אספגר

dina199

New member
זו לא בחירה חופשית.

אדם לא נעשה 'שונה מהחברה' כי אין לו בעה לבחור את זה.
הוא פשוט מטבעו שונה מ'רוב האנשים שקובעים מה זה נורמה'
 

arana1

New member
תלוי למה את רגישה יותר

יש אנשים שרגישים יותר ללכלוך נפשי ופחות ללכלוך פיזי
כשלעצמי אני חושב שלכלוך נפשי הוא הרבה יותר נורא מקצת בוץ על הידיים
וגם הרבה יותר מסוכן
 
תשמעו, הבעיה עם לא לשטוף ידיים לא מגיעה

מזה שצריך לעשות מה שכולם עושים.

הבעיה מגיעה כי מה לעשות -

לכלוך על הידיים זה מגעיל!!!!!!!!!

ככה לפחות כמה אוטיסטים מרגישים. ולא רק נ"טים.
אבל כנראה יש אוטיסטים אחרים שלא מרגישים ככה. ונ"טים אחרים שלא מרגישים ככה, רק שהאחרונים הולכים אחרי העדר.

אולי זה קשור גם להבדלים בין גברים לנשים, אבל זו רק השערה שלי.
 
למה זה חשוב לשטוף ידיים?

אוטיסטים לרוב לא יעשו משהו כי כולם עושים או כי זו ההתנהגות המקובלת אלא רק אם יש מבחינתם חשיבות והיגיון לעשות את המעשה.

אם אתה רוצה שהוא ישטוף ידיים, אתה צריך לגרום לו להבין למה זה חשוב לשטוף ידיים.

אני לא שוטפת ידיים כי זה מנומס או כי כולם שוטפים או כי ככה חינכו אותי. אני שוטפת ידיים אחרי שירותים או לפני אוכל רק כי לפי ידיעתי זו הדרך הטובה למנוע מעצמי להדבק במחלות מאוד לא סימפטיות כמו מחלות זיהומיות כמו דלקת כבד, טפילי מעיים או אפילו סתם שפעת. בגלל זה שוטפים ידיים אחרי שנמצאים במקומות מועדים להידבקות כמו חדרי שירותים, או לפני האוכל.

לא שוטפים ידיים כי זה מנומס או תרבותי, אלא כי זה אמור להגן עלינו מפני מחלות מידבקות - חיידקים וירוסים וטפילים. אתה יכול לנסות להציג את ההסבר הזה לחבר שלך, אולי זה יעזור.
 

dina199

New member
זה הגיוני ששוטפים ידיים כדי שיהיה נקי.

אבל יש מצבים שלא מקשרים בין הדברים.
לכן הכי טוב לתלות שלט בולט.
 

randy1982

New member
קודם כל מאוד יפה בעיניי החברות הזאת שלכם


תנסה להסביר לו שאי שטיפת ידיים מביאה מחלות.
יכול להיות שאם זה קשור לבריאות זה ייראה לו משמעותי יותר.
בן שלי גם לא שטף, שכח לשטוף, עד שהסברנו לו שזה מזיק לבריאות.
מאז הוא מקפיד מאוד.
 

dina199

New member
לא רוצה או לא חושב על זה ?

אלה שנחדברים שונים (מבחינתו של א"ס)
מה בדיוק אתה אומר לו ?
 
למעלה