אנשים, אני צריכה עזרה דחוף-ניסוי!|!

שירנלה

New member
אנשים, אני צריכה עזרה דחוף-ניסוי!|!

היה לי שני ניסויים בנושא פעילות אנזימים. אחד היה עם תסנין תפוחי אדמה ומי חמצן, וחקרנו את השפעת האנזים בכמויות שונות על אותה כמות מי חמצן. בשני בדיוק ההיפך, חקרנו את אותה כמות אנזים על כמויות משתנות של מי חמצן. מישהו מכיר את הניסוי? יש לו דוח מעבדה שלו? מסקנות? משהו? פליז תעזרו לי! בכל מצב, אם אין לכם את זה, אשמח אם תתנו לי רקע על אנזימים, קטאלזה, מי חמצן, תפוחי אדמה פעילויות אנזים מיטביות.... ומה שעוד סתם בא לכם לשתף אותי.
 

bodas

New member
וואו.. לא הבנת כלום מהמעבדה?...

זו מעבדה בסיסית שבאה להראות את פעולת האנזימים... אנזימים הינם מולקולות חלבון בעלות מבנה מיוחד המאפשר להן לזרז ריאקציות כימיות. המשמעות של "לזרז" במשפט היא להביא את הריאקציה, שבאופן טבעי בטבע דורשת אנרגיה רבה, לידי ביצוע ברמת אנרגיה פחותה. במעבדה שאת ביצעת בדקת למעשה שני גורמים המשפיעים על קצב הריאקציה: ריכוז האנזים - ככל שריכוז האנזים עולה, כך קצב פירוק המגיב עולה. עד גבול מסויים. ריכוז הסובסטרט (מגיב) - ככל שריכוז הסובסטרט עולה כך קצב הריאקציה עולה. עד גבול מסויים. מדוע עד גבול מסויים? באופציה הראשונה הגבול נקבע ע"י הסובסטרט. כלומר הסובסטרט הוא הגורם המגביל. יש "יותר מדי" אנזים ומעט מדי סובסטרט, ולכן הסובסטרט מגביל את הריאקציה מלהגיע לקצב מוגבר יותר. באופציה השנייה האנזים הוא הגורם המגביל. כל מולקולות האנזים עסוקות בפירוק מול' סובסטרט (מצב הנקרא רוויה של האנזים) וזה מה שמונע מהשגת קצב ריאקציה מוגבר. ההגדרה של גורם מגביל היא - אם נוסיף ממנו עוד, קצב הריאקציה יתגבר. קטאלז הוא האנזים המפרק מי חמצן. הוא מצוי בתאי תפו"א. לגבי פעילות מיטבית של האנזים: לכל אנזים תנאים אופטימליים לתפקודו. pH (חומציות) אידאלית, טמפ' אידאלית, ואף ריכוז סובסטרט אידאלי. אלו נתונים המשתנים מאנזים לאנזים. מקווה שעזרתי
 
פשששש אחלה תשובה../images/Emo80.gif

לא יכולתי לנסח טוב יותר
אני מבקשת רק להדגיש כי פעילות האנזים משתנה בריכוזים שונים של האנזים עד לגבול מסויים... זאת אומרת שאם תאלצי לצייר גרף (מה שאני מניחה שיקרה) הגרף ייראה בעלייה עד שיגיע לשלב איזון (לפי הנתונים שקיבלת).
 

שירנלה

New member
דבר ראשון תודה ענקית שעזרתם!

דבר שני, כן אני יודעת לגבי הגורם המגביל, דיברנו על זה בכיתה, אבל בשני הניסויים שעשיתי הוא לא הופיע בניסוי. אז המורה אמרה שאנחנו רק צריכים לדעת שהוא קיים, אבל לא לציין אולו בגרף. כעיקרון מה שאני צריכה עוד, זה רקע תיאורטי על הניסוי... מישהו יודע איפה יש דוחות מעבדה שלו? אני צריכה רקע תיאורטי על מי חמצן (שיכלול בתוכו מה עושה להם אנזים קטלאז), סיכום על קטאלז, תפוא אדמה (אם אפשר על ריכוזי האנזים בו). אבל תודה רבה רבה רבה רבה רבה רבה רבה רבה רבה
 

bodas

New member
אז ככה...

מצאתי לך סיכום על אנזימים, שבין היתר יש שם פיסקה קטנה על פירוק מי חמצן... כמוסבר שם - מי חמצן נוצרים בתאים ומהווים רעל לתא, היות והם מגיבים בצורה חריפה עם חומרים אחרים בתא. תפקיד האנזים קטאלאז לפרק את מי החמצן למים וחמצן (H2O + O2 <- H2O2 - המשוואה לא מאוזנת).
 

bodas

New member
ועוד משהו...

תלחצי על מסמך ה- WORD שיש באתר הזה. יש שם מעבדה מודרכת של שימוש בקטאלאז ועוד הסבר נוסף ומפורט על אנזימים.
 

שירנלה

New member
תודה ענקית! יש לי גם סיכום קצר על

האנזים. ואני לא מוצאת אבל על מי חמצן, ייתכן שזה לא משהו חשוב שיש לו הגדרה? ושוב תודה תודה תודה
 

שירנלה

New member
שוב תודה מה שנתת לי מעולה!../images/Emo25.gif

יש בו כמעט הכל! הניסוי גם מאוד דומה לניסוי שעשיתי, רק שאני עשיתי עם מי חמצן ותפוחי אדמה, ופה הוא עם שמרים.... חבל רק שאין שם גם הגדרה למי חמצן. הדעה שלי שאין לזה פשוט הגדרה, הולכת ומתחזקת
 

bodas

New member
למרבה הצער

יש אתר שלם על מי חמצן... מסתבר שיש קהילה שלמה שהולכת אחרי החומר הכימי הזה... בא לי לבכות: כאן עם זאת, אני מניח שזה יותר מדי בשבילך...
מי חמצן (H2O2) הם רדיקל חופשי הנוטה להתרכב עם מולקולות אחרות ולגרום אגב-כך לנזק. למשל: חימצון השיער נעשה באמצעות מי חמצן. ופה תמצאי הגדרה קצת יותר קצרה... אין לי כל-כך זמן לתרגם...
 
למעלה