אל על - אין גבול לחוצפה

sela v

New member
מר שפירא

זה לא רק חברות התעופה. גם הסופר שליד הבית שלי (אין לי מושג לגבי הסופרים בארץ). בסוף היום מוריד את המחירים למוצרים שפג תוקף באותו יום. זה מתחיל בצהריים שזה 50% מהמחיר המקורי, ומגיע אף ל-90% כחצי שעה לפני סגירת החנות.
 
אם המחיר יורד בגלל שיקולי מכירות

זה עניינו של המוכר כי ברור לו שמה שלא ימכור היום ייזרק לפח, אבל לא להעלות מחירים.
גם בארץ היו פעם מורידים מחירים, מהמחיר ההגון וההגיוני, לרווח מזערי, העיקר למכור לפני שצריך לזרוק או שיאבד את ערכו.

בנושא הטיסות זו הסיבה גם שהוקמו חברות של הדקה ה-90. אבל משך הזמן למדו שהישראלים מחכים לרגע אחרון לקנות כרטיסים, והנוהג הזה הופסק וגם חלונות הזמן נסגרו, והיום הישראלי הפראייר שחושב שככה זה צריך להיות, משלם מחיר מלא, אבל זה רק חלק מהענין. גם מוכרים לו טיסות לתקופה שמחוץ לעונה ומי שלא מעוניין בטיולים, פשוט אין לו מה לעשות שם , אבל לחברת הנסיעות לא איכפת, העיקר שמכרה כרטיסים לפראייר.

אני תמיד מזהיר שמי שלא מתכוון לטייל, שלא ייסע לכרתים מחוץ לעונה וגם לא ממש בסוף העונה כי הוא יתאכזב וחופשתו תיפגע כי הכל סגור מחוץ לעונה ואין פעילויות תיירותיות. (העונה בכרתים 15.5-25.10)
אני תמיד ממליץ לא לנסוע לפני 20.5 ולא אחרי 10.10 כשמתחילה עונת הגשמים, ואני גם מתריע שהחל מאמצע ספטמבר יש ירידה תלולה במספר התיירים .
למרות זאת החברות מוציאות טיסות החל מפסח ועד אחרי סוכות, ובשנה הבאה משמע החל מ-24.3 ועד 2.11, הרבה מחוץ לעונה, ומחירי הטיסות והדילים מרקיעים שחקים ללא שום סיבה הגיונית. וזה אפילו מרושע ביותר, לגבות מחירי עתק כדי להרויח הרבה כסף מלקוח שאתה מביא אותו ליעד שלא מתאים לו.

היחידים שמרויחים מזה הם מי שבאו לטייל. כי מי שבא להתבטל הוא ישתעמם וכאשר ירד גשם ירוץ למלון, בעוד שהכיף למטייל הוא בימים שלפני העונה ולהתרשם מפריחות ומהטבע המתעורר ולהגיע לשלג בהרים (יש מקומות שהשלג או שרידיו מחזיקים עד תחילת יוני) , וכאשר יורד גשם לרוץ להרים לצפות בזרימות מים ולשבת בטברנות כפריות לארוחה חמה וטעימה ליד האח וכו וכו.
אבל את כל זה לא מספרות חברות הנסיעות ללקוחות, וככה הורסים את החופשה למי שבא רק כדי לבלות.
 

sela v

New member
הדעה שלי

בנושא המחירים השונים. תאר לעצמך שהמחיר של הכרטיס היה קבוע לכל יום בשנה והמחיר לא היה משתנה אם היית קונה מראש או ברגע האחרון.
כולם היו קונים ברגע האחרון, וכולם היו רוצים לטוס בחג, ואז בעצם כולם היו קונים מראש לחג, ובעלי פרוטקציה היו משיגים איכשו לחג לפני כולם. אז שינו את זה שיהיה כדאי לאנשים לסע גם בתקופות פחות פופלאריות במחיר יותר נמוך. מה רע בזה?
לא כולם נוסעים לחופשת בטן גב. חלק נוסעים לביקור משפחה, והם יכולים להתגמש. מי שלא רוצה להתגמש למשל איש עסקים שחייב תערוכה מסויימת.
אז משלם יותר. זה דרך אגב חוק הבורסה (שוק). ודרך אגב גם מחיר זהב, קפה, קקאו נקבעים כך.
 

nitsansh

New member
תמיד כשאתה קונה מוצר לא סטנדרטי אתה משלם

יותר... לחברות התיירות לא משתלם "לייצר" מוצרים שאין להם מספיק ביקוש...

נדמה לך ששיווק לא הוגן הוא דבר ייחודי לענף התיירות? ממש לא...

תשמע סיפור... לפני כמה זמן הייתי בירושלים וקניתי גויאבות בשוק מחנה יהודה... בחרתי בקפידה כמה גויאבות (4 אם אני זוכר נכון) ונתתי למוכר לשקול... הוא אמר לי את המחיר והחזיר לי את השקית כשהיא סגורה (אני לא סגרתי אותה), שילמתי והלכתי... כמה דקות אח"כ פתחתי את השקית ואני מגלה לתדהמתי שאל הגויאבות שבחרתי נוספו עוד 2 גויאבות סוג ג'...

תשמע עוד סיפור... לפני שבוע קניתי טלפון סלולרי בחנות פרטית (לא של חברת הסלולרי שלי). כשניסיתי להתחבר לאינטרנט התברר שהחיבור לא עובד... חזרתי לחנות והם שלחו אותי לסלקום לקבל הגדרות חיבור לרשת שלהם.... קיבלתי מהם את ההגדרות וזה לא עזר... היום הלכתי למרכז שירות של סלקום והם טוענים שהדגם שקניתי לא מתחבר לרשת שלהם ואין מה לעשות... אם זה נכון, אז איך מוכרים מכשיר שלא מתחבר לרשת של הלקוח? זה דבר שאני בתור לקוח הייתי צריך לבדוק?

אין הרבה מה לעשות, אם הלקוח לא מתוחכם, תמיד יהיה מי שיסדר אותו..
 

לאונידס

Active member
לרוב מדובר בניצול ציני ומכוער של טיפשות

של הנוסע.
נוסע שמתעקש לטוס דווקא בזמן יקר ודווקא בחברה שפוגעת בו - ברוב המקרים זה בדיוק מה שמגיע לו.
 

החתולית

New member
שכחת לציין משהו חשוב

לפני ואחרי שהאשמת אותנו בהיותנו עובדי אל-על וסוכני נסיעות, שבין 14-17/1 אין סוף שבוע, מה שמייקר את הנסיעה מאד.

מחירי טיסות תלויים בכמה גורמים - עונה, חגים, מחלקה, אירועים מיוחדים, ועוד.

נסיעות קצרות עולות יותר מנסיעות ארוכות יותר, במהלכן יש סוף שבוע. כך שבהחלט יכול להיות, שנסיעה לאותו מספר ימים בשבוע הקרוב, תעלה פחות מפני שיש בה סוף שבוע.

נסי להזמין חדר במלון במינכן בתקופת התערוכה, ותראי שמחירי החדרים עולים פלאים. חוצפה ? לאו דווקא. עניין של היצע וביקוש.
 

מאקי

New member
והכי חשוב... יש מלאי . מלאי לכל תעריף ומחלקה.

נגמר המלאי של זה או אחר נשאר אחר עד תום המלאי...
לפעמים יש תעריף עסקים שזול מתיירים גמיש לחלוטין....לפעמים...
ולכל דבר יש מחיר...
כשנגמר נשאר תעריף אחר.
וזה לא קשור לשום ניצול וכו...
 

The Bulldog

New member
נכון

טיסה שלא כוללת סופ"ש מסווגת כטיסת עסקים ועולה יותר. לא יודע למה אבל זה הכלל.
 

sela v

New member
טיסות פנים אירופאיות

בד"כ משלמים לפי כיוון. ככה שאם טסים הלוך ושוב זה כמו לקנות את ההלוך והנפרד. לארץ מלבד ה-Low cost עדיין גובים על כיוון אחד יותר מהלוך ושוב, כנראה למנוע חזרה עם חברה מתחרה.
 

גארוטה

New member
תודה לכם מאיר שפירא ו utoo

על תשובה עניינית ומנומסת .

לכל שאר המגיבים, חלקכם חיפשו ומצאו מקום לשחרר כעסים ולעקוץ
חלקכם פשוט משעממים וחוזרים כמו תוכי אחד על דברי השני.

הערות כמו זבש"ך, תתבגרי, תבואי בטענות לעצמך לא מוסיפות כבוד לאף אחד מכם.

אני לא טסה, לא מדובר עלי. סה"כ בדקתי מחירים לחבר מהעבודה.
תמשיכו להנות בלהתנפל פה על אנשים, גם על כאלה שמספרים על מסעדה כשרה.

לא מפליא למה כל כך הרבה משתתפים קבועים הפסיקו להשתתף.
 

לאונידס

Active member
לפעמים האמת כואבת

אני לא מצפה לתגובה אחרת ממי שמתעקש על אל על, בתקופה בעייתית תוך ״שבירת״ חוק יום ראשון ושמקבל תשובות שלא נראות לו מחליט שכולם כאן סוכני נסיעות או נציגי אל על.
 

אספרסו2

New member
הרבה משתתפים קבועים

עושים עבודתם נאמנה ויצאו בשליחות הפורום
לטיולים ברחבי תבל,כך שהם לא הפסיקו להשתתף.
 

החתולית

New member
חבל שבחרת לא להתייחס עניינית

לתגובות ענייניות (כמו שלי ושל מאקי, למשל).

גולשת ותיקה כמוך, מכירה דינמיקה של פורומים, ואפילו חלק מהכינויים בשירשור הזה, וחבל שזו הדרך בה בחרת להגיב ולהתנהל.
 

sela v

New member
זה פורום מקום בילוי

והעברת זמן לאנשים, ולא מקום העבודה.
לא נראה לי שלמישהו מהפועלים בפורום זה ממש מעניין הרייטינג של הפורום.

אין לי מושג חוץ מששפירא די הזדהה עם מה שכתבת מה הוא עזר.
גם אני רוצה שכל הטיסות יהיו במחירי רצפה, אבל מה אפשר לעשות שזה לא ככה? אפשר להצביע בקלפי למפלגה שלא תתן את הכסף לטייקונים.
 
למעלה