אני חדשה כאן ו...

SIRI41

New member
אני חדשה כאן ו...

והאם אני במקום הנכון? מסורתית בחלקי - אם כן, עד כמה הפורום הזה פעיל?
 
ברוכה הבאה ../images/Emo20.gif

הפורום לא פעיל בטירוף אבל הוא מספיק פעיל. את מוזמנת להעלות נושאים לדיון. בכל מקרה את במקום המתאים כי הפורום פתוח פחות או יותר לכולם (כל עוד מתנהגים יפה
). למה את מתכוונת כשאת אומרת "מסורתית בחלקי"?
 

SIRI41

New member
אז ככה - מסורתית בחלקי :) זה אומר

שאני התחזקתי משנה לשנה ועדיין מתחזקת, איני יודעת אם פני מועדות לשמירת שבת מלאה, וללבוש צנוע כהלכתו. לענין הלבוש - אני לובשת גופיות, ירדתי מענין חולצות הבטן. הלבוש הוא לא הדגש שלי עכשיו בהקשר לדת, אלא בגלל ההרגשה שלי. לענין השבת - רק לא מדליקה אש בשבת, אבל נוסעת וצופה בטלויזיה. אני חושבת שהדת היא קודם כל הערכים והדרך ארץ ואני חושבת שיש לי את זה מאוד. אני עם "החילוניות" שבי - נוטלת ידיים תמיד - ומברכת תמיד אחרי הנטילה את הברכה שצריך. ברכת המזון תמיד. תהילים כל יום של אותו יום. תפילת שחרית ותפילת שמע. ועוד ועוד ועוד המון תפילות, אפשר לומר שאני שותה בצמא את כל דברי הקודם ולא מדובר בהתלהבות, מדובר בערכים שהקנו לי מלפני שנים, רק שפעם לא התיחסתי לתפילות ככה, היום, כלומר כחמש שנים אני פשוט אוהבת את זה, בזכות התפילות, למדתי מה זה רוגע, מה זה שלווה, מה זה כל דבר לטוב ולרע הוא לטובה, למדתי מה זה סימני הדרך שאלוקים נותן לנו ועוד ועוד הרבה דברים שקשה לי להסביר, אבל מי שמבין מה זאת דת באמת יבין אותי. הכי הכי חשוב ולא פחות חשוב, מאז ומתמיד לא הייתי מסוגלת לרכל או לשבת בחברת אנשים שמדברים על אחר ולו במעט, גם המעט שהיה, נניח לכל אחד יש את הפיתוי לשתף פעולה בשיחה איקס, אז אני כבר מתאפקת ולא מדברת מילה ולא משתפת פעולה, להיפך, אני תמיד אומרת את המשפט, שאני לא רוצה לדבר, או שאני לא רוצה לשפוט אף אחד וכו' וכו', אנשים, והסביבה הקרובה שלי לא מתפלאים על הגישה שלי שהשתנתה כי תמיד חשבתי והייתי חיובית, אבל היום אני ממש יושבת בפינה שלי ושמתי לב שכאשר יצאתי בחג מן הסתם לחגוג עם הקרובים אלי, פתאום מצאתי עצמי בלי שארצה סוטה וכמעט מרכלת, ואז שתקתי, כלומר, הבנתי שככל שאתה מתבטל, ככל שאתה יושב בחברותה, ככל שאתה לא מעסיק עצמך בדברי תורה - הפיתוי הוא מהיר - אני גאה בעצמי אני עומדת במצבים מאוד קשים ולא מוכנה לדבר על אף אחד. אני מרגישה שאני מתקשרת עם הקדוש ברוך הוא ברמות גבוהות, היו לי בקשות לא קלות , שחיכיתי לתשובה מהם, כולם בלי יוצא מהכלל היו התשובות שרציתי לקבל ואני מדגישה זה לא פשוט כמו שזה נשמע, אני גם כל יום מחפשת איפה אני יכולה לעשות מצווה, איפה אני יכולה לעזור, אני ממש צדה בעיניים אנשים שמחפשים עזרה, אני נהנית לעמוד מול אדם כלשהו שהוא כועס או מאשים אותי, לעמוד מולו ולא להעמיד אותו על טעותו, אלא לרכך אותו ב"אוקיי אתה צודק" ואז פלא פלאים אנשים רואים את הטעות שלהם באמת, בזכות הרוגע שלי, בזכות ההבנה שלי וגם אני זוכה ל"ביקורת" של אנשים הקרובים אלי, הם באים ואומרים לי, יותר מבנאדם אחד, תשמעי, משהו בך השתנה, למדתי ממך המון, מישהי שבחיים לא הייתי מאמינה שאפשר להניע אותה מכיוון חשיבתה, באה ואמרה לי, אני מוכרחה להגיד לך, שלמדתי ממך המון, ועוד ועוד וועוד אני לא יודעת איך להסביר את עצמי, הדת בשבילי זה הכל, הקדוש ברוך הוא בשבילי הוא הכל, רק הוא יתן לי את סימני הדרך, לטוב ולרע, הוא העמיד אותו גם במצבים קשים מאוד אבל לא נשברתי וידעתי שגם רע צריך לקבל ולא הרמתי ידיים והמשכתי להתפלל כל הזמן, בכל מקום וזמן אני מנצלת תפילה, זה כיף שאי אפשר לתאר כשמבינים את המשמעות הזו. רק מה, אני מאוד רוצה להכיר בנאדם דתי ואני לא יודעת איך אני יכולה לעשות את זה, כי אני משדרת משהו שונה מבחורה דתית למרות שאני עשירה במעלות של דת ברמות גבוהות.
 

lady h

New member
ברוכה הבאה

ואו, ממש היה לי כיף לקרוא את מה שכתבת. אפשר להרגיש את האהבה שלך ליהדות
אני יכולה להעיד גם על עצמי שחטאי בתחום לשון הרע הולכים ופוחתים. הרבה פעמים כשמתחילים ריכולים אני קמה והולכת אבל אין ספק, הדרך עוד ארוכה. ציינת גם שאת לא נוטה להתווכח ולריב, אלא מרככת את הצד השני. העצה הזו נתנה לי מאדם מאוד חכם שלצערי כיום הוא לא חלק מחיי אבל אני יכולה להעיד מנסיון שזה נכון לגמרי! פעם הייתי מתווכחת, רבה, צועקת ומה לא... היום, לא משנה מה, אם אני צודקת או לא, תמיד אני מבקשת סליחה ומודה בטעותי. זה מותיר את האדם השני חסר מילים. הרי הודית בטעות, אין לו עוד מה להגיד. לפני שנה עבדתי במקום נוראי עם בוסית מהגהנום. כל הזמן הייתה צועקת עליי. בהתחלה הייתי מתגוננת, מה שגרר ריב ארוך. אח"כ, כשהתחלתי להצדיק אותה ולבקש סליחה, חל שינוי אדיר. גם עליי לא מאמינים בהתחלה שאני שומרת מסורת כי אני מתלבשת "רגיל". אני גם יוצאת עם חברות לפאבים ודאנס-בארים, לא מקומות שכוללים פעילויות חברתיות של בני עקיבא. ככה יוצא שרב הבחורים שיצאתי איתם הם לא בדיוק דתיים. עם חלק דווקא הסתדרתי אבל קרו מקרים שזה לא הלך בגלל פערי דת.
 

SIRI41

New member
אז קודם כל תודה :)../images/Emo13.gif

דבר שני, תראי, אני מאוד צמאה להכיר אנשים שהם כמוני אבל זה ממש קשה, כי אני משדרת בחיצוניות ולאו דוקא בלבוש - בחורה לא דתית אבל כשמתחילים לדבר איתי ואני לא ממש מדברת איתם על דת, אלא לא משתפת פעולה על כל מיני נושאים לא לי, אז הם פורשים והם פשוט מפסידים, כי הדת ואני זה סוג של חיבור בכך שנטעמה בי דרך ענווה, יושר הגינות והם מפסידים לדעתי. בבית ילדותי גדלתי להורים דתיים שלא כפו עלי את הדת, כל הזמן הייתי רואה את אמא ואבא מתפללים והייתי שואלת את עצמי, כמה אפשר להתפלל אבל היום, כמה שנים אחורה, אני מבינה שבזכות התפילות שלהם המשפחה המורחבת והלא קטנה שלנו היא מי שהיא - כי ההורים מתפללים כל הזמן וגם ההורים שלי מעולם לא שמעתי אותם מרכלים או מדברים משהו על מישהו, תמיד רק דברים טובים ואני היום אומרת שאני הולכת בדרכם כי הבנתי שבזכות התפילה שלהם הם אנשים מאושרים והנה זה נכון, אני ממש מאושרת עם זה ואני מסוגלת מהר מאוד להפוך אנשים דיכאוניים למאושרים ואספר לך משהו: לפני החג [ראש השנה] בא אלי מישהו ואמר לי שמדברים עלי כך וכך [רציתי להתפטר וחזרתי בי] אז הוא אומר שאנשים בעבודה מדברים עלי שאני איימתי כדי לקבל תפקיד טוב יותר מה שלא ממש נכון ובולשיט אחד גדול כי רציתי לעזוב בגלל השכר בכל אופן, הסתכלתי עליו והייתי בהלם, איך בנאדם יכול לפני ימים נוראים להגיד לי שאמרו כך וכך, זאת שיא הרכילות לעשות לי רע בכך שהוא אומר שדיברו עלי, אמרתי לו, תקשיב, זה לא מענין אותי, טוב לי בחיים שלי ובמה שאני מחליטה ואני לא מעוניינת לשמוע יותר ממך כלום - לא עברו שלוש שעות ואחרי שאמרתי לאחראית שלי דבר אחד, אם אני שומעת שמסתובבת רכילות במקום העבודה על חשבוני, עד לכאן, שאנשים ידברו וירכלו, אבל אני לא אהיה קורבן כי אני הבנאדם האחרון שאפשר לרכל עליו [אני באמת אהובה שם לא מדברת על אף אחד ולא עושה רע ] לא חלפה שעה והבחור מתקשר אלי מתנצל ואומר סליחה ולא התכוונתי רק רציתי להגיד לך שעוברת עלי תקופה רעה כל כך שלא ידעתי כבר מה אני מדבר ובמקום להתיעץ איתך כדי שתתני לי כמה עצות טובות אני הוצאתי את זה בצורה שהתגרתי בך - את קולטת? ואז הוא המשיך להשתפך על כמה כואב לי וקשה לו בעבודה ושכולם מרכלים עליו ומדברים עליו והוא מרגיש רע ואני מצאתי את עצמי במשך חצי שעה מעודדת את הבחור הזה מהעבודה שלי כשאני חוזרת ואומרת לו, אני לא אוכל לעזור לך, אבל כמו שאמרתי לך תמיד, אם תמשיך או ליתר דיוק תתחיל מחדש את מה שהפסקת וזה לקרוא כל יום פרק תהילים, אתה תראה שכלום לא יפריע לך גם לא הדיבורים מאחורי הגב - פשוט אנשים מרוב שהם לא עוסקים במעט אפילו בקריאת תהילים, כל היום חופרים לאחרים בנשמה ובעצמם - הוא בא אחרי כמה ימים להודות לי, לברך אותי, אמר שהוא מרגיש ממש טוב - לסיכום - כל כולי רוצה שאנשים יבינו כמה הקריאה בדברים האלה עושה טוב לנשמה ללא קשר לדת, אבל ברור חובה להאמין שהקדוש ברוך הוא עושה נפלאות ואי אפשר לתאר עד כמה הכוח שלו חזק או מה כוחה של תפילה. צריך להתחיל כדי להאמין. מצטערת אם בלבלתי לך במוח :)
 

SIRI41

New member
מאוד קשה לא להיות אחד מהחברה

ולשבת עם כולם ולשתוק ולא לדבר כי לדבר איתם זה בעצם לרכל, אנחנו הרי יודעים שתשעים אחוז משיחות קומונה זאת רכילות ואז את מרגישה כאילו יוצאת דופן - היום אני מוכנה לשלם את המחיר של להיות יוצאת דופן, אבל להשאר טהורה ונקיה בנפש. ואף אחד לא מסתכל עלי כחריגה ואם מסתכלים עלי כחריגה - אין לי ספק שזה מתוך קנאה של וואוו איזה כוח צריך להיות לשבת ולא לשתף פעולה ברכילות.
 
אמונה ורכילות

אני מוצאת שאמונה רוחנית מחזקת מאוד את העמידה נגד לשון הרע מצד אחרים ומצד עצמך כי בסך הכל זאת עבירה שהמנעות ממנה תלויה בנו למרות שזה קשה אבל בסכ רק לסגור את הפה. שלכם חנה גונן
 

o d e l e

New member
שלום שירי, משהו מאוד מחזק

http://www.sodot.tv/Site/Prodetile.asp?id=132&CategoryID=1&SubID=4
 
למעלה