אל על תפרסם הערב Q1

  • פותח הנושא dw
  • פורסם בתאריך

Reem88

Well-known member
 

משקיע88

Well-known member
חיפשתי הפתעה כלשהי בדו"ח ולא מצאתי. למעשה ההזמנות המוקדמות כבר מבטיחות את רווחי הרבעון השני ומחצית השלישי. רווח שנתי של 450 מיליון $ נראה סביר. לדעתי החברה עדיין מתומחרת במחיר אטרקטיבי.
 

משקיע88

Well-known member
תנועת נוסעים בטיסות בנ״ל
אל על ממשיכה לפעול ברמה גבוהה מ 15% לעומת 2024. לדעתי השנה כולה תהיה טובה לחברה יותר מ 2024.
 

בורסה 2008

Well-known member
קטונתי מלהבין למה אל על לא עשרות אחוזים למעלה מפה.
באמת שלא מבין את תזת המוכרים פה, כולל ההפחדות על חזרת כל החברות הזרות.
מה, רק אני רואה מה היו התוצאות של אל על לפני המלחמה(וכמה הוצאות המימון ומחיר הדסל השתפרו מאז)?
 

משקיע88

Well-known member
קטונתי מלהבין למה אל על לא עשרות אחוזים למעלה מפה.
באמת שלא מבין את תזת המוכרים פה, כולל ההפחדות על חזרת כל החברות הזרות.
מה, רק אני רואה מה היו התוצאות של אל על לפני המלחמה(וכמה הוצאות המימון ומחיר הדסל השתפרו מאז)?
תחזיק מעמד אתה לא לבד. יש כאלה שמחלקים את המניות למניות שלום ומניות מלחמה. מעת לעת מעריכים שהמלחמה תסתיים, ואל על בהיותה מניית מלחמה מובהקת שנהנית מביטול טיסות של חברות זרות סובלת. העניין הוא שבינתיים היא פרעה את כל חובותיה, ביצעה הזמנת מטוסים חדשים, קיבלה אישור לתשלום 30% מרווחיה כדיבידנד ועדיין נסחרת במכפיל 3. אין לי שום בעיה עם זה אפילו אם השלום יפרוץ במלוא עוזו.
 

בורסה 2008

Well-known member
תחזיק מעמד אתה לא לבד. יש כאלה שמחלקים את המניות למניות שלום ומניות מלחמה. מעת לעת מעריכים שהמלחמה תסתיים, ואל על בהיותה מניית מלחמה מובהקת שנהנית מביטול טיסות של חברות זרות סובלת. העניין הוא שבינתיים היא פרעה את כל חובותיה, ביצעה הזמנת מטוסים חדשים, קיבלה אישור לתשלום 30% מרווחיה כדיבידנד ועדיין נסחרת במכפיל 3. אין לי שום בעיה עם זה אפילו אם השלום יפרוץ במלוא עוזו.
אז זהו, שאנחנו אפילו לא בחדשות שלום עכשיו. אם יהיה הסכם עוד יורידו אותה דו ספרתי מכאן.
 

משקיע88

Well-known member
אז זהו, שאנחנו אפילו לא בחדשות שלום עכשיו. אם יהיה הסכם עוד יורידו אותה דו ספרתי מכאן.
אז זהו, שאנחנו אפילו לא בחדשות שלום עכשיו. אם יהיה הסכם עוד יורידו אותה דו ספרתי מכאן.
נתנחם בשלום ונחגוג אותו בטיסת אל על
 

yel5

Well-known member
קטונתי מלהבין למה אל על לא עשרות אחוזים למעלה מפה.
באמת שלא מבין את תזת המוכרים פה, כולל ההפחדות על חזרת כל החברות הזרות.
מה, רק אני רואה מה היו התוצאות של אל על לפני המלחמה(וכמה הוצאות המימון ומחיר הדסל השתפרו מאז)?
אל על כבר החזיקה במאי 25 נתח נכבד, ואת הנתח הנכבד הגדילה ב 15%.
ישראיר, לצערה, החזיקה נתח נמוך במאי 25 והגדילה אותו משמעותית רק ממאי 25.
אל על עם 46% מהסהכ היא המלכה הבלתי מעורערת של נתבג.
אגב, הגדלתי לאחרונה אחזקתי באופ 3 ולא התאכזבתי
 

משקיע88

Well-known member

בהמשך לתחזית ההכנסות בהמשך השנה
 

משקיע88

Well-known member

עוד אינדיקציה לגאות באל על
 

משקיע88

Well-known member

בקשה לתביעה ייצוגית, לדעתי לא תתקבל.
 

משקיע88

Well-known member
מתוך כתבת theMarker

"בעקבות העברת מניות הנוסע המתמיד, הונה העצמי של גמא גדל ב–189 מיליון שקל — סכום שמשקף את עלות המניות הללו עבור הפניקס פיננסים, שרכשה אותן בעיצומה של מגפת הקורונה, שהשפיעה לרעה על אל על ועסקי התעופה. כיום, בשל הימנעותן של חברות זרות רבות לטוס לישראל וממנה, אל על ופליי קארד נמצאים בתקופת שיא. השווי הכלכלי של מועדון הנוסע המתמיד מוערך על ידי אל על ב–2 מיליארד שקל לפחות."

בידי אל על 80% ממניות הנוסע המתמיד ו 20% בידי גמא של הפניקס. להערכתי שווי המועדון עולה היום על 500 מיליון דולר.
 

משקיע88

Well-known member
השפעת המלחמה על אל על

 

בורסה 2008

Well-known member
השפעת המלחמה על אל על

אי אפשר לקרוא למי שלא מנוי. אם תוכל להעתיק לכאן נודה לך מאד
 

משקיע88

Well-known member
אי אפשר לקרוא למי שלא מנוי. אם תוכל להעתיק לכאן נודה לך מאד
השבתת נמל התעופה בן גוריון שלחה היום (א') את מניית אל על לירידה של 3.6% במחזור ענק, בעקבות סגירת המרחב האווירי של ישראל וביטול הטיסות לישראל וממנה. מניית ישראייר ירדה ב-2.3%.

היום (א') הוחלט שהמרחב האווירי ייסגר לפחות עד יום שלישי הקרוב, כולל. בעקבות זאת, בוטל לוח הטיסות של אל על (+0.82% 1348) והחברה הבת סאן דור.

אל על וסאן דור גם הודיעו שעד 23 ביוני יתבטל לוח הטיסות לברלין, טביליסי, ברצלונה, בטומי, ורשה, רודוס, מינכן, טיוואט, ליסבון, טוקיו, קרקוב, ונציה, סלוניקי, מרסיי, כרתים (הרקליון), קפלוניה, סנטוריני, קישינב, בלגרד, טיראנה, פורטו, מיקונוס, לפקדה ומוסקבה.

- פרסומת -

המחזור הענק במניית אל על (121 מיליון שקל, השלישי בגובהו בבורסה) מעיד כי יש משקיעים שמעריכים כי ההשפעות בטווח שמעבר לימים הקרובים וההשפעות ארוכות הטווח של המלחמה באיראן עשויות לפעול לטובת אל על וישראייר.

יומישבועיחודשישנתי3 שנים5 שנים


% שינוי
0.37%
שער
1348
תאריך
16/06
מניית אל על, באגורות

כתבות קשורות​

אל על העסיקה 5,540 עובדים נכון לסוף דצמבר 2024, כולל 600 טייסים, שסביר להניח שהפעילות האינטנסיבית של חיל האוויר באיראן מעסיקה לא מעטים מהם.

השבתת הפעילות גורמת לכך שהחברה ממשיכה לשאת בהוצאות השכר בטווח הקצר — 2 מיליון דולר ליום. החברה גם סובלת מאובדן רווחים שהגיעו ל-1.3 מיליון דולר ליום לפני מס, אותו אל על לא משלמת, ברבעון הראשון של 2025.

הרבעון הראשון של השנה אינו מהרבעונים החזקים של חברות התעופה. יתרה מזו, בשעות האחרונות מתנהלים דיונים בין משרדי הביטחון, התחבורה רשות התעופה וחברות התעופה על מתווה של הפעלת טיסות חילוץ של הישראלים בחו"ל שמספרם, על פי הערכות, הוא 120–150 אלף איש.

יומישבועיחודשישנתי3 שנים5 שנים


% שינוי
-5.37%
שער
229
תאריך
16/06
מניית ישראייר, באגורות
בחברות התעופה מעריכים כי בכוונת המדינה להטיל עליהן חלק ניכר מעלותן של טיסות אלה. בטווח הקצר חברות התעופה עלולות גם להיפגע מעלייה במחיר הדלק הסילוני. בתרחיש מסוים, בכפוף להתפתחות המלחמה, עלולה סגירת מיצרי הורמוז להגדיל את הוצאות הדלק הסילוני, שהיו 18% בלבד מהכנסותיה של אל על ברבעון הראשון של 2025.

עם זאת, בטווח הבינוני, ובהינתן שבשלב זה איש אינו יכול להעריך כמה זמן תארך המלחמה באיראן, עשויה המלחמה לפעול לטובת חברות התעופה הישראליות.

ראשית, חוסר הוודאות לגבי התפתחות המלחמה והתמונות על הרס מסיבי בגוש דן צפויים לגרום לחברות תעופה זרות להחליט להקצות את המטוסים והצוותים שלהן ליעדים אחרים, בטוחים יותר.

שנית, חברת וויזאייר, שהיא אחת ממחוללות התחרות בשוק התעופה הישראלית עם נתח של 6.7% בינואר־מרץ ו-8.9% במרץ, נאלצה לקרקע 37 ממטוסיה בשל בעיות במנועים מתוצרת פראט אנד וויטני. בעיה זו אינה קשורה לכאורה למצב הביטחוני בישראל, אבל לנוכח המחסור בכושר ייצור, ייתכן שחברת התעופה ההונגרית תעדיף שלא להמר על השוק הישראלי ותתכנן בהתאם את לוח הטיסות שלה.

ההודעות של חברות תעופה זרות על דחייה נוספת בחזרה לפעילות בישראל מעלות את הסבירות שרמת התחרות הנמוכה בנתב"ג החל בפרוץ המלחמה בעזה באוקטובר 2023 תימשך גם בחודשי הקיץ ובחגים. בהנחה שחברות התעופה הישראליות יורשו לחזור לפעילות רגילה הן ייהנו מכך.
 

משקיע88

Well-known member
הנזק מהשבתת הטיסות מוערך באל על בכ 40 מיליון $. להערכתי זה מהווה פגיעה של כ 10% ברווח השנתי. לעומת זאת החברה מעריכה שביצועיה בהמשך השנה יהיו טובים יותר ממה שהעריכה תחילה. החברה ממשיכה להיות אטרקטיבית בעיני. מחזיק ולא מייעץ.
 
למעלה