אלכוהול

נטאשKה

New member
אלכוהול

עשיתי על זה קצת חיפוש אבל אני לא בטוחה שהבנתי נכון.

בירה - עד כמה שאני מצליחה להבין היא טבעונית לחלוטין (על הגולדסטאר שאני שותה כרגע כתוב "רכיבים - מים, לתת, שעורה, גלוטן").

מה עם יין? ליקרים? הבנתי שיש יינות שמכינים עם ביצים? יש גם יינות בלי? למישהו פה יש ידע חד משמעי על הנושא?

תבורכו מראש
 

נטאשKה

New member
ברור, שאלתי אם למישהו יש ידע

שיכול להעשיר את שלי. לקרוא מרכיבים ולחפש בגוגל גם אני יודעת.
 
את מחפשת כללים והקבצות, עניתי לך: אין

תבדקי כל מרכיב לגופו.

יש ליקרים שמכינים עם ביצים
לעומתם יש ליקרים שלכאורה הם ללא ביצים אבל הצבע שלהם הוא מכנימות שמגדלים באופן מיוחד לשם כך.
בגלל זה לא ניתן לענות לך
ליקרים לא, יין כן וכו'.
יש ינות שמשביחים אותם עם ביצים, ויש כאלו בעלי אותו השם, אך לא אותו היקב, שאין בהם ביצים.
לכן את צריכה לבדוק כל מוצר למרכיביו.
זו לא הייתה תשובת התנערות,
זו התשובה הכי מושכלת שניתן לתת לך בנושא.
מסופקני שגוגל יפתור לך את הנושא פה
בטח אם את בקטע של ינות איכותיים מיקבים קטנים, הוא ממש לא יעזור לך.
 

נטאשKה

New member
בכלל לא הבנתי את התשובה המקורית שלך ככה

עכשיו אני מבינה למה התכוונת. אוקי, זה מסביר באמת למה מצאתי תשובות מאוד מבלבלות.

אם ככה אני אשאל שאלת המשך ואולי את יודעת - האם במוצרי אלכוהול למינהם יש איזשהו תקן של כתיבת מרכיבים כמו שיש במזון או שכל יצרן כותב מה שבא לו על הבקבוק? כלומר, האם למיטב ידיעתך אני יכולה להסתמך על הרכיבים שכתובים על כל בקבוק בפני עצמו?

ותודה רבה על ההסבר
 
עקרונית כן, בתעשיית המזון ותעשיית הפרמצבטיקה

יש את התקנים המחמירים ביותר
בכל batch יצור
וחובה על היצרן לרשום בדיוק מה הכניס לתוך המוצר המשווק
כדי שיוכל לשווק.

הבעיה מתחילה עם יצרנים קטנים
עם כל מיני שמות קוד בלתי ברורים אצל היצרנים הגדולים
או במדינות שלא ממש אוכפות את התקנים הללו
ועם מרכיבים סודיים שמשמשים בעיקר בתעשיית האלכוהול.
למרות שעקרונית מה שמיובא לארץ אמור להיות תחת פיקוח מחמיר ביותר.

מי לעזאזל חשב שהצבע האדום של הקמפרי הוא מכנימות שמגודלות בדיוק לשם כך?!
אי אפשר היה להזריק איזה צבע מאכל אדום ומלאכותי?


יש ינות שמשתמשים להכנתם בחלבון ביצה אם איני טועה
לא יודעת אם זה רשום על התווית הסופית
יש מצב שזה בבחינת בטל בשישים.
אני נוטה להאמין שמכיוון שביצים מייקרות את תהליך הייצור, ברוב היינות לא ישתמשו בהכנתם, אך אין לי מושג ודאי לכאן או לכאן.

אני חושבת שכמו בכל מוצר מזון /פרמצבטיקה אחר
אין לנו אלא להסתמך על התווית והרכיבים המצויינים בה.
בבחינת, מה שנראה לך חשוד, עברי הלאה.

זוכרת שבתקופה הטבעונית
היו כמה וכמה פעמים שאנשים נשבעו לי
שאין בזה בשר, או ביצים, או שמנת
אבל משהו בטעם
או בתחושת הבטן הפריע לי
אז העדפתי לדלג.
כך גיליתי יום אחד שבחומוס אחד הטובים שאכלתי בחיי, הייתה כפית לאבנה...
מי שם לאבנה בחומוס?!

ובטחינה, טחינה רגילה ביתית, מישהי דחפה כף שמנת מתוקה...

בקיצר, תבדקי.
אחת הבדיחות על טבעונים,
היא כמה טבעונים נדרשים כדי לבדוק אם מאכל הוא טבעוני?
2...
אחד קורא את התווית
והשני מחפש את המרכיבים בגוגל...
 

ladybug6

New member
הרבה יינות מסננים באמצעות חלבון ביצה

דרך היחידה לדעת היא לפנות ליצרן.
גם חלק מהבירות לא טבעוניות.
באתר של אורי שביט, טבעוניות נהנות יותר, יש קצת מידע בנושא

ואת צודקת, יש דברים ממש מוזרים, מסתבר שיש חומוסיות שמוסיפות ביצה לחומוס, וגם נתקלתי בטחינה עם יוגורט...
 

נטאשKה

New member


מאמצת את הבדיחה


ממש מעצבן שלא פשוט כותבים את המרכיבים כדי שכל אחד יוכל להחליט. לפחות אני יודעת שהגולדסטאר שלי טבעונית... לפחות משהו נשאר לי בתחום
אם אני אגלה שהגריי גוס שלי לא טבעונית אני אעמוד בפני שבר קשה
 
זה בדיוק כמו מרק תירס.

מרק תירס יש בו מרכיבים מן החי? כן או לא?

אין תשובה חד משמעית
זה תלוי במי שהכין אותו
מה הוא שם במתכון הספציפי.

באירופה יש מדינות בהן נהוג להכניס לעוגות ועוגיות שומן חזיר...
אפשר לשאול WTF?!
אבל זה מה יש...
צריך לברר ספציפית.
 

נטאשKה

New member
זה נכון, סבתא שלי מכינה אותו ככה...

וגם עם שמנת חמוצה... אבל היא מכניסה שמנת חמוצה לכל דבר בערך אז זאת לא חוכמה.
כן, מבינה עכשיו למה התכוונת.
 

נטאשKה

New member
זה ממש מוזר ומעצבן, הרי אפילו

במטבח הצרפתי הקלאסי שמתבסס על בשר, ביצים ותועפות חמאה כאילו אין עורקים סתומים בעולם, מכבדים את ציר הירקות הקלאסי כמרכיב בסיס...
 
למעלה