אנימציה של מספר הנוסעים בתחנות רכבת

מצב
הנושא נעול.
אנימציה של מספר הנוסעים בתחנות רכבת
השתמשתי בנתונים של בועז שהצלחתי למצוא בפורום, בשניים מלוחות הזמנים שיש לי בבית וב-Google Motion Chart כדי ליצור גרף מונפש של מספר הנוסעים החודשי בכל תחנה לעומת מספר הרכבות שעוצרות בתחנה ביום חול (לקחתי רק את הרכבות החוזרות כדי לא לעשות ספירה פעמיים). ניתן ללחוץ Play ולראות את הנתונים משתנים בזמן. לא הצלחתי למצוא נתונים בין ספטמבר 2009 ליוני 2010, אז בחודשים האלה Motion Chart עושה אינטרפולציה. כמו כן, את מספר הרכבות ספרתי רק בלו"ז של 2008 ובלו"ז הנוכחי, ואין התחשבות בסגירות קווים זמניות או בסגירת תחנת רמלה. הנה קישור לגרף, נגנו ותיהנו.
 
אנימציה של מספר הנוסעים בתחנות רכבת
השתמשתי בנתונים של בועז שהצלחתי למצוא בפורום, בשניים מלוחות הזמנים שיש לי בבית וב-Google Motion Chart כדי ליצור גרף מונפש של מספר הנוסעים החודשי בכל תחנה לעומת מספר הרכבות שעוצרות בתחנה ביום חול (לקחתי רק את הרכבות החוזרות כדי לא לעשות ספירה פעמיים). ניתן ללחוץ Play ולראות את הנתונים משתנים בזמן. לא הצלחתי למצוא נתונים בין ספטמבר 2009 ליוני 2010, אז בחודשים האלה Motion Chart עושה אינטרפולציה. כמו כן, את מספר הרכבות ספרתי רק בלו"ז של 2008 ובלו"ז הנוכחי, ואין התחשבות בסגירות קווים זמניות או בסגירת תחנת רמלה. הנה קישור לגרף, נגנו ותיהנו.
הקישור:
https://spreadsheets0.google.com/spreadsheet/ccc?authkey=CITs9eUP&hl=en&key=t-8pe-Yd54cIg9XbCp-Alcg&hl=en&authkey=CITs9eUP#gid=5
 

easylivin

New member
התזוזה החדה כלפי מעלה של ת"א מרכז
נראית כמו טעות... הייתכן שמספר הנוסעים בה קפץ בחדות כזאת ואחר כך ירד שוב?.. חוץ מזה, ראיתי שתי תזוזות אופקיות מעניינות - שת תחנות באר יעקב וירושלים גן החיות. האם זה אומר שמספר הרכבות שעוצרות בהן גדל?
 
התזוזה החדה כלפי מעלה של ת"א מרכז
נראית כמו טעות... הייתכן שמספר הנוסעים בה קפץ בחדות כזאת ואחר כך ירד שוב?.. חוץ מזה, ראיתי שתי תזוזות אופקיות מעניינות - שת תחנות באר יעקב וירושלים גן החיות. האם זה אומר שמספר הרכבות שעוצרות בהן גדל?
העלייה של ת"א מרכז והירידה של השלום וההגנה
אכן נראות מוזרות, אבל הן עקביות בנתונים של יולי, אוגוסט וספטמבר 2010. למשל, מספר הנוסעים בתחנת השלום קופץ מ-195 אלף בספטמבר 2010 ל-703 אלף בנובמבר 2010. ייתכן שמדובר בשינוי באופן החישוב. אני משער שרכבת ישראל ספרה בחודשים האלה את כל הנוסעים שקנו כרטיס לת"א כאלו הם נוסעים לת"א מרכז. אפשר לנסות לנרמל את הנתונים על פי מספר העולים בתחנה בלבד, אבל לא ניסיתי לחקור את זה. כמעט בכל התחנות מספר הרכבות החוזרות היומיות השתנה בין 2008 ל-2010, אבל רוב השינויים הם תוספת של 2-3 רכבות. מספר הרכבות שיוצאות מאשקלון, למשל, עלה מ-26 ל-28, ובהתאם מספר הרכבות בנתניה עלה מ-48 ל-50. לעומת זאת, מספר הרכבות בת"א השלום וההגנה ירד מ-141 ל-133 בגלל קיצור קו השרון. בגן החיות ובבאר יעקב השינוי במספר הרכבות נראה בולט בגלל קנה המידה הלוגריתמי של ציר X. אפשר לשנות אותו ללינארי (לחץ על Log בפינה הימנית) כדי לראות את השינוי בקנה מידה. בפרט, בגן החיות התנ"כי נוספה עצירה אחת ב-19:43.
 

easylivin

New member
העלייה של ת"א מרכז והירידה של השלום וההגנה
אכן נראות מוזרות, אבל הן עקביות בנתונים של יולי, אוגוסט וספטמבר 2010. למשל, מספר הנוסעים בתחנת השלום קופץ מ-195 אלף בספטמבר 2010 ל-703 אלף בנובמבר 2010. ייתכן שמדובר בשינוי באופן החישוב. אני משער שרכבת ישראל ספרה בחודשים האלה את כל הנוסעים שקנו כרטיס לת"א כאלו הם נוסעים לת"א מרכז. אפשר לנסות לנרמל את הנתונים על פי מספר העולים בתחנה בלבד, אבל לא ניסיתי לחקור את זה. כמעט בכל התחנות מספר הרכבות החוזרות היומיות השתנה בין 2008 ל-2010, אבל רוב השינויים הם תוספת של 2-3 רכבות. מספר הרכבות שיוצאות מאשקלון, למשל, עלה מ-26 ל-28, ובהתאם מספר הרכבות בנתניה עלה מ-48 ל-50. לעומת זאת, מספר הרכבות בת"א השלום וההגנה ירד מ-141 ל-133 בגלל קיצור קו השרון. בגן החיות ובבאר יעקב השינוי במספר הרכבות נראה בולט בגלל קנה המידה הלוגריתמי של ציר X. אפשר לשנות אותו ללינארי (לחץ על Log בפינה הימנית) כדי לראות את השינוי בקנה מידה. בפרט, בגן החיות התנ"כי נוספה עצירה אחת ב-19:43.
בדקתי את הנתונים וזה אכן כך. אני מצרף
עבורך את נתוני תנועת הנוסעים בתחנות עבור תקופה ארוכה יותר: אוגוסט 2006 - מרץ 2011. כפי שתראה, חסרים שם רק חודשיים, אבל ביצעתי אינטרפולציה "חכמה" עבורם (כמות הנוסעים הכוללת בחודשים אלה הייתה ידועה, ועשיתי מיצוע של נתחי כל תחנה בחודש שלפני ובחודש שאחרי וחישבתי את הנתח הממוצע הזה מתוך כמות הנוסעים הכוללת בחודש החסר, כך שסכום כל התחנות תואם לידוע). בקיצור, יכול להיות שימושי עבורך ועבור סטטיסטיקאים אחרים.
אם יימצאו הנתונים האמיתיים של שני החודשים החסרים - דצמבר 2009 ואוקטובר 2010, יהיה עוד יותר נחמד...
 

nitsansh

New member
בדקתי את הנתונים וזה אכן כך. אני מצרף
עבורך את נתוני תנועת הנוסעים בתחנות עבור תקופה ארוכה יותר: אוגוסט 2006 - מרץ 2011. כפי שתראה, חסרים שם רק חודשיים, אבל ביצעתי אינטרפולציה "חכמה" עבורם (כמות הנוסעים הכוללת בחודשים אלה הייתה ידועה, ועשיתי מיצוע של נתחי כל תחנה בחודש שלפני ובחודש שאחרי וחישבתי את הנתח הממוצע הזה מתוך כמות הנוסעים הכוללת בחודש החסר, כך שסכום כל התחנות תואם לידוע). בקיצור, יכול להיות שימושי עבורך ועבור סטטיסטיקאים אחרים.
אם יימצאו הנתונים האמיתיים של שני החודשים החסרים - דצמבר 2009 ואוקטובר 2010, יהיה עוד יותר נחמד...
סיכום הנוסעים בכל תחנה
"שפצור" קטן לקובץ... סיכום הנוסעים ודירוג התחנות לפי מס' נוסעים...
 

easylivin

New member
סיכום הנוסעים בכל תחנה
"שפצור" קטן לקובץ... סיכום הנוסעים ודירוג התחנות לפי מס' נוסעים...
פששש... יצאו מספרים יפים!

ייתכן שהדירוג לפי מספר הנוסעים הכולל לכל אורך התקופה אינו עושה צדק לתחנות מסויימות, שנפתחו מאוחר יותר. אבל בכל אופן, השפצור מקובל עליי לחלוטין.
 

nitsansh

New member
פששש... יצאו מספרים יפים!

ייתכן שהדירוג לפי מספר הנוסעים הכולל לכל אורך התקופה אינו עושה צדק לתחנות מסויימות, שנפתחו מאוחר יותר. אבל בכל אופן, השפצור מקובל עליי לחלוטין.
אקסל יודע לעשות עוד דברים... רק צריך להגיד לו
 

easylivin

New member
אקסל יודע לעשות עוד דברים... רק צריך להגיד לו
מה אתה אומר...

http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=394&MessageId=151662564 אגב, בכל זאת מומלץ לשמור על סידור התחנות לפי הא-ב כי ככה יותר קל להוסיף נתונים חדשים... בגרפים שצירפתי לשירשור הקודם, עשיתי סידור גם לפי מספר הנוסעים וגם לפי פרמטרים אחרים.
 

nitsansh

New member
מה אתה אומר...

http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=394&MessageId=151662564 אגב, בכל זאת מומלץ לשמור על סידור התחנות לפי הא-ב כי ככה יותר קל להוסיף נתונים חדשים... בגרפים שצירפתי לשירשור הקודם, עשיתי סידור גם לפי מספר הנוסעים וגם לפי פרמטרים אחרים.
מיון זה ממש פשוט... לוקח כמה שניות...
הוספתי לטבלה סיכום של כל שנה ואחוז של הנוסעים בכל תחנה (מתוך סה"כ הנוסעים). לא הצלחתי לעשות נוסחה שתמצא את הדירוג של כל תחנה... מישהו מכיר פונקציה כזו?
 

easylivin

New member
מיון זה ממש פשוט... לוקח כמה שניות...
הוספתי לטבלה סיכום של כל שנה ואחוז של הנוסעים בכל תחנה (מתוך סה"כ הנוסעים). לא הצלחתי לעשות נוסחה שתמצא את הדירוג של כל תחנה... מישהו מכיר פונקציה כזו?
נראה לך שעשיתי את המיון ידנית?!

לגבי הסיפא, לא - לא מכיר פונקציה כזאת...
 

amit1270

New member
בדקתי את הנתונים וזה אכן כך. אני מצרף
עבורך את נתוני תנועת הנוסעים בתחנות עבור תקופה ארוכה יותר: אוגוסט 2006 - מרץ 2011. כפי שתראה, חסרים שם רק חודשיים, אבל ביצעתי אינטרפולציה "חכמה" עבורם (כמות הנוסעים הכוללת בחודשים אלה הייתה ידועה, ועשיתי מיצוע של נתחי כל תחנה בחודש שלפני ובחודש שאחרי וחישבתי את הנתח הממוצע הזה מתוך כמות הנוסעים הכוללת בחודש החסר, כך שסכום כל התחנות תואם לידוע). בקיצור, יכול להיות שימושי עבורך ועבור סטטיסטיקאים אחרים.
אם יימצאו הנתונים האמיתיים של שני החודשים החסרים - דצמבר 2009 ואוקטובר 2010, יהיה עוד יותר נחמד...
נראה לי שמדובר בטעות.
שים לב שבחודשים המדוברים (יולי-אוגוסט-ספטמבר 2010) במקביל לקפיצה האדירה במספר הנוסעים בתחנת ת"א מרכז, חלה ירידה חדה לא פחות בכל שאר תחנות תל אביב! כשאני מסכם את כל תחנות תל אביב אני מקבל התנהגות סבירה בלי תנודות גדולות. המסקנה שלי היא שבאותם חודשים הייתה איזושהי תקלה שגרמה לכך שחלק מהנסיעות בתחנות ת"א שאינן סבידור-מרכז, נרשמו בה. לך תדע, אולי אותה תקלה היא גם הסיבה שחסרים נתונים לגבי אוקטובר 2010. (אני זוכר שבועז העלה כאן טבלה מבולבלת לגמרי - מישהו זוכר לאיזה חודש ושנה?)
 

amit1270

New member
נראה לי שמדובר בטעות.
שים לב שבחודשים המדוברים (יולי-אוגוסט-ספטמבר 2010) במקביל לקפיצה האדירה במספר הנוסעים בתחנת ת"א מרכז, חלה ירידה חדה לא פחות בכל שאר תחנות תל אביב! כשאני מסכם את כל תחנות תל אביב אני מקבל התנהגות סבירה בלי תנודות גדולות. המסקנה שלי היא שבאותם חודשים הייתה איזושהי תקלה שגרמה לכך שחלק מהנסיעות בתחנות ת"א שאינן סבידור-מרכז, נרשמו בה. לך תדע, אולי אותה תקלה היא גם הסיבה שחסרים נתונים לגבי אוקטובר 2010. (אני זוכר שבועז העלה כאן טבלה מבולבלת לגמרי - מישהו זוכר לאיזה חודש ושנה?)
ראה גרף מצורף
 

easylivin

New member
ראה גרף מצורף
בהחלט נראה חריג... יש למישהו הסבר?
מה זה יכול להיות, חוץ מאשר טעות? (אני יכול להעלות בדעתי את הקיצור של חלק מהרכבות מהוד השרון עד לת"א מרכז, אבל זה לא מסביר את חזרת הנתונים לרמה הקודמת בתחילת 2011...)
 

nited

New member
בהחלט נראה חריג... יש למישהו הסבר?
מה זה יכול להיות, חוץ מאשר טעות? (אני יכול להעלות בדעתי את הקיצור של חלק מהרכבות מהוד השרון עד לת"א מרכז, אבל זה לא מסביר את חזרת הנתונים לרמה הקודמת בתחילת 2011...)
שדרוג מסילות הרכבת באיילון
וקיצור של כל הרכבות על לרכבת מרכז
 
בדקתי את הנתונים וזה אכן כך. אני מצרף
עבורך את נתוני תנועת הנוסעים בתחנות עבור תקופה ארוכה יותר: אוגוסט 2006 - מרץ 2011. כפי שתראה, חסרים שם רק חודשיים, אבל ביצעתי אינטרפולציה "חכמה" עבורם (כמות הנוסעים הכוללת בחודשים אלה הייתה ידועה, ועשיתי מיצוע של נתחי כל תחנה בחודש שלפני ובחודש שאחרי וחישבתי את הנתח הממוצע הזה מתוך כמות הנוסעים הכוללת בחודש החסר, כך שסכום כל התחנות תואם לידוע). בקיצור, יכול להיות שימושי עבורך ועבור סטטיסטיקאים אחרים.
אם יימצאו הנתונים האמיתיים של שני החודשים החסרים - דצמבר 2009 ואוקטובר 2010, יהיה עוד יותר נחמד...
תודה רבה, אריק! אעדכן את הגרף כשיהיה לי זמן.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה