marabo
Well-known member
הראיה החזקה ביותר שקושרת את זדורוב לרצח היא טביעת הנעל, ראיה "מדעית" כביכול. מה שמכונה "פורנזית".
אם השופטים יחליטו בסופו של דבר שהראיה הזו לא חד משמעית ובטוחה (לפחות במקרה הזה), הרי שיש לחזור לדין התורה בדיני נפשות ורצח.
מהו דין התורה: תנאי בסיסי להרשעה של אדם ברצח יכולה להיות רק אם שני לפחות שני עדים, שאין בינהם שום קשר וקרבה ושהם אנשים ישרים ללא עבר בעייתי ראו במו עינייהם את הרצח.
יתר על כן, חז"ל קבעו שאם ראו אדם עם סכין נכנס עם אדם אחר לחדר ויוצא משם עם סכין נוטפת דם והאדם בחדר נרצח, עדיין לא מרשיעים את הרוצח.
ואם תאמרו, מה כן? הרי העולם לא יכול להתנהל ככה, אי אפשר שלכל רצח יהיו שני עדים ורוצחים יתחמקו מעונש
יש לזה שתי תשובות.
1. העונש לפי התורה על רצח הוא הוצאה להורג, זה בלתי הפיך, לא ניתן לתקן טעות כזאת, לכן אי אפשר להרשיע על פחות מ 100% בטחון, אפילו לא על 99.
2. לעולם יש דין ויש דיין, רוצח לא יחמוק מעונשו, אם לא על ידי אדם אז האלו-הים כבר ימצא איך.
בלי קשר לזה חז"ל מצאו פתרונות למצבים שיש רוצח אבל אין עדים אבל כל מקרה לגופו.
אם השופטים יחליטו בסופו של דבר שהראיה הזו לא חד משמעית ובטוחה (לפחות במקרה הזה), הרי שיש לחזור לדין התורה בדיני נפשות ורצח.
מהו דין התורה: תנאי בסיסי להרשעה של אדם ברצח יכולה להיות רק אם שני לפחות שני עדים, שאין בינהם שום קשר וקרבה ושהם אנשים ישרים ללא עבר בעייתי ראו במו עינייהם את הרצח.
יתר על כן, חז"ל קבעו שאם ראו אדם עם סכין נכנס עם אדם אחר לחדר ויוצא משם עם סכין נוטפת דם והאדם בחדר נרצח, עדיין לא מרשיעים את הרוצח.
ואם תאמרו, מה כן? הרי העולם לא יכול להתנהל ככה, אי אפשר שלכל רצח יהיו שני עדים ורוצחים יתחמקו מעונש
יש לזה שתי תשובות.
1. העונש לפי התורה על רצח הוא הוצאה להורג, זה בלתי הפיך, לא ניתן לתקן טעות כזאת, לכן אי אפשר להרשיע על פחות מ 100% בטחון, אפילו לא על 99.
2. לעולם יש דין ויש דיין, רוצח לא יחמוק מעונשו, אם לא על ידי אדם אז האלו-הים כבר ימצא איך.
בלי קשר לזה חז"ל מצאו פתרונות למצבים שיש רוצח אבל אין עדים אבל כל מקרה לגופו.