אין מילים

alphadelta

New member
מסכימה חלקית ומוסיפה.

למה לילד בן 19, שאסור לו לקנות אלכוהול מותר לקנות נשק של מלחמה ?

הכנסה כלכלית אינה קשר ישיר לביטוח רפואי. אם עצמאים אז ביטוח רפואי יקר עד בלתי אפשרי. דבר שני לא כל הביטוחים ממנים טיפול נפשי. ולא מיד יש אנשי מקצוע זמינים. מנסיון.

ההפיכה של האסון לפוליטי יכולה להיות הדרך היחידה לאיזשהו פתרון.
 

placid1

New member
למה שבאמת ל״ילד״ בן 19 יהיה אסור

לקנות או לשתות אלכוהול? להתחתן, להתגייס לצבא או לנהוג באוטו מותר, אבל אסור לשתות כוס יין או בירה? חוק אדיוטי.

עם כל השאר שכתבת מסכימה.
 

John the Savage

New member
יש בארה"ב הרבה חוקים אידיוטים, ובייחוד בנושא אלכהול

בפנסילבניה לדוגמה מוכרים יין ומשקאות אלכהולים אחרים אך ורק בחנויות ליקר ששייכות לסטייט. לא בסופרמרקטים ולא בשום מקום אחר. אבל בחנויות של הסטייט לא מוכרים בירה. בירות בפנסילבניה קונים בפיצריות. למה? כי המקומות היחידים בהם ניתן לקנות בירות בכמות קטנה (לא בארגזים) אלו מקומות שמוכרים אוכל מוכן. יש בפילדלפיה לא מעט "פיצריות" שלא ניראה לי שאף אחד באמת אוכל את הפיצות שלהם.

ואם חשקה נפשך בשוקולד במילוי ליקר, לא תוכלי לקנות כזה דבר בכלל בכל הסטייט. גם לא אם את מעל גיל 21. וזה בגלל שלפי החוק ממתקים שמכילים מעל 0.5 אחוז אלכהול נחשבים ל-adulterated.
 

danakama10

New member
עוד שאלה היא

מדוע לא מציבים שומרים בבתי הספר? בארץ כמדומני בתי הספר סגורים בגדרות גבוהות ויש שומר (עם נשק?) בכניסה. מדוע כאן זה לא קורה?
בתי הספר כאן, לפחות שלנו, עושה רושם שעסוקים בלכסות את התחת, בלהראות באילו צעדים (חסרי משמעות) הם נקטו כדי להתגונן מאסון דומה. ברושורים, עוד safety drill, חלוקת ציוד חירום לכל כיתה/מורה, ישיבות.
יש דרך לחייב את בי"ס/הדיסטריקט לנקוט בצעדים משמעותיים? כגון, גידור בי"ס בגדר ונעילת השערים? הצבת שומרים חמושים? משהו אחר?
 
דווקא המקרה הזה מוכיח שזה לא יעיל

בכל ביה"ס תיכון יש בעל תפקיד שתפקידו הוא שמירה, יש בתי ספר שיש בהם תחנת משטרה. גם בתיכון הזה היה שוטר, הוא היה נוהג לעמוד בדלת הכניסה בבוקר בזמן הכניסה לביה"ס ובזמן הפיזור.
לפי התיקשורת היו שם גם מצלמות במעגל סגור, ורק שתי דלתות שאחת מהן הייתה נעולה או שהייתה אמורה להיות נעולה. הילד הזה היה תלמיד בבית הספר, הוא הכיר את הדרכים וידע להכנס בדלת שלא היתה בה שמירה בשעה הנכונה.
שום "הגנה פיזית" לא הייתה עוצרת אותו, עד שהשוטר הגיע הוא כבר "הוריד" יותר מידי ילדים, נשק אוטומטי יורה צרורות... במקרה כזה רק מודיעין יכול לעזור... הכתובת הייתה על הקיר... במקום סתם "להעיף" מבית ספר על רקע התנהגות, היה צריך לבדוק מה אפשר לעשות בקשר להתנהגות שלו., עובדים סוציאלים, מוסד לעבריינים צעירים וכ"ו, אבל לא סתם לשלוח אותו הביתה, לבית שבו אין לו הורים. אמא שלו מתה לאחרונה משפעת, הוא פירסם פוסטים שהיו צריכים להדליק אור אדום אצל בעלי המקצוע... ה-FBI ידע עליו, מורים התלוננו... ובכל זאת לא עשו כלום... see something say something יכול להיות דרך יעילה... השאלה אם יש מנגנון מאחורי השם המפוצץ הזה...
 

danakama10

New member
למה המקרה הזה הוכיח שזה לא יעיל?

ממה שהבנתי מאמן הפוטבול שנרצח שימש גם על תקן הסקיוריטי גארד. הוא כלל לא עמד בכניסה כשהרוצח הגיע.
שומר בכניסה יכול גם להרתיע, גם לתפוס, וגם להתריע כך שגם אם רוצח פוטנציאלי נכנס, הנזק אולי יהיה קטן יותר מאשר אם הוא היה נכנס באין מפריע.
 

Boston Guy

New member
יש בתי ספר עם שמירה, וגדרות, וגלאי מתכת בכל דלת

בעיר ניו יורק, למשל, לכ 80 מבתי הספר הציבוריים יש גלאי מתכת בכל דלת, וצוות של שוטרים שנושאים עליהם נשק ואזיקים ויש להם את הזכות לבצע חיפושים על הגוף של תלמידים.
בהרבה בתי ספר של INNER CITY יש מצב דומה.
קולגות לעבודה שגרים בעיר נאשווה בניו המפשייר סיפרו לי שבתיכונים של העיר שלהם זה קיים.

אני מניח שהעניין הוא שזה עולה כסף. הרבה. ומי שיצטרך לשלם את הכסף הזה הם משלמי המיסים של העיר \ העיירה - דרך מיסי הרכוש שלהם. כי כך מערכת החינוך הציבורית ממומנת.
ולכן - העיריות מתקצבות ומבצעות את זה במקומות שבהם "ילד הביא אקדח \ סכין
\ לבנת חשיש לבית הספר" זה ארוע יום יומי.
זה לא משהו שרואים במערכות חינוך של פרברי UPPER MIDDLE CLASS עתירי לפלפים.
שמעתי את הסטודנטים שהתראיינו בתקשורת. איזו יכולת התנסחות, איזו שפה עשירה, איזה דיבור שקול ובוגר...
בעידן שבו אוצר המילים של הנערה הסטריאוטיפית הוא של 12 מילים שרובן הן צווחות OH MY GOD, עמדו שם נערות שאך זה עברו טראומה שהייתה גורמת להלם קרב גם אצל אדם בוגר שראה מלחמות - והתראיינו ברמת המקצועיות של פוליטיקאי משופשף.

אם ישימו שומרים בכל בית ספר בארה"ב - ה REAL ESTATE TAX שלך יעלה בצורה משמעותית.
 

Anat Shemer RDI

New member
בוסטון אני חושבת

שזה מעבר למיסים. נדמה לי שזה קשור גם למרכיב של דימוי ציבורי, בבחינת אם יש כאן הרבה שמירה זה אומר שמסוכן כאן, וזה לא חלק מהדימוי הפרברי-לפלפי (עילאי) שלנו. זה בבתי-ספר בניו-יורק...
אולי הפיתרון הוא שזה יהיה נוהל פדראלי שבתי-ספר מחויבים אליו (להקיף בגדר, כמות שמירה, נהלי חיפוש) כמו שיש חוקים שקשורים לבטיחות בהקשר לשריפות, רעידות-אדמה וכ"ד. ואני מודעת לכך שזה רעיון מאוד מופרך במציאות האמריקאית, אבל אולי אם יגיעו מים עד נפש (נראה שאנחנו ממש קרובים לזה מאי-פעם) זה יכול לקרות. בית-ספר מוקף גדר עם שער אחד ושומר, גלאי-מתכות, חיפוש (אולי כלב שנמצא שם כל הזמן), עוד שומר בתוך המבנה, החמרת נהלים של רישיון - לנשק - אולי כל אלו ועוד נוספים יפחיתו את המקרים. נכון, זה נשמע נורא, ועצוב להגיד יפחית ולא יעלים, אבל זה בכל זאת יהיה יותר טוב מכרגע. אולי...
 
ונגיד שהיתה גדר והיה שומר בתוך המבנה?

הרוצח הרי הגיע במיוחד בסוף היום לבצע את הטבח, כשכל הדלתות נפתחות על מנת לאפשר לילדים לצאת ולהורים לאסוף אותם. שום דבר לא היה מונע ממנו להמתין בחוץ ולפתוח באש מרוכזת על צוואר הבקבוק וההתקהלויות שהיו נוצרות בכניסה/יציאה.
&nbsp
הבעיה היא הגישה הקלה לנשק, כולל לאנשים מעורערים בנפשם. שאר הפתרונות זה כמו לתת אספירין למחלה ממארת.
 

danakama10

New member
אז אולי השומר היה יורה בו

תוך דקה, ולא היה לו 3 דקות לירות.
צריך לפעול בכל החזיתות. להציב שמירה בבי"ס ולדאוג שיהיו סגורים. לבדוק מה קורה במצב שאדם עם רקע פסיכיאטרי שמדבר על רצח מסרב לקבל טיפול. ולשנות את החוקים לאחזקת אקדח.
 

danakama10

New member
ואולי אם אתה נועל דלתות וחלונות

הפורץ ינפץ את החלון ויכנס דרכו, אז בשביל מה צריך לנעול דלתות וחלונות?
אני לא מתחברת לגישה התבוסתנית (או סתם קנטרנית) ששום דבר לא יכול לעזור ב- 100% לכן לא צריך לעשות כלום.
 

danakama10

New member
בתנאי שאתה מבטיח שאם תהיה הגבלה בנשק

אתה מפסיק לנעול דלתות וחלונות בביתך. כי בעוד שאני מניחה שאתה דואג להגן על הבית שלך, אין לך בעיה שיש בתי ספר פרוצים לחלוטין שכל מאן דבעי יכול להכנס אליהם ולעשות ביושבים בו כרצונו, עם או בלי רובה.
ועכשיו,
גם בשרשור הזה
 
התמונה שאתם מתארים לא מתאימה לבית הספר שבו לומדים הילדים שלי

בבית הספר שלנו יש חמישה מבנים (עכשיו בונים בניין שישי), ולכל מבנה יש לפחות שתי דלתות, הילדים נעים בין המבנים כל הזמן, יש להם שעור כימיה בביניין אחד ושעור מתמטיקה בבניין השני. חוץ מזה, בית הספר שלנו זה open campus, מאמצע כיתה ט' הילדים חופשיים להכנס ולצאת מבית הספר מתי שהם רוצים, אם יש להם שעה פנויה הם יכולים לקפוץ לבית קפה קרוב או ללכת הביתה אם הם גרים קרוב לביה"ס. אם יהיה פיגוע, לדעתי להנהלה לא יהיה מושג מי נמצא באיזה ביניין ואם תלמיד זה או אחר נמצא בשטח בית הספר או מחוצה לו... בית הספר שלנו נראה כמו קולג'... אין אפשרות פיזית להכניס את כל בית הספר הזה למבנה אחד ולהקיף אותו בגדר. חוץ מזה מחר הם יגמרו תיכון וילכו לאוניברסיטה, היו מקרי ירי גם באוניברסיטאות, גם שם צריך להקיף את הביניינים בגדרות?

אני מסכימה עם אלו שאמרו שהפיתרון הכי טוב זה להגביל את הנשק שנמצא בידי הציבור, ולעשות בדיקות של כשירות נפשית לפני שנותנים רשיון לנשק, אי אפשר לחיות בכלא.. אבל לפחות במקרה הזה, מה שמאוד מעצבן, זה שה FBI ידע שיש סכנה מהילד הזה, כן, יכלו לעצור אותו ויכלו להחרים לו את הנשק... יש מקרים שבהם זה לא צפוי כמו במקרה של לאס ווגאס, אבל במקרה הזה היו התראות, הוא כתב ברשתות החברתיות שהוא עומד לבצע כזה מעשה, ידעו ולא עשו כלום.... כואב הלב על הילדים האלה... כל כך מיותר
 
למעלה