אל על - אין גבול לחוצפה

כי זה לא הגון

(מצחיק לדרוש הגינות מחברות שכל רצונן לעשות כסף ויהי מה).

לדרוש מחירים שונים לימים שונים זו התנהגות לא נאותה של ניצול העובדה שאין לנוסע דרך אחרת להתנייד. בחוק הפלילי זו נקראת "סחיטה" ובשוק קוראים לזה "מסחר".
למה המחיר של טיסה ביום ראשון צריך להיות כפול מהטיסה של יום רביעי ?
יש אותן הוצאות ואותן עלויות ולא צריך להיות שינוי במחיר הכרטיס, גם לא אם יש ביקוש מוגבר בימי ראשון, כי אז זה שוב ניצול מצוקה של אנשים כדי לסחוט מהם כסף.
בדקתי פעם את מחירי כרטיסי הטיסה ומצאתי שיש כאן רווח מטורף של 150% ועד 300% ללא שום סיבה אמיתית פרט לבצע כסף.

אם למשל היו מחזירים את השייט לכרתים כמו שהיה פעם בכל יום רביעי במחיר של 200 דולר, אני הייתי מקריב יום לשייט וחוסף המון כסף (ברור לי שמי שנוסע לתקופות קצרות לא יכול להקריב יומים לשייט הלוך וחזור) אבל אם היו יותר אנשים שהיו עושים זאת, היה מחיר הטיסות צולל פלאים. אלא שאירועי השייט במקום לקבל פירסום ותנופה, בוטלו, כנראה בלחץ חברות הנסיעות תאבות הבצע.

כל ההתנהלות של העוסקים במסחר היא שקר והונאה, כמו שאמרתי שזה מתחיל במחירי 0.99 ומסתיים במחירים מרקיעי שחקים של טיסות.
 

moco10

New member
יש לך תפיסה מוזרה של המונח הגינות

קודם כל, שוק התעופה הוא תחרותי ולא מונופוליסטי. במבט היסטורי מחירי הטיסות ירדו ובהרבה, התיירות הטסה גדלה.
מעבר לכך לא מעט חברות תעופה ענקיות בעבר התפרקו או נאלצו להתמזג. איפה PANAM, איפה TWA, איפה Swissair ?
גם כיום יש ענקיות בצרות: American Airlines, Iberia.
מכאן שכל התפיסה של חברות עושקות שרק מחפשות לנצל את הצרכן לא מחזיקה מים מול המציאות. המציאות מוכיחה שאולי הם נאלצו למכור יותר מידי בזול.

לא ברור לי איך אתה מחשב 150% או 300% רווח, אבל רווח בעסק כזה אי אפשר לחשב על כל מקום ישיבה ספציפי, אלא על כל האופרצייה. הוזלה של אחד הכרטיסים היקרים הללו
תצריך ייקור של כרטיס אחר זול. זה הגון?

כן, חברות עסקיות מטרתן לעשות כסף. אולי אינך יודע, אבל לצרכנים שלהם יש גם מטרה (חוץ מלהגיע ליעד) והיא לחסוך כסף (שזה גם דרך לעשות כסף לביתם שלהם).
אין שום קשר בין תמחור כרטיסים כדי למקסם רווח וחוסר הגינות, שקר או הונאה.

בעיניין ה0.99 אני דווקא מסכים איתך, זה סוג של מניפולציה, אבל אין לזה כל דימיון לתמחור מוצרים בשוק תחרותי.
 
מכאן, שיושר - יוק.

חוץ מהרצון לסחוט כמה שיותר כסף (וזו גם אמירה ששמעתי במו אוזני בכנס סוכני נסיעות לפני שנים: "כל מטרתכם היא להעביר כמה שיותר מארנקו של הלקוח לקופת החברה"....).

הגינות היא מחיר קבוע. שביום ראשון כמו ביום רביעי, שביום חול או בחג - מחיר הכרטיס יהיה קבוע, ולא לשדוד את האנשים רק כי אין להם ברירה אלא לצאת לחופשה בחג ואז המחירים מאמירים. כך מתנהג השוק כיום, אבל זה לא הגון לדעתי, ואם דעתי היא תפיסה מוזרה, הרי לא פחות מוזר הוא לקחת מצב לא הגון ולהתייחס אליו כנורמה.

לפני שנים כשבדקתי ואם כל ההוצאות של כרטיס הטיסה על כל מרכיביו היה 80-100 דולר, איך אתה קורא למכירת הכרטיס ב-200-300-400 דולר ? החוסר קשר שאתה טוען הוא זה שאיננו נכון.

ולכל אלו שמנסים לקבוע שאני לא מבין בשוק, האימרות הללו הן התבטאות לא נאותה , הרי העובדה שאני לא מסכים לזה, זה לא אומר שאני לא מבין בזה .
להיפך, זה שהתנהלות לא הגיונית נתפסת אצל אנשים כדרך פעולה הגיונית ונכונה, זו הבעיה.
 

moco10

New member
מה הקשר לחוסר יושר?

איפה משקרים לך ואיפה מנסים לרמות אותך?

בוא נראה איך ה"הגינות" שאתה מציע יכולה לעבוד.
טיסה אחת עם 100 מקומות טס ביום חול.
טיסה אחרת עםא 100 מקומות טסה בחג.
200 תיירים מעונינים לטוס בחג, ולחלקם טיסה ביום חול זה לא אלטרנטיבה בכלל.
מי מקבל את המקומות ?

ואם אתה מוצא שיטה אלטרנטיבית לחלוקת המקומות, למשל הגרלה, מה עושה חברת התעופה שלא יכולה למלא את הטיסה ביום חו"ל. מי ישלם עבור זה?

ההגינות שאתה מציע זה בערך להציע שבאפריקה הטרופית ובשוודיה יהיה אותה טמפרטורה כדי שיהיה הוגן. בשני המקרים זה רעיון מעניין אך דימיוני למדי.
 

nitsansh

New member
המצב הזה הוא הסיבה שלאנשים כמוך וכמוני אין

עבודהענף התיירות....

אבל אתה לא יכול לבוא בטענות לחברות התיירות, כי חוק יסוד חופש העיסוק קובע שאסור להגביל אותו אלא רק במידה סבירה ולתכלית ראויה.
אם המדינה היתה רוצה אפשר היה לחוקק חוקים שלא יאפשרו את חוסר ההגינות במסחר בכלל ובענף התיירות בפרט (בהנחה שבית המשפט היה משתכנע שזו תכלית ראויה). התוצאה היתה בין היתר ייקור של המוצרים, כי אם היצרנים והמשווקים היו צריכים להמנע מאובר בוקינג למשל הם היו מפסידים כסף על מושבים וחדרים שלא נמכרו ומגלגלים את העלות על הצרכנים.
אז לא בטוח שרוב הצרכנים היו נהנים מרגולציה יותר חזקה. וזה נכון ברוב ענפי המשק, לא רק בתיירות.
נתתי 2 דוגמאות בשרשור אחר, ואני אתן עוד אחת.
אמא שלי שמתקרבת לגיל 80 זכאית לעזרה בבית של 4 שעות ביום. בפועל היא בדרך כלל מקבלת פחות מזה, אבל בסוף החודש מבקשים ממנה לחתום שהיא קיבלה את השעות שמגיעות לה. כנראה שזו תופעה מקובלת בענף הזה שבו השכר הוא מינימלי. יש לה גם כל הזמן טענות לעובדות שהן לא עושות את העבודה מספיק טוב לדעתה.
התוצאה הבלתי נמנעת היא שאף עובדת לא נשארת איתה זמן ארוך, כי הן רגילות שלא עושים ענין מדברים כאלה ומעדיפות לעבוד אצל קשישם/ות אחרים/ות.
 
זה נכון- אבל מצפוני נקי

אני נגד העובדה שכל מיני חובבים שלא מבינים יותר מידי ידריכו בחו"ל, כי לדעתי זו הונאה של המטיילים (למשל השיא היה שהדרכתי שתי קבוצות כאשר השני הסתבר שלא רק שאין לו תעודת IATM ׁשעל פי ההסכם זהו היתר להדרכה במערב אירופה שלא באתרים סגורים) אלא זו היתה נסיעה שלו לכרתים אבל כולם טענו שהוא נחמד כי סיפר להם בדיחות גסות ושם להם בוידיאו באוטובוס סרטים)
אני נגד לעשוק את המטיילים באופציונאלים למינייהם והכל צריך להיות גלוי בפני המטייל.
אני נגד להעלים מידע מהמטייל והוא צריך לדעת הכל על הטיול.
ואמנם זה ממש לא מצא חן בעיני חברות הנסיעות.

אני נושא תעודה המוכיחה שעסקתי כמורה דרך חמישים שנה (עד 2009) מתוכן הדרכתי גם 15 שנה לברצלונה ולכרתים.
אולם החברות די מהר סרבו להעסיק אותי כיוון שסרבתי לבצע שוד של מטיילים, אם באמצעות אופציונאלים (דרשתי שהכל יהיה כלול במחיר הכרטיס, והעובדה שאנשים חיפשו להשתתף בטיולים שאני מדריך), או טריקים אחרים.
לכרתים הדרכתי לפחות 20 שבועות בשנה אבל החברות החליטו שלא רוצות אותי, ואחרי שראו שאני מוציא טיולים באופן עצמאי (עשיתי לי ביטוח נגד תביעות מטיילים, זו חובה למי ששומר נפשו) הציעו מחירים נמוכים יותר, והאנשים התפתו ורק אחר כך הבינו ששילמו יותר.

ואמנם היום אני לא מדריך לא רק בארץ אלא גם לא בחו"ל אלא אם יש קבוצה שמתעקשת ולפי התנאים שלי ומסוגלת לעמוד במחיר יום הדרכה שאני גובה.
בספינה לאי המצורעים אני שומע מלווי קבוצות ישראלים שמשויצים שאחד אומר שהיום עשה 500 יורו, ושני משוויץ ב-800 יורו ושלישי ב-1500 יורו (ביני לביני תמהתי היכן יעצרו...) וכששאלו אותי, עניתי שאני מקבל שכר ראוי לפי דרישתי ולא צריך שום אופציונאלים. כמובן שכולם ליגלגו עלי, אבל אני לא יודע עד כמה הם המציאו כיוון שידוע היה לי שהשכר היומי שלהם עלוב ביותר ועמד על 30 יורו ולכן הם היו כל כך תאבי בצע.

לגבי אובר בוקינג, זו רק אשמתם שהכרטיסים ניתנים לביטול. (לנוסע יש ביטוח) אבל גם במקרים כאלו נתקלתי באובר בוקינג שזו הונאה פאר-אקסלנס, איך אתה מוכר מושב אחד לשני אנשים ?
גם חדרים, הסוכן לא צריך לקנות סטוקים ואחר כך להפיל על הקונים את ההפסדים שלו. יש חדרים, שיקנה, אין אז אין. הרי גם ככה אתה תמיד צריך להמתין לאישור של המלון אם יש או אין חדר. אז אם הוא קנה סטוק, איך זה שצריך להמתין לאישור ?
מרוב תיחמונים והונאות, הם רק מסתבכים.

מכיוון שלהחדיר הגינות לעולם המסחר הוא אפשרי כמו להשליט שלום בין ישראל לערבים, אני אמשיך לקנות כרטיסי טיסה שלושה-ארבעה חודשים מראש במחיר טוב, אזמין מלונות ורכב דרך סוכן מקומי, ולא צריך טובות של אף אחד.
 

nitsansh

New member
אז יש לך מצפון נקי אבל עבודה - יוק!

כי מה שמענין את מנהלי החברות זה לא איכות הטיולים אלא למקסם את הרווח.
אני למדתי בקורס "מפעילי תיירות" ושם לימדו איך "מפשיטים" מהטיול את כל ה"בשר" בחלק שכלול במחיר כדי להציע אותו אח"כ בתור אופשנאלז... ואיך מתכננים את המסלול כדי שלנוסע לא תהיה כמעט ברירה אלא לקנות אותם...

מה שאתה מציע לגבי מלונות הוא בלתי אפשרי בצורה שהמערכת עובדת. מי שלא מוכן להתחייב על הקצאת חדרים חצי שנה מראש לא יעשו איתו ביזנס.
 
זה נכון לגמרי, אבל אין לי בעיה

פעם האימרה היתה שכל אדם בפרנסה אמיתית ויציבה עם פנסיה מסודרת. לכן יש לי פנסיה לא רעה ואני מסודר.
בעוד שעבודת ההדרכה אמנם אנשים מתפרנסים ממנה, אבל היא קרקע מעורערת היושבת בתפר בין שני לוחות, מספיק בעיית בטחון קטנה, ואנשים רעבים ללחם. (באינטיפדה 2 אנשים לא עבדו שלוש שנים).

כאשר רק התחלתי לעסוק בנושא באופן נרחב יותר, בתחילה עסקתי יותר בטיולי-שטח רגליים או בג'יפים, לקבוצות שהתארגנו כדי לטייל, אבל היציאה לשוק התיירות הפתוח היתה ממש הלם. ראיתי את כל מה שקורה, את תאוות הבצע מכל כיוון, ונפשי נקעה מההתנהגות הזו. אני לא יכול להשתתף בעוול כזה, ולכן , במלאת לי 50 שנות הוראת דרך, דיווחתי למשרד התיירות על הפסקת הפעילות , קבלתי תעודת::"רשיון כבוד מורה דרך" וממש ירד לי סלע מהלב (כי נאמר ככה, שהישראלי הוא לא לקוח נחמד, אלא רק לעיתים רחוקות. נמאס לעבוד עם קהלים רבים שמשביעים אותך מרורים, אולי 5%-10% מהקבוצות נעים להדריך). זה מאוד מעייף כל הזמן להיות בכונות כשאתה צריך להשגיח על הנהג שלא יטעה ויסבך אותך, מול הסוכנים ובעלי החברות שמנסים רק לעשות כל מיני קומבינות כדי לשלם לך כמה שפחות ולדרוש עבודה כמה שיותר ומול הנוסעים שרק מחפשים תירוצים לדרוש טיול נוסף בחינם בטענות שוא.

איך אומרים בעברית - "חאלאס".
 

אספרסו2

New member
אתה יונק את כספי משלם המיסים הישראלי

שמשלם את הפנסיה שלך,אבל הוא לא מתאים לך בתור לקוח
ואתה עוד מדבר על הגינות.

אתה כורת את הענף שעליו אתה רובץ.
 

לאונידס

Active member
אובר בוקינג זוהי הונאה נטו

בית עסק מציע לממכר מוצר, אדם משלם בכסף על אותו מוצר.
בא בית העסק ומוכר את אותו פריט בפעם השניה לעוד לקוח כשהוא מקווה להרוויח פעמיים אם אחד מהלקוחות לא יצליח לממש את הקניה.

משמעות אובר בוקינג איננה כפי שאתה מציג אותה - מושב במטוס או חדר שלא נמכר ויגרום הפסד לבית העסק אלא שבית העסק מכר את אותו מוצר פעמיים מתוך תקווה שיעשה עליו רווח כפול, ובמקרה ששיטת "מצליח" לא עבדה במחיר ישא הלקוח.

לא צריך רגולציה כי היא כבר קיימת (החוק אוסר הונאה, בית המשפט קבע שאובר בוקינג זו הונאה, משרד המסחר והתעשיה קבע ששאובר בוקינג זו הונאה...), צריך פשוט אכיפה של אותה רגולציה.
אין לי הרבה תקווה מהרשות המבצעת (שר התחבורה, שר המסחר והתעשיה וכו'), אין לי הרבה תקוות מעם ישראל (ימשיך לבחור באותם שרים), להערכתי ולהערכת אותם בתי עסק עבריינים הם יכולים להמשיך לישון בשקט.
 

moco10

New member
ממש לא הונאה

איני יודע לגבי הצד המשפטי בארץ, אך ברוב העולם זה לא רק חוקי לחלוטין אלא עובד תחת רגולציה.
זה לא יכול להיות תחת הכותרת "הונאה", כי בהונאה יש שקר ורמייה. לעומת זאת אובר-בוקינג זה תהליך מפורסם וידוע (ונמצא בכל תקנון למי שדואג לקרוא אותו). כשאתה רוכש כרטיס טיסה, אתה רוכש מוצר שהסיכון הזה מובנה בתוכו וכלל לא מוסתר מעיניך.
איך זה הונאה?

אתה גם טועה בעיניין הרווח הכפול. לא רק שאי אפשר לעשות רווח כפול, אלא אם מתקיימת התנגשות בפועל בין שני רוכשי כרטיסים, חברת התעופה מפסידה על אותו מקרה, כי מחויבת על פי הרגולציה לפצות את הנפגע.
במבט הכללי, היא מרוויחה בגלל שהשיטה מאפשרת ניצול יותר מלא אשל המשאבים, אך על מקרה ספציפי שקורה בפועל היא מפסידה. בגלל זה אין הרבה מקרים של התנגשויות בפועל.
 

nitsansh

New member
כמו שאמרתי, אתה לא מבין מה זה שוק חופשי

סליחה אם זה בוטה, אבל זה א"ב של כלכלה...

בשוק חופשי המחיר נקבע בהסכמה בין קונה מרצון ומוכר מרצון... אם יש מספיק קונים שמוכנים לשלם את המחיר שהמוכר דורש, למה שהוא לא יעלה את המחיר? אם יהיו מעט קונים ותישאר סחורה על המדף, המוכר יוריד את המחיר כמעט עד הרצפה כדי לא להישאר עם מוצרים שפג תוקפם...
אני זוכר לפני כמה שנים שמכרו כרטיסי טיסה לברצלונה ב-19 דולר...
כשתנאי השוק לטובתך אתה לא מתלונן, נכון?

השאלה של הרגולציה בשוק התיירות היא ענין שיש עליו מחלוקת... יש בהחלט מצבים שבגלל מגבלות רגולטוריות אין שוק חופשי באמת...

במקרה של האולימפיאדה זה היה המצב, היה ספק בלעדי אחד בכל העולם, והביקוש היה עצום, אז הוא יצר מערכת של זכיינים בלעדיים בכל טריטוריה ואסר על שוק משני בכרטיסים, וכל זהכדי למקסם את ההכנסות. למען הסר ספק.. אני לא בטענות לאיסתא או לוועד האולימפי יבשראל שהעניק לה את הזיכיון הבלעדי בישראל במכרז שנערך כנראה בהתאם לנדרש מגוף ציבורי, אלא לוועד האולימפי הבינלאומי שהכתיב את השיטה הזו וכפה אותה על הגופים הקשורים אליו.

בכלל.. כל השיטה של חבילות נופש למיניהן נועדה בין היתר לנתק את הקשר בין עלות המכר ומחיר המכירה. לצרכן אין אפשרות לדעת מה המחיר של כל מרכיב בחבילה ב"שער המפעל" ומהו הערך המוסף של כל חוליה בשרשרת השיווק.
אני יכול לגלות למי שלא יודע שהרווחים הגדולים הם של החברות הסיטוניות. הן גם לוקחות את הסיכון שהן עלולות להפסיד,כי את החוזים עם הספקים חותמים בדרך כלל בין חצי שנה ושנה מראש.
תחשוב על זה שעכשו הסיטונאי צריך להתחייב כמה חדרי מלון הוא מזמין בעונת הקיץ-סתו הבאה. בחוזים כאלה אין מצב שהסיטונאי יכול להתחייב רק על תקופות השיא - הנוהג המקובל הוא שחדרים נמכרים בשיטת "בק טו בק" לאורך כל העונה, כי המלונאי שואף למלא את החדרים גם בתקופות שפל. עובדים פשוטים כמו חדרניות ומלצרים אשפר בד"כ להעסיק על בסיס זמני, אבל הצוות הקבוע עובד כל השנה.
אחרי שהסיטונאי סגר את החוזים עם הספקים ושילם מקדמה משמעותית, הוא מחליט איך לתמחר את החבילות לצרכנים. התמחור לוקח בחשבון בעיקר את התנודות העונתיות, ובעקרון נקבע לפי המחיר שהסיטונאי מעריך שרוב הציבור הרלבנטי מוכן לשלם.
 
ראה את תשובתי למוקו10

כשאני קורא את מה שאתה כותב, הרושם הוא של הרצאה שכולה הסכמה לשיטה של ניצול הלקוח בכל דרך אפשרית.
לא מענין אותי מה כל מיני בעלי ענין טוענים, או כל מיני סוחרים רוצים למקם בזכרון הכללי.
העליה של המחירים בחופשות, מחירי 0.99 שבניגוד לחוק , ה-אובר-בוקינג וכדומה - לכולם רק סיבה לא הגונה אחת.

המוזר הוא שמי שמכיר את הנושא היה בעצם צריך להסכים איתי שזה לא הגון, ובמקום זה אני מקבל הרצאה על כלכלה של סחטנות וניצול.....
העלאת מחיר בחג למשל כאשר יודעים שלאנשים רבים אין ברירה אלא לצאת לחופשה רק בחג, זו פשוט סחיטה מכוערת ביותר. אז אתה תמשיך לדבר על "כוחות השוק" ואני אדבר על "הגיון והגינות", ושני פסי המסילה לעולם לא ייפגשו.
 

לאונידס

Active member
יש כאן עניין של כשל שוק, אין שוק חופשי


יש כמה סיבות לכשל השוק הזה.
על הסיבה הראשונה מצביע מאיר והיא חוסר התחרות של אופציות תחבורה אחרות מלבד טיסה כמו תחבורה יבשתית.
במצב הגיאו-פוליט של ישראל לא נראה שינוי באופק.

הסיבה השניה היא הרגולטור.
הרגולטור החליט בהכרזה בלתי משתמעת לשתי פנים לחברות התעופה הקיימות אופציה להעלות מחירים באמצעות הגבלת תחרות.
המהלך הזה נעשה חד משמעית כדי להעלות מחירים לצרכן וחד משמעית בעיקר לטובות חברות התעופה הישראליות ומכיוון שאל על תופסת את מירב הנפח אזי לטובת אל על.

בקיצור הסברים על שוק חופשי לא תקפים במקום בו הרגולטור (הממשלה = נכון להיום נתניהו וכץ) מחליטים על העלאת מחירים מלאכותית.
 

nitsansh

New member
שוק התעופה בישראל הוא באמת לא חופשי מספיק

אבל אני התייחסתי לענף התיירות בכלל שמתאפיין בתנודתיות רבה של מחירים.

השרשור הזה החל, כזכור, בתלונה על הפקעת מחירים בטיסות למינכן בימים של תערוכה גדולה, שזה המצב הקלאסי שבו יש שוק של "קונים בלבד". כל חברת תעופה שהיתה טסה ליעד מהסוג הזה היתה מעלה מחירים, כי היא יודעת שיהיו מספיק קונים שיקנו במחיר הזה. הנוסעים לתערוכות כאלה הם בעיקר אנשי עסקים שזו אצלם הוצאה מוכרת לצורך מיסוי והמדינה למעשה משתתפת בהוצאות, והמדינה זה משלמי המיסים...

מי ש"נדפק" זה הצרכן הקטן שאיתרע מזלו והוא צריך מסיבה זו או אחרת לטוס דווקא בזמן התערוכה, ומשלם מחיר של איש עסקים. עדיין יש לו אלטרנטיבות יותר זולות, אם כי באיכות נמוכה יותר. לכן הדוגמה של עגבניות סוג א' וסוג ב' כן מתאימה למקרה כזה.
 

לאונידס

Active member
לא מסכים, יכול להיות שעוד חברה היתה מחליטה

לטוס באותם מועדים רווחיים במיוחד אבל היא לא יכולה, כי ממשלת ישראל אוסרת עליה.
הנה הראתי שבאותם ימים בדיוק air berlin מוכרת כרטיסים במחצית מהמחיר של אל על
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=229&messageid=166483696
ולדעתי ה"עגבניות" שמספקת air berlin טובות לפחות כמו אלו שמספקת אל על.

אל על ממקסמת רווחים כשהיא יכולה, ראינו כשכמאלב פשטו רגל מיידית אל על העלתה מחירים לבופשט (כן, אני יודע, היא לא העלתה מחירים אלא הכרטיסיםלמחלקות הזולות נעלמו...) וכשנכנס מתחרה המחירים ירדו בחזרה.
מכיוון שאל על היא הבעלים של ממשלת ישראל (עם עובדות לא מתווכחים,נכון?) היא דואגת שלא תהיה לה תחרות משמעותית.

לכן לדבר על "שוק חופשי" ומחירי טיסות מישראל בנשימה אחת נראה לי בדיחה רעה - ועוד על חשבוננו.

דרך אגב אני לא יודע אם אני עונה להגדרה של "איש עסקים" אבל אני ועוד אנשים אצלי בעבודה טסים לענייני עבודה ואנחנו מאוד רגישים לעלויות של טיסות.
כך לגבי חברות אחרות שאני מכיר.
 
לפי שיטתך

גם כל בתי המלון בעולם (החל מאכסניות פשוטות, דרך צימרים, ועד מלונות סופר-יוקרתיים) עושקים את הלקוחות שלהם, מאחר שהם מנהיגים מחירים שונים בסופי שבוע מאשר אלה שנהוגים באמצע השבוע - ועוד לא דברנו על עונות התיירות הצפופות.

האמת היא שצריך להסתכל על זה אחרת: המחיר הרגיל הוא בעצם המחיר הגבוה. זה המחיר שמוצע ללקוח בכל אותם זמנים בהם ממלאים מטוסים. בזמנים השקטים יותר רוצים למכור יותר מקומות על המטוס, ולכן מורידים את מחירי הכרטיסים.

הרי מבחינת חברת התעופה, מחיר הטיסה הוא אותו מחיר בין אם המטוס יוצא מלא ובין אם נמכרו רק 50% מן המושבים. עדיין ישנן אותן עלויות תפעוליות. מאיפה שהוא החברה צריכה להחזיר לעצמה את ההפסדים שנוצרים לה על טיסה שלא מלאה.

אגב, אני לא בטוחה אם גם כיום זה כך, אבל לפחות בעבר בקווים מבוקשים יותר של "אגד" המחירים היו גבוהים יותר באופן יחסי (באישור משרד התחבורה) על מנת לאפשר לחברה להמשיך לתפעל גם קווים באיזורים מרוחקים יותר, שאין הצדקה כלכלית לקיומם.
 

nitsansh

New member
אין דבר כזה מחיר רגיל.. יש מחיר לזמן נתון

תנודות עונתיות יש בהרבה ענפים... זה בולט במיוחד בתוצרת חקלאית, בהלבשה והנעלה, בתחבורה, ובמסעדנות שבה התנודתיות היא במשך היום.
האם תבוא בטענות למסעדה על זה שבערב אין תפריט של ארוחה עסקית??? או על זה שאין דיל של ארוחת בוקר אחרי הצהריים?
האוכל הוא בדיוק אותו אוכל, אבל אם תגיע למסעדה דקה לפני 5 תשלם חצי ממה שתעלה לך אותה ארוחה דקה אחר כך...
 

nitsansh

New member
בתחבורה יבשתית התופעה פחות משמעותית מכיוון

שקל להתאים את ההיצע לביקוש. התנודתיות היא יותר על בסיס שעתי מאשר יומי.
בארץ זה לא קיים כמעט, אבל בהרבה מקומות בעולם נסיעה בשעות השיא עולה יותר מנסיעה בשעות שפל.
 
למעלה