תעשה חשבון כדאיון של טעינת בתחנות מול סוללות + טעינה בלילה :אלקטריאון מתייעלת: תפטר כמה עשרות עובדים בישראל, מודה שהפתרון נישתי?
למי שלא יודע, המדינה מתכננת BRT בראשלצ. זה יהיה נהדר אם האוטובוסים שלו יהיו חשמליים ובמקום להעזר בפנטוגרף מכוער החישמול יעשה בשיטה שלהם, שזה אומר חישמול אלחוטי בכל תחנה.
חישמול אוטובוסים זה ביזנס מספיק גדול מבחינתם. לא באמת חייבים גם רכב פרטי כרגע.
להבנתי החיסכון הכלכלי באוטובוס עם סוללה מוקטנת הוא משמעותית יותר מ 15K$. אני לא חושב שמפעילים בארץ היו בכלל מתעסקים עם זה אם זה כל החיסכון.תעשה חשבון כדאיון של טעינת בתחנות מול סוללות + טעינה בלילה :
נניח מחיר KW סוללה 200 דולר והחסכון שנובע בגודל הסוללה מהטעינה בתחנות הוא 50KW = $10,000 דולר לאוטובוס
נניח ב- BRT יהיו 100 אוטובוסים = החסכון בסוללות - 1 מיליון דולר אל מול פריסת תשתית פיזית של טעינה בתחנות
עלויות טעינה - בלילה זול ת במהלך רוב הפעילות ביום - יקר כלומר משלמים פרמיה בעלת החשמל בתחנות + ייעילות הטעינה נמוכה יותר
נניח טעיתי ב- 50% - יהיו 150 אוטובוסים והחסכון בסוללות יהיה 15,000 לאוטובוס - החסכון יגיע ל- 2.25 מיליון דולר האם כדאי לפרוס תשתית טעינה בתחנות? לדעתי לא , כי ממילא צריך תשתית טעינה בחניון הלילה ולפרוס תשתית בק"מ רבים של כביש זה יקר .
נניח רגע שכן, כי הטעינה בתחנות עולה כמו החסכון - כמה תרוויח החברה גולמית על פרויקט של 2.25 מיליון דולר? נניח 30% (מוכרים חומרה) - 675K דולר - 4,500 דולר לאוטובוס רווח גולמי - כמה אוטובוסים צריך בשביל להגיע לאיזון תפעולי? לריווחיות? לריווחיות שתצדיק השווי בבורסה?
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.