אם כבר, התייעצות....

d a p h n a

New member
אם כבר, התייעצות....

אני יודעת שאולי יהיה קצת קשה לקבל עצות מאחר וזה מאוד תלוי תחום ונושא, אבל: כמו שכבר ציינתי, אני אמורה לכתוב השבוע טיוטה ראשונה של הצעת המחקר לדוקטורט שלי (מה שנקרא dissertation prospectus). זה במסגרת סמינר מיוחד שאנחנו עושים בשביל לכתוב את ההצעות האלה. כמובן שלכל המעורבים בדבר ברור שמדובר על מסמך די פיקטיבי כי אנחנו כותבים אותו לפני שעשינו מחקר משמעותי בארכיונים ולכן הוא מבוסס על מה שאנחנו חושבים שנמצא בארכיון, ובסופו של דבר ברור שיש סיכוי סביר לא רק שעד מועד הגשת הפרוספקטוס הסופי בעוד שנה הוא יראה אחרת לגמרי, אלא שגם הפרוספקטוס הסופי יהיה מאוד שונה מהדוקטורט. אבל בכל מקרה, זו המטלה ואני מנסה לעשות אותה על הצד הטוב ביותר. אז כתבתי את החלק על נושא העבודה והחשיבות שלה והחדשנות שבה. כתבתי את החלק על המקורות הראשוניים שלי. כתבתי גם את רוב החלק על ההיסטוריוגרפיה, כלומר איפה העבודה שלי נכנסת ביחס לכתיבה היסטורית קיימת. יש לי עוד קצת לכתוב בתחום הזה אבל זו לא בעיה רצינית. אבל, מאוד המליצו לנו לנסות ולחשוב על מבנה הדוקטורט, כלומר לחשוב על חלוקה תיאורטית לפרקים שנוכל לעשות לעבודה. כמובן שמדובר על משהו תיאורטי לחלוטין כי עד שאני לא אשב כמה חודשים בארכיון ואאסוף חומרים אני לא אדע מה יש לי, מה בדיוק הטיעון שלי, מה הנושאים שבהם אני יכולה לעסוק וכו'. אבל התייעצתי עם המרצה שמנחה את הסמינר הזה, והוא אמר שהוא בכל זאת מאוד ממליץ לי לנסות ולחשוב על זה. אז אני מנסה ואני קצת תקועה. יש למישהו עצות ידידותיות לגבי חלוקה לפרקים ואיך אפשר לחשוב על הדבר הזה? כרגע הכי קרוב שהגעתי הוא לחשוב על איזשהוא סוג של חלוקה לפי תמות (ולא כרונולוגית, כי זה לא סוג כזה של מחקר בהיסטוריה), אבל אני קצת מתקשה לחשוב איך לגבש את התמות. כל עצה או עזרה תתקבל בברכה. הנושא שלי, רק למקרה שזה משנה למישהו, הוא דרכי התמודדות עם בעיות פוריות במאות ה-16 ובעיקר ה-17 באנגליה, עם דגש על המשמעויות החברתיות, התרבותיות ובעיקר המגדריות של בעיות פוריות ואי-פוריות, ועל הקשר בין הדברים הללו לסוגי הפתרונות הרפואיים אבל גם הדתיים, המאגיים וכו' שגברים ונשים עשו בהם שימוש. (זה היה תקציר מבולבל על רגל אחת. אני מסבירה את זה בצורה טובה יותר בפרוספקטוס).
 

משוש30

New member
מנסה לחשוב

מבוא כמובן פרק אחד יעסוק בטח בסקירת הספרות הראשונית (
) שנוגעת בבעיות הפוריות. את הפרק הזה את יכולה לחלק לתת פרקים על פי נושאים (ספרות רפואית, ספרות יפה, פילוסופיה וכד' לא יודעת מה עוד יש אבל על פי תחומים או נושאים מסוימים) פרק נוסף על הפתרונות לבעיית הפוריות בין אם רפואיים או מאגיים פרק אחרון יעסוק אולי במשמעות החברתית+התרבותית (קשה להפריד) עם תתי פרקים של יחס החברה לנשים הללו, יחס הנשים לעצמן, נישואין, מכשפות, ההבדל בין היחס לגברים לא פוריים מול נשים לא פוריות אולי פרק השוואתי לגבי היום? (באותה תרבות כמובן) עד כמה תמונת המצב השתנתה ועד כמה אנחנו עדיין שבויים בתפיסות המגדריות והחבריות שהיו נכונות גם למאה ה-16? סיכום
 

משוש30

New member
וכמובן אם נעשו כבר מחקרים בנושא

הצגת המחקרים הקיימים והחידוש שלך. את זה אפשר אולי לעשות במבוא.
 

d a p h n a

New member
תודה!

זה בהחלט עוזר. זו בערך סוג החלוקה שחשבתי עליה, ונתת לי על מה לחשוב: כמובן יהיה פרק מבוא כולל היסטוריוגרפיה וכו' (אין הרבה היסטוריוגרפיה וכו'). לא חשבתי על פרק לגבי המקורות הראשוניים, אבל זה בהחלט רעיון מעניין. זה יכול בהחלט לתרום. אחרי זה חשבתי על פרק על סוגי הטיפולים הרפואיים והאחרים, כמו שהצעת. אחרי זה חשבתי אולי על פרק על החוויה האישית של זוגות שחווים בעיות פוריות (עוד לפני שביקרתי בארכיון אני כבר יודעת על כמה יומנים, מכתבים, תפילות וכד' שיכולים לעזור להציג את הנושא). ואז פרק על ההשלכה התרבותית-חברתית שיעסוק גם בהשלכות הכלליות, אבל גם ספציפית במקרה של בעיות פוריות בקרב המלוכה ואיך הן משמשות בפרופוגנדה פוליטית ובייצוגים של המלך ובעיקר המלכה (זו פשוט קרקע מאוד פורייה, אם תסלחי לי על משחק המילים, כי בתקופה שעליה אני כותבת היתה סדרה של זוגות מלכותיים עם בעיות פוריות ידועות). אני חושבת שאני לא רוצה פרק שמקשר את זה למה שקורה היום, כי האמת היא שאני די לא אוהבת כשעושים את זה. יש יותר מדי "משתנים" בין העת החדשה המוקדמת לבין ימינו. אני גם לא מספיק מכירה את התרבות האנגלית היום בשביל להצביע על המאפיינים האלה. אולי אזכיר משהו בסיכום אבל אני לא חושבת שאני רוצה לתת לזה פרק. נשמע סביר בתור טיוטה ראשונית? ושוב, תודה!
 

משוש30

New member
מסכימה. אחרי ששלחתי חשבתי שפרק אחרון

הוא מחקר בפני עצמו ולא כדאי להיכנס לשם. לדעתי את החוויה האישית כדאי להכניס לפרק של סקירת הספרות הראשונית. דרך אגב את בארה"ב? כי הבנתי שכאן הם רוצים פרקים קטנים יחסית. אז אולי כדאי לעשות חלוקה קצת יותר מפורטת. אצלי יש 3 נושאים גדולים בדוקטורט ובהתאם לכך כל פרק סביב 100 עמודים.
 

d a p h n a

New member
אני אכן בארה"ב

אני לא בדיוק יודעת מה רוצים ממני מבחינת אורך הפרקים ומספר הפרקים. אני משערת שבשלב הראשוני הזה יותר חשוב להראות שיש לי דרך חשיבה מסויימת על העבודה ופחות קריטית החלוקה הספציפית מאחר וכאמור, הכל תיאורטי לגמרי.
 

mummy

New member
שאלה קשה

תעזור לך במשהו חלוקה עקרונית של שלושה שערים שער ראשון: מסגרת תיאורטית (משהו על סוג ההיסטוריוגרפיה שאת עושה ומצד שני הנושא עצמו של פוריות - סקירה של המחקר על פוריות, מגמות, תהליכים וכאלה) ; שער שני: סקירת ספרות - לפי הסוגיות הקונקרטיות שאת צופה שיעלו מן החומרים (הראשוניים
); שער שלישי: המחקר הנוכחי - מתודלוגיה, ממצאים, דיון? זה מאד גס, אני יודעת. אפשרות אחרת, מכיוון שנשמע לי שהעבודה שלך יושבת על צומת בין כמה נושאים/דיספלינות אולי תפרקי ותעשי פרק על כל אחת נגיד במסגרת התיאורטית משהו כמו הקונטקסט ההיסטורי - אנגליה במאה ה- 16/17 ברמה רחבה יחסית סקירה כללית ובתוך זה התמקדות בענין של מעמד הנשים, יחסי גברים נשים, מקומן של נשים בחברה ושל רבייה באופן ספציפי כתפקיד עיקרי של האישה; ואח"כ פרפסקטיבות שבעזרתן את עומדת לגשת לנושא - מיניות, פריון, רפואה, דת... לא יודעת אם זה עוזר במשהו. מנסיוני בעבודה על נושא שהוא מולטי-דיסיפלינרי בצורה די דומה לשלך, השלבים הקשים ביותר היו באמת להחליט על המבנה ומה נכנס לאין ואיך מחברים בין הנושאים בצורה שתהיה קוהרנטית לוגית וזורמת. אני יודעת שזה לא מנחם או שבעצם אולי כן, תשרטטי איזה משהו בקווים כללים מתוך ידיעה ברורה שהמרחק בין זה לבין מה שיהיה בסוף הוא מאד גדול. כמו שכתבת בעצמך, זה באמת ככה. אה כן, וכמובן גם בהצלחה
 

d a p h n a

New member
תודה. בהחלט עוזר לחשוב על הרעיון

ואגב, אני מאוד שמחה שאמרת "העבודה שלך יושבת על צומת בין כמה נושאים" - כי זה בדיוק אחת מהסיבות שבחרתי את הנושא הזה, ואחת מהטענות שאני טוענת במבוא לפרוספקטוס שלי. אני שמחה שהצלחתי להעביר את התחושה הזו בתיאור העבודה שלי.
 

משוש30

New member
../images/Emo45.gif בעיקר לפסקה האחרונה

הגשתי את הצעת המחקר לפני שנתיים וכיום הפרקים שלי שונים מהותית מהפרקים שהתוויתי בהצעת המחקר. זה חלק מהענין אני מניחה.
 

d a p h n a

New member
זה ברור לחלוטין

האמת היא שכל הקורס הזה מבוסס במידה מסויימת על פיקציה. לכולם ברור שהם כותבים פרוספקטוסים שלאו דווקא ישקפו משהו. הרעיון הוא בעיקר א) לתת לנו מסגרת שבה מלמדים אותנו איך לכתוב הצעת מחקר, בצורה מסודרת, כדי לעזור לנו קצת בחיים. ב) לגרום לנו לחשוב לעומק על הנושא של הדוקטורט שלנו כבר בשלב די מוקדם (אנחנו עוד לפני ה-qualifying exams שיהפכו אותנו רשמית ל"phd candidates"), כדי שנוכל לסנן חלק מהמשברים והבעיות שעוברות על כותבים צעירים. למעשה, חלק גדול מהכיתה החליף נושאים לדוקטורט מאז תחילת הסמסטר פשוט בגלל סוג החשיבה שעשינו בקורס הזה.
 
בדיוק סיימתי הבוקר את הטיוטה של שלי

למרות שאני ממדעים מדוייקים וזה עלול להיות שונה לגמרי. אצלי יש 3 פרקים כרגע ששניים פלוס מהם יכנסו לתיזה הסופית:
1. Introduction 2. Literature Review 3. Thesis Proposal​
מה שייכנס למסמך הסופי יהיה ההקדמה, הסקירה הסיפרותית, וחלק מפרק 3 הנוכחי שמתאר את העבודה הספציפית שלי משנה א'. פרק 3 כאקרון מכיל את תיאור העבודה החדשה שנעשתה על ידי עד עכשיו, תכנון של מה אני רוצה לעשות בהמשך הדוקטורט, ולוח זמנים עד סיום הדוקטורט. אנחנו די אמורים לעבוד פה לפי פורמט מסויים.
 

d a p h n a

New member
נראה לי שהיתה אי-הבנה קטנה ../images/Emo13.gif

אני לא תוהה איך לחלק לפרקים את הצעת המחקר. אמנם אצלנו אין פורמט מסויים אבל בכל זאת יש חלוקה די ברורה שחוזרת על עצמה אצל כולם: 1. הקדמה 2. מקורות ראשוניים 3. היסטריוגרפיה 4. המבנה הפוטנציאלי של הדוקטורט 5. רשימה ביבליוגרפית ראשונית הנושא שבו אני מתלבטת הוא מה להכניס לפרק 4 של הצעת המחקר, כלומר לפרק שמנסה להציע חלוקת פרקים אפשרית לעבודת הדוקטורט שלי. זה החלק הבעייתי, מאחר וכמובן שאין לי עדיין את עבודת הדוקטורט ואפילו לא את החלק העיקרי של המחקר לקראת עבודת הדוקטורט, ולכן קצת קשה לשער מה יהיה בתוכה, שלא לדבר על איך התוכן הזה יחולק לפרקים.
אבל תודה שחלקת, אני תמיד שמחה לראות איך דברים עובדים בתחומי מחקר שונים.
 
אני תמיד שמחה לברבר על עצמי ../images/Emo13.gif

סליחה על אי ההבנה. אולי זה בגלל שהייתי בהתלהבות מזה שהטיוטה גמורה. אני צריכה לקרוא אותה פעם אחת לפני שאני שולחת מחר למנחים ואין לי כוח. 50 עמודים של בלה בלה בלה...!
 

d a p h n a

New member
מזל שאצלנו זה יותר קצר. פחות מ-30 עמודים

וזה כולל רשימה ביבליוגרפית עניפה שתופסת חצי הצעת מחקר.
 

tulkin

New member
מזל טוב!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ולא אכפת לי שפלפל אנגלי תתרעם מסימני הקריאה שלי...
שיהיה במזל.. ויאללה לעבודה. עוד שנה וקצת לדוקטורט.
 
נהפוכו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

יש זמנים בהם אין כמו שלל סימני קריאה להעברת מסר ראוי. מזל טוב
 
תודה תודה ../images/Emo13.gif

אני דוקא לא מתרגשת מההגשה הספיציפית הזו. כשאני אעבור את ההגנה עליה אני אהיה בעננים
 

tulkin

New member
כשתעברי את ההגנה אז,

קודם כל נוסיף כמה סימני קריאה. שנית, אם תתני לנו התרעה של יום יומיים, נוודא שיהיו מספקי עננים באדינבורו (האמת, זה לא ממש קשה כנראה)
 

מאי261

New member
בלת"ק (תיכף אקרא..)

בדיוק הגנתי על שלי לפני שבוע אז זה טרי אצלי... אני ממש שברתי את הראש על עניין החלוקה לפרקים. הרגשתי שאני פשוט לא מסוגלת לעשות את זה לפני שעשיתי את המחקר האמפירי. אז פשוט לא עשיתי את זה וזהו, בלי לשאול יותר מדי (שאלות קיטבג..) במהלך הדפנס חברי הועדה שלי אמרו שברור מהפרוייקט שלי שכרגע מוקדם מדי לעשות חלוקה לפרקים, למרות שבפרוייקטים אחרים זה קורה. אצלנו זה נפוץ בעיקר ב-political theory ופחות בענפים האמפיריים.
 
למעלה