אני תוהה: אם מישהו אי פעם ניסה להק

  • פותח הנושא b56
  • פורסם בתאריך

b56

New member
אני תוהה: אם מישהו אי פעם ניסה להק

-ליט הרצאה? נגיד ברדיו או שאם יש לי מחשב נייד- אולי אפשר לחבר מיקרופון אליו?? האם נתקלתם במישהו שניסה לעשות זאת והאם ידועות לכם התוצאות?
 

dmagidor

New member
הרבה אנשים מקליטים הרצאות

בעזרת מכשיר הקלטה כלשהו (בד"כ משהו דמוי ווקמן שיודע להקליט). בד"כ זה דורש לשבת (או לפחות לשים את המכשיר) בקרבת המרצה. מה שכן, לא הייתי ממליצה לעשות את זה במקום נוכחות בהרצאה.
 

yfp

New member
עם טייפ מנהלים ...

בד"כ עושים את זה כאשר יושבים בהרצאה של מרצה שמדבר מהר מהר או מרצה שהחומר שלא קשה להבנה וזקוקים לשמיעה נוספת.
 

ailag

New member
וגם

תלוי איפה. במדעים מדויקים, למשל, זה לא מומלץ. (לעומת זאת סיכומים מהלוח בד"כ יעילים)
 

danbros

New member
עדיף לבקש רשות מהמרצה קודם לכן

בשנה שעברה היתה לי מרצה שיצאה באמצע הרצאה מהאולם - כי מישהו הקליט אותה ללא ידיעתה. היא רתחה מזעם.. אז כדאי לשאול קודם - אין לדעת אם למרצה "פיוז קצר" ורגישות יתרה לנושא.. דנ
 
מחשב נייד לא מומלץ למשימה הזו

הקלטה למחשב עובדת בפורמט מאוד בזבזני (WAV), ושעה וחצי של הרצאה תתפוס מקום רב מאוד על הדיסק. עדיף להשתמש בטייפ קטן (וכפי שכבר אמרו כאן, לבקש רשות קודם ולשבת בשורה הראשונה).
 

neko

New member
מישהו אצלינו צילם כמה הרצאות

בוידאו בשביל מישהו שפיספס אותן. יצא מגניב
 

SevenEleven

New member
למיטב הבנתי

יש תוכנות שמאפשרות הקלטה ב- MP3 בזמן אמת.. ולכן עניין הבזבזנות לא ממש רלוונטי.. מה גם שבעזרת המחשב ניתן להגביר את רגישות ולסנן רעשים (למי שיש כוח)
 
מנסיון עגום שלי ושל סטודנטים

הקלטה במחשב נייד לרוב פחות טובה, גם באיכות וגם במשאבים שהיא צורכת, מבחינה טכנית טייפ מנהלים יותר זול, יותר פשוט והרבה פחות מפריע למרצה. אגב, חשוב לבקש מהמרצה מראש, אבל מעטים המרצים שלא יסכימו. אבל, וזה אבל גדול, הקלטת הרצאות הוא אמצעי מאוד לא יעיל, במיוחד אם משתמשים בו כאמצעי גיבוי ולא במקרי חירום בלבד (כלומר כשהפסדת הרצאה חיונית). סיכום הרצאה מטייפ גוזל הרבה יותר זמן מאשר משך ההקלטה, לפעמים יש קשיים בהבנה ועוד ועוד. על אחת כמה וכמה בקורסים בהם הכתיבה על הלוח מאוד משמעותית להבנת החומר (פחות במדעי החברה, למשל). בסופו של יום אני מצאתי את עצמי זונחת את הקלטות בצד... אני לא יודעת מה מניע אותך להקליט הרצאה-- אבל אם לא חייבים, ההמלצה שלי היא להשען על סטודנטים אחרים, לקחת סיכומים מכמה אנשים ולהשוות בינהם. אם יש סיבה גורפת (לדוג' קשיי למידה וכו') אפשר לבקש עזרה ממזכירות החוג או משהו דומה באיתור סטודנטים שיהיו מוכנים לעזור באופן קבוע, אפשר למצוא סטודנטים טובים משנים קודמות שיוכלו לתת סיכומים וכו'. בקיצור ההמלצה שלי היא להמנע מהקלטות במידת האפשר.
 
למעלה