אלי, שוב פעם, נכשלת...

אלי, שוב פעם, נכשלת...

היום קידמו אותנו מיני הודעות כי בשעה 11:30 תהיה שיחה עם המחנכים בכיתות, לא רק שזה התחיל ב 12:00 זה גם לא היתה שיחה על המצב... זה היה עוד הזדמנות למחנכים ולמחנכות לנסות להעביר את הזמן, אם באמירת שטויות ואם באמירות לא קשורות אחרות... אלי היית יכול, לפחותף, להסביר למחנכים ולמחנכות מה אתה רוצה להעביר בשיחה, אך לא!!! אחרי חצי שעה יצאו כל הכיתות, ואני בטוח שחצי שעה לא מתאימה לדיבור על המצב... חשבתי בבוקר, שהנה, הקשיבו לי, (בפעם השניה), ויעשו משהו, ידברו... אך התאכזבתי קשות... מה אתה מתכוון לעשות בנידון???
 
ממש לא...

אני ממש לא מסכימה! יש לנו בית ספר מאוד דמוקרטי שמקשיב לעצות ולבעיות תלמידים. לפי דעתי אתה לא צריך להאשים את אלי, אלא את מורתך!
 
נו נו..

כל היום בא בתלונות. סבבה.. ואם כבר, אל תתחצף - כתוב פישלת ולא נכשלת. אבל בוא נשמע מה לדעתך צריך היה להיות, כי עד עכשיו אתה מצפה לכל מיני דברים אבל ההצעות שלך כלליות מדי. אתה מצפה ולא אומר למה מצפה.. אני גם לא בטוח שזה אכן מה שנדרש כרגע...שיחה כזאת. אבל שים לב שאלי לקח אותך ברצינות, הזמין אותך אפילו להתקשר אליו הביתה
וגם אני מסכים שזה יותר אשמת המחנכות מאשמתו, וכמו בכל מקום - יש מחנכים מוצלחים יותר ומוצלחים פחות
 
לתגובתכם:

שניכם עניתם לי, ואני חושב ששניכם הייתם מאוד לא עייניניים. אני מדבר על מקרה שכבר קרה, כלומר, זו עובדה. אני מעדיף להאשים את הראש, אם תאשימו את הדרגים הנמוכים אתם רק תתאכזבו מהתשובות שלהם. אל תאשימו את המחנכים והמחנכות... הם לא אשמים! האשמה המרכזית תלויה במנהל!!! עוד תוספת קטנה... אני מציע מה לעשות, אני לא צריך לעשות!
 
אתה בהחלט צריך לעשות!

הארץ מלאה ביועצי כורסא למיניהם. קל מאוד לשבת בערב מול המחשב ולתת עצות ידידותיות יותר או פחות. אבל מי שבאמת רוצה להשפיע צריך ליזום, לפעול, לעשות. ואתה נמצא במסגרת שנותנת את האפשרות. לא שזה קל, לא שזה תמיד עוזר, אבל מי שהמצב מפריע לו, (ואני מאוד שמח שעניינים מעין אלו מפריעים לך), צריך לעשות מעשה. במיוחד בעיתות מלחמה כאלו שיש הרבה מה לעשות וכולנו מחכים לאנשים שיקומו מהספה ויעשו- כל אחד בהתאם לכישוריו ולכיוונו. קל מאוד לשבת ולתת ציונים למנהל ולמחנכים. אבל איפה אתה בעניין? מי שחשוב הוא אתה וכדאי שתדאג שהציון שאתה נותן לעצמך יהיה גבוה ככל האפשר. התחושה של מי שהצליח לתקן דבר שמפריע לו בעולם היא אחד משיאי החוויה האנושית. ובוודאי תחושה יותר מרוממת ממי שישב, קיטר והמשיך הלאה לאכזבה הבאה. אתה נמצא בנקודה חשובה- הדברים מפריעים לך, מקוממים אותך. לך עם זה צעד קדימה. ויש מה לשנות.
 
תגובה ../images/Emo26.gif

א. אני לפחות לא מאשימה אף אחד, אבל אני לא מבינה למה אתה מאשים את אלי שלא דיברו אתכם על המצב? אלי כן יזם-שעה לדבר על המצב. זה שהמורה שלך לא דיברה אתכם על המצב זאת רק אשמתה! אלי צריך גם להכתיב למורים מה לומר? במקום לבוא ולכתוב שאלי אשם(ולא ברור למה) למה שלא תלך למורה שלך ותשאל אותה למה השיחה לא הייתה על המצב?? ב. בטח שאתה צריך לעשות! אתה רק מתלונן! כמו שעמית אמר, אם אכפת לך קום ותעשה משהו! אם אתה רוצה להמשיך ולשבת-תעשה זאת אבל בלי להתלונן יותר מדי.
 
תגובה

טוב לא הבנתי בדיוק מה אתה חושב, אבל לכל אלה שהגיבו, ובכלל: בעיני השיחות על המצב הן בולשיט אחד גדול: הן לא מחדשות כלום, הן לא משנות את הדיעה של אנשים, אנשים בטח לא פותחים את הראש שלהם ולא מקשיבים לאחרים, אלא רק צועקים. והמורים מתייחסים אלינו כמו תינוקות ומסבירים לנו כמה המצב קשה, וכמה צריך להיות חזקים... כולם אומרים כמה שיש לנו מדינה חזקה וכמה צריך להתקומם... אפילו טקס יום השואה הפך להיות תעמולה. במקום זכר אמיתי להרוגים, אלי קישר את העניין לדברים שבאמת אינים קשורים. "צריך להתקומם ולעמוד חזקים...". את מה שאני חושב על הנאום אני לא אגיד מתוך כבוד לאלי. אבל אני חושב שיום השואה הוא לא מקום לדבר על המצב כיום ואין לקשר אותו למצב היום. זה שונה לחלוטין. השיחות על המצב הן לא שיחות גם לא מצד המורים. המורים אומרים לנו איך לחשוב, איך להרגיש. אומרים שקשה, שלא נעים לצאת החוצה ושכל היום סגורים בבית. זה לא נכון, אז שלא יגידו לנו מה אנחנו עושים בזמנו החופשי, מה אנחנו חושבים ומה אנחנו מרגישים. אתם לא כ"כ חכמים כמו שאתם חושבים. ובטח שאין לאלי מה להתבכיין. ואין לו מה להשוות את השואה למצב היום! יש כאלו שיגידו שזה באמת דומה, רק בצד של הפלסטינים. כמובן שזה לא נכון, אבל זה לא שהפלסטינים לא סובלים. אבל זה לא שייך לעניין. בית ספר לא אמור לערב פולטיקה, גם אם זה כביכול ברוח הפטריוטיזם (בעיני יותר נכון - פאשיזים). ועוד דבר - לא אהבתי שהטקס גם הפך לתעמולה לקידום המסע לפולין. כאלו שזה חובה ללכת, ומי שלא הולך אינו מזדהה עם מה שקרה. מי שלא הולך הוא זר ולא שייך. ובכלל, וכאן תרגישו חופשיים לא להסכים, היום עצמו טיפה מיותר, אבל אני לא מצפה שמשהו יקרה בנידון. אבל לפחות מבחינת התכנים הסתמיים, שחוזרים על עצמם מידי שנה ולא מחדשים בגרוש, בדיוק כמו בשיחות על המצב, הבית ספר צריך לעשות משהו בנדון. ובקשר ליום השואה בכלל, אני חושב שיום בו העצב כפוי, וכביכול אסור להיות שמחים הוא מגוחך ולא הגיוני. מה אנחנו אמורים לעשות כל היום? לחשוב על השואה כל היום? למה שלא נירה לעצמנו בראש? אה, כי מחר נהיה שמחים שוב והחיים יהיו טובים... בעצם לא, כי המצב רע... אבל לא, אנחנו חזקים, אנחנו חיים במדינה דמוקרטית גדולה, ולכן צריך לתמוך בכל צעדיה, וככה הכל יהיה בסדר... אל תדאגו, הכל יהיה בסדר... זה חייב להיות בסדר... אחרת אין לנו מקום אחר לחיות בו... זאת המדינה שלנו... אלוהים נתן לנו אותה... עובדה... כתוב בתנ"ך... כולנו יהודים וכולנו שייכים וכדאי שכולנו נהיה כאן... כל העצב הכפוי הזה מחליא אותי... אני חושב שמה ששיקף את זה הכי יפה היה הקטע עם הצלצול שבא במקום הצפירה. מיד פרץ גל צחוק, שדוכא מיד באלימות ע"י המשטר הפשיסטי. כוחות המשטרה, בראשות יורם, החלו לרוץ מיד ולערוף את ראשיהם של אלו שהעזו לעשות את המעשה המחולל מכל. לצחוק... ביום השואה?!
 
תגובה

בקשר לשיחות על המצב- אני ממש מסכימה איתך. אני חושבת שאנחנו כבר ילדים בוגרים שיכולים להחליט החלטות ולגבש דעות לבד ואנשים, במיוחד המורים לא יכולים לשנות את דעותינו, ובאמת מה הקטע שהם תמיד אומרים שהמצב חמור והכל? אנחנו לא יודעים את כל זה? הרי אנחנו גם חיים פה וגם רוים חדשות... בכל מקרה אם לא הבנת אותו תלמיד התלונן על כך שבכיתתו לא דיברו על המצב בשעה שהוקדשה לכך, ומשום מה הוא טוען שזוהי אשמתו של אלי. יום השואה-קודם כל אני חושבת שזה דווקא יפה שתלמידי המשלחת העבירו את הטקס ושנית, בקשר לעצב הכפוי- זה נכון, דוגרי מי שלא מרגיש עצוב ביום הזה לא צריך לשחק אותה עצוב כי כולם עושים כך.יש את הילדים שמתעצבנים מזה שילדים צוחקים ביום הזה-ולא ברור למה, הרי זכותם המלאה! וזה נכון שהנוער של היום מזדהה, מה לעשות, יותר עם יום הזיכרון-כי זה יותר בתוכנו(אין הרבה קשר לנושא השואה אבל זה מה שאני חושבת לפחות).
 

iX

New member
בטח השנה יזדהו אפילו יותר עם

יום הזיכרון, בעקבות הבוגר שנהרג
 
שוב תגובה

טוב. קודם אני שמח לשמוע שמישהו מסכים איתי. האמת שלא ידעתי בכלל שהטקס נערך ע"י המשלחת לפולין, אבל עכשיו זה נשמע באמת הגיוני. אבל אני חושב שזו מעיין אמירה, שכאלו בגלל שהם היו שמה, אז הם מבינים יותר, שהם יודעים יותר, שהם מזדההים יותר... ובעצם שכדאי ללכת ומי שלא הולך עושה עוול... זה אפילו נאמר במידה כזאת או אחרת... ואני חושב שזה ממש לא בסדר. בקשר ליום הזיכרון - הרגשות שלי כלפיו לא שונות. זה לא עניין של אקטואליה. זה עניין של להקדיש יום בשנה ספציפי, לדבר שהוא קוסמי, קשור ביום יום, ולכן אולי אינו מצריך יום מיוחד, אלא פשוט מחשבה. שיהיה לך את זה בראש. ולא יותר. לא צריכים לטחון את הנושא. בדיוק כמו שיום רבין זה הדבר הכי מיותר, וזה שזה מעט אקטואלי לא עוזר. אני לא חושב שזה מעניין אף אחד. ובטח שרבין לא היה קדוש מעונה כפי שהוא מוצג, ושלא מגיע לאדם אחד יום זכרון, בעוד שלשישה מיליון מוקדש אותו הזמן. האמת שלאף אחד לא מגיע יום זכרון. כל אחד נזכר ע"י יקיריו וע"י מי שבוחר לזכורו... ודבר אחרון - בקשר לאלה שעושים את עצמם עצובים. אני לא בטוח שזה אשמתם, או אלה שמגיבים. הבית ספר אחרי מאוד לאווירה הזאת. מורים ממש ערפו ראשים כשמישהו חייך. ידוע לי באופן ודאי שמורה אחת נתנה סטירה לתלמיד. אני חושב שהקטע של הצפירה מזויף. קשה להאמין ששתיקה שמלווה בצליל צורם לאוזן תורם להבנת המקרה האנושי המזעזע הזה, או לכבוד וזכרון המתים. וזה ממש מעצבן לשתוק דקה שלמה, מה לעשות, אם אתה היפר אקטיבי זה לא כיף. גם לא לשתוק במשך טקס שלם... לפעמים אתה נזכר במשהו או מצחיק, או שקורה משהו מצחיק כמו הקטע עם הצלצול. אבל הצחוק הוא לא על המתים, לא על מה שקרה. כדאי שיבינו את זה כבר...
 

iX

New member
וואו ../images/Emo70.gif מזמן לא הזדהיתי כ"כ עם

הודעה בפורום. לא יודע לגבי נאום אלי, אבל לגבי יום השואה הכפוי, הצלצול הגואל, קידום המשלחות ושיוך המצב. לגמרי מזדהה. נאום אמור לשקף את מה שחושב הבנאדם, אני לא מאמין בנאומים ייצוגים, וכשיקוף (להבדיל משיקוף מזוודות, האמת) הנאום של אלי בסדר. אני בכל מקרה לא נסעתי במשלחת..אבל אני יכול להבין שזה נותן להם קצת שייכות, קצת קישור אישי, בכל זאת מחדיר כזה תוכן ביום המנופנף והמאובק הזה. גם אני תמיד שובר את הראש איך אפשר לציין את היום הזה אחרת. השנה השתגעתי מזה שערוצי הספורט הישראלים (ואני בכלל לא חובב ספורט, סתם זיפזפתי) לא שידרו אפילו את חדשות הספורט. וגם ערוץ האינטרנט וההיי-טק לא..רק ערוץ 33 שידר ערב שירה יוונית. תענוגיה!! אבל אני כנראה לא מוכשר מספיק לחשוב על רעיון לטקסים אלטרנטיביים עד פרובוקטיביים. אני מניח שלא יציג לדיון ביום השואה למשל את עבודות האמנות הפרובוקטיביות אך מעניינות של רועי רוזן, "חיה ומות כאווה בראון". הנה.. אפשר לקיים דיונים על אמנות בשואה, על ביטוי השואה דרך קומיקס, הומור שחור וכאלה. זה כבר שונה מכל מה שראינו עד היום.. ואולי בכלל להיות נועזים, ולדבר על שואת המיעוטים האלה והאחרים, חולי הנפש, ההומואים וכו´ וכו´. נקסטיים. או שלא...
 
תודה

העלית באמת נקודה טובה, בקשר לשואות השונות. בגלל זה- בגלל שאי אפשר לעשות יום לכולם, אני אומר חבל על הזמן. לטחון את הנושא לא יעזור. צריך רק שהמודעות תהיה בתוך ראשך. וחוץ מזה הקטע עם ערוצי הספורט הפריע לי מאוד. באיזה זכות ביטלו ערוצי זהב את ערוץ NBA?!?!? זה אפילו לא ערוץ ישראלי, לא מתורגם, וקל מה שהם צריכים לעשות זה להעביר את השידור דרך הלווין.. בדיוק כמו MTV או כל ערוץ דומה. במקום זה, במקום לראות איזה משחק מעניין ביום כ"כ משעמם, ששידרו את אנה פראנק בפעם ה-12 בערך, אני רואה הודעה מעצבנת על המסך עם ערוצי זהב, ושהם הם נותנים לך את העולם, ושהם יחזרו אחרי יום השואה... חבל שבאותם רגעים בצידו השני של העולם התרחש משחק מעניין.
 

iX

New member
יס לא הורידו את NBA. אבל הורידו את

ערוצי הסאונד, הסרטים בתשלום והמשחקים
 
זה באמת מחליא אותי

שמורידים שירות אינטראקטיבי כמו משחקים. זה ממש להגיד אסור לשמוח, לצחוק, לכייף...
 
תרדו מהגג, ומהר!!!

אוי לעם שאינו יודע לנצל מצבים!!! יום השואה חייב להיות מנוצל (בניצול ציני כמובן) לביקורת על העולם. אל תשכחו את האנטישמיות הגואה באירופה. יום השואה סימל את המפנה, המפנה בין אנטישמיות לבין שנאת ישראל. שימו לב, עד יום השואה אמרו "האירופאים שונאי ישראל" מיום השואה נאמר "האירופאים אנטישמים"!!! איך זה קרה??? הזכרון הקולקטיבי שלנו הבין שיש קוים מקבילים בין אז ועכשיו! אם יום השואה הופך לתעמולה אנטי ערבית, אני בעד לעשות עוד 20 ימי שואה בשנה! לא אכפת לי... העיקר שאנשים אטומים כמוכם יבינו, השואה עלולה לחזור, הפעם מצד מזרח, אם תמשיכו להיות כאלה אטומים. הערבים הורגים בנו, הורגים בנו כל חלקה טובה. הערבי הוא השטן! מי שמכניס את השטן הביתה שלא יתפלא למה השטן פוגע בו! יאסר עראפת הוא מגלומן, כפי שהיה נירון קיסר, הסוף של נירון ידוע, הוא ניגן על כינור אל מול העיר העולה בלהבות. גם יאסר עראפת ינגן בכינורו בזמן שרמאללה תעלה באש, SO HELP ME GOD. אז אבוי לכם אנשים קטנים, אל תשכחו את יום השואה לקודשו, אין לנו עוד מדינה, ואת מדינתו קנינו בעבודה רבה. יום השואה הוא המנוף להמשך תחייתנו בארץ, לא רוצים לחיות פה??? לכו!
 
הודעתך שורשרה על-ידנו.

נבקשך להקפיד להבא לכתוב תגובה להודעה תחת ההודעה אליה היא מתייחסת. מערכת הפורום כבר תדאג "להקפיץ" את השרשור כולו לראש הפורום
 
שלושה דברים

1) יום השואה השבוע הוא יום השואה שקבעה מדינת ישראל (היא מדינת היהודים, אגב). יש יום שואה בינלאומי המצוין בעולם כולו, שכרגע איני זוכר את מועדו. ככה שכבר יש שניים.. 2) לצערי הרב, מי שעושה רווחים תקשורתיים וכו´ מיום השואה הזה, וככל הנראה גם הבינלאומי, הם הפלשתינאים. במצב הנוכחי וגם בתקופה שתבוא אחריו, יהיה לנו בלתי אפשרי כמעט לשייך את זוועות השואה לימינו אנו. בעוד שבמקרה שלהם לא יהיה כל צורך במאמצי שכנוע. 3) לא ממש הבנתי מה הופך את משתתפי הדיון האחרים ל"אטומים" ואיך הסקת על סמך הדברים שהם "לא רוצים לחיות פה". התלונות העיקריות שאני ראיתי כאן הן בכלל על כל הקטע הטקסי-מוכתב של היום הזה. חוצן
 
עוד אחד...

א. איך אתה מסוגל להשוות את השואה למה שקורה היום בכלל?? ב.איך אתה יכול להשתמש בשואה בשביל "תעמולה"? ג. מי אמר שאנחנו לא רוצים להיות פה? אחרי הכל "אין לי ארץ אחרת", ואני אגב, כן חושבת שצריך יום שכזה, אבל לא לעטות מסיכות עצובות למשך כל היום.
 

iX

New member
מסכים עם שני האחרונים ../images/Emo45.gif

אגב, זה שאתה מציע שנרד מהגג, זה רמז שאנחנו משוגעים?! ולמה הכינוי שלך מייצג מחזור שלם? תהיתי לי....
 
למעלה