אממ... שלום לכולם

אממ... שלום לכולם../images/Emo60.gif

אחרי שחיפשתי קצת מידע על מכשפות, הפנו אותי בפורום פיות שדונים וכל השאר לכאן. אני מניחה שאם אתם עוסקים בכישוף, אוכל גם לשאול כמה שאלות על מכשפות...? כי אני כותבת סיפור על מכשפה, אבל הייתי רוצה לכתוב שם דברים נכונים ואמיתיים- לא סתם שטויות. אז תסלחו לי אם אעמיס עליכם כמה שאלות... האם קיימות מכשפות בימינו? מכשפות, בעצם, הן נשים שיודעים לעשות כישופים, ללחוש לחשים ולרקוח שיקויים? מה ההבדל בין קוסמים למכשפות? האם המכשפות הן "רעות"? שאלה קצת טיפשית, אבל איך מכשפות נראות? יש לי ספר של מכשפות, ויש שם ציור עם אם המכשפות שאחראית על הקיץ (אם אני לא טועה), ויצור שדומה לתיש שאחראי על החורף. תוכלו לספר לי עליהם יותר? האם הם יכולים להגן על המכשפות? הם כמו האלים של המכשפות? תודה, וסליחה על כמות השאלות... יערה
 

P o M i K i

New member
צר לי לשבור לך את האשליות

אבל כישוף זה לחא כל הסיפורי ילדים ששמעת כל החיים. כישוף זה דרך חיים. ולפי מה שאני רואה את חושבת שבכישוף רק בנות מתעסקות, דבר שלא נכון. האם קיימות מכשפות בימינו? כן,אבל לא באופן שאת חושבת. מכשפות, בעצם, הן נשים שיודעים לעשות כישופים, ללחוש לחשים ולרקוח שיקויים? שוב, גם גבים הם מכשפים וזה לא סתם אני עושה כישוף מחר העולם נחרב.. זה יותר מזה... מה ההבדל בין קוסמים למכשפות? כל אחד רואה אחרת את ההבדל בין כישוף לקסם, את יכולה לראות הודעות מהזמן האחרון על זה אני אישית חושב שקסם זה מה שעושים על במה וכישוף זה דרך חיים וקוסם זה אחד שעושה טריקים על הבמה ומכשף זה אחד שהולך באותה דרך האם המכשפות הן "רעות"? כמו שבנאדם יכול להיות רע, ככה גם מישהו שעוסק בכישוף וכמו שיכול להיות בנאדם טוב, ככה גם מישהו שעוסק בכישוף. יש לי ספר של מכשפות, ויש שם ציור עם אם המכשפות שאחראית על הקיץ (אם אני לא טועה), ויצור שדומה לתיש שאחראי על החורף. תוכלו לספר לי עליהם יותר? האם הם יכולים להגן על המכשפות? הם כמו האלים של המכשפות? בטח ספר אגדות, ומה שראית זה או אגדה או מיתוס.
 
אוווו, זה לא היה ספר אגדות.

"witches" של jong smith. מישהו מכיר? בכל מקרה, הסיפור שלי הוא על מכשפה בימי הביניים... בזמן שהיה מרדף אחרי מכשפות, והוציאו אותן להורג. כן, אני יודעת שגם גברים עוסקים בכישוף. אבל אני מתייחסת בסיפור לצורת המחשבה שהייתה לאנשים בתקופה ההיא. זה נשמע טיפשי? טוב, אני מצטערת אם שאלתי שאלות טיפשיות... שמתי לב לשורה האדומה למעלה, אבל זה כולל את השאלה: יש צמחים להרגעה? מה השמות שלהם? אני מתכוונת הרגעה של לחץ, בעיקר נפשית... אני מרגישה מטופשת יותר ויותר.
 

ToryMaster

New member
אל תרגישי מטופשת

אני הפניתי אותך לכאן, אני אדאג שייתייחסו אלייך יפה מה שכן, מנקודת המבט שלנו היום, השאלות ששאלת אכן היו מטופשות, מה שלא היה ככה מנקודת המבט של אנשים בימי הביניים אני מציעה לך לחפש טקסטים על ציד המכשפות בכלל ובסיילם בפרט. בנוגע לצמחים, אולי כדאי שתשאלי בפורום שמנים וצמחי מרפא (מספר 850)
 

the count

New member
נראה אם אני יכול לענות....

האם קיימות מכשפות בימינו? קיימות מכשפות בימינו כמו שהיו קיימות מלפני מאתיים שנה, וכנ"ל גם לגבי מכשפים(מלשון זכר), אך לא לפי המיתוסים המרושעים. מכשפות, בעצם, הן נשים שיודעים לעשות כישופים, ללחוש לחשים ולרקוח שיקויים? מכשפות,נזנח את המין הגברי כרגע, לא בהכרח חייבות לדעת לכשף, לחבר לחשים ולרקוח שיקויים. מכשפות הן בעצם נשים החיות את המאגיה כדרך חיים. כישוף הוא לא הגורם היחיד. מה ההבדל בין קוסמים למכשפות? כל אחת לראותו, כמו שאמרו לפני, יגדיר את ההבדל, אך בשבילי קוסם הוא בעצם אדם המבצע אחיזות עיניים למטרת שעשוע...כמו זיגפריד ורוי, הודיני והדביל הבריטי ההוא שנכנס ל40 יום בתיבה מעל גשר לונדון. מכשפות הן בעצם אלו ההולכות בדרך החיים המאגית, למען עצמן. האם המכשפות הן "רעות"? מי אני ואת שנקבע מהו רוע? כל אחד לראותו יגדיר את אופיו. רוע זהו בעצם מצב אופי שטבוע באופי הפסיכו-סוציאלי של הבן אדם, ולכן כמו שיש טוב יש רע, ובכל אחד מאיתנו יש את שניהם, השאלה היא מי שולט באופיינו(יין ויאנג). אני יכול לומר לך שאצלי בודאות שולט יותר הצד "הרע", אבל זה לא אומר שאני רוצח אנשים בכל דקה מהיממה(שתי דקות כןD:). איך מכשפות נראות? אין שאלה טיפשית קודם כל. ותסתכלי במראה...יפה...עכשיו תסתכלי על אמא ואבא...כל הכבוד...מכירה את החבר/ה הכי טוב/ה שלך? ככה נראים מכשפות ומכשפים. * אין אלוהות לכישוף או למכשפות, אלא יש אלים של דתות פאגאניות שהרבה מבלבלים בין השניים. אני למשל אתאיסט, משמע שאני שולל אלוהות בכלל. ד"א, אני ממליץ לך לציין בסיפורך, שגם גברים הוצאו להורג בימי ציד המכשפות, משום שנחשדו בכישוף. ימי ציד המכשפות בארה"ב התחילו בשנאת מספר משפחות את המשפחות בחזקות בעיירה סיילם, ובנות המשפחות החליטו שהן עוזרות לאבותיהם ו"מחסלות" את האיום, ולכן העמידו פנים כאילו המואשמים מענים אותם עם צליהם...הופעה שלא תבייש את ברודווי והוליווד. הבנות גם נשלחו לערים נוספות במושבת מסצ'וסטס, ולמושבות אחרות, לחשוף את המכשפות הרעות שחיות ביניהם(מוהאא). ימי ציד המכשפות הופסקו בארה"ב, כאשר אמא של אחת הילדות, שהייתה "מנהיגת" שאר הילדות, האשימה את אשת המושל של מסצ'וסטס בכישוף, והוא כמובן אסר על המשך הוצאות ההורג מחשש שגם אשתו תפול קורבן ל"מעונות".
 

RainBird

New member
תשובות נוספות. 1. כן קיימות מכשפות בימינו. והם שונות ומגוונות כמו המאגיה. זה יכול להיות עבור אדם: עיסוק, תחביב או דרך חיים. 2. מכשפות יכולות להיות גברים ונשים (המילה באנגלית היא אנדרוגנית. אפשר לומר Male Witch) ההגדרה למכשפה היא: אדם העוסק באמנויות המאגיות. האמצעים שהזכרת (כשפים,לחשים,שיקוים וכו') הם אמצעים להשגת מטרה, והם משתנים ממכשפה למכשפה. ישנם שיעדיפו טקס מתוזמן עם תצורות הכוכבים ושעות פלנטריות, יש כאלו שיעדפו תפילה שקטה, ויש כאלו שירוצו לרקוח שיקוי, כמוני. 3. ק.ס.ם בא מהשורש של המילה קיסם, כי בעבר נהגו לקרוא את העתיד באמצעות קיסמים. היום המילה מסמלת יותר "טריקים" ואחיזת עיניים על הבמה. השפה העברית לא עשירה דיה להחזיק יותר משורש אחד כדי לתאר את המכשפות. 4. האם המכשפות הם/ן רעות/ים? שאלה טובה. מכשפות הן אנשים, וככאלו יש שוני. אי אפשר לומר שקבוצה מסויימת היא ככה או אחרת. אני בטוח שיש מכשפות טובות ונחמדות (עד כמה שהביטוי טוב ורע מגביל) וישנן מכשפות שידרכו על גופות כדי להשיג את שלן. המאגיה היא רק אמצעי. היא לא משפיעה על אנשים לעשות מה שהם באמת לא רוצים. 5. אני מנחש שאיש התיש הוא פאן? זה אל פאגני שקושר למכשפות... אני לא בטח לגבי זה. אולי בפורום פאגניזם. ארדן.
 
אוי, תודה לכולם!

אני באמת מרגישה הרבה פחות מטופשת. התשובות שלכם היו ממש מעניינות- איפה אפשר למצוא מאמרים בנושא המכשפות בסיילם (סיילאם?)? גרמתם לי להתעניין... נניח והסיפור שלי מספר על מכשפה, אבל מכשפה לפי מה שאתם אומרים. אבל משולבת- פשוט מכשפה שאכן שדרך החיים שלה משולבת במאגיה, היא רוקחת שיקויים ועושה את שאר הכישופים היותר... פיזיים, אם אפשר לקרוא לזה ככה. ודרך אגב, אם בחרתי לספר על מכשפה, זה לא אומר שאין מכשפים- אני צריכה את הרגשות החמים של האישה. האם בפורום צמחי מרפא ושמנים יהיו גם צמחים שמכשפים משתמשים בהם? אם כן, אני אלך גם לשם. אני לא חושבת שאיש התיש הוא פאן... התכוונת לפאון? יש לו גם פני תיש. אני אשאל בפורום פגאניזם. שוב, תודה לכולם שהקדשתם לי מזמנכם! יערה
 

ToryMaster

New member
יהיו

פאן זה אל פאגאני, נראה פחות או יותר כמו סאטיר את לא חייבת לכתוב את הסיפור שלך מדויק, את יודעת, בגלל זה סיפור. גם אני כשאני כותבת על מכשפות זה בדרך כלל לא מדויק. וכן, מכשפים משתמשים כמעט בכל צמח שהוא, ארדן מתמצא בזה, ויש גם כמה מאמרים על זה בקטגוריית המאמרים ועל ציד המכשפות בסיילם - גוגל
 
../images/Emo19.gif טוב... תודה!

ארדן? תוכל לעזור? אילו צמחים מקלים על כאבי ראש קשים? יש צמחים ש... איך להסביר... מנמנמים
? ושאלה אחרונה- אני צריכה שם של צמח אחד שמרפא פצעים פתוחים...
 

RainBird

New member
צמחים: כאבי ראש קשים: בן חרצית, קוהוש כחול (במרשם) לממש מיגרנות. צמחים מנמנים: קמומיל, כשותית. צמח שמרפא פצעים פתוחים: קומפרי, לשון הפר... לא חסר. אלו הצמחים שעלו לי בראש כי אני משתמש בהם. עוד משהו?
 
למען האמת, כן

איך משתמשים בכל הצמחים האלו? למשל, צריך לעשות מהעלים תה...? אני צריכה את הפרטים האלו... תודה! יערה
 

RainBird

New member
הנה... בן חרצית, קוהוש כחול- אבקה, או מיצוי בכדורים. ניתן להשיג בחנויות טבע. צמחים מנמנים- קמומיל, כשותית - תה. צמח שמרפא פצעים פתוחים: קומפרי, לשון הפר, קומפרי, אפשר להכין שמן חלוט, ולשון הפר אפשר לשים טריה על הפצע. ארדן.
 
שאלות ממש אחרונות...

הקמומיל והכשותית הם עלים או פרחים? סוכר מבטל את ההשפעה שלהם? מה עושים עםמ שמן הקומפרי? מורחים אותו על הפצע? ולשון הפר היא עלה? היא עוצרת את הדימום? יערה.
 

RainBird

New member
תשובות ממש אחרונות כי זה לא פורום צמחי מרפא, ואני נעלם מחר. החלק בשימוש של קמומיל וכשותית הוא אכן הפרחים. סוכר לא מבטל השפעה אבל הוא מעורר במידה מסויימת (בגלל האנרגיה שהוא מכיל) את שמן הקומפרי, מורחים על הפצע המחוטא. ואת עלי לשון הפר כותשים ומערבים בשמן זית, למשחה רפואית. ארדן.
 

Nizzan Cohen

New member
ולגביי הרדמה...

היה מקובל מאוד להישתמש באותה תקופה בשרף הפרג (אופיום) להרדמה רפואית. היום מזקקים אותו למורפיום ומשתמשים בו לאותה מטרה.
 

Esmerallda

New member
רק הערה:

ימי הביניים, כידוע, באו לאחר הנפילה של האימפריה הרומאית האדירה. בתקופה המוקדמת של ימי הביניים הכנסייה הקתולית לא הייתה מגובשת במיוחד, האפיפיור עוד לא גיבש את סמכותו המלאה, ורק מערב אירופה היה נתון (פחות מאשר יותר) לשליטתה המלאה של הנצרות הקתולית. ימי הביניים אמנם היוו בצורה מסוימת את סופן של הדתות הפוליתאיסטיות, אבל ציד המכשפות שמיוחס אליהן היה קטן יחסית, הרצח הראשון שיש לי שמתועד הוא מהמאה השלוש עשרה, שכבר נחשבת יחסית לימי הביניים היותר מאוחרים. כך או כך, המספרים במאות הללו היו נמוכים יחסית, בארצות מצומצמות במספר (בעיקר צרפת גרמניה ואיטליה). מתי ציד המכשפות כן התרחש בשיאו? ענית לעצמך כששאלת על סיילם. לא בימי הביניים, אלא בתקופה מאוחרת יותר. מרשומות שיש לי על ההריגות השונות שהתרחשו, השיא בהחלט היה לקראת המאה השבע עשרה, ותקופת הרנסאנס. בתקופה הזו נטבחו אלפים והציד התרחש בכל אירופה, אסיה, אפריקה ועם הזמן אמריקה. הנה שני אתרים (אמנם באנגלית) שאולי יוכלו לעזור במשהו: http://www.salemwitchtrials.com/ - האתר מוקדש כולו למשפטי סיילם. http://www.illusions.com/burning/burnwitc.htm?- אתר על ציד המכשפות או לחילופין, תריצי חיפוש על "מקבת המכשפות" ספר ששימש בתקופת האינקוויזיציה לציד מכשפות ונכתב ע"י שני כמרים (שכחתי את שמם כרגע...) -הצוענייה.
 

Esk3ra

New member
תשמעי את חייבת...

תשמעי את חייבת לכתוב שטויות גם... כי חוץ מאלה שעוסקים במאגיה כל השאר חושבים שכישוף זה יריות כדורי אנרגיה והתעופפות על מטאטאים! אז לא רק שתישברי להם את האשליה (שזו לטעמי אשליה מאוד נחמדה לחשוב את זה) הסיפור שלך גם ישעמם כל מי שלא עוסק במאגיה... למשל את רוצה לכתוב על טקס שהיא עושה? אז במקום לכתוב שהיא הלכה עם תבנית ליער הפייורן לקרחת יער בחצות הלילה כשהכוכבים התאספו במעגל שטני שגילו שמה את גמדי האש ואנא ערף את יודעת כל מיני דברים של פנטזיה את תכתבי היא הלכה לגינה של הבית שלה ציירה מעגל עם מקל על החול הדליקה 4 נרות ועשתה מדיטציה.... זה לא בדיוק נותן לדימיון להשתגע אם את מבינה למה אני מתכוון ;) ואת בטח לא מספיק מנוסת בשביל לכתוב על טקסים מסובכים יותר או על מסורת נקרומנסית (שזה מאוד מעניין) וכדומה
 
אני מניחה שאתה (את?) צודק (צודקת?)

אני לא אדייק בכל הסיפור, וזו הערה מאוד חשובה. אני חייבת לומר שלא חשבתי על זה, וזה נכון להפתיע... כי לאיזה קהל יפנה הסיפור שלי? אני לא חושבת שיש הרבה אנשים שעוסקים במאגיה יקראו את הסיפור (אולי חוץ מניצן, אבל הוא בטח לא יקרא את זה). אבל לגבי הצמחים... אם ממילא אף אחד לא מכיר אותם, אז אני יכולה לעשות קצת מחקרים, כמו משמעות קטנה מאחורי המילים. וגם תודה למי שכתב על צייד המכשפות ונתן לי את כתובות האתרים... אני אסתכל בהם. אכן הסיפור מתרחש בשיא הצייד, היא מספרת שבערך כל יומיים עולות שלוש מכשפות/מכשפים למוקד. יערה
 
למעלה