אני מתפטרת...../images/Emo122.gif
חשבתי הרבה אם להוסיף את ההודעה הזאת, אבל כמו שכתבתי בהודעה אחרת, החלטתי שיש כאן מספיק נשים חכמות וחמות ששווה להתאמץ עבורן ושאני אוהבת מידי את הפורום הזה מכדי שאתן לקומץ לקלקל לי את התחושה הזאת. אז הנה... לפני מס' חודשים שאלתי שאלה לגבי דפוס כעס. קיבלתי הרבה תשובות חכמות, שגרמו לי לחשוב די הרבה על השתיקות שלי בזמן כעס וממה הן נובעות ואני יכולה לומר די בבטחון שהבנתי, שבעצם סיגלתי דפוס שלא בהכרח התאים לי או נבע מתוכי, אלא יותר מרצון לעשות מה ש"בסדר" ומנסיון לפעול אחרת/הפוך מאמא שלי. כילדה, גדלתי עם אמא שהתפרצה עלינו המון, על כל דבר וגם בלי סיבה אמיתית. היינו ילדים שובבים ועונשים היו שגורים בביתנו כדבר יומיומי. קיבלנו הרבה מאוד מכות, עם כל דבר שהיה בסביבה. אני זוכרת כמה התמרמרתי וכמה הייתי מתוסכלת מכך ובעיקר, כמה המשפט "גם כשכועסים אוהבים" היה בעיני טיפשי וחסר תוכן. מאז עברו הרבה שנים, עברתי טיפול ארוך וסלחתי לאמא שלי. גם היא השתנתה ובינתיים אני הפכתי לאמא. בכל זאת, החלטתי לא לחזור על הדפוסים שלה ולהילחם ככל יכולתי בדחפים האלו, שזורמים לי בדם - לצעוק, לכעוס וגם להרים יד. וראה זה פלא...לא עברו אלא שנתיים וחצי ואני מוצאתאת עצמי הבוקר צועקת על אביגיל, מענישה אותה ולשמחתי זה נעצר כאן (בתוספת הרבה דמעות שלי ותחושת תסכול עצום וחוסר אונים). וכל זה למה? כי הילדה הכל כך חכמה שלי הבינה, שגמילה זו דרך נהדרת להפעיל את אמא ושפיפי וקקי במכנסיים מניבים תגובה מיידית. למי שזקוק לתזכורת, הנה השאלה הראשונה שלי בנושא ואח"כ עדכון מהתקופה האחרונה. כדי להוסיף לנ"ל אביגיל מעבר לנושא הקקי חזרה לבחור היכן היא רוצה להשתין - בתחתונים או בשירותים והעניין לחלוטין אקראי (או כך זה נראה לי). הבוקר, עד היציאה לגן (עניין של שעה + סה"כ) היו 3 פעמים פיפי במכנסיים וזה מה שהביא להתפרצות הגדולה. אני אוהבת את הילדה הזאת אהבת נפש, מעריצה את החוכמה שלה, החברותיות שלה, ההומור שלה, הפקחות שלה...אבל היא מוציאה ממני שדים, שלא תכננתי שיצאו אי פעם ושחשבתי (קיוויתי) שכבר נעלמו. אני מיואשת, אני מרגישה נורא, אני לא רוצה להיות אמא כזאת ואני לא יודעת מה לעשות הלאה. ברורים לי מס' דברים: 1) זה מאבק שליטה שלה בנו ואפילו יתר דיוק בי. 2) אם היתה לי היכולת (ואין לי כרגע אחרי חודשים של פספוסים משני הסוגים מתוך בחירה) להתעלם - זה היה נגמר. 3) אבא לא יכול לעזור כי מעט הזמן שהוא בבית לא מספיק (ולא בשעות שהיא ערה) בכדי לקחת חלק ולהוריד ממני את העניין. sorry על האורך. נחשפתי פה קשות ואני מקווה לא להיפגע יותר מהחשיפה הזאת. אשמח לשמוע רעיונות/תהיות/כיוונים/ מחשבות ואולי אפילו פתרונות...
חשבתי הרבה אם להוסיף את ההודעה הזאת, אבל כמו שכתבתי בהודעה אחרת, החלטתי שיש כאן מספיק נשים חכמות וחמות ששווה להתאמץ עבורן ושאני אוהבת מידי את הפורום הזה מכדי שאתן לקומץ לקלקל לי את התחושה הזאת. אז הנה... לפני מס' חודשים שאלתי שאלה לגבי דפוס כעס. קיבלתי הרבה תשובות חכמות, שגרמו לי לחשוב די הרבה על השתיקות שלי בזמן כעס וממה הן נובעות ואני יכולה לומר די בבטחון שהבנתי, שבעצם סיגלתי דפוס שלא בהכרח התאים לי או נבע מתוכי, אלא יותר מרצון לעשות מה ש"בסדר" ומנסיון לפעול אחרת/הפוך מאמא שלי. כילדה, גדלתי עם אמא שהתפרצה עלינו המון, על כל דבר וגם בלי סיבה אמיתית. היינו ילדים שובבים ועונשים היו שגורים בביתנו כדבר יומיומי. קיבלנו הרבה מאוד מכות, עם כל דבר שהיה בסביבה. אני זוכרת כמה התמרמרתי וכמה הייתי מתוסכלת מכך ובעיקר, כמה המשפט "גם כשכועסים אוהבים" היה בעיני טיפשי וחסר תוכן. מאז עברו הרבה שנים, עברתי טיפול ארוך וסלחתי לאמא שלי. גם היא השתנתה ובינתיים אני הפכתי לאמא. בכל זאת, החלטתי לא לחזור על הדפוסים שלה ולהילחם ככל יכולתי בדחפים האלו, שזורמים לי בדם - לצעוק, לכעוס וגם להרים יד. וראה זה פלא...לא עברו אלא שנתיים וחצי ואני מוצאתאת עצמי הבוקר צועקת על אביגיל, מענישה אותה ולשמחתי זה נעצר כאן (בתוספת הרבה דמעות שלי ותחושת תסכול עצום וחוסר אונים). וכל זה למה? כי הילדה הכל כך חכמה שלי הבינה, שגמילה זו דרך נהדרת להפעיל את אמא ושפיפי וקקי במכנסיים מניבים תגובה מיידית. למי שזקוק לתזכורת, הנה השאלה הראשונה שלי בנושא ואח"כ עדכון מהתקופה האחרונה. כדי להוסיף לנ"ל אביגיל מעבר לנושא הקקי חזרה לבחור היכן היא רוצה להשתין - בתחתונים או בשירותים והעניין לחלוטין אקראי (או כך זה נראה לי). הבוקר, עד היציאה לגן (עניין של שעה + סה"כ) היו 3 פעמים פיפי במכנסיים וזה מה שהביא להתפרצות הגדולה. אני אוהבת את הילדה הזאת אהבת נפש, מעריצה את החוכמה שלה, החברותיות שלה, ההומור שלה, הפקחות שלה...אבל היא מוציאה ממני שדים, שלא תכננתי שיצאו אי פעם ושחשבתי (קיוויתי) שכבר נעלמו. אני מיואשת, אני מרגישה נורא, אני לא רוצה להיות אמא כזאת ואני לא יודעת מה לעשות הלאה. ברורים לי מס' דברים: 1) זה מאבק שליטה שלה בנו ואפילו יתר דיוק בי. 2) אם היתה לי היכולת (ואין לי כרגע אחרי חודשים של פספוסים משני הסוגים מתוך בחירה) להתעלם - זה היה נגמר. 3) אבא לא יכול לעזור כי מעט הזמן שהוא בבית לא מספיק (ולא בשעות שהיא ערה) בכדי לקחת חלק ולהוריד ממני את העניין. sorry על האורך. נחשפתי פה קשות ואני מקווה לא להיפגע יותר מהחשיפה הזאת. אשמח לשמוע רעיונות/תהיות/כיוונים/ מחשבות ואולי אפילו פתרונות...