אל על - אין גבול לחוצפה

הכל סביב אותו הגיון- ניצול מצוקת הלקוח

אם אנשים עובדים יכולים להרשות לעצמם לצאת למנוחה רק בסוף שבוע, למה להתנפל עליהם במחירים גבוהים ?
אם חברה רוצה להוריד מחיר כדי לפתות אנשים להגיע אליה, זה ממש עניינה, אבל העלאת מחיר במקום שבו אנשים צריכים את השירות בלית ברירה, זה לא אנושי ולא הגון.

ההנחה נכונה , כשאני מזמין בכרתים מלון , תמיד המחיר הסביר הוא בשיא העונה, כאשר בעונה החלשה יותר המחיר נמוך יותר . ולא ההיפך שבעונה הבוערת יעלו מחירים.
למשל בשיא העונה עולה לי מלון 3* נחמד ונעים עם ארוחת בוקר 35 יורו ואילו בעונה החלשה עולה לי המלון 30 יורו. אבל ברוב המלונות המחיר בכלל לא משתנה. (ויש אפילו מלונות זולים יותר, ועדיין נחמדים ונעימים)
כך בנושא רכב בשיא העונה רכב א עולה 40 יורו שזה המחיר הסביר לרכב עם ביטוח מלא הכולל את כל המרכיבים ובלי שטיקים, כאשר עם היחלשות העונה המחיר יכול לרדת כשהבעלים מבין שעם מיעוט התיירים הוא ירויח פחות אבל יהיו לו לקוחות. וכל זאת בכרתים שלמרות שהעונה היא רק חצי שנה משך השנה, זו פרנסה לכל השנה בעצם.
 

sela v

New member
ואיך בדיוק תקבע מה מחיר החדר?

לא הבנתי מה מחיר רגיל, ומה מחיר גבוה? זה לא רק מחיר הכביסה והדברים שאתה מקבל בחדר. אלא שיקלול של הרבה גורמים.
מלון צריך להחזיק עובדים בהרבה מדינות גם אם אין לקוחות. הוא לא יכול לפטר את העובדים.
 
זה לא נשמע לך מצחיק ?

המחיר הרגיל הוא מחיר של כל הגורמים המובאים בחשבון, רווח של יותר ממה שסביר הוא הגזל.

המשפט האחרון שלך לגמרי לא לענין. אני צריך לשלם יותר כסף כי המלון לא יודע להתנהל ? לא יודע לשמר לקוחות ?
אם יש תקופות שמספר האורחים קטן לגמרי, צריך לסגור את המלון לתקופה הזו (למשל בחורף למלון העוסק בתיירות קייץ)
לא יכול לפטר עובדים ? עובדה שבתחילת העונה ובסופה אני רואה הרבה פחות עובדים במלון מאשר בעונת הביניים או בשיא העונה.
 

sela v

New member
תלוי באיזו מדינה

האם נראה לך פייר שלמשל מורה לא יקבל משכורת בקיץ כי הוא לא מלמד?
לא הבנת אותי. השיטה של תמחור שונה היא כדי למשוך לקוחות בזמנים לא אטרקטיבים לעסק.
העסק לא עושה חישובי רווח והפסד פר חדר, אלא פר העסק בכללותו.
 
דוגמא לא טובה

המורה לא עובד רק בשעות שהוא בבית הספר.
הוא גם חייב לתקן שיעורים, להתכונן ליום הבא, לענות לטלפונים של הורים, להתייצב לאירועים, השתלמויות, כל אלו על חשבון זמנו והוא לא מקבל עליהם תשלום ומכריחים אותו לעשות את כל אלה אחרת בשנה הבאה אין לו עבודה, לכן הוא מקבל בחופשים גם משכורת (זה כלול בכל הסכמי העבודה בכל העבודות) וגם בחופשים הוא עדיין עובד או מחוייב בפעילויות שונות.

לגבי בתי המלון שוב: בתקופת החורף בתי המלון בכרתים סגורים ואף אחד לא מקבל משכורת. בתחילת העונה ובסופה צוות המלון מצטמצם מאוד ורק הם מקבלים משכורת.
ואף אחד לא חושב שהלקוח צריך לתחזק את העסק גם כשהוא סגור.....
 

sela v

New member
מישהו מכלכל את האנשים האלה

או שאלה עובדים זמניים שבחורף עובדים במשהו אחר או עובדים ממדינות אחרות. בעל המלון גם בחורף צריך להאכיל את המשפחה שלו.
דרך אגב יש עוד עבודות כאלה. למשל מצילים בארץ מקבלים גם שכר בחורף.

בד"כ אם זה עסק שלך אתה תחשב את זה על פני שנה שלמה, וככה תחשב את המחיר. אחרת למשל עוד מעט תגיד למה באתר סקי בשוויץ המחיר שונה מאשר למשל בציריך?
 

nitsansh

New member
בתיירות יש הרבה עובדים זמניים

שמועסקים רק בעונות שיא או בקבלנות.
זה קיים גם בחברות הסיטונאיות והקמעונאיות. תקופת גיוס העובדים בענף מתחילה בפברואר-מרץ לקראת פסח ומגיעה לשיא במאי-יוני לקראת הקיץ, וכשנגמרת העונה אחרי החגים מפטרים חלק ניכר מהעובדים, או שמראש הם מועסקים לתקופת השיא בלבד.
 
הכל ידוע לאנשים

רוב האנשים שעובדים בתיירות יודעים שהעבודה היא רק לקייץ, ורובם בחורף חוזרים הביתה לסייע למשפחה בחקלאות (סוף אוקטובר למשל היא עונת מסיק זיתים ואיסוף ערמונים), אז מתוך נאמר 200 עובדים במלון, 5-10 מוזמנים חודש לפני פתיחת העונה החדשה לעבודות תחזוקה ושיפוצים. אבל לשם כך בעל המלון חוסך בקיץ קופה קטנה , גם לצורך פרנסת משפחתו , חוץ מזה אנשים צריכים לדעת לכלכל את ענייניהם ולהתארגן לפרנסת חורף גם אם הם עירוניים.

עיריה מעשית לא משלמת שכר על אי עבודה, אלא בחורף מפעילה מצילים כפקחים או עובדים אחרים.
 

sela v

New member
אז מה שאתה אומר

שהעובדים במלון צריכים להיות חוטבי עצים ואוספי ערמונים?
אולי בכלל נשלח אותם לצד השני של העולם איפה שיש עבודה בעונות האלה. יחד עם המשפחה האמא והילדים?

אתה שוב מניח שכל העולם הוא כרתים. מה אמור לעשות שוויצרי בסוף העונה? לבנות שעוני קוקיה?
 

אספרסו2

New member
אי נידח שאף אחד לא שמע עליו

שמשקף אולי את התנהגות האדם המנותק מציוויליזציה לא מעיד דבר
על נורמות וחוקי עבודה מודרניים.
 
אז מה אתה אומר ?

עובד יעבוד 5 חודשים ויקבל משכורת שנה שלמה ? הרי המלון סגור מחוץ לעונה. רק המלונות המסחרים בתוך העיר עובדים כל השנה.
וזה בדיוק מה שקורה, שרוב העובדים חוזרים לעורף החקלאי לתקופה שהמלון סגור, ובעונה שוב משאירים את ההורים לבד לטפל במשק וקופצים מידי פעם לאיזה יום לעזור.

הקביעה שלך אין לה על מה להסתמך, ואני מדבר רק על האי כרתים הגדול באיי יוון שקטן רק מעט מישראל , שבעונה יש בו 2.500.000-3.000.000 תיירים, והעובדה שרבים מעשירי אירופה מגיעים למלונות הפאר של כרתים, כולל המלון היחידי 6*.

אני לא יודע מה קורה בשוויץ, אבל אני לא מאמין שהוא יעבוד 5 חודשים בשנה, ויקבל משכורת עוד 7 חודשים בלי לעבוד. בטח לא אם מקום העבודה שלו נסגר ל-7 חודשים בשנה .
חוץ מזה כמדומני שבשוויץ אין עונה ומחוץ לעונה, כיוון שבקיץ בוודאי מגיעים קייטנים ובחורף יש פעילויות תיירות כולל בנושא שלג וסקי .

ומה עושים אצלנו באתר החרמון ? עובדים מכסימום חודשיים אבל ממשיכים לקבל משכורת עוד 10 חודשים ??? או שעוברים לעבודה חלופית למשך יתר 10 החודשים ???
 

nitsansh

New member
בשוייץ אין בעיה כזו, יש ביקוש רוב השנה

יש 2 עונות שיא (חורף וקיץ) ושתי עונות מעבר קצרות של חודש-חודשיים.
 
כשעסק סגור באמת לא צריך לתחזק אותו

אבל את הטיסות הסדירות לא משביתים כשהמטוס חצי ריק. עדיין מוציאים מטוס שלם, עם צוות שלם, עם כל הוצאות הדלק הרגילות (בעצם אולי קצת פחות דלק, כי יש פחות משקל מזוודות ונוסעים - אבל ההפרש לא ממש דרמתי) וכו'. כלומר הוצאות התפעול כמעט שלא משתנות. כך שיש כאן הפסד לחברה, שצריכה לפצות את עצמה איכשהו על מנת שתוכל להמשיך לפעול.
ולא, זו לא המצאה של אל-על. זה עובד בדיוק באותה צורה בכל חברות התעופה בעולם (לפחות כל אלה שאני יודעת לגביהן - וזה הרבה מאד), ובכל המלונות שפועלים על פני כל השנה, ואצל כל שאר ספקי שירותי התיירות. למה? כי אחרת הם לעולם לא ישרדו.
 

אספרסו2

New member
אולי לא ניהלת אף פעם עסק

אבל הוצאות שוטפות וקבועות ממשיכות במדינה מתוקנת גם בתקופה שהעסק סגור.
 

לאונידס

Active member
אל על בהחלט משביתה טיסות בגלל תפוסה


אפילו כאן בפורום קיבלנו המון עדויות על איחוד טיסות, אישית ראיתי שאין להם בעיה אפילו לבטל טיסה סדירה ולשלוח את הנוסעים לטוס בסאן דור.

הבסיס הכלכלי של החברה הזו נראה כמו הבסיס הכלכלי של קלאב מרקט (אותם בעלים).
20% מהזמן הם משביתים את המטוסים ביוזמתם (ויש הוצאות קבועות), ההתנהלות שלהם באופן כללי בלתי יעילה בצורה מחרידה ולכן ההוצאות השוטפות בשמים והשירות איך נגיד בעדינות? לא משהו.
ההבדל העיקרי מול קלאב מארקט הוא הסבסוד שהם מקבלים בצורת מונופול, נוסעים שנאלצים לשלם 800 במקום 400$ על כרטיס.
התרגיל הזה עולה ים כסף למשק משום שהוא לא פוגע רק בישראלים, גם לתיירים מחירי הכרטיסים בשמים ולכן התיירות נפגעת קשות. כמה חשוב כל תייר לרווחה הכלכלית של תושבי ישראל? נשאל את נועה תישבי?

אנחנו יכולים לאפשר לכל מיני בארוני הון לשדוד אותנו כדי ש"הם ישרדו".
אפשר להחזיר את המונופוליזם לשוק הסלולרי, לשוק השיחות הבין לאומיות, לשטיחים, לספקי האינטרנט וכו'.
אישית אני בטוח שמשפחת בורוביץ' תשרוד גם בלי לעשוק את כלל ישראל ואני לא רואה סיבה לתמוך בעושק הזה.
 

לאונידס

Active member
זו לא סיבה להמשיך לתת להם מונופול

לפי תשדיר השירות של משרד התיירות על כל 32 תיירים שלא מגיעים לישראל בגלל מחירי טיסה מופקעים נגרעת משרה אחת במדינת ישראל.
בכמה מובטלים אנחנו משלמים כדי לשמר את המונופול של השמים הסגורים?
 

moco10

New member
אתה החלטת באופן שרירותי

לכנות את המחיר הגבוה "סביר" ואת הנמוך "מחיר בהנחה". על סמך מה בדיוק? יש הגדרה אבסולוטית לסביר?
אם תכנה את הנמוך "סביר", ואת הגבוה "העלו מחירים", אז תגלה שהמלונות בכרתים מתנהלים בדיוק כמו חברת תעופה או כל עסק אחר בעולם.

ועוד דבר בעיניין "הגינות". אם זה לא היה כך, מישהו אחר היה צריך לשלם (במקום הנוסע בחג, הנוסע שלר בחג). מה בדיוק הגון בזה? גם לא מתאפשר לו ליסוע כשהוא מעדיף וגם משלם כמו זה שכן נוסע בחג.
 
למעלה