אלקטריאון תדווח מחר Q2

  • פותח הנושא dw
  • פורסם בתאריך

dw

Well-known member
מנהל
קישורית רישום:

 

dw

Well-known member
מנהל
אלקטריאון מתייעלת: תפטר כמה עשרות עובדים בישראל, מודה שהפתרון נישתי?

למי שלא יודע, המדינה מתכננת BRT בראשלצ. זה יהיה נהדר אם האוטובוסים שלו יהיו חשמליים ובמקום להעזר בפנטוגרף מכוער החישמול יעשה בשיטה שלהם, שזה אומר חישמול אלחוטי בכל תחנה.

חישמול אוטובוסים זה ביזנס מספיק גדול מבחינתם. לא באמת חייבים גם רכב פרטי כרגע.
 

tby1

Active member
אלקטריאון מתייעלת: תפטר כמה עשרות עובדים בישראל, מודה שהפתרון נישתי?

למי שלא יודע, המדינה מתכננת BRT בראשלצ. זה יהיה נהדר אם האוטובוסים שלו יהיו חשמליים ובמקום להעזר בפנטוגרף מכוער החישמול יעשה בשיטה שלהם, שזה אומר חישמול אלחוטי בכל תחנה.

חישמול אוטובוסים זה ביזנס מספיק גדול מבחינתם. לא באמת חייבים גם רכב פרטי כרגע.
תעשה חשבון כדאיון של טעינת בתחנות מול סוללות + טעינה בלילה :
נניח מחיר KW סוללה 200 דולר והחסכון שנובע בגודל הסוללה מהטעינה בתחנות הוא 50KW = $10,000 דולר לאוטובוס
נניח ב- BRT יהיו 100 אוטובוסים = החסכון בסוללות - 1 מיליון דולר אל מול פריסת תשתית פיזית של טעינה בתחנות
עלויות טעינה - בלילה זול ת במהלך רוב הפעילות ביום - יקר כלומר משלמים פרמיה בעלת החשמל בתחנות + ייעילות הטעינה נמוכה יותר

נניח טעיתי ב- 50% - יהיו 150 אוטובוסים והחסכון בסוללות יהיה 15,000 לאוטובוס - החסכון יגיע ל- 2.25 מיליון דולר האם כדאי לפרוס תשתית טעינה בתחנות? לדעתי לא , כי ממילא צריך תשתית טעינה בחניון הלילה ולפרוס תשתית בק"מ רבים של כביש זה יקר .

נניח רגע שכן, כי הטעינה בתחנות עולה כמו החסכון - כמה תרוויח החברה גולמית על פרויקט של 2.25 מיליון דולר? נניח 30% (מוכרים חומרה) - 675K דולר - 4,500 דולר לאוטובוס רווח גולמי - כמה אוטובוסים צריך בשביל להגיע לאיזון תפעולי? לריווחיות? לריווחיות שתצדיק השווי בבורסה?
 

dw

Well-known member
מנהל
תעשה חשבון כדאיון של טעינת בתחנות מול סוללות + טעינה בלילה :
נניח מחיר KW סוללה 200 דולר והחסכון שנובע בגודל הסוללה מהטעינה בתחנות הוא 50KW = $10,000 דולר לאוטובוס
נניח ב- BRT יהיו 100 אוטובוסים = החסכון בסוללות - 1 מיליון דולר אל מול פריסת תשתית פיזית של טעינה בתחנות
עלויות טעינה - בלילה זול ת במהלך רוב הפעילות ביום - יקר כלומר משלמים פרמיה בעלת החשמל בתחנות + ייעילות הטעינה נמוכה יותר

נניח טעיתי ב- 50% - יהיו 150 אוטובוסים והחסכון בסוללות יהיה 15,000 לאוטובוס - החסכון יגיע ל- 2.25 מיליון דולר האם כדאי לפרוס תשתית טעינה בתחנות? לדעתי לא , כי ממילא צריך תשתית טעינה בחניון הלילה ולפרוס תשתית בק"מ רבים של כביש זה יקר .

נניח רגע שכן, כי הטעינה בתחנות עולה כמו החסכון - כמה תרוויח החברה גולמית על פרויקט של 2.25 מיליון דולר? נניח 30% (מוכרים חומרה) - 675K דולר - 4,500 דולר לאוטובוס רווח גולמי - כמה אוטובוסים צריך בשביל להגיע לאיזון תפעולי? לריווחיות? לריווחיות שתצדיק השווי בבורסה?
להבנתי החיסכון הכלכלי באוטובוס עם סוללה מוקטנת הוא משמעותית יותר מ 15K$. אני לא חושב שמפעילים בארץ היו בכלל מתעסקים עם זה אם זה כל החיסכון.
אוטובוס חשמלי זה צעצוע די יקר, שעולה מיליון שקלים.
כמה עולה אוטובוס חדש? גילויים ומחירים מפתיעים! - גרר עומרי
כמה עולה לקנות אוטובוס והאם זה משתלם? - הירוקה - בלוג שמחכים אתכם

לפי מה שסיפרו לי חצי מזה זו הסוללה, כלומר צעצוע שעולה חצי מלשח. אם הודות לשיטת החישמול שלהם במסוף ראש העין אלקטרה אפיקים הזמינה אוטובוסים עם סוללה מוקטנת אז יתכן שהם חסכו פה כרבע מלשח על כל חתיכה, אולי יותר, ואמורים להיות כמה עשרות יחידות שמשתמשות במסוף, כלומר מדובר פה כבר בחיסכון לא רע של כמה מלשחים למפעיל, וזה רק במסוף אחד קטן בישראל. ברידינג ת"א החיסכון אמור בתיאוריה להיות גדול יותר, כי הטרפיק גבוה יותר.
בנוסף הסוללה הגדולה זה אלמנט נורא כבד, שהאוטובוס צריך לשנע כל הזמן, כך שאם אפשר לחתוך בחצי האוטובוס הופך לקל יותר (ומכאן פחות בלאי)
כלומר מדובר פה ביתרונות תפעוליים לא זניחים.
תפעול רזה יותר עשוי להשפיע על תמחור המפעיל:
קרן תש"י קונה שליש מפעילות התחבורה של אלקטרה ב-250 מיליון שקל | כלכליסט
מדיניות איכות הסביבה – אלקטרה-אפיקים
מהפכה בתחבורה הציבורית: זו העיר שמרוויחה בענק - אייס
 

tby1

Active member
מחיר הסוללות ירדו דרמטית והם ~30% ממחיר האוטובוס , אך כפי שכתבת - מבצעים בישראל חישמול במסופים וזה מביא לחסכון גדול שלא מצדיק פתרון אחר כי מסלול האוטובוס קצר.
קח את ה- BRT של ראשון - מסלול של 23 ק"מ 44 תחנות , אוטובוס מפרקי גדול צורך ~2 KWH לק"מ , נניח בנסיעה צורך 50 . כמה זמן לוקח לטעון 50 קו"ש בטעינה מהירה ? , ב- - קו"ש 250 12~ דקות - זה כלום זמן .
אתה רוצה להיות בטוח שאוטובוס לא יתקע - תרכוש סולל של 150-200 קו"ש ותארגן טעינה מהירה בשתי התחנות הסופיות [אתה בטוח שאתה רוצה להפעיל אוטובוס עם סוללה שמתאפשרת טווח של רק 100 ק"מ?] . אם תפרס טעינה במסלול , כמה זה יעלה? כמה תחסוך מגודל הסוללה? אפילו לא 50 קו"ש

אגב, באירופה כבר יש תחילה של אוטובוסים בטעינה של 500-600 קו"ש
 

dw

Well-known member
מנהל
עיסקה של 21 מלשח בארה"ב, המניה עלתה בתגובה.


כדי להצליח להנפיק בארהב הם צריכים להשיג עוד עסקאות כאלה בארהב, כי אמריקאים מתעניינים קודם כל באמריקאים.
 

deltaZer0

Well-known member
1757461293069.png
נכתב לפני מספר חודשים בלתי-מבוטל: הנרטיב ה"חדש" של הג'ינג'י המשוגע משפיע היטב על הסנטימנט, על המדיניות של מנהלי ההשקעות בעולם...

1757461501166.png
 

dw

Well-known member
מנהל
כנראה שהמשקיעים לא היו מרוצים מהמצגת הבוקר והנייר חוטף. יורד כרגע שמיניה, בווליום גבוה של קרוב ל 6 מלש"ח
 
למעלה