איך פורום ``דתיים`` הופך לחב``דניקי?



אני אומר שאם חבדניקים הקימו את הפורום בשבילם כמו שלימדתנו ניצנוץ, אז שיקראו לזה פורום חב``ד, מה יותר פשוט מזה. דבר שני אין לך מה לחשוש לחייך. כפי שציינתי, אתה שומר מצוות, ולכן אין לפקפק ביהדותך.אתה יהודי בדיוק כמוני. (נתעלם מהעובדה שגם אם לא היית בגדר יהודי, לא הייתי קורא להשמדתך, ואתה ודאי מודה לי על כך...)
 

התמ-ים

New member


אם חב``דניק פותח ``בית חב``ד`` ליד הבית שלי, זה אומר שאני, בתור אחד שהוא לא חב``דניק, לא יכול לקנות שם ספרי קודש? סידורים? לבדוק מזוזות? לקנות תפילין? האם הוא מיועד לחב``דניקים בלבד? אם אני עובר ליד בית כנסת בכפר חב``ד, אסור לי להיכנס אליו להתפלל? כנ``ל במקרה הזה. ותחשוב על זה .... נ.ב. איך הגעת לזה שרוב הכותבים פה הם חב``דניקים? בדקת אותם? מהיכרות של רובם - הרוב לא !
 


אם שמתם לב הכתובת המלאה של הצ`ט הזה היא : http://chat.tapuz.co.il/CHABAD/index.htm אז בל נשכח שגם חדר זה וקם ע``י חב``ד.
 


גיזרה, אני לא חבדניקית ואפילו לא חשודה בכך, אבל מה זה העסק שלך מה הם כותבים, כמה, ובאיזו צורה? האם לא ככה החלה שינאת החילוניים לדתיים? (מה הן הדעות המוזרות שלהם? שישבו בשקט). וחוץ מזה, אחרי הכל, זו זכותם הדמוקרטית לכתוב פה אפילו שבע מאות תשעים וחמש הודעות ליום, בין אם דעתך (ומסתבר שאחרי הכל בכל יש סיכוי לאחת כזו) נוחה מכך, ובין אם לא.
 


אני מקווה שלא לקחת את זה אישית (את סלידתי ממך), למעט אם בחרת בכינוי זה בגלל שזה הצבע האהוב עליך B-) לא עניתי לך בגלל שענית בעצמך על התשובה בגוף השאלה. כמו שזכותם לכתוב מה שהם רוצים, כך גם זכותי למחות על כך. אבל אם נעמיק קצת יותר, חורה לי על כך שפורום דמתקרא ``דתיים`` מכיל ברובו דעות של חבדניקים, שרוב הדתיים לדורותיהם, סולדים מהם. זכותם להביע את דעתם בכל מקום שיחפצו , אף אחד לא שולל מהם זכות זו, כמובן.
 


במילה ``דעת`` אני דווקא מכוון למאמר חז``ל : ``תלמיד חכם שאין בו דעת - נבלה טובה הימנו`` והכוונה במילה דעת היא השכלה כללית על העולם והמציאות האנושית, כך שתלמיד חכם יכול למלא כרסו ש``ס ופוסקים ועדין להשאר בגדר נבלה אם אין לו את הידע על העולם והמציאות (ידע מדעי הכוונה, אוביקטיבי) שבהם (ועל פיהם) עליו לקיים את המצוות.
 

אלול

New member


אם מדברים על ``השכלה כללית על העולם והמציאות האנושית `` אז זה הדבר האחרון שאתה יכול לשלול מחבדניקים .אם אתה לא מכיר את חב``ד ,וזה ניכר היטב מדבריך .אז תיצור איתי קשר ,במידי, ואני אעשה לך הכרות אישית, שבעקבותיה תתחנן למחוק כל מה שכתבת על חב``ד עד כה . בתודה מראש
 


ב``ה שלום למכפיש. האמת שחשבתי שאתה מסנגד, כפי שניכר בהודעה הקודמת, אבל חזרתי בי. מסנגדים לומדים גמרא, דבר שממנו ניתן לרכוש הבנת הנקרא והנשמע. מה שאין לך בשום אופן. אני ממש לא מבין את מה שהסקת מדברי הרבי, על התורה והמדע. שיטתו של הרבי המעמידה את התורה בסולם האיררכיה מעל המדע, היא לא מצד שהתורה יותר מהימנה בכמה רמות מהמדע, אלא מפני שהתורה היא אלוקית. א-ל-ו-ק-ו-ת. אלוקים, בורא עולם, שמים, רוחני, שמעת על מושגים כאלה פעם? נשגב מהבנתך? יכול להיות... אבל זו הכוונה, התורה היא אלוקית, ואלוקות זה אמת מוחלטת, יותר מאשר מדע שהוא הסתברותי והגיוני, ויש בו רק מחכמת בני האדם, ולא מחכמת האלוקים. אין בזה שום טעות, זה בסיס ויסוד האמונה, ואם אתה לא מבין את זה, נשלח אותך דחוף לסמינר יהדותי שתקבל ערכים יהודיים קצת. ותפסיק לחצוב בארות נשברים מהרוחות הנושבות ברחוב. עדיף להיות בחוץ ולפזול פנימה, מאשר להיות בפנים ולפזול החוצה. מניה וביה
 


ב``ה ההודעה שלו על מה שהרבי ``מסיק`` מהמדע והאמונה נתלשה מהפורום כיון שהיו בה השמצות אישיות על הרבי. זה היה נורא. לפי כל קנה מידה עכשיו אני מבין למה התאמצת כל כך לכתוב את ההודעה שלך עם עשרת הדיברות פשוט לא קראת את שלו, זו שנתלשה מניה וביה
 

סירטוק

New member


זו הדחקה של עובדות שאת לא יכולה להשלים איתן? או שזה אחרי שאת מורידה את ה``קולות`` של ה``מיתחזים``?
 
למעלה