איך פורום ``דתיים`` הופך לחב``דניקי?

מניה שלום

ב``ה לך! אחרי הסבר מפורט כזה אני מציע להקים גוף שיריץ אותך לדברות חב``ד.. חזק ואמץ העם מאחוריך שלכם ובשבילכם באהבה Kיציק
 


אני חדש-ישן שחזר לפורום ורואה איך הדתיים בפורום מיוצגים פתאום על ידי חב``דניקים, שכידוע רוב הדתיים רואים בהם חלק ``תמוה`` ביהדות, ומנסים אף להתעלם מהם, אם כי כידוע הדבר קשה, אבל אני חייב לעצמי הסבר לתופעה, והיא לעניות דעתי, כזו: החב``דניקים, שיש בהם חוכמה, בינה, אך לא דעת, יש להם גם המוווווון זמן, אין הם צריכים להיות טרודים בהבלי העולם חוץ מ``מה אתה עשית היום בשביל להביא את המשיח``, וככאלה הם יכולים להרשות לעצמם לשבת כל היום מול המחשב ולחכות לתגובה חדשה שתגיע (אחכה לו בכל יום שיבוא.. וכו`), יותר מזה, הם ודאי אומרים לעצמם שבמעשיהם אלו (השתתפותם המאסיבית בפורום) הם מקדשים שם ה` ברבים ומקרבים את הגאולה... ובכן, אני אישית חושב שהם עושים לנו (לדתיים) ``אבק`` חילול ה`, בגלל כל רעיונותיהם המשיחיסטים הלוקים בחוכמה ,בינה ודעת. (כן, עכשיו מתחשק לי לשלול מהם גם את החוכמה והבינה, יש למישהו בעיה עם זה???) וחבל. באמת חבל לי איך שהדתיים יוצאים כאן בפורום. מי שרק עכשיו נכנס לפורום וקורא את כל המובע כאן, לא תמיד יודע להבחין מתי זהו חבדניק המדבר אליו ומתי זהו אדם בעל חוכמה, בינה ויותר מכל - דעת. זהו, עד כאן דברי החריפים, שבודאי יושבו במטר של תגובות חבדניקיות שכן - הם הרוב כאן, וגם משום שסוף סוף נוספה תגובה חדשה לפורום, ויותר מכך אדם חדש אשר לא ידע את הרבי ( ידע-לא במובן התנכי של המילה, אלא במובן הפרעוני שלה) ואגב, מה דעתכם לשנות את השם שלכם מ: חב``ד ל: חבד``ז, כלומר, חכמה, בינה, דעת, וזמן, המוווווון זמן.
 

שיינדי

New member


בס``ד בוקר טוב(מסתבר שלא לך)! אתה יודע מה ההבדל בינך לבין חבד ? זה שאתה לא מסוגל לקבל את חבד ולא חשוב מה הם ומה מעשיהם והם כן יקבלו אותך ולא חשוב מי אתה. גם אני לשמחתך לא ידעתי את הרבי ולא את אנשיו ולא משנה לי כ``כ אם יש להם זמן או לא לדעתי אתה חבדניק לשעבר או מהימין הקיצוני ובטח גם תגיד שלא(ברור)האנטיות שלך מסבירה הכל,אם אתה דתי באמת אז פשר התנהגותך היא היא האבק חילול ה`. כי אדם דתי באמת צריך לנסות לקבל את דעת הדתי האחר,ובכלל לא כולם כאן חבדניקים רק חלק מועט,וזמן ? יש להרבה אנשים לא רק להם. ואם תואיל להסביר מי הם הדתיים שרואים בחבד חלק ``תמוה`` זה שטות פסיכית כי אף פעם בחיי לא שמעתי על זה אם היית אומר ברסלב הייתי מבינה למרות שזה נתון גם לוויכוח אבל חבד ? עם כל הקרוב לבבות וכל הפעילות שלהם? רק שתדע שאני שאלתי לא מזמן שאלות בנוגע לחסידות חבד ואיך חושבים שזה המשיח וכו` רק שאני שאלתי כי בתור דתייה מעניין אותי לשמוע צד אחר והבעתי את חלק מהסתיגותי בצורה מכובדת.ושתדע שאי שם בכתובים מוזכר שכל אחד יכול להאמין שרבו הוא משיח,ובכלל כל אדם יכול להיות משיח מאיין לנו? ואולי גם אתה המשיח ? לך תדע:)) ברור שהחלק המשיחסטי הוא תמהוני ולא ראוי לאהבתך. ולסיום,בדרך כלל אלו שמכלילים הם הטיפשים הכי גדולים,הרבה שטויות שמעתי בחיים אך זאת בין המבריקות בכיעורן. ולידע כללי,רבים מין החסידויות מאמינים שרבם הוא משיח. יום טוב יהודי יקר קליות.
 


תרשי לי לומר לך מה שאומרים לך כולם: שיינדי, את חמודה. הלאה. היה לי דווקא בוקר טוב. אני אנטי לא בגלל שאני ``ימני קיצוני`` או ``חבדניק לשעבר`` אני בהחלט לא אחד מהם, אלא משום שאני יהודי שדת ישראל חשובה לו מאוד והיא לו ערך עליון ותסכימי איתי שמותר לי להביע את התנגדותי לתנועות שאני רואה אותם מנוגדות להשקפת עולמי. אין לי שום רצון לחבור אליהם, אם כי אני בהחלט מבין את העקרונות עליהם הם מתבססים -ולכן אני מתנגד כל כך אליהם. אם כבר הנצחת את בורותך בנוגע ליהדות ולגילגוליה השונים בהסטוריה בכך שסברת שטענתי כי הדתיים רואים בחב``ד פלג ``תמוה`` ביהדות, היא טענה שטוטית ופסיכית, אין לי מה להוסיף, כל מי שרק מבין לעומק את מהותה של היהדות ואת סיבתה להיותה כאן על האדמה , מבין שחב``ד המוחצנת לא תורמת למהותה של היהדות, ולא סתם השתמשתי קודם במילה ``אבק``... נחמדים הם נסיונותיך לגרות אותי בכך שאפילו אני יכול להיות המשיח... בואי ואגלה לך סוד עמוק ביהדות: איך מגלים אם משיח שמגיע הוא משיח-שקר? (תשובה בגוף השאלה)
 

קליות

New member


בס``ד תראה,אני לא פונקציה להודעה שלך כי אני לא מחבד!! כל מה שניסיתי לומר זה שזה נראה לי קצת מיותר לגנות אנשים ולא משנה מי,ואני בטח שלא אדבר בשמם. לי אישית יש עצבים אחרים בחיים. גם אני גיניתי כאן תנועה דתית וקטונתי כשגיליתי שיש למטבע צדדים ,ירדתי מכס מלכותי והצטערתי בהודעה מיוחדת. ``חבד המוחצנת לא תורמת למהותה של היהדות`` משפט אכזרי ביותר.אין מילים. (ואפה הם לכל הרוחות כשמדברים עליהם ???)
 


ברור לי שלא, על אף שאת הרבת להשתמש במילה ``משיח`` להטיותיה השונות בתגובתך הנ``ל. אני שמח בשבילך שהיה לך העוז לגנות תנועה דתית כזו או אחרת (באמת שאיני יודע לאיזו תנועה את מתכוונת), אך אני משתתף בצערך כי לתומך טעית ובסופו של דבר ירדת מכס מלכותך. אני עוד פה. והבריזה נעימה. שימי לב לניסוח של המשפט שכל כך הזדעזעת ממנו, איני אומר שחבד לא תרמה ליהדות (ובעיקר-לריבוי יהודים), אלא שהיא לא תרמה למהותה של היהדות ואף פגעה בה. והבן זה מאוד. (סליחה על הפרת זכויות יוצרים)
 


מה היא מהותה של היהדות לטענתך? לשבת ולהתקיף אנשים אחרים שכן עושים משהו שהם מאמינים בו? לתקוף קהל אנשים שרובם בינם לבין חב``ד אין יותר מידי קליק? ואולי להשפיע על יהודים אחרים יש בזה מן המהות? ואולי לעשות מה שאתה מאמין בו (בלי קשר לאמונה הספציפית) זו המהות? ואני אסיים בסיפור הכרתי מנהל אחד שבכל אסיפות הנהלה (ואל תשאלו אותי איך אני יודע מה הם דיברו באסיפות) כאשר מישהו הי מתקיף דרך/עמדה/גישה/קוו חים/ היה משתיק אותו ואומר בטון קשוח ובשפה ברורה, ``אחי אם אין לך אלטרניטבה אז שתוק``. אני חושב שאתה מבלבל את המוח סתם מתקיף בלי להבין בלי לדעת ובלי שיהיה לך עמדה מוצקה עם אידיאולוגיה כל שהיא ולו אידיאולוגיה שונה אבל למרבה הפלא והעניין אני מחזיק ללך טובה לפחות פיתחת פה דיון ובנקודה זו, ירבו כמותך ברחבי הנט, אמן כן יהי רצון בצ`אטא דידן ובפורום דדתיי עלמא, זכותך תגן עלינו מפה ועד להודעה חדשה, ביי לכולם הד``ר
 

צבי220

New member


מענין למה לא זכיתי גם אני לכזו אהבת ישראל שלא לדבר על זמן בשפע גם עישוו ביקש ברכני גם אני למרות שהיה לא מי יודע מה כידוע אשר לחבד לצערי גם המקושרים ביותר כמוני רואים בצער כיצד חסידות מפוארת כחבד הולכת ודועכת פרט לברסלב שהם מה שהם אף חיסדות לא החזיקה מעמד ללא ``רבי`` בכל אופן התנהגות כמו של חבד בזמן האחרון כגון לכתוב על הרבי שליט``א או יחי וכי``ב הם דברים שאינם מקובלים ביהדות
 

צבי220

New member
כבר לימדנו חז``ל

: אהבה התלויה בדבר אינה אהבה אין אהבה מוגבלת לא לזמן ולא למקום ואם בחב``ד עסקינן כבר אמר האדמו``ר הזקן ואהבת לרעך כמוך אהוב את עצמך כפי שאתה אוהב את השני ודי למבין ובטוח שדרך זו גם תביא שידוך טוב אם רוצים בכלל
 

צבי220

New member


לא צריך להאמין לשמועה אלא למראה עינים ומישמע אוזנים בהקשר זה: איזל חריף לא נהג לומר חד גדיא בליל הסדר וטעמו ונימוקו איתו גדי שנימכר בחצות בחצי זוז משהו לא בסדר בעסק הזה כך גם לא כל מה שנאמר בין צ`יטוט למישנהו באיזה אשמורת ראישונה
 

נצנוץ

New member


והיסטוריה אתה לא ממש יודע.... זה שיש חדר דתיים בכלל התחיל באיי-או-אל, שהיה שם חדר בשם חדר חב``ד, שכנראה באמת מישהו פתח, כי הוא חשב שייכנסו לשם כל החילוניים המצ`וטטים ולאחר שישהו עמו שם בשיחות מהותיות על תפקיד האדם בעולמו, יחזרו בתשובה ושלום על ישראל. לאחר זמן, כנראה החבדניקים התייאשו או פשוט התביישו במה שהלך שם ושם החדר שונה לגלאט צ`ט ולאחר עוד כמה זמן, מטעמים שלא נזכיר כאן, נפתח חדר כזה גם בתפוז. בעצם, החבדניקים היו כאן לפנינו. ועכשיו..... לא נראה לי שזה נכון לומר שלחב``ד יש פה רוב בחדר הזה, בכלל לא. בטח לא בפורום. אבל יש כאן בהחלט כמה מתחזים. כך שאם אתה רואה מה שנדמה לך כחבדניק משוגע (לא אגלה לך מי זה) תבין, שהוא ממש לא. כלומר, הוא כן קצת משוגע, אבל ממש לא חבדניק. בכל אופן, לא נראה לי שיש צורך להשמיץ כפי שאתה השמצת, אם יש ביקורת עניינית, נשמח לשמוע אותה. (יושבים החברה` בניו-יורק ומשפשפים עיניהם בתדהמה בראותם כיצד נחלצתי להגן על כבודם האבוד)
 


למדתי להבדיל בין חבדניקים אמיתיים לבין אי אלו פריטי לבוש ``המקורבים להם`` או סתם אחד מחודשי השנה... דבר שני, אם ההיסטוריה היא כמו שסיפרת לי, אז שיקראו לילד (החריג) בשמו:פורום חב``ד. למה לקרוא לפורום `פורום דתיים`? בפרט שאלמלא החבדניקים היו שומרים מצוות לא היה שום קשר בינם לבין הדת היהודית.
 


מה מבדיל אותנו משאר האומות אם לא המצוות שאותם ,כפי שאמרת , החבדניקים מקיימים , ואף גורמים לאנשים לקיים? במקרה הזה צדקת , הרעה יצאה מחב``ד , אכן. אבל השאלה הראשונית שלך הייתה מדוע כולם פה חבדניקים ? מדוע ? כי זה צ`ט שהוקם ע``י החבדניקים! ולא כל דבר שהחבדניקים עושים מוכרח להיות מושלם , ממש כשם שכל דבר שאתה עושה לאו דאוקא ייצא מושלם.
 


מה שמבדיל אותנו משאר אומות העולם, והיא למעשה מהותה של היהדות היא המלחמה הניצחת (והניצחית,כנראה) בעבודה זרה. זוהי הסיבה להימצאותה של היהדות על פני האדמה. ומהרעיונות המפותחים בקהילת חב``ד, נישא ריח (עז?) של עבודה זרה. זו הסיבה שהשתמשתי קודם במילה ``אבק`` , לרמז על ``אבק`` עבודה זרה שנודפת מתורתם. למזלם הם שומרים מצוות ולכן הם בכלל יהודים ובכלל היהדות, להזכירך,כי היהדות והיהודים, מבחינה אמפירית-היסטורית, הם אלו ששמרו מצוות, אלו שלא- הוצאו מכלל היהודים (נוצרים, קראים, רפורמים וכו`...)
 
הבנתי נכון?

בס``ד בעצם, אם הבנתי נכון הבעיה שלך היא לא על עצם זה שהפורום נקרא ``פורום לדתיים``. אלא, בכלל למה יש חב``דניקים בעולם, הם פושעים, הם כמו הקראים, צריך להשמיד אותם. ??? אני ישמח לשמוע שלא, (נדהם כולי)
 
למעלה