איך לבחור מורה?

אבל בנימה יותר רצינית...

ראו את הודעותיו של גאלרו בשונא ה"ניצול" ע"י המורה - הרי לכם דוגמא לאדם שלמד אצל המורה הלא נכון (לו, אישית), וסבל מזה קשות.
 
ילדים חביבים

הגיל שלי מופיע בכרטיסי האישי והוא עומד על שלושים ואחת שנים למשך חצי השנה הקרובה. אבל זה בכלל לא חשוב. מה שחשוב זה איך מרגישים, ואני מרגישה זקנה (בטח כל הקסמים האפלים האלה... זה ממש עושה קמטים להפוך אנשים לקרפדות).
 
אבל זה לא מסתדר

אם את באמת בת 31 (מה שעדיין טעון הוכחה) אז את יותר צעירה ממה שהיית כשהיית בת 11, ואנשים בני 11 הרבה יותר זקנים מילדים בני 13. על מי את מנסה לעבוד?
 
בתור תלמיד מתחיל... ../images/Emo6.gif

1. לבדוק שהמורה אכן מוסמך להוראה ע"י שיטה מוכרת 2. לראות אם למורה\לתלמידים הבכירים יש את יכולת שאתה רוצה ללמוד... ושהשיטה מכילה את כל מטרות הלימוד שלך... (אם אתה רוצה ללמוד לבעוט לגובה ראש... איקידו זה לא בשבילך!
) 3. לראות אימון, לנסות לחודש. אם אין סימנים כחולים... וכיף באימון... אז מה יש להפסיד?
 

שריר

New member
אני לא מבין הרבה באומניות לחימה אבל

תמיד נמשכתי לקונג פו אני לא יודע אבל לדעתי השיטה הרבה יותר יפה ופרקטית משאר השיטות לא מיזלזול סתם אני ממש נהנה ללמוד אותה עכשיו אני רציתי ללכת למורה אחד אבל היה רחוק הוא לימד גמל שלמה דרומי וזה נשמע לי מאוד מגניב כי חבר שלי הראה לי מה הוא למד אבל זה היה רחוק מדי וככה חיפשתי עד שהגעתי למקום שאני לומד ובהתחלה לא התלהבתי יותר מדי כי זה שילוב של קארטה וקונג פו שאני עדין לא מבין בדיוק אבל לאט לאט נהנתי יותר ויותר ואני יכול להגיד שאני לא בתוך אם זה מה שמתאים לי אבל אם לא אני אשנה את עצמי כדי שזה כן יתאים לי אתם מדברים על דברים שלדעתי הם לא נכונים זה כמו להגיד לבן אדם שלא ילמד טאיקוונדו כי הוא לא עושה שפגט תנו לבן אדם זמן חודש שנה כמה שייקח ותנו לא להחליט כמה שאני מכבד אותכם בכל זאת עדיף לבן אדם עצמו להחליט אלה אם אתם יודעים שהוא הולך למורה שסתם מזבל את השכל ולוקח כסף (מקווה שאין כאלה)
 
אולי ננסה הפוך... סליחה ךופה

"!ולצא דומלל רוסא" םירמוא םתייה םיליחתמל הרומ לש סחיב ותוא םיאור םאש רבד רמולכ ,"תומודא תורונ"כ םירידגמ םתייה המ אה... סליחה... מה הייתם מגדירים כ"נורות אדומות", כלומר דבר שאם רואים אותו ביחס של מורה למתחילים הייתם אומרים "אסור ללמוד אצלו!" (במקום לחפש איך מזהים מורה טוב, אולי ננסה לבדוק איך מזהים מורה גרוע... לא פחות יעיל!
 

crowly

New member
אין דבר כזה מורה גרוע

או נחדד, מורה גרוע הוא זה אשר גורם נזק תמידי לתלמיד שלו, או נפשית/התנהגותית (נניח לא ירצה להתאמן יותר לעולם) או גופנית. מצד שני לא כל תלמיד מתאים לכל מורה ולהיפך ויכול להיות וצריך לומר: מורה גרוע הוא זה אשר לא יודע לזהות מתי הוא לא מתאים לתלמיד ולא מפנה את התלמיד למורים אשר יתאימו לו יותר. לי עצמי היו תלמידים מסוגים שונים: כאלו שעבדו יותר פיזית (מכות) וכאלו שעבדו יותר אמנותית (יותר בקטע של קאטות) וגם כאלו אשר לא התאמתי להם ובצער רב (הפסד הכנסה
) הפניתי אותם למורה אחר.
 
זה כבר מעורר שאלה נפרדת...

"מה הוא תלמיד טוב/גרוע?" אבל אני אעלה אותה בשרשור נפרד, כי כאן אנחנו מדברים על איך לזהות מורה טוב, ולעומת-זאת איך לזהות מורה גרוע. אתה אומר שאין דבר כזה מורה גרוע - אבל מיד מצין מה היה נראה לך כמורה גרוע... האם היית מוסיף עוד משהו לרשימה? וחשוב לציין: חוסר-התאמה אינו מעיד על רמת המורה! המורה הטוב בעולם לאיגרוף תאילנדי לא יתאים לי, כי אני לא מתאים לאיגרוף תאילנדי - זה לא אומר כלום לא על רמת המורה ולא על הרמה שלי.
 

crowly

New member
אני חושב שאלו הכללים שלי לגבי מורה

מסכים לחלוטין לגבי זה שחוסר ההתאמה אינו מלמד על רמת המורה והתלמיד, אני לדוגמה עברצי המון סגנונות אצל המון מאמנים ואני חושב שכולם היו טובים עד מעולים אבל רק לאחר הרבה זמן מצאתי סגנון שממש התאים לי וחשוב לומר שאין לי מילה רעה אחת לומר על רוב מאמני (למעט אחד שהיה גורם לפציעות מוגזמות ולתחושת נחיתות אצל תלמידיו - אבל זה סיפור אחר).
 
"זה סיפור אחר?"

למה? הרי אנו שואלים איך לזהות מורה גרוע - וכאן ציינת 2 תכונות מזיקות: 1. פוצע תלמידים 2. גורם להם רגשי נחיתות אתה יכול להרחיב? להביא דוגמאות? לא צריך לציין שמות, אבל הגדרה של התנהגות מזיקה יכולה לעזור לתלמידים מתחילים לדעת ממה להימנע!
 

חלי_

New member
מורה גרוע או לא???

אני לומדת מספר שנים אצל "אשיות" כזאת שאפשר להסתכל עליה משני הבטים. שהמורה קצת מתוסכל כאדם, כי הוא רוצה ליצור מנהיגות לעצמו, ואז על ידי הורדת האגו של התלמיד בביצועיו יוצר לעצמו עליונות. וגם רצון של התלמיד להשתפר שאף פעם לא יתממש. בגלל הבעיה של המורה. דבר שני, על ידי ה"ירידות" על התלמיד , למעשה התלמיד יכול ללמוד, ולשפר את עצמו ולשאוף למצויינות או לחילופין לסבול מרגשי נחיתות ולהסגר. וגם מהלחץ של ה"עין הבוחנת" לעשות טעויות. וזה סתם מלחיץ לפעמים ומתסכל כי אתה מרגיש שכמה שלא תשתפר תהיה בסוף לא מספיק. נושא נוסף הוא "גרימת פציעות" או נזק גופני. לפעמים הוא "עודד" אותי לעשות תרגיל שהוא היה בטוח שאני יכולה לעשות, ואני לא חשבתי כך ומתוך רצון להוכיח את עצמי גרמתי לעצמי פציעה. אז מצד אחד אולי זה סיכון ואי אפשר להגיע רחוק מבלי להעיז תחליטו אתם. בסופו של דבר נראה לי שהמורה יכול להיות גרוע למשהו אחד ומעולה בשביל אחר. למרות האשיות הבעייתית שלו.
 

crowly

New member
פציעות באימונים

לגבי עידוד תלמידים לבצע דברים שאולי הם לא יכולים: יש פה כמה היבטים, מצד אחד מורה צריך להיות מסוגל להעריך נכון את הרמה של התלמידים שלו ולא לעודד אותם לבצע דברים שהוא יודע שיפצעו אותם, מצד שני No Pain No Gain.... לפעמים דרך הכאב או הפציעה יש גם התקדמות, לדוגמא עד שלא תקבל מכה מכיוון מסויים לא תדע שהאיזור הזה לא נשמר על ידיך בזמן קרב.... לגבי נושא רגשי הנחיתות, דבר שלא יעשה לעולם, הדחיפה של המורה צריכה תמיד לבוא בחיזוקר חיובי ולעולם לא בחיזוק שלילי!!!
 

MEIMIS

New member
קודם כל כשבוחרים מורה

כל זמן שאתה בוחר מורה אתה צריך מה שנקרא לבוא לשבת להסתכל ולבדוק... עכשיו השאלה מהי לבדוק... א. כמה זמן הדוגו קיים ב. כמה וותק יש לתלמידים שקיים בדוגו ג. היחס בין התלמיד למורה ד. מה שמתאים לך בלבד... אבל דוגו בעל תלמידים עם וותק כמו של מספר השנים שהדוג´ו קיים זה הדוג´ו בשבילך...
 
למעלה