אמא מספיק טובה

Alexis07

New member
אמא טובה?מספיק טובה?מושלמת? כל אחד חושב אחרת

אף אחת לא תגדיר לך בדיוק מה זה לפי ההגדרה הזאת כי כל אחת רואה את הדברים אחרת בכדי להיות אמא טובה. יש כאלה שיוותרו על קריירה בשביל הילד בכדי לטפח אותו בכל רגע ורגע ויש כאלה שלא יוותרו כדי שלילד יהיה בטחון כלכלי עמיד. בחיים לא אגיד על אחת מהן מי מהן טובה יותר. אבל בעיני אמא טובה זו אמא שנותנת אהבה, חיבוק, הבנה, חום, כבוד, מזינה את הילד פיזית ונפשית כדי שיגדל להיות בריא ומאושר. אם את צועקת וכועסת זה ממש לא עושה אותך אמא פחות טובה,זה עושה אותך אמא עם רגשות.אלא אם כן את צועקת כל היום...
 
זה בדיוק מה ששאלתי

מה זה בשבילך? ברור לי שאצל כל אחת המושג נתפס אחרת ולכן מעניינת אותי השאלה- מה מספיק טוב בעיניך? דיברת על דברים גדולים מאוד. מושגים של כבוד, הזנה, הבנה וחום. זה נהדר. תוכלי לומר איך זה בא לידי ביטוי בפועל? דוגמא למשהו אידיאלי מבחינתך שהפך להיות גם מפיק טוב למשל? אגב, בספר של אורנה לנדאו "עוד אהבה אחת ודי" היא מספרת על 'משטרת האימהות' - הרי יש עניין חברתי בכל זאת של כאלה שיגידו- אם את צועקת, כועסת או לא שולטת בעצמך את לא בסדר. כאמא. ואז כולנו כאימהות חוטאות בלהעביר ביקורת על דרך שונה משלנו. לנדאו מתארת את ציקצוקי הלשון בגן שעשועים וכו' ובעיני אלה קולות המראים מה שתמיד לא נאמר.. יש שחיבות גדולה בלהגדיר לעצמנו איזה מן מספיק טוב זה בשבילנו.
 

Alexis07

New member
כל מה שכתבתי אני מיישמת

כבוד,חום,הזנה,אהבה וחיבוקים זה אצלי בשגרה יום יומית, בואי נגיד שלא תתפסי אותי צועקת אבל להרים קול כן,מה שעושה אותי בעצם מחנכת. יש לי ביקורת להעביר לגבי התנהגות של הורים אחרים, במיוחד אחרי שאני רואה סופר נני. אי אפשר לחנך את כל העולם לפי איך שנראה לך ולכן תמיד יהיו הורים שונים, ואגב אלה שלא בסדר תמיד יגידו שהם הורים מצוינים נכנסת לנושא מאוד עמוק בעניין אמהות, לאמהות יש המון מה ללמוד במיוחד אחרי שעושים כמה ילדים שנה אחרי שנה ואז לא יודעים מה לעשות כי למה ילד ראשון עצבני ולמה ילד שני משתולל והשלישי בוכה בלי סוף. ואף אחד לא מבין שהם צמאים לחיבוק וחום. יש כאלה שחושבים שאם יש אוכל על השולחן זה אהבה. אני הייתי אומרת שזה חובתם כהורים לספק לילדים אוכל וביגוד אחרי שהחליטו להוליד, יש לתת לכל ילד את הכבוד שלו ואת הזמן שלו.
 
אכן נושא טעון

תודה ששיתפת. זה פשוט המקצוע שלי ואני בוחשת בזה לרוב.. מעניינת אותי נקודת המוצא. נקודת המוצא שלך נשמעת לי מאוד מודעת ולא תמיד זה ככה. הציפיות שלנו מעצמנו לפעמים כ"כ גבוהות שזה מתסכל.
 
למעלה