איזה לילה

shno

New member
איזה לילה ../images/Emo178.gif

רקע - הקטנה, בת 4 וחצי חודשים כמעט, ישנה כבר שבועות רבים לילות ארוכים ומלאים (נרדמת לקראת 9 בערב ומתעוררת סביב 8 בבוקר). זה בנוסף לנמנומים במהלך היום (בוקר, צהריים וערב) (מה לעשות, הקטנה היא בועת שינה כמו אבא שלה). אתמול הכל השתגע. למרות שהיא עצמה רגועה מאוד - כל סדרי השינה השתגעו אתמול. כמעט לא ישנה במהלך היום, נרדמה בלילה רק לקראת 10 וחצי, והחל מסביבות 2 וחצי בבוקר נגמר הלילה, למעט נמנומים קצרים של 10 דקות פה ושם. עכשיו בבוקר כמובן שהיא התעוררה עם פני מלאך מתוקים. אני יודע שזה נשמע מפונק, ושיש הרבה הורים שהיו שמחים להיות במצבנו - אבל לפינוק מתרגלים, ולילה כזה הוא דבר זר ומוזר לנו ואנחנו לא רגילים להתמודדות שכזאת. יכול להיות שזה קשור לשיניים? כי היא לא נראית סובלת - אין בכי של כאב או משהו. למה? למה באמצע שבוע?! למה לא יכלה לעשות לנו את זה בסופ"ש, שאז אפשר להשלים שעות שינה?! איך אני אשרוד במשרד עכשיו עד 19:00 בלי להתמוטט באמצע היום מעייפות?!
 

שי ז.

New member
הבת שלך קטנה מהבת הקטנה שלי ביום

לפעמים יש סתם יום שלא בא להם לישון בדיוק כמו שלנו זה קורה לפעמים. זה יכול להיות שיניים או גם קפיצת גדילה. יש להם אחת לכמה זמן איזה יום או יומיים שהם אוכלים כמויות אדירות ואז שוב חוזרים לשגרה.
 

shno

New member
הבת שלך היא מהילדים של 06.06.06?

אנחנו "פיספסנו" ב- 4 שעות... אני כבר רואה כמה כסף הולך לצאת על טיפולים פסיכולוגיים לקטנה בגלל ה- 4 שעות האלה...
 

שי ז.

New member
עם העומס בעבודה פספסתי בקרייאה

היא נולדה ב 3.6 (בדיוק ביום שבת של שבועות). משום מה קראתי בחתימה שלך 4.6. אצלי הגדולה נולדה בתאריך הלועזי של אחי והקטנה בתאריך העברי שלו.
 

shno

New member
אה, אוקי...

ה- 3.6 היה התל"מ שלנו. בסוף התעכבנו ב- 4 ימים... אצלנו הצירוף היחידי הוא שאני ואבי חולקים את אותו תאריך (נולדתי ביומולדת 19 שלו, כך שאנחנו חולקים גם תאריך עברי וגם לועזי).
 
לילות שכאלה...

אצלנו, חלה לאחרונה רגרסיה נוראית בשעות השינה. הקטנצ'יק (בן שנתיים ושבעה חודשים), אשר היה רגיל ללכת לישון בדיוק בזמן (בשעה 20.00 ונרדם קצת אחר כך) ולהיות "מטולטל" קצת לפני שבע - התחרפן לפתע...
קצת לפני ההזזה האחרונה של השעון (לפני יום כיפור), הוא החל להקדים את שעות הקימה שלו ואפילו השעה ארבע בבוקר נצפתה על ידינו (השכמות "מאוחרות" היו בחמש ורבע...
). מובן שהוא היה עירני וקופצני, ורק אנחנו היינו מדוכאים מן המצב.מה הסיבה לזה אצלו? לא יודע. זה גם לא ממש משנה, כל עוד הוא לא מתלונן על משהו
לאט לאט הבנתי שיש גם קסם בשעות האלו, וש"הכל בראש". ברגע שמבינים שאת העירנות שלו אי אפשר לדכא והדבר היחיד שיכול להיות מטופל זה העייפות שלנו, וברגע שמפסיקים להתלונן על השעה, אלא מנצלים את השקט והשלווה של לפני הזריחה - הכל נראה אחרת והזמן המשותף (המאולץ) הופך מסיוט לבילוי... הנחמה היחידה שאני יכול לתת לך היא גם נחמתנו - שלשום, הילדון משך שינה ונאלצנו להעירו אחרי שבע, היום הוא התעורר טבעית בשש וחצי (שזה ממש הישג לעומת התקופה הנוראה האחרונה... ארנון
 

akavishon

New member
מנסיון שלנו, לא משנה מתי הם הולכים

לישון - תמיד הם קמים באותה השעה. אצלנו "למשוך" אותם עוד קצת ממש לא עובד וזאת גם התעללות כי הם סתם עצבנים. גם אצלינו המעבר לשעון חורף היה אסון. הקטנה מתעוררת וצועקת מהמיטה "אמא - בוקר" (בשעה 5:30 - 06:00). שבוע שעבר, שלחנו אותה לישון אצל סבא וסבתא ובאותה השבת, הערנו את התינוק בשמונה וחצי...
 

שי ז.

New member
מזיזים להם את שעת השינה באופן

הדרגתי של כ 10 דקות כל יומיים.. ככה אין התעללות והגוף מסתגל ברלות. שעת היקיצה אצלנו משתנה מקצה לקצה. לפעמים הן קמות ב 6 וכבר קרה לי שבשבת הערתי אותן ב 11.
 

שי ז.

New member
לפני כחצי שנה הגדולה שלי החליטה

בשעה 3 שנגמר הלילה אז אחרי ארוחת בוקר ורצת משחקיןם בבית ירדנו בשעה 4.30 לגינה ליד הבית. היית צריך לראות את המבטים שחטפתי מכל בעלי הכלבים שיצאו ב 5 בבוקר עם הכלב וגילו שמישהו הקדים אותם בגינה.
 

מחשבות

New member
רק לפני כמה חודשים, כשהקטנה עברה

את גיל 4, התחלנו לישון לילה שלם. עד אז היא היתה קמה משתעלת ורק אחרי חצי שעה נרגעה. מאז אנחנו ישנים טוב כשכבר 9 שנים לא ישנו ככה. אם היה ספר ובו כל הבעיות הקטנות כמו קימה בלילה, עצירות של ילדים (שנפתרה אצל הגדולה רק אחרי 5 שנים) וכך הלאה, לא יודע כמה היו מסכימים להוליד ילד.
 

מחשבות

New member
ועוד דבר: אצל הגדולה עשינו טעות

והיא ישנה עם אור קטן בחדר. טעות, טעות, טעות. צריך להרגיל לישון בחושך מהיום הראשון. מהרגע שהיתה מתעוררת בשתיים בלילה, מצידה זה היה זמן למשחקים.
 

shno

New member
חלילה אור!

אמנם אין לי ניסיון עם ילדים משחקים, ואני שמח לגלות עוד סיבה למה לא להרגיל לישון עם אור - אבל הסיבה שלי היא פשוט לא להרגיל את הילדה לפחד מהחושך. לא רוצה סצנות של פחד ומפלצות. רוצה שתהיה רגילה לחושך מהתחלה, ושזה יהיה טבעי בשבילה כמו שזה טבעי בשבילנו. בתקווה שזה יעבוד...
 

מחשבות

New member
../images/Emo45.gif. בכל מקרה, הגדלה ישנה עם אור

ובהתחלה זה היה נחמד לגשת ולראות אותה במתיקותה. בשניה זה עבר לנו והחלטנו שאת המתיקות נראה בזמן הולם יותר. השלישית כבר לא נזקקה לאור משום שישנה איתנו ועדיין זכורות לי בעיטות הקונג פו בגב שלי.
 

akavishon

New member
אצלנו יש אור קטן (יש מנורות לילה

מאוד חמודות באיקאה, עם אור מאוד נעים). גם לקטנה וגם לתינוק יש בקבוק מים על יד המיטה וכשהם מתעוררים בלילה, זה עוזר להם להתאפס ולמצוא את הבקבוק. גם הוא המוצץ הולך לאיבוד זה חוסך ממני לקום לחפש אותו.
 

שי ז.

New member
אצלי הגדולה לא מוכנה שיהיה תריס

פתוח כי הצלליות על התקרה מפריעות לה (אין להבעיה עם חושך או אור, רק שלא יהיו צלליות על התקרה).
 

מחשבות

New member
אצלי הגדולה לבדה בגן בגיל 3

שאלכסון זה אסון בנוגע למעבר כביש. מאז היו האלכסונים של האור מהתריס על הקיר מקור לפחד נוראי.
 
למעלה