למה זה חשוב לשטוף ידיים?
אוטיסטים לרוב לא יעשו משהו כי כולם עושים או כי זו ההתנהגות המקובלת אלא רק אם יש מבחינתם חשיבות והיגיון לעשות את המעשה.
אם אתה רוצה שהוא ישטוף ידיים, אתה צריך לגרום לו להבין למה זה חשוב לשטוף ידיים.
אני לא שוטפת ידיים כי זה מנומס או כי כולם שוטפים או כי ככה חינכו אותי. אני שוטפת ידיים אחרי שירותים או לפני אוכל רק כי לפי ידיעתי זו הדרך הטובה למנוע מעצמי להדבק במחלות מאוד לא סימפטיות כמו מחלות זיהומיות כמו דלקת כבד, טפילי מעיים או אפילו סתם שפעת. בגלל זה שוטפים ידיים אחרי שנמצאים במקומות מועדים להידבקות כמו חדרי שירותים, או לפני האוכל.
לא שוטפים ידיים כי זה מנומס או תרבותי, אלא כי זה אמור להגן עלינו מפני מחלות מידבקות - חיידקים וירוסים וטפילים. אתה יכול לנסות להציג את ההסבר הזה לחבר שלך, אולי זה יעזור.