אני מעוניין ללמוד כימיה

gotogo

New member
אני מעוניין ללמוד כימיה

אבל יש לי קצת בעיה :S אני לא בטוח איזה תחום בטוח כימיה, אז זה השאלה שלי: איזה תחום בכימיה עוסק בתגובה של חומר- בעיקר יצור חי- לשינוי כימי? האם כדאי לי ללמוד את זה? תודה!
 

yoni5132

New member
אלו התשובות

אבל כדאי שתחשוב שוב מהן השאלות... שאתה רוצה לשאול. "אני לא בטוח איזה תחום בטוח כימיה"- מה מה מה מהההה ניסית לאמר פה??! "איזה תחום בכימיה עוסק בתגובה של חומר- בעיקר יצור חי- לשינוי כימי?" אני מניח שביופיזיקה וביוכימיה עונים על ההגדרה המאוד מוזרה הזו. "האם כדאי לי ללמוד את זה?"- מבחינה כלכלית-תעסוקתית, לא! אם אתה חוקר בדם הרואה במדע דרך חיים וחולם להיות פרופסור במכון וויצמן או וולקני... אז כן כימיה זו אופציה אפשרית (יחד עם רוקחות (נניח), פיזיקה (להבדיל) וביופיזיקה (להבדיל)).
 

gotogo

New member
תודה רבה

כתבתי את זה חצי יושן :p מצטער!! רק דבר אחד אחרון- שמעתי שאין אפשרות ללמוד ביוכימיה לפחת לא בארץ? שבטכניון זה דו חוגי של כימיה וביולוגיה, ובשאר המקומות זה בכלל טכנאי תזונה? ולא באמת ביוכימיה?
 

yoni5132

New member
חצי ישן

דבר ראשון, אין דבר כזה "ללמוד ביוכימיה". יש דבר כזה לעשות מסלול תואר ראשון דו חוגי כימיה וביולוגיה. דבר שני, טכנאי תזונה זה דבר אחד (לא ממש מומלץ דרך אגב) וכימיה-ביוכימיה-ביולוגיה-ביוחרטא--תואר מדעי אחר, זה דבר שני. תואר בכימיה\ביולוגיה הנו התחלה של מסלול הכשרה מדעי\אקדמי מכווין דוקטורט, זאת אומרת שהרעיון הוא לא לעשות תואר ראשון ואז גג גג גגגגג שני וללכת לעבוד, אלא לעשות דוקטורט. זו המטרה, זו התכלית וזה המסלול. לסיכומו של עניין: עזוב אותך מכל מיני מסלולים\תארים עם fancy names, אין לך שום בעיה ללמוד כימיה בתואר ראשון ואז להמשיך לתואר שני בביוכימיה (אם תרצה בכלל). ופה אני חוזר ומדגיש: ביוכימיה זה דוקטורט, זה מחקר, זו דרך חיים זו לא עבודה (סטייל working nine to five....). בנוסף אני גם לא ממש ממליץ לך ללמוד כימיה. כדאי שתחשוב קצת מה אתה רוצה, מבחינת סוג ואופי עבודה ותבחר נתיב לפי זה.
 

zlp

New member
בטכניון יש גם ביוכימיה וביולוגיה מולקולרית

מדעי התזונה אמור להיות תואר ש(כמעט) כולו ביוכימיה, אבל אני לא יודע אם הוא מוכוון מחקר או מוכוון קליניקה, והאם מתעסקים הרבה עם ביוכימיה שלא קשורה ישירות לתזונה.
 
למעלה