע מבית שאן לצים סנטר בית שאן ברב קו 2.50 ש"ח וביישומון הזה שמאפשר לשלם בטלפון עולה 3 שקל ככה שאני אמשיך להשתמש ברב קו עד להודעה החדשה
2.5 ערך צבור, כלומר ₪2
 

topcat115

New member
1. אם אני נוסע בנסיעה רגילה 5.90, אז מה יותר משתלם, באפליקציה או ערך צבור ברב קו(פרופיל רגיל)?
2. זה תקף בכרמלית בחיפה?
3. כמה תעלה נסיעה מתוך חיפה לקריות באפליקציה?
4. למה דווקא עם סריקת ברקוד ולמה אי אפשר לשלם עם הNFC בטלפון?
 
1. אם אני נוסע בנסיעה רגילה 5.90, אז מה יותר משתלם, באפליקציה או ערך צבור ברב קו(פרופיל רגיל)?
2. זה תקף בכרמלית בחיפה?
3. כמה תעלה נסיעה מתוך חיפה לקריות באפליקציה?
4. למה דווקא עם סריקת ברקוד ולמה אי אפשר לשלם עם הNFC בטלפון?
4.
לא כל סמארטפון יש לו את הNFC!
 
1. אם אני נוסע בנסיעה רגילה 5.90, אז מה יותר משתלם, באפליקציה או ערך צבור ברב קו(פרופיל רגיל)?
2. זה תקף בכרמלית בחיפה?
3. כמה תעלה נסיעה מתוך חיפה לקריות באפליקציה?
4. למה דווקא עם סריקת ברקוד ולמה אי אפשר לשלם עם הNFC בטלפון?
1. במצב כזה יותר משתלם להשתמש ברב-קו
2. כרגע לא
3. 5.90 (משמע משתלם יותר באפליקציה)
 

שמונו

New member
1. במצב כזה יותר משתלם להשתמש ברב-קו
2. כרגע לא
3. 5.90 (משמע משתלם יותר באפליקציה)
אולי לנסיעה הבודדת לא ישתלם, אבל בסוף כן משתלם א. כי יש גם מעבר לקריות ב5.9, ב. כי בסוף חודש אם אתה עובר את ה200 מתחיל הנחות משמעותיות
 

Sephiroth

New member
אתם יודעים אם מישהו פיתח סימולציה כלשהי שמשווה "יום נסיעות" ברב קו למול האפליקציה?
 
הרשמים שלי
החלטתי לתת את ינואר כניסיון, ולא לרכוש את החופשי חודשי המורחב שלי, למרות שבוודאות ידעתי שלי זה לא משתלם. רציתי לראות איך זה עובד. (וגם למקרה שהסגר יחמיר ואשאר בבית חלק מהימים).
1. מסתבר שהנסיעה השכיחה שלי מהבית לעבודה היא בדיוק מעבר לטווח ולכן אני אמור לשלם עליה 10 ש"ח. כלומר 400 ש"ח לחודש. הבנתי שיש איזשהו קאפ כדי שזה לא יעלה לי יותר מהחופשי חודשי שלי (243 ש"ח).
2. לפעמים אני רוכב לצומת בית לוינשטיין ורק משם לוקח אוטובוס לתל אביב, ומשם המחיר באפליקציה הוא רק 5.90. כלומר, אם זה היה מוד הנסיעה הקבוע שלי אז כן היה משתלם. זה רק מראה איך הפכו בעיה אחת של גבולות אזורים ברב קו לבעיה אחרת של גבולות אזורים באפליקציה, אבל לא ממש פתרו כלום. (רק עכשיו הרבה יותר קשה לכל אחד לדעת מה עדיף לו). הבעיה היותר חמורה היא שזה מזמין רמאויות.
3. הברקוד לפעמים נקלט מהר ולפעמים ממש לא. בבינעירוני זה ממש סיוט, כי הוא לא ממוקם נוח. מצאתי את עצמי בוחר לעלות אחרון לאוטובוס כדי לא לעכב אחרים. בכל מקרה התחושה שבה כולם כבר עלו והתיישבו ואני עדיין עם טלפון ביד מנסה לצלם תוך כדי שהנהג מתחיל לנסוע. כבר ראיתי מישהו שכמעט נפל כי הנהג בדיוק לקח סיבוב (לא מהר מדי אבל כשאתה מרוכז במשהו אחר וידך עסוקות בפלאפון הסיבוב הזה בא בהפתעה). באוטובוס בינעירוני בערב יש עוד בעיה כי לפעמים האוטובוס חשוך (ככה גם רוב הנוסעים מעדיפים ואז אי אפשר לצלם.
4. ממש אידיוטי שכשאני עולה ומעביר את הברקוד הוא שואל אותי באיזה קו אני (בהתאם לקווים העוצרים בתחנה אני מניח). הרי הברקוד צמוד לאוטוובס מסוים עם לוחית רישוי מסוימת, וסידור עבודה שמוזן לו. כלומר בקצת תפירה טכנולוגית הברקוד מספיק כדי לדעת על איזה קו עליתי. זו סתם עוד פעולה מיותרת ובמקום עם הרבה קווים גם בעייתית.
5. היתה בעיה עם נסיעות מעבר, דווקא אז הוא לא הצליח לקרוא. התוצאה היתה שאחרי כמה נסיונות הוא איפשר פשוט לבחור טווח נסיעה (עד 5 ק"מ במעבר, 0 ש"ח) בלי לשייך אותי לקו אוטובוס. זה אומר שמשרד התחבורה אפילו עוד פחות ידע איזה קווים עמוסים ואיזה לא "בזכות האפליקציה". זה כמובן עוד פתח לרמאויות. או סתם פתח לחוסר הבנה כי אנשים לא אמורים לדעת כמה קילומטר בקו אוירי הם הולכים לנסוע.
6. בשורה התחתונה, אני אתן לזה את כל החודש כדי להתרגל, אבל די בטוח שבחודש הבא אני חוזר לרב קו שלי. אנסה שוב כשתהיה גם אפשרות לשלם ב-NFC בלי לצלם ברקוד.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
הרשמים שלי
החלטתי לתת את ינואר כניסיון, ולא לרכוש את החופשי חודשי המורחב שלי, למרות שבוודאות ידעתי שלי זה לא משתלם. רציתי לראות איך זה עובד. (וגם למקרה שהסגר יחמיר ואשאר בבית חלק מהימים).
1. מסתבר שהנסיעה השכיחה שלי מהבית לעבודה היא בדיוק מעבר לטווח ולכן אני אמור לשלם עליה 10 ש"ח. כלומר 400 ש"ח לחודש. הבנתי שיש איזשהו קאפ כדי שזה לא יעלה לי יותר מהחופשי חודשי שלי (243 ש"ח).
2. לפעמים אני רוכב לצומת בית לוינשטיין ורק משם לוקח אוטובוס לתל אביב, ומשם המחיר באפליקציה הוא רק 5.90. כלומר, אם זה היה מוד הנסיעה הקבוע שלי אז כן היה משתלם. זה רק מראה איך הפכו בעיה אחת של גבולות אזורים ברב קו לבעיה אחרת של גבולות אזורים באפליקציה, אבל לא ממש פתרו כלום. (רק עכשיו הרבה יותר קשה לכל אחד לדעת מה עדיף לו). הבעיה היותר חמורה היא שזה מזמין רמאויות.
3. הברקוד לפעמים נקלט מהר ולפעמים ממש לא. בבינעירוני זה ממש סיוט, כי הוא לא ממוקם נוח. מצאתי את עצמי בוחר לעלות אחרון לאוטובוס כדי לא לעכב אחרים. בכל מקרה התחושה שבה כולם כבר עלו והתיישבו ואני עדיין עם טלפון ביד מנסה לצלם תוך כדי שהנהג מתחיל לנסוע. כבר ראיתי מישהו שכמעט נפל כי הנהג בדיוק לקח סיבוב (לא מהר מדי אבל כשאתה מרוכז במשהו אחר וידך עסוקות בפלאפון הסיבוב הזה בא בהפתעה). באוטובוס בינעירוני בערב יש עוד בעיה כי לפעמים האוטובוס חשוך (ככה גם רוב הנוסעים מעדיפים ואז אי אפשר לצלם.
4. ממש אידיוטי שכשאני עולה ומעביר את הברקוד הוא שואל אותי באיזה קו אני (בהתאם לקווים העוצרים בתחנה אני מניח). הרי הברקוד צמוד לאוטוובס מסוים עם לוחית רישוי מסוימת, וסידור עבודה שמוזן לו. כלומר בקצת תפירה טכנולוגית הברקוד מספיק כדי לדעת על איזה קו עליתי. זו סתם עוד פעולה מיותרת ובמקום עם הרבה קווים גם בעייתית.
5. היתה בעיה עם נסיעות מעבר, דווקא אז הוא לא הצליח לקרוא. התוצאה היתה שאחרי כמה נסיונות הוא איפשר פשוט לבחור טווח נסיעה (עד 5 ק"מ במעבר, 0 ש"ח) בלי לשייך אותי לקו אוטובוס. זה אומר שמשרד התחבורה אפילו עוד פחות ידע איזה קווים עמוסים ואיזה לא "בזכות האפליקציה". זה כמובן עוד פתח לרמאויות. או סתם פתח לחוסר הבנה כי אנשים לא אמורים לדעת כמה קילומטר בקו אוירי הם הולכים לנסוע.
6. בשורה התחתונה, אני אתן לזה את כל החודש כדי להתרגל, אבל די בטוח שבחודש הבא אני חוזר לרב קו שלי. אנסה שוב כשתהיה גם אפשרות לשלם ב-NFC בלי לצלם ברקוד.
החודש באפליקציה אינו קלנדרי אלא מ-25 ל-24 לחודש העוקב, קח זאת בחשבון כאשר יחושבו ההנחות החודשיות על סך החיובים היומיים שתבצע.
לגבי סידור עבודה לאוטובוס, זה פועל רק אם הנהג מספיק לתחנה בזמן, אחרת הסדרן פשוט שולח אוטובוס פנוי לקו. וגם שהנהגים לא תמיד מזינים את הסידור הנכון, גם ברב-קו לא חסר מקרים כאשר נסיעה מתוקפת כאילו על קו אחר. שילוט חיצוני ומערכת כרטוס - מערכות שונות..
 
החודש באפליקציה אינו קלנדרי אלא מ-25 ל-24 לחודש העוקב, קח זאת בחשבון כאשר יחושבו ההנחות החודשיות על סך החיובים היומיים שתבצע.
לגבי סידור עבודה לאוטובוס, זה פועל רק אם הנהג מספיק לתחנה בזמן, אחרת הסדרן פשוט שולח אוטובוס פנוי לקו. וגם שהנהגים לא תמיד מזינים את הסידור הנכון, גם ברב-קו לא חסר מקרים כאשר נסיעה מתוקפת כאילו על קו אחר. שילוט חיצוני ומערכת כרטוס - מערכות שונות..
כן, זו עוד שטות, אבל אספוג את החמישה ימים פער בהמשך תיקופים באפליקציה (אולי אנסה אחת שונה כי כל מה שתיארתי הוא על MOOVIT) או בערך צבור לפני שאחזור לחופשי חודשי.
לגבי הסוגיה השניה. ברור שזה כך ואין מערכת מושלמת, ועדיין מרבית הנסיעות (להערכתי לפחות 98%) מחוברות כמו שצריך לסדרן. גם אם מדובר באוטובוס שנכנס לסידור שלא היה מתוכנן לו לאותו יום. (עדיין ניתן להזין לו את הטריפ-ID הנכון).

באפליקציה לעומת זאת אני כרגע על 50% זיהוי נכון של קו אוטובוס, כלומר ב-50% מהפעמים (שבהם הברקוד עבד) הקו שלי בכלל לא נמצא ברשימה שהוא מציע לי, או שהוא הציע לי את הקו בכיוון ההפוך (כנראה כי הוא לא זיהה נכון את מיקום התחנה שעליתי בה אלא את הצד השני של הכביש) ואז אין לי ברירה אלא לתקף לקו לא נכון או לתקף ללא קו בכלל. בקיצור בלגן.

זה מרגיש כאילו מישהו הבטיח הבטחות טכנולוגיות שהוא לא יודע איך ליישם ביעילות. לכאורה הוא מזהה אוטומטית את התחנה שעליתי בה, בפועל מאחר והתיקוף מתבצע תוך כדי נסיעה הוא לא מזהה אותה נכון (או בכלל). בנוסף גם כשהוא מזהה את התחנה נכון הוא לא בהכרח מציג את כל הקווים שעוצרים בה.
 

שמונו

New member
כן, זו עוד שטות, אבל אספוג את החמישה ימים פער בהמשך תיקופים באפליקציה (אולי אנסה אחת שונה כי כל מה שתיארתי הוא על MOOVIT) או בערך צבור לפני שאחזור לחופשי חודשי.
לגבי הסוגיה השניה. ברור שזה כך ואין מערכת מושלמת, ועדיין מרבית הנסיעות (להערכתי לפחות 98%) מחוברות כמו שצריך לסדרן. גם אם מדובר באוטובוס שנכנס לסידור שלא היה מתוכנן לו לאותו יום. (עדיין ניתן להזין לו את הטריפ-ID הנכון).

באפליקציה לעומת זאת אני כרגע על 50% זיהוי נכון של קו אוטובוס, כלומר ב-50% מהפעמים (שבהם הברקוד עבד) הקו שלי בכלל לא נמצא ברשימה שהוא מציע לי, או שהוא הציע לי את הקו בכיוון ההפוך (כנראה כי הוא לא זיהה נכון את מיקום התחנה שעליתי בה אלא את הצד השני של הכביש) ואז אין לי ברירה אלא לתקף לקו לא נכון או לתקף ללא קו בכלל. בקיצור בלגן.

זה מרגיש כאילו מישהו הבטיח הבטחות טכנולוגיות שהוא לא יודע איך ליישם ביעילות. לכאורה הוא מזהה אוטומטית את התחנה שעליתי בה, בפועל מאחר והתיקוף מתבצע תוך כדי נסיעה הוא לא מזהה אותה נכון (או בכלל). בנוסף גם כשהוא מזהה את התחנה נכון הוא לא בהכרח מציג את כל הקווים שעוצרים בה.
אני יכול להמליץ לך פעם הבאה לנסות את אפליקציית 'any waye' שבה אתה יכול להקיש את מספר הקו גם אם אתה לא מוצא אותו
המלצה נוספת שהייתי עושה ישירות מכאן למשרד התחבורה - תתנו אופציה להקיש לבד את מספר התחנה ומספר הקו (ללא סריקה) אני בטוח שהרבה אנשים ייסתדרו ככה יותר.
אפשר לשכלל א"ז עוד יותר - לשמור תחנות, מסלולים וקוים קבועים בקיצור דרך - שיהיה אפשר לתקף ישירות אותם ללא צורך בחירה כל פעם מחדש.
אלו שלא יסתדרו - תשאירו עבורם את הברקוד
 
למעלה