אפיון דמויות.

Science Fiction

New member
אפיון דמויות. ../images/Emo119.gif

הקאנון מלא בפרטים קטנים: צבע העיניים של סיריוס, צורת המשקפיים של מקגונגל וצבעם של זאבי הבהלות של ילדי משפחת סטארק. קשה לזכור את כל הפרטים האלו, אבל הם חשובים כדי שהפיק לא יראה כאילו לא הושקעה בו עבודה רבה. ובכן, זהו פרוייקט אפיון דמויות. לא OC, אלא דמויות שמקורן בקאנון. השלב הראשון של הפרוייקט יהיה הרכבת גליונות הדמות: כדי שלא יהיו בלבולים בין פאנדומים ולא נשאל באיזה בית היה תניס חצי-עלף, שרשרו להודעה "פאנדומים" הודעות שבכותרתן שם הפאנדום [לכל פאנדום תגובה נפרדת]. לאחר מכן, שרשרו להודעה הנושאת את שם הפאנדום הרצוי שאלות שיעזרו לאפיון דמויות, החל ב"צבע עיניים" וכלה ב"בוגארט". אנא השתדלו לא לחזור על שאלות שכבר נשאלו. דוגמא: פאנדומים הארי פוטר באיזה בית למדה הדמות? מהו צבע העיניים של הדמות? היכן חיה הדמות? בשלב השני ארכז את כל השאלות, ואתם תתבקשו לענות על השאלון לכל דמות בנפרד. אם יש שאלות שאתם לא יודעים את התשובה עליהן, אנא מחקו אותן והשאירו רק את אלו שתוכלו לענות עליהן. דוגמא: פאנדומים הארי פוטר באיזה בית למדה הדמות? רייבנקלו היכן חיה הדמות? אדינבורו בשלב השלישי של הפרוייקט ארכז את כל המידע, ותוכלו להסתכל בשרשור הסופי [שיכנס, בתקווה, למאמרים או לטאגליינס] בכל פעם שתשכחו מידע חיוני לפיק שלכם על אחת הדמויות. [אם אי פעם היה שרשור כזה, המנהלות מוזמנות למחוק.:]
 

Science Fiction

New member
לא. המטרה היא לרכז את ../images/Emo119.gif

כל המידע האפשרי, כל השאלות רצויות.
תודה.[:
 

PadfootGirl

New member
רעיון ממש טוב,../images/Emo115.gif

ח"ח על היוזמה. אבל קחי למשל את פאנדום ה"פ- נצטרך לקחת את *כל* הדמויות שהוזכרו בקאנון ולענות על כל השאלות עבור כל אחת ואחת מהן? ואם כן- איך זה בדיוק יתחלק? ז"א, מי יענה על כל השאלות? ואם יהיו שניים שיענו על אותה דמות? נאמ.
 

Science Fiction

New member
לא, רק על הדמויות הראשיות, ../images/Emo119.gif

או סתם דמויות שיש עליהן הרבה פרטים. בכל אופן, התכוונתי להסביר על העניין בשרשור הבא של הפרוייקט, אבל הרעיון הכללי היה שמישהו יכתוב הודעה על דמות אחת, והבא שיכתוב על הדמות הזו ישרשר אליו, וכך הלאה.
 

PadfootGirl

New member
המ. סתם רעיון.../images/Emo115.gif

אפשר לעשות שרשור, שכל אחד שרוצה להשתתף בפרוייקט יסמן בו
. אח"כ את, אחראית הפרויקט [או מישהו שתבחרי שיעזור לך], עושה פתקים, שאותם תחלקי לשתי קבוצות. הקבוצה הראשונה תהיה פתקים של שמות האנשים שישתתפו באפיון, והקבוצה השניה תהיה של הדמויות הקאנוניות שישתתפו באפיון. אח"כ את מגרילה פתק מכל קבוצה, וככה יצא שכל אחד יאפיין דמות אחרת ולא יהיה בלאגן. [בלאגן כי בטח יהיו מלא אנשות שירצו לאפיין את סיריוס וכו'] נאמ. מצברוח מוזר O__o
 

גל אחת

New member
לדעתי לא כדאי

מה קורה אם לי יוצא לאפיין את פרופסור אמברידג', למרות שהדמות שאני מכירה הכי טוב היא מדאם פומפרי?
 

PadfootGirl

New member
המ. ../images/Emo115.gif

אז במידה וטלי כן תחליט שזאת תהיה השיטה, בשרשור שבו כל אחד יסמן אם הוא משתתף בפרויקט או לא- כל אחד יכול לכתוב מיהן הדמויות שהוא מכיר הכי טוב/ שהוא רוצה לאפיין. ואז אפשר לעשות הגרלה בין כל אלה שרוצים לאפיין את אותה הדמות.
 

PadfootGirl

New member
או שאפשר לעשות ../images/Emo115.gif

משהו בסגנון "כל המקדים זוכה", כל אחד כותב איזו דמות הוא רוצה לאפיין, ומי שכותב את הדמות הזו ראשון- הוא יאפיין אותה. או שאפשר פשוט שכמה אנשים יאפיינו את אותה דמות, ואז לשלב בין האפיונים, אבל אז יהיו דמויות שאף אחד לא ירצה לאפיין, וזו בעיה.
 

Britush

New member
ככל שיותר אנשים יאפיינו את סיריוס,

כך ריכוז המידע הסופי יהיה טוב ומדוייק יותר, לא?
 

PadfootGirl

New member
כן, ../images/Emo115.gif

אבל שוב- ככל שיותר אנשים יאפיינו דמות מסויימת כך יהיו פחות שיאפיינו דמות אחרת, ויכולות להיות דמויות שאף אחד לא ירצה לאפיין אותן... ואז מה עושים?
 

PadfootGirl

New member
כן, ברור, אבל... ../images/Emo3.gif../images/Emo115.gif

יכולות להיות דמויות שאף אחד לא ירצה לאפיין. ואז מה עושים?
 

Science Fiction

New member
../images/Emo31.gif ../images/Emo119.gif

לא צריך להיות "בלאגן" - אני בספק אם אנשים יריבו על אפיון דמות מסויימת. המטרה היא איסוף מידע, כך שכמה אנשים יוכלו לכתוב על כמה דמויות שירצו, גם אם כבר כתבו עליהן.
 

dorin266

New member
לדעתי עדיף לעשות את זה

גם ובפרט על דמויות שאין עליהן הרבה פרטים, כי הפיקים הכי מעניינים הם המקוריים, שנכתבים על דמויות שוליות כביכול בקאנון, ודווקא בדמויות השוליות האלו חסרים הפרטים. לדוגמא, הסיכויים שמישו ידע מה צבע העיניים של הארי גדולים יותר מהסיכויים שמישו ידע רבות על האישיות של רידל, ז"א, ידמידע כל כך מועט, שמופיע אולי פעמיים מינימום בכל הסדרה עליו, ובכל זאת יש לא מעט פיקים הנכתבים על דמותו כשהיה נער, אני בעצמי כתבתי פיקצר כזה והתקשיתי מאוד בעיצוב האישיות שלו וביסוס הפיקצר עליה מכיוון שהמידע על אישיותו היה מועט ולא היה לי את הספר בהישג יד. מצד שני, אם מישו רוצה לדעת מי היו ההורים של סיריוס, הוא לא יתקשה למצוא תשובה, מכיוון שפרט זה מוזכר פעמים רבות בסדרה, לכן זה חיוני, אך פחות.
 
למעלה