אסדו משרה ורוטב.
אסדו הוא הקשתית - הצלעות של הבקר אך חצויות לאורכן בשרשרת. כטבעה קשתית בחלקה העליון מלאה בבשר ושומן עבה זה החלק שקרוב לגב . חלקו התחתון מחוסר בשר ושומן. רצוי לקחת את החלק העליון כמובן או המרכזי. אם ישנה ברירת מחדל - דהיינו הכל או כלום קחו הכל. שאר הקשתית נהדרת לציר או לחמין או לכל מרק. לדאוג שהקצב ינסר הקשתית לאורכה לשרשרת ברוחב של 10-12 ס"מ ולעניין: בקיץ האחרון יצא לי להכין כמות לא מבוטלת של אסדו והמישרה המוצלח ביותר היה כדלקמן.: חומץ , שמן רגיל, שיני שום, פלפל חריף ירוק, פטרוזליה לא קצוצה שלמה. מעט אבל ממש מעט עלי רוזמרין. מישרה זה אמור לכסות את הבשר המרכיב העיקרי כאן הוא השמן אשר אותו מוסיפים אחרון ברשימה והוא זה שיכסה את האסדו ולא החומץ חס וחלילה. האסדו אמור להיות במישרתו לפחות 24 שעות. יותר שעות ישביחו אותו. הליך עשיית האסדו מאוד חשוב ועיקרי בטעמו הסופי. אם נעשה על גריל ביתי רגיל דהיינו מנגל רצוי מאוד וחובה ליצור הגבהה מעל האש ולהניח האסדו. האסדו אמור להיצלות על אש קטנה הרבה זמן ולכן ההגבהה חייבת להיות בהתאם. אם זה נעשה בתנור - יוצא לא רע בכלל - להניח הצלעות בתבנית עמוקה ללא כלום מהמישרה. לכסות בנייר אפייה ונייר כסף ולאפות בחום של 190-200 מעלות כשעה ולאחר מכן להנמיך החום ל - 150 מעלות כשעתיים או עד אשר הבשר רך ועסיסי. עשן סמיך ימלא את הבית. במידה והבשר מוכשר הזהרו במלח. עם המרינדה אי אפשר לעשות הרבה חוץ מאשר לשים בתוכה עוד אסדו מיד. מרכיבי המישרה הם גם מרכיבי הרוטב הקלאסי והנפלא צ´ימיצ´ורי. 1 כוס שמן 3/4 כוס חומץ 2 בצלים קצוצים דק דק דק . 3-4 פלפלים חריפים קצוצים דק דק דק חבילת פטרוליה קצוצה דק דק דק . 10 -15 גבעולי כוסברה קצוצים דק דק דק. 3-4 שיני שום קצוצים דק דק דק . מלח םלםל שחור כל החומרים חוץ מהשמן לקערה אחת גדולה. את השמן יש לזרזף תוך כדי בחישה מתמדת כמו במיונז על מנת לקשור את כל המרכיבים ייתכן שתצטרכו יותר שמן הרוטב טוב לאכילה יומיים לאחר הכנתו. שימור של הרוטב 24 שעות מחוץ למקרר בקופסא אטומה תזרז את הבשלתו. הרוטב משביח עם הזמן. בהצלחה.