אם אין כסף לא מביאים ילדים ... האמנם?

טשאפק

New member
ע"פ אתר הביטוח הלאומי

הקצבה על כל ילד שנולד אחרי סוף מאי 2003 זהה, 148 ש"ח לכל ילד לחודש, נכון ללפני שנתיים. לגבי ילדים שנולדו קודם לכן, הקצבה לילד ראשון ושני היא 148 ש"ח, לשלישי ולרביעי קצת יותר ולחמישי ואילך עוד יותר - כ-330 ש"ח. נאמר שם שהסכום אמור להיות מופחת בהדרגה עד לשיוויון מלא ב-2009. האם יש לך מידע מעודכן יותר?
 
זה לא מעודכן

ממשלת אולמרט הקפיאה את המשך הקיצוץ. מה שכן, למזלנו אכן כל ילד נוסף מקבל 148 ש"ח, כך שעוד 13 שנים, בערך, נגיע למצב בו כל ילד מקבל קצבה שווה.
 

טשאפק

New member
המשך הקיצוץ למי שנולד לפני מאי 2003?

כבר כיום, בהערכה גסה, כרבע מן הילדים נולדו לאחר תאריך זה. האם ילדים אלה מקבלים קצבה שווה?
 
למיטב ידיעתי כן

בעקרון התוכנית הראשונית כללה קצבה של 148 לכל ילד חדש והשוואה של כל השאר בתקופה של 4 שנים. לאחר לחץ מסוים התוכנית עברה כאשר התהליך ההדרגתי של ההשוואה היה אמור לקחת 7 שנים. חלק מהתהליך בוצע אבל כאשר הוקמה ממשלת אולמרט כחלק מההסכם עם ש"ס, אולמרט הסכים "להקפיא" את המשך ההשוואה וכך נשארנו עם החלק שהספקנו להשלים + כל ילד חדש מקבל 148 ש"ח. אם תשים לב, על פי נתוני בנק ישראל, תשלומי קצבאות הילדים בשנים 2006 ו 2007 זהים כאשר היינו צריכים לצפות לגידול של כ- 2% במידה וילדים חדשים לא היו מקבלים 148 ש"ח.
 

פלסטיק

New member
האנלוגיה נראית לי שגויה

יש שירותים שהמדינה נותנת לכולם בינהם אתה יכול למנות למשל כבישים, בטחון (כמו שהזכרת), חינוך, רפואה, תקשורת וכו'. מדובר בדרך כלל על שירותים שהרוב המוחלט של האנשים יכול לקבל רק אם הם יתאגדו במשותף. למשל כמו בדוגמת השומרים החמושים שלך, הרי אפילו אם אתה מספיק עשיר לשכור כאלה הרי גם השומרים עצמם צריכים שומרים, לא? לכן חייבים התאגדות והאיגוד במקרה הזה הוא המדינה. כלכלת ילד איננה עונה על התנאים הללו ולכן האנלוגיה איננה נכונה.
 

baudrate

New member
אתה מניח קיומם של אינטרסים משותפים

סביבם יכולים להתאגד האנשים מה שלא ברור כלל ועיקר בחברה בה כל אחד לנפשו, כך שאם אחד הצליח שוחה באמבטיית שמפניה ואם הוא נכשל לא הילדים שלו סובלים רעב ומחלות(במקרה הטוב). מהם האינטרסים המשותפים אם יש כאלו בכלל, זהו עניין לויכוח הפוליטי.
 

פלסטיק

New member
יש שירותים בסיסיים ש 99% מהאוכלוסיה

איננה יכולה לספק אותם לעצמה ללא שיתוף, ולא חשוב מה אותם פרטים יעשו. לעומת זאת יש שירותים אחרים שרובם המכריע של הפרטים יכולים לספק אותם לעצמם כשיגרה, למעט פרטים שמטעמי נכות גיל וכו' אינם מסוגלים. אני חושב שההבדל ברור
 

adiavn

New member
ממתי משטרה מגנה על זכות הקניין?

האם המשטרה מחזירה לאדם שגנבו לא את כספו? המשטרה והמערכת המשפטית מגינים על החוק - לא על זכות הקניין.
 

baudrate

New member
אז למה המשטרה מציקה לגנבים? ../images/Emo3.gif

החברה (בין השאר באמצעות החוקים ואכיפתם) נותנת זכויות לאנשים, וכך מחייבת אותם גם בחובות.
 

פלסטיק

New member
ולכן המשטרה מציקה גם לחלקם

לא לכולם, למשל חזנים בבתי כנסת או רבנים בבתי מלון העובדים בשבת משום מה מורמים מהחוק, אבל בפרינציפ המשטרה אכן מציקה לעובדים בשבת.
 

baudrate

New member
שר העבודה מוסמך לתת היתרים לעבודה בשבת.

אם עובדים לפי ההיתר, אין שום בעיה חוקית.
 

baudrate

New member
יש עילות בחוק למתן אישורים כאלו

צריך לעיין בהן ולראות האם ההחלטה הזאת סבירה.
 

פלסטיק

New member
והכנסת מוסמכת לבטל את איסור העבודה בשבת

אבל עד שאחד מהדברים הללו יקרו מדובר בעבריינים שהחוק מולם לא נאכף, שר העבודה שאמור לשלוח פקחים (שלעיתים מלווים בשוטרים) בוחר לאכוף את החוק רק במדה והאדם שלכאורה עובר על החוק איננו דתי או נותן שרותי דת. Welcome to Israel
 
למעלה