איך להתמודד עם העלבון

crema61

New member
איך להתמודד עם העלבון

יש לי חברה מזה קצת פחות משנתיים ואנחנו ממש חברות מאוד קרובות. לא יכולות אחת בלי השנייה תמיד צמד חמד
לפני שנתיים שהכרתי אותה הכרתי אותה שהייתי אז בזמנו רזה ממנה ב30 קג . התביישתי בה ולמרות זאת נתתי לקשר ביננו להתפתח ואם הזמן הפגמים שראיתי בחיצוניות שלה מבחינת המשקל נעלמו כלא היו . היום אני רואה אותה בזווית ממש שונה. לדעתי היא בחורה נאה ולדעתי הולך לה ממש עם בחורים לעומתי שבלי קשר למשקל תמיד בכל מה שקשור לאהבה הייתי לא מחוזרת (ואני מתכוונת לבחורים הרציניים בלבד)

בחודשים האחרונים וגם לפני זה היא הייתה מעבירה עליי ביקורת עך כך שאייני מטופחת מבחינת האיפור ולהתלבש יפה ולא זרוק.
היא זורקת מדי פעם הערות ועקיצות לגבי המראה החיצוני שלי
נגידאתמוך היא ביקשה שאני ישב קצת ברכב עם ידידים שלה עד שהיא תגיע כדי שהם לא יתייאשו ויסעו הביתה כי היא מתעקבת לישיבה.
הגעתי ליד הבית שלה חיפשתי אותם לא הייתי בטוחה ב100 אחוז שזה הרכב עם הידידים שלה שישבנו איתם בעבר(מרוב הידידים שלה).
היא דיברה איתי בטלפון הסברתי לה שאני מפחדת שחלילה אני לא יתבלבל ויכנס לאוטו הלא נכון..
היא בדיוק הייתה בדרך אלי מחברה ושמעתי אותה צוחקת עלייי שמה אני בכלל מפחדת שינסו לגעת בי בכלל?? אמרה אל תדאגי אף אחד לא יגע בך מי בכלל ירצה לגעת בך תגידי לייי ..אני שזה לא הפעם הראשונה שהיא זורקת לי עקיצות כל פעם מחדש המומה ממנה ..אני תמיד מפרגנת לה לגבי ככה שהיא יפה והכל והיא עוקצת אותי בכל הזדמנות..
היו כמה פעמים כאלה אניהעלתי את הנושא הזה לפני כמה דקות איתה בטלפון לגבי אתמול ולגבי המקרה היא טוענת אוי שהיא צוחקת איתי ולא עליי ומהיום והלאה לא יהיה יותר צחוקים איתיי. גם ציינה שהיא לא משקרת שידידים שלה אכן אומרים לה שהיא משדכת ביננו שהם באים בשביל להכיר לקשר אותה ולא אותיי ולא מבינה למה אני כועסת אם אני במילא לא מגיעה להכיר..אמרתי לה נכון אני לא מעוניינת להכיר אותם אבל הגישה שלך אני לא אוהבת ואז נפלט שאז הכרתי אותה בתחילת הדרך ומעולם לא שיתפתי אותה גם אני התביישתי בה אבל שיניתי את דעתי עליה מהקצה אל הקצה.
אמרתי לה מה על אותו המקרה על בחור שהיא זרקה באוויר שמה נראה לי הוא יסתכל לכייון שלי היא רק ענתה "טוב" ושאין לה כח לזה שמהיום היא לא צוחקת איתי. אמרתי לה אני בחיים לא יגיד לך גם לא בצחוק שמה נראה לה שהבחור ירצה אותה כי מה שאני לא מאמינה בו אני לא יגיד וגם אם כן הייתי חושבת שאף אחד לא ירצה אותה לא הייתי אומרת לה כדי לא לפגוע בה. היא אמרה תגידי שהיא יודעת שאף אחד לא יגע בה. אמרתי לה זה לא נכון שכל הזמן היא משוויצה כמה רוצים אותה אז היא אמרה נכון אני לא ישקר שהיא העלתה תמונה לפייסבוק וקיבלה המון לייקים ופניות אבל זה לא אומר שהיא חושבת שירצו אותה לקשר רציני שאם בחורה מכוערת בחור יפה לא יסתכל עליה ירצה ממנה רק דבר אחד.. אז אמרתי לה בתגובה אבל פה את באה ואומרת אף אחד לא יגע בך אז היא אומרת שמה נראה לי שמישהו פתאום יחליט לאנוס אותי שאין לי מה לפחד
נכון שהיא יצאה מהסיפור נקייה ואני לא בסדר שאני סתם מגיעה למסקנות לבד..אבל אני לא מאמינה כי לא פעם ולא פעמיים היא העירה לי על כך שאייני מתאפרת ושהיא לא רוצה שיגידו לה איזה מן חברה היא מביאה לישיבה ושאפילו פעם אחד בחור בישיבה אמר שאני יפה והיא בתגובה ענתה שלדעתה אני ממש לא יפה וצחקה שלדעתה אני נראית מישהי מהשטחים את זה שכחתי לציין לה היום. פשוט ראיתי שהיא מנסה לצאת מהסיפור בסדר ורק ענתה לי "טוב" בצורה יבשה שתגידי מה שבא לך..
אני בחיים לא הייתי צוחקת על חברה . אם אני לא חושבת שהיא יפה אני יכולה להגיד למישהי אחרת אבל אני לא יפגע בה אישית והיא בכל זאת עוקצת אם אני יבוא ויצחק עליה שאף אחד לא יגע בה אני ירגיש שאני עושה מחוק מעצמי ושגם להערה שלי לא יהיה שום ערך שכן היא יודעת מה היא שווה וגם אני חושבת שהיא נראית טוב אז בשביל מה לזרוק הערות חסרות משמעות רק בשביל הצחוקים. אני מאמינה שבכל צחוק יש אמת..

אני מודעת לכך שאני צריכה לרזות דחוף כי אני נושקת ל90 קג ואני מרגישה דודה אבל שינוי חיצוני בלבד לא יעשה אתצ כל העבודה כי אין לי ביטחון עצמי כמו שלה יש
גם אז שנראתי ממש טוב נכון החמיאו לי והתחילו איתי פה ושם אבל עדיין לא הרגשתי שרוצים אותי
והיא שאפילו קצת יותר שמנה ממנה צוחקת עליי
הבנתי שאיתה אין מה לדבר היא לא תודה שזה מה שהיא חושבת עליי באמת
 
כבר כתבתי לך בעבר לדעתי, יש לחברתך בטחון עצמי נמוך מאוד..

לך יש בטחון עצמי יותר נמוך ממנה(ועוד עלית במשקל). היא ללא ספק אוהבת אותך
אבל לא מפספסת הזדמנות להכניס לך בקטנה ובגדולה כי ככה היא יכולה להרגיש
לפעמים טיפה יותר טוב עם עצמה. זה בן אדם שהיא. ככה היא מתפקדת.
לא תשני אותה לדעתי, אין לך לדעתי כוחות להתחיל לחנך אותה.(אולי אני טועה?)
את יכולה רק לזכור שכשיש שני אנשים שלא מרגישים טוב עם עצמם יש סיכוי יפה
שיעוף פליק פה ושם. את חושבת שתוכלי להעמיד אותה במקום כל פעם?
אולי להתרחק ממנה לכמה ימים בשביל שתפנים שפגעה בך?
לך התשובות לשאלות.
 

crema61

New member
לדעתי כן יש לה ביטחון עצמי גבוה לרוב

היא אסרטיבית יותר נכון אגרסיבית אוי ואבוי אם מישהו יגיד לה מילה לא במקום.. כל פעם מחמיאים לה כמה שהיא יפה ובנים חוזרים לדבר איתה אחרי שמנתקים את הקשר. אני בטוחה שאולי יש לה קצת ביטחון עצמי נמוך בקשר למשקל אבל גם עם העודפים היא מרגישה יותר יפה מחברות שלה.
 
בן אדם שמרגיש טוב עם עצמו לא צריך לבאס אחרים. בדוק.


זה שהיא מרגישה יותר טוב ממך זה לא אומר הרבה. יש לחברה שלך
קשר רציני שהולך לקראת חתונה? יש לה עבודה נחמדה?
לא נראה לי שיותר מדי טוב לה עם עצמה ובגלל זה היא יורדת
עליך.
ושוב, את יכלה להבליג, להגיב ו/או לנקות צעדים של התרחקות.
מה שמתאים לך. מה שאת יכולה.
 

crema61

New member
שוב ירד לי הביטחון..

אין לחברה שלי קשר רציני או משהו. יש מצב שגם לה יש ביטחון עצמי בתחומים מסויימים ויכול להיות שככה היא מרגישה יותר טוב עם עצמה כשהיא יורדת לה. אני לא לגמרי בטוחה אבל יכול להיות..
אני וחברה שלי התחלנו לעבוד במאפייה בנוסף לעבודה בסופר.
אני התחלתי בגלל שנכנסתי למינוס רציני והיא כי זה קרוב לה ממש לבית ..
התחלנו לעבוד מיום ראשון . חברה שלי קיבלה ביקורת ממש חיובית ממנהלת המקום, ושהיא מפחדת שהיא תעזוב אותה . היא הבטיחה לתת לה תצ'ופר בהמשך. גם לי היא אמרה עליה אתמול בערב שהיא תותחית .
לעומת זאת אותי היא שיחחרה אתמול אחרי 3 שעות .
סך הכל ביקשתי ממנה הפסקה לאכול משהו שהבאתי מהבית. בכל זאת באתי מהעבודה בסופר..היא שהייתה לחוצה קצת אמרה שהיא משחררת אותי ושאני יגיע להתלמדות שתהייה עם חברה שלי היום בבוקר..
הרגשתי שאני ממש לא מצליחה להתחבר לכל הנקיונות . כל הזמן צריך להיות במצב של פעולה. אין הפסקות אין כלום. רק לנקות אבק, לסדר , לשטוף .
בקושי הייתי בהתלמדות על הקופה.
שלא נדבר על זה שאין אפילו כיסא
אחת הבנות שעובדות שם ודרכה הגעתי לעבודה בעצמה רוצה לעזוב ואפילו בכתה כי אין יחסי אנוש טובים. כל הזמן צריך להיות מהירים , כל הזמן רק לטקטק עבודה.
אני לא באה מהעולם הזה של עבודות פרך, בנוסף לכך תמיד שאני חדשה אני מתקשה בהתלמדויות . לוקח לי זמן.
המנהלת פיטרה אותי בטענה שזה לא זורם לה . אני יודעת שכנראה בשבילה הייתי אדישה ואטית . יש בזה משהו.
יש לי 2 מצבים שאני נמצאת בהם שאני מתחילה עבודה לרוב זה היה שהייתי נכנסת קצת להתרגשות ולחץ או שאני אדישה באיזי שלי רוצה ללמוד. בשני המקרים אני לא עושה רושם טוב.ץ גם בחנות צעצועים שעבדתי בפורים פוטרתי מהסיבה הזאת.
לפחוצ שם קיבלתי הפסקה מה שאני לא..
,מצד אחד לא לקחתי קשה את הפיטורים ,אבל מצד שני חשוב לי לפנות אליה ולהבהיר לתשומת הלב שלה שהעובדים שלה עוזבים את המקום בגללה.
גם חברה שלי היום שלחה לה הודעת שהיא לא תצליח לשלב 2 עבודות ביחד שזה קשה לה וזה תירוץ . הסיבה האמיתית שאין הפסקה ועובדים מעל 8 שעות . היא נתנה לי היום 2 דק הפסקה כדי שאני יתאפס על עצמי. מה היא עושה צחוק?
לא חסר עבודה ולפעמים זה ממש מתיש כל היום להיות במצב של פעולה. עובדה קיימת ששלושתינו מרגישות שהיא קצת ניצלה אותנו ובמיוחד אותן (כי אני הייתי אדישה יותר)

איזה כייף לחברה שלי בכל מקום מתחילים איתה. ספרה לי שאחרי שהלכתי שאלו בת כמה היא ושמנהלת פנתה אליה ואמרה שהעובד נראה לה מעוניין בה ושאל אם יש לה חבר. אני ממש מקנאה. גם שמנמנה קצת יותר ממני וגם עדיין הולך לה יותר טוב ממני גם שהייתי רזה..

מה שמציק לי זה עד מתי אני יעשה התלמדויות ויוותרו עליי בקלות. גם אצלינו בסופר אחרי כמה ימים רצו לפטר אותי כי אני לא מתאימה למערכת. לא רציתי לאבד את העבודה וביקשתי לתת הזדמנות. מאז אני שם שנה וחודשיים ואת האמת שלמרות שבהתחלה היה לי קשה היום אני אומרת שהחיים שלי שם תותים לעומת מאפייה.
תמיד שאני מגיעה למקום עבודה חדש אני הולכת לאיבוד.
יש לי תפיסה איטית בהתחלה
 
למעלה