אם נשים וגברים יחליפו תפקידים...

אם נשים וגברים יחליפו תפקידים...

סרטון חזק ביותר. אזהרת
החל מ-4:30
 

Bs Bane

New member
אם לא הייתי יודע יותר טוב,

הייתי חושב שזה דוקומנטרי צרפתי.
 

ga26

Member
לצערי יש נשים בפורום אחר שלפי התבטאויות

שלהן לא היו רוצות לתקן את העוולות שקורות היום אלא להפוך את התפקידים.
 

ga26

Member
אני חושב שהסרטון מפספס משהו

ואני לא יודע לשים את האצהע על הנקודה המתאימה.
אם המטרה היא לשכנע (כמובן את מי שלא משוכנע) שיש אפליה ופגיעה בנשים ושצריך להילחם בזה אני חושב שהסרטון לא עושה את זה טוב. שוב לא יודע להגיד בדיוק למה אבל התחושה שלי שמי שפועל בכוחניות כנגד נשים לא יהרהר פתאום אחרי צפיה בסרט. הוא יודע שזה לא בסדר אבל התאווה שלו גדולה מטוב הלב שלו. ואם מדברים על אפליה אז התחושה שלי היא שהדברים כבר לא בדיוק באופן הזה (לפחות בסביבתי) נשים מנהלות עניינים כספיים ועובדות ולומדות בדיוק כמו גברים (שוב בסביבה שלי) ובכלל התחושה שלי היא שאלה סיטואציות שהיו נפוצות יותר בשנות השמונים.
אם כבר בסרט כזה הייתי יוצר יותר סיטואציות שהן לא לגמרי ברורות וחד משמעיות ועדיין יגרמו לצופה חוסר נוחות (כי בסיטואציות ברורות זה די ברור, כלומר כל בר דעת יגיד לך שאונס ותקיפות מיניות זה רע). למשל נותן דוגמה של הגעה למקום עבודה ושמיעה של המון בדיחות סקסיסטיות (בהומור אבל עדיין להציג את חוסר הנוחות). אפליה בשכר על רקע מיני וכדומה. כלומר סיטואציות שלעניות דעתי יותר קרובות למציאות היומיומית וגם שיותר ידברו לגברים.

בכלל אני די בטוח שיהיו גברים שיראו את הסרטון ויגידו - "הלוואי שנשים ירוצו עירומות ברחוב ככה... זה חולם" או כאלה שיגידו "הי אם אישה הייתה נוגעת בי ברחוב ככה ביוזמתה הייתי נהנה...." ולכן לדעתי הסרטון מפספס את העיקר. הוא לא יגרום לגבר לשנות את תפיסת עולמו או אפילו להרהר קצת.

זו דעתי.
 
זה תלוי בגבר

יש שיגידו "זה חלום", יש שיגידו "זה חזק וקשה לצפיה", יש שיגידו שזה לא מחדש להם כלום, יש שיגידו שזה מוגזם, ויש שיתעלמו או יגיבו שלא לעניין.
 

ga26

Member
הבעיה שאני לא חושב שתמצאי הרבה גברים

שיגידו לך ואללה זה גרם לי לחשוב על עמדותי. זה סרטון שמשכנע את מי שכבר משוכנע. השאר או שיגידו אלוואי עלי או שפשוט יגידו שהכל מוגזם, או שאחרי הקטע עם הציצים יתחילו לפנטז ולא באמת יתרכזו בשאר הסרט.
 

ga26

Member
גם אני לא, אני לא בעל מקצוע.

אבל מהתגובות של הגברים כאן ניתן להבחי שאכן Craz ו- Avi שמראש ידועים בדעותיהם בעניין יחבבו את הסרטון ויגידו שהוא חזק וטוב. ואחרים כמו רקס וכמו סתרה טאוטולוגית זה לא עבר אליהם טוב.

אם הייתי צריך לכתוב תסריט לסרטון אז הייתי מתמקד בדברים שאנחנו כגברים עושים או עלולים ביום-יום לעשות וככה אפשר להזדהות עם הסיטואציה. ולא להציג תקיפה מינית שלטעמי רוב הגברים לא רואים עצמם כאנסים או תוקפים מינית. גם לא הייתי מציג את הקטע עם החזה החשוף כי הוא פשוט מסיט את הקשב של רוב הגברים ונותן תחושה של "הלוואי שנשים היו מסתובבות ככה". גם זה שכל אישה מתחילה איתך או "מטרידה אותך" זה לפעמים יכול להתפרש לגבר כ"הלוואי עלי" כי גברים רבים רוצים נשים והרבה ולכן סיטואציה כזו שמאוד מפחידה ומטרידה נשים יכולה להיות מאוד מעניינת לגברים.

הייתי כמו שכתבתי קודם מתמקד בדברים אחרים כמו יחסי גברים - נשים במקום עבודה (מתואר בסרט באופן שולי מידי לטעמי). עניינים של שפה והתבטאות. שוויוניות בראיונות עבודה, בשכר. יחסים בתוך המשפחה וכדומה. כי נראה לי שאלה תחומים שיותר יוכלו לחדור וגם יותר רלוונטיים לרוב האוכלוסיה של הגברים.

לכן, אם אסכם אני חושב שהסרט עשוי לא טוב ומפספס את העיקר.
 

Bs Bane

New member
אני חולק עליך,

לגבי איכות הסרט.

קודם כל, נדירים התוצרים ששינו תפיסה מסויימת אצל בני אדם. זה לא מדד, וזו לא מטרה. המטרה של היוצר היא לבטא את עצמו בצורה טובה. והסרט הזה עושה את זה. הוא מראה לנו כמה המצב הוא אבסורד בכך שהוא משנה את התפקידים.

הקטע עם החזה החשוף היה אחד הדברים הכי שנונים בשבילי. אף פעם באמת לא חשבתי על זה. זה לא מסיט את דעת הצופה מהעלילה כי זה לא מיני. גם אם זה היה ככה במציאות, אני חושב שכשמשאירים מקום לדמיון, הכל הרבה יותר מושך.

הקטע הכי טוב הוא הסוף, כשהאשה הולכת להביא את האוטו והיא עוברת לבד בכביש חשוך בלי פחד. זה לא דבר שאתה רגיל לראות במציאות.

אם התגובה של הצופים היא "הלוואי עלי" אז אני חושב שזו בעיה אצל הצופים. לא בסרט.

הסרט לא כשל להעביר את המסר.
 

ga26

Member
אין כזה דבר - הבעיה אצל הצופים

הרי כל המטרה היא לפנות אליהם
 

CraZ

New member
מסכים לגבי המסר

לגבי החלק שהיא הולכת ככה עם חזה חשוף, כן הסיט קצת, חייב להודות.
 
בגדול

אתה מחלק את האלמנטים בסרטון לדברים מוקצנים מדי, שלדעתך רוב הגברים לא יעלו על דעתם לעשות, ולדברים שוליים מדי, שגברים לא יבינו את החומרה שלהם.

אני חושבת שגם דבר מוקצן יכול לגרום לאדם להבין שמשהו פחות מוקצן הוא רע, וגם דבר "שולי" (בעינייך) יכול לגרום לאדם להבין שדבר שהוא עושה הוא לא כזה שולי. אבל הבנאדם צריך להיות פתוח למסר. מי שאוטם את עצמו, תמיד ימצא דרך לא להיות מושפע.
 

avi1283

New member
בעיני הסרטון

באמת מצוין, ההיפוך שנעשה הוא קודם כל מעניין וגורם לאנשים לצפות, שזה מוביל לדיונים בנושא וזה כבר חיובי.

אני לא יודע כמה גברים שלא מתחברים למסר יגידו על איזשהו סרטון של 10 דקות, וואלה ערערתם את תפיסת עולמי, שינויים הם איטיים ומשפיעים על התפיסה בכל פעם קצת.
זה שלמשל חברה שלו בסרטון אומרת תראה איך אתה לבוש למה ציפית, אלו אמירות שנשמעות כל הזמן כלפי נשים, וזה יכול לעורר מחשבה כשפתאום זה נשמע מופרך.

הם הצליחו לדחוס פה הרבה נושאים מגדריים חשובים בזמן קצר, גם הנושאים שאתה כתבת הם חשובים (וגם אז הרי תמיד יהיה תירוצים כמו "דווקא אני הייתי שמח אם מישהי היתה מתייחסת אלי באופן מיני בעבודה"), וכדאי לעשות אותם, כאן התמקדו בהרבה נושאים אחרים.
 

rex7

New member
הרבה גברים פשוט מקבלים דברים כאלה אחרת,

ובכלל הסביבה תופסת סיפורים כאלה אחרת כשמדובר בגברים.

אני יודע שזה הכללה כמובן, אבל בהכללה, כשגבר הולך הולך ברחוב ופוגש חבורת נשים שמתחילות לצחוק שיש לו תחת יפה,זה לא בדיוק אותו דבר כשאישה הולכת ברחוב ופוגשת חבורת גברים שמתחילים לצחוק שיש לה תחת יפה. בהכללה, גברים יגיבו אחרת מנשים.

וגם כולם מסביבה יתייחסו לזה אחרת. אם מישהו שאת מכירה יבוא ויספר לך שנשים ברחוב דיבורו והעירו על התחת שלו, כנראה שלא תרגישי לגבי זה אותו דבר כמו אם מישהי תספר לך שגברים ברחוב דיברו והעירו על תחת שלה. וגם אני לא. לא בטוח למה.
 
אני מסכימה

זה לא *צריך* להיות אחרת, אבל זה כן אחרת, כי אי אפשר לנתק את האירוע החד פעמי הזה מיחסי הגומלין בין גברים ונשים שכולנו מכירים מגיל אפס.
לכן גבר עשוי להרגיש מוחמא מסיטואציה שרוב הנשים ירגישו בה מושפלות או מאויימות.
גבר ישמח להתקל באשה עירומה ברחוב. אשה שתתקל בגבר עירום תבהל ותברח.
 

rex7

New member
בבדיוק, ואני חושב שתחושת האיום היא המפתח כאן

בגלל העולם שאנחנו חיים בו הוא כמו שהוא, בגלל חינוך שונה מגיל 0, בגלל כל מה שרואים בחדשות, בהכללה ,גברים לא ירגישו מאויימים במצב כזה, אבל יהיו הרבה נשים שכן, ותחושת ההשפלה כנראה נגזרת מתחושת האיום.

אני לא יודע אם גברים ישמחו לראות אישה עירומה ברחוב. אני חושב שאסוציאציות ראשונות שלי במצב כזה יהיו לגבי אישה עירומה "משהו קרה לה, היא צריכה עזרה" ולגבי גבר עירום "משהו לא בסדר איתו, הוא מסוכן"
 
למעלה