סתירות בתנ"ך - רשימה חלקית בלבד
1 - הבריאה : 2 גרסאות , לפחות , בראשית פרק א שונה מהכתוב בבראשית פרק ב'' 2 - הרקיע / השמים נברא/ו ביום בראשון או ביום השני לפי ספר בראשית פרק א'' 3 - אלו חיות הוכנסו לתיבה : 2 ,2 ו 7 , 7 - 2 גרסאות בהפרש 6 פסוקים זה מזה 4 - בני בנימין : 4 מנינים שונים ורשימות שמות : הראשונה בספר בראשית , גם השניה ב 5 חומשי תורה ו ה 3 וה 4 בספר דברי הימים. 5 - 10 הדברים : 2 נוסחאות 6 - מיכל בת שאול : 3 ספורים שונים כולם בספר שמואל , ואפילו התלמוד דן בזה. 7 - מי הרג את גלית הפלשתי ? 3 ספורים : באחד "דוד" ובשנים אחרים "אלחנן בן יעיר" ואחד מן התאורים מקשר אותו עם הריגת לחמי אחי גלית הפלשתי. 8 - מפקד דוד : מי הסית ? השטן או חרון אף אלהים ? 2 גרסאות אחת במלכים השניה בדברי הימים. 9 - תוצאות מפקד דוד : 500000 רגלי ביהודה 800000 בישראל , לפי גרסה אחת , ובשניה 470000 ביהודה ו 1100000 בישראל... וכי לא ידע המספר האלהי את הנתונים המדויקים שעליהם ספר ? 10 - אופיו של אלהים : בספור המבול "נחמתי כי עשיתם" (עשיתים קרי) , לעומת "וגם נצח ישראל לא ישקר ולא ינחם כי לא אדם הוא להנחם" 11 -" פוקד עוון אבות על בנים" לעומת: " לא יומתו אבות על בנים איש בחטאו יומתו" וראה ספר יחזקאל פרק י"ח 12 - יום חורבן מקדש שלמה : 7 באב ? או 10 באב ? גרסה אחת בספר מלכים , ושניה בספר ירמיהו , ולא נזכר 9 באב ... 13 - מקום קבורת רחל - ותמת רחל ותקבר בדרך אפרתה היא בית לחם: ויצב יעקב מצבה על קבורתה היא מצבת קבורת רחל עד היום". (בראשית ל"ה ,פסוקים יט-כ וכיוצא בו בבראשית מ"ח , פסוק ז) לעומת: "בלכתך היום מעמדי ומצאת שני אנשים עם קבורת רחל בגבול בנימין בצלצח..." (שמואל א'' י'', ב) 14 - האם המואבים קדמו את בני ישראל בלחם ובמים ? כתוב בספר דברים פרק ב פסוקים כח אֹכֶל בַּכֶּסֶף תַּשְׁבִּרֵנִי וְאָכַלְתִּי, וּמַיִם בַּכֶּסֶף תִּתֶּן-לִי וְשָׁתִיתִי; רַק, אֶעְבְּרָה בְרַגְלָי. כט כַּאֲשֶׁר עָשׂוּ-לִי בְּנֵי עֵשָׂו, הַיֹּשְׁבִים בְּשֵׂעִיר, וְהַמּוֹאָבִים, הַיֹּשְׁבִים בְּעָר.." לעומת הכתוב בספר דברים פרק כ"ג פסוק ד'' " לֹא-יָבֹא עַמּוֹנִי וּמוֹאָבִי, בִּקְהַל יְהוָה: גַּם דּוֹר עֲשִׂירִי, לֹא-יָבֹא לָהֶם בִּקְהַל יְהוָה עַד-עוֹלָם. ה עַל-דְּבַר אֲשֶׁר לֹא-קִדְּמוּ אֶתְכֶם, בַּלֶּחֶם וּבַמַּיִם, בַּדֶּרֶךְ, בְּצֵאתְכֶם מִמִּצְרָיִם... ובספר נחמיה פרק יג א ביום ההוא, נקרא בספר משה באזני העם; ונמצא, כתוב בו, אשר לא-יבוא עמני ומואבי בקהל האלהים, עד-עולם. ב כי לא קדמו את-בני ישראל, בלחם ובמים 15 - כתוב : "ודבר ה' אל משה פנים אל פנים כאשר ידבר איש אל רעהו" (שמות פרק ל"ג פסוק י"א) לעומת "וַיֹּאמֶר, לֹא תוּכַל לִרְאֹת אֶת-פָּנָי: כִּי לֹא-יִרְאַנִי הָאָדָם, וָחָי. (שמות פרק ל"ג פסוק כ') 16- מי כבש את ירושלים ? האם זהו יהושע שחיליו הרגו את מלך ירושלים ? או בני בנימין ? או בני יהודה ? בספר שופטים יש פסוקים המיחסים את כבוש ירושלים לבני יהודה ופסוקים אחרים המיחסים את כבוש ירושלים לבני בנימין. האם כבש דוד המלך את ירושלים , כנזכר בספר שמואל : "כל מכה יבוסי והכה בצנור" ? האם כובשי ירושלים הראשונים נטשוה והותירו אותה פנויה ויבוסים שלטו בה עד ימי דוד ? לא ברור... ואם כך בתנ"ך , כל המחלוקות שיש במשנה ובתלמוד מלמדות אודות סתירות לאין סוף באותה "תורה מן השמים" , דוגמא קטנה "בינה יתירה נתן הקדוש ברוך הוא באשה יותר מבאיש" לעומת "ישרפו דברי תורה ואל ימסרו לנשים" "אשה פסולה לעדות" (משנה) "ישרפו דברי תורה ואל ינתנו לנשים" (רבי אליעזר בן הורקנוס) "אין חכמה לאשה אלא בפלך" (תלמוד , מסכת יומא דף ס"ו) "כל המלמד בתו תורה כאלו מלמדה תפלות" (גמרא מסכת סוטה , מדברי רבי אלעזר) כל אחד כתב באותה תורה את דעתו האישית , מי שכתב "בינה יתירה נתן הקדוש ברוך הוא באשה יותר מבאיש" מן הסתם אהב את אשתו , את אחותו ואת אמו. מי שכתבו :"ישרפו דברי תורה ואל ימסרו לנשים" "ישרפו דברי תורה ואל ינתנו לנשים" (רבי אליעזר בן הורקנוס) "אין חכמה לאשה אלא בפלך" (תלמוד , מסכת יומא דף ס"ו) ןמשפט המחץ ממסכת שבת פרק כ"ג דף קנ"ב עמוד א' : "תנא אשה חמת מלא צואה ופיה מלא דם והכל רצין אחריה". "כל המלמד בתו תורה כאלו מלמדה תפלות" (גמרא מסכת סוטה , מדברי רבי אלעזר) הכותבים הללו שנאו את אמותיהם , את אחיותיהם , והיו מן הסתם כנזירים כל חייהם... שלא נגעו באשה. גם כן "תורה מן השמים"....