אי הבנה.

אי הבנה. ../images/Emo12.gif

בספרים מוזכרת פעמים רבות עובדת היותו של הארי "חצוי דם". השאלה שלי היא - איך זה הגיוני? חצוי דם הוא אדם שאחד מהוריו הוא מוגל, ואנחנו יודעים בביטחון שגם ג'יימס וגם לילי היו קוסם ומכשפה..
ועוד משהו, שמתם לב לזה שג'יי קיי חשבה על התעתקות צד לצד רק לקראת הספר השישי? כי בספר הרביעי, איימוס דיגורי מתלונן על כך שסדריק (
) עוד לא יכול להתעתק.. אם זה כל כך מפריע לו, הוא היה יכול לעשות התעתקות צד לצד איתו (רק שאז זה עוד לא היה קיים
).
 

Pr0NgS

New member
אממ... לדעתי <כי לא הכל מסכימים>

טהור דם הוא פשוט קוסם ששני הוריו טהורי-דם.
 
אני מסכימה, וזו בדיוק השאלה..

כלומר, האם בשביל להיות טהורי דם חייבים שושלות ארוכות של טוהר דם? (מה שאין להארי, מפני שלילי בת מוגלגים) ומצד שני, כל שושלת חייבת להתחיל איכנשהו..
 

גוזמבו

New member
דברים פשוטים..

חצוי דם זה לא אומר שהוא "בוצדם".. זה רק אומר שהוא לא טהור דם... זתומרת - הוא לא בן של טהורי דם (ואת צודקת שחייבים להתחיל מאיפשהו, אבל בודקים רק דור אחד למעלה...) - הנכד של הרמיוני יכול להיות טהור דם... (כך זה נראה..)
 
בוצדם הוא מישהו שהוא בן

לשני הורים מוגלגים כמו הרמיוני. הנכד של הרמיוני יכול להיות טהור דם רק אם היא תתחתן עם קוסם, והבת שלה או הבן שלה יתחתנו עם קוסם או קוסמת, והנכד יתקבל להוגוורטס (או לכל בית ספר אחר לקוסמות).
 
ממ

1) אאל"ט, אלו שקוראים להארי חצוידם הם אוכלי מוות, ופעם אחת דמבלדור כשהוא רוצה להסביר להארי איך וולדמורט פירש את הנבואה. אז מבחינתם של אוכלי המוות ווולדמורט, לילי ה"בוצדמית" היא מוגלגית, ולכן הארי הוא חצוי דם. 2) כן, כנראה שהיא חשבה על זה רק אז (ליתר דיוק- בספר החמישי, וולדמורט התעתק עם בלטריקס ממשרד הקסמים). אבל זה פרט דיי שולי ואפשר להסביר אותו בכך שאיימוס לא היה חזק במיוחד בתחום הזה, או שסדריק לא רצה לעבור את החוויה הלא כל כך נעימה הזו. מקווה שעניתי לך
שבוע טוב!
 

mjlk

New member
סבא וסבתא שלו מצד לילי מוגלגים

מה שהופך אותו לחצוי דם.
 

yoavj1

New member
תשובות

בקשר לראשון, בגלל שהסבא וסבתא של הארי מצד לילי היו מוגלגים, הוא נחשב חצוי דם. בקשר לשני, צודקת, אבל בטח רולינג תגיד שזה דבר לא חוקי להתעתק ככה, אבל לדמבלדור אין בעיה כ"כ לעבור על החוקים [למשל הקרב מול הנציגים ממשרד הקוסמים], או שצריך יכולת קסם גבוהה שיש לדמבלדור ואין לדיגורי.
 

2 Mיכל

New member
אבל גם הארי התעתק עם דמבלדור למרות

שהוא לא אשף בהתעתקות. אולי היא תגיד שזה היה יוצר בעיות כי לא מספיק שקוסמים לא מצליחים להתעתק לפעמים לבד, כשהם לוקחים איתם עוד אנשים זה יוצר סיבוכים יותר גדולים במקרה של תקלות.
 

yoavj1

New member
הכוונה שדמבלדור אשף בהתעתקות

כי הארי למעשה לא עשה כלום חוץ מלגעת בו.
 

2 Mיכל

New member
אבל כשדמבלדור היה חלש הארי

התעתק והוא רק למד את זה (ודמבלדור לא עשה כלום חוץ מלהחזיק את הארי).
 

2 Mיכל

New member
טהור דם הוא קוסם שהמשפחה שלו

מורכבת רק מקוסמים כבר דורות. חצוי דם הוא לא רק בן למוגלג וקוסם אלא בין לבין. כמעט כל הקוסמים הם חצויי דם.
 

City Of Angel

New member
יש כל-כך הרבה דברים שרולינג

חושבת עליהם רק לקראת השלב שהם יהיו חשובים לעלילה.. מה לעשות
 

black robe

New member
מי שטהור דם חייב להיות בעל../images/Emo63.gif

משפחה טהורת דם. לילי הייתה ילידת מוגלגים, מה שעושה את הארי ל"חצוי-דם" בגלל שהיו מוגלגים במשפחה שלו. בקשר לשאלה השנייה שלך: נראלי שסדריק פשוט לא רצה לחוות את ההרגשה של התעתקות צד-לצד כי היו שם מפתחות מעבר, או שלא היה מותר להם בגלל שהמוגלגים היו קופצים מקול הנפץ החזק שיש לו. מצד שני, זה לא יכול להיות כי אני חושבת שארתור אמר שצ'ארלי וביל יבואו לשם בהתעתקות כי הם כבר עברו את המבחן של זה. המממ... אני אלך על האופציה הראשונה אני חושבת, או שפשוט רולינג לא חשבה על זה עדיין.
 
רבע דם מצד אמו ../images/Emo3.gif

אבל נדמה לי שהיתה סצנה בספר הראשון, שבה מאלפוי מנסה להתחבר אליו (ממש במנסיעה ברכבת או משהו כזה), והארי מעדיף כבר אז אחרת, על אף שהוא מזהיר אותו לגבי הייחוס של חבריו. אני חושבת שהוא נחשב לטהור דם, כיוון ששני הוריו קוסמים. אבל נצברת יוקרה מיוחדת לשושלות של טהורי דם בלי ערבוב מבחוץ.
 
למעלה