והנה עוד דבר קטן שהייתי רוצה לשתף אתכם:
זה דומה אמנם לגרף המופיע באתר הרכבת, אבל שונה במקצת ולדעתי ממחיש יותר טוב את הנקודה... התחלתי אותו משנת 1989, כי זוהי השנה האחרונה שבה נרשמה ירידה במספר הנוסעים ברכבת ישראל. מ-1990 התחילה עלייה שלא נפסקה מאז... ועד 2010.
ההסבר, לדעתי: "הקפאות" הפרוייקטים אחרי מלחמת לבנון ה-2 ושאר גזירות האוצר, החלו לתת את אותותיהן. פרוייקטים שחלקם היו צריכים להסתיים מזמן, התעכבו; כנ"ל לגבי רכש ציוד נייד, מה שלא איפשר לשפר את התדירות גם באותם קווים שבהם התשתית מאפשרת זאת. לא נותר אלא לקוות שהרכבת תצא מהמשבר הנוכחי כחברה טובה יותר, וב-2011 נראה שוב גידול משמעותי במספר הנוסעים לאור פתיחת הקו לראשל"צ מערב.