איאן מקולוך מגיע לישראל

abenda

New member
אני הולך ללינקולן הרבה ואני

דוקא מרוצה, המוסיקה נחמדה (בדר"כ), השולחנות מספיק טובים בשבילי והמחיר סבבה גם בקטע של טורנירים אני יודע שיש להם 2 ליגות שרצות ולפחות פעם בחודש טורניר מאורגן.
 

The Shunned One

New member
אני שיחקתי בלינקולן לפחות 30 פעם

לא היה טורניר אחד. המוזיקה היא בדר"כ ישראלית או מזרחית, מה שאומר שכבר עדיף לשחק עם אייפוד צמוד לאוזן. אם תביא לילד בן 8 שולחן קטן שאפשר לקנות ב-200 ש"ח בטויס אר אס, הוא יגיד שהשולחן מספיק טוב בשבילו. זה עדיין לא אומר שהשולחן טוב. ושוב - הטענה שלי היא בעיקר נגד הבד, פחות נגד השולחנות. המחיר סבבה? למה? כי ציפית שייקחו 100 ש"ח לשעה ושגילית שזה רק 40 ומשהו, אז הופתעת לטובה? תבדוק ברשתות אחרות ותשווה, ואז תחליט מה "סבבה". המחיר של לינקולן שערורייתי. נקודה.
 

3d3n

New member
לינקולן

אני הולך לרוב עד 8 כי משמונה בערב המחיר עולה פי שניים מהרגיל (מהמחיר עד 8). מחיר רגיל 21 שח, מחיר משעה 8 42 שח (מחיר עם כרטיס חבר). ציוד לא משהו, שולחנות לא משהו בכלל - בדים שחוקים ובחלקם יש קרעים, מוסיקה בקולי קולות. זאת בהשוואה לסקורס ראשלצ ששם הרמה קצת יותר נורמלית.
 

abenda

New member
באמת עד 20:00 זה 20 ש"ח וזה זול בשבילי. לגבי

הציוד, אם כולם היו מחכים לציוד המושלם כמו ש-9ball מציע כנראה שלא היה סנוקר בארץ. צריך להבדיל בין מתאים לאדם הממוצע (ומעלה) שרוב השולחנות בארץ מספיקים לזה, לבין מתאים לשחקן מקצועי שאז באמת צריך להשקיע וכו'. זה כמו שבכדורסל תגיד שצריך להוריד את כל הסלים בחצרות כי הם קצת עקומים, מי יוכל לשחק? על שערים שהורכבו משני אבנים שיחקת? אני לא מבין מה ההתנשאות הזאת "אם זה לא תוצרת בלה בלה עם בד כזה וכזה אני לא משחק".
 

9ball master

New member
איך אתה משווה

כמה אתה משלם לשעה כשאתה משחק כדורגל בשכונה עם שערים משני אבנים? כמה אתה משלם לשעה כשאתה משחק כדורסל במגרש בבית הספר? לעומת זאת עם היית חבר באיזה קאנטרי אז כן היית דורש שערים נורמלים וסלים מתוחזקים וכו' וכו' וכו' כי כשאתה משלם עבור משהו אז אתה רוצה לקבל תמורה../images/Emo70.gif אותו דבר עם ביליארד, אם היית יכול לשחק בחינם באיזה מתנ"ס אז לא היית מתלונן על הציוד אבל כשאתה מוציא את מיטב כספך במועדון אז אתה רוצה תמורה. אם התמורה שאתה מקבל היא מספיק טובה לך אז לבריאות, תמשיך ללכת ותהנה. אם לא ואתה עדיין ממשיך ללכת אז תביט במראה ותראה איך נראה פראייר...
 

abenda

New member
אתה צודק כמובן, צריך לפרק את הליגה השניה

בכדורגל (ראית את המתקנים שם? איך הם מעיזים לשלם עבור זה?) ואת הפועל ת"א כדורסל (הא, את זה כבר עשו... (הייתי חייב)). אז נכון שאתה משחק בצורה מקצוענית ולכן חשוב לך האיכות, אבל אני שרק התחלתי השנה, מספיק לי ללמוד על מה שיש בלינקולן (ו-20 ש"ח לשעה זה לא רע בכלל). עוד פעם, אני לא אומר שזה נורא לשאוף למצויינות, אבל כן שהאויב של הטוב הוא המצויין. אם לא היו לך מועדונים כמו הלינקולן שאומנם מתפשר על איכות אבל בזכות זה יכול לספק להרבה אנשים נגישות לספורט הזה, לא היה את הספורט הזה בארץ! אני לא יודע איפה דינג התחיל בסין, אבל אני בטוח שהבד שם לא היה מושלם, אתה רוצה שסנוקר יהיה כמו גולף? שרק אנשים שיכולים לשלם דמי חבר בקיסריה יהנו?
 

9ball master

New member
אתה קצת מאבד פרופורציות...

ראשית, אני שוב אחזור על כך שאני לא מקצוען ולא משחק בצורה או רמה מקצוענית ../images/Emo70.gif וגם לא מתיימר להיות כזה... (למען האמת, אין אף שחקן ביליארד בארץ שניתן להגדיר אותו כמקצוען) אין כאן שום עניין של רמת משחק או שנות נסיון יש כאן עניין פשוט של תמורה עבור תשלום! אם תכנס למסעדה ויגבו ממך 200 ₪ לסטייק והוא לא יהיה לך טעים אז אתה לא רק שלא תחזור לשם יותר אלא גם תעיר על כך למנהל המסעדה וקרוב לוודאי שתצפה (ואף תקבל) פיצוי כלשהו... ואם השולחן מלוכלך אז אתה תדרוש שינקו אותו לפני שמגישים לך אוכל וגם תדרוש שיחליפו לך את הסכין אם הוא מלוכלך או נפל לרצפה וכו'..... אז למה להכנס למועדון ביליארד ולשלם 50 ₪ לשעה ולשחק על שולחן עקום עם בד מלוכלך ובלוי, עם כדורים שחוקים וסירחון באויר זה בסדר? למה בתור לקוח של מועדון ביליארד אסור לך לדרוש תמורה לתשלום? כשאני נכנס למועדון ביליארד אז אני מתחיל session שלפחות 4 שעות + שתייה ולפעמים משהו לאכול והחשבון מגיע לאזור ה 300₪ ויותר... שזה יותר ממשכורת יומית ממוצעת אז איך אתה מעיז להגיד לי לא לדרוש תמורה מלאה לכסף שאני עובד קשה מאד עבורו!!! לצערי אין בארץ מועדוני ביליארד המנוהלים כמתקן ספורט, והמועדונים בארץ מנוהלים כמקום בילוי וזה נותן לי עוד יותר לגיטימציה לדרוש תמורה מלאה לכסף שלי כי הכסף שנכנס למועדון לא חוזר לספורט אלא נשאר בכיס של בעל המועדון אז כמו כל בעל עסק, אם הוא רוצה למשוך לקוחות שיתחיל לתת תמורה... דרך אגב, רוב מועדוני הביליארד בעולם מנוהלים כמקומות בילוי אך עדיין הם מחזירים משהו לספורט ולספורטאים ובכל זאת רמת הציוד גבוהה כך שאם שם אפשר אז גם כאן אפשר. ואל תשלה את עצמך, ה"נגישות" לספורט הביליארד היא לא בזכות ההתפשרות על ציוד, "ההתפשרות" היא קמצנות וחסכון על חשבון הלקוח בלבד הן מצד בעלי המועדונים והן מצד יבואני הציוד.
 

abenda

New member
אני חושב שאתה חי בפרופורציות משלך. כמה אנשים

אתה מכיר שמשלמים לסשן יותר ממשכורת יומית ממוצעת??? 300+ שקל? רוב האנשים בארץ מוצאים פחות משליש (כולל אוכל ושתיה)!!! אז אם מועדון לוקח ** 20 ** ש"ח לשעה, אני מוכן להתפשר על האיכות, כי אם הוא יעשה את מה שאתה מציע, והשולחנות והמקלות יהיו הטופ של הטופ כנראה שאני לא אוכל לשחק שם בגלל המחיר הגבוה. מה שאתה מציע זה להפוך את הסנוקר / פול לספורט של עשירים בלבד. וכן, יש אנשים שלא יכולים להרשות לעצמם סטייק ב-200 ש"ח, זה אומר שאסור להם לאכול בשר? מה רע באנטריקוט בשוק ב-50 עד 90 ש"ח לקילו? אם זאת לא חתיכה מובחרת ב-200 ש"ח שאני לא אזמין? מה שאתה שוכח, זה שאולי אתה במצב בחיים שאתה יכול להרשות לעצמך סשיין ב-300+ אבל רוב האנשים בארץ לא כאלו. אז במקום לכעוס על מקום שנותן להם הזדמנות לשחק, גם אם לא בתנאים הכי טובים אתה צריך לעודד את זה. כן גם האנשים "הפשוטים" זכאים להנות מסנוקר / פול. אז נכון שהיה נחמד אם היה מועדון אחד לפחות אם תנאים "מושלמים", אבל כנראה שאז כדי להרוויח הוא היה לוקח כאלו מחירים שגם אתה היית מתלונן...
 

9ball master

New member
אין קשר...

מועדון יכול לקנות ציוד איכותי ולגבות את אותם מחירים ועדיין להרוויח, ולהרוויח טוב. ההשוואות שאתה עורך הן לא נכונות, אתה לא יכול להשוות בין לאכול סטייק במסעדה לבין קניית נתח בשוק כי זה כמו להשוות בין לשחק במועדון לבין קניית שולחן הבייתה. אתה צריך להבין שרמת הציוד בארץ לא נובעת מהשיקולים שאתה מציין אלא מחוסר הבנה - רוב בעלי המועדונים בארץ הם אנשי עסקים שלא באים מהענף ולא מודעים להבדלים בציוד, החשיבה ה"עסקית" שלהם מובילה אותם לשיטה של "לקנות בזול ולמכור ביוקר", הם יכלו לעשות זאת במשך כל השנים (ועדיין עושים זאת) כי הם מסתמכים גם על חוסר ההבנה של ציבור הלקוחות שלהם, אבל הנושא הזה משתנה כי יותר ויותר ישראלים "מגלים" את הציוד האיכותי ומתחילים לדרוש ציוד טוב, עובדה שחלק מהמועדונים התחילו להחליף את חלק מהשולחנות שלהם במועדון בשולחנות איכותיים יותר, אך עדיין חוסר ההבנה גורם לתחזוקה לקוייה של השולחנות. עניין נוסף הוא חוסר ההבנה של כל העובדים במועדוני הביליארד בארץ, אף אחד מהם לא יודע איך לנקות שולחן ואיך לאזן אותו שלא לדבר שלרובם אין מושג על הספורט הזה, מבחינתם לעבוד באולם ביליארד או בפאב זה אותו דבר... כשאני חזרתי לארץ ב 1999 אז לראות מישהו מגיע עם מקל פרטי היה מקרה דיי נדיר, שלא לדבר על כך שאם כבר היה מישהו כזה אז היה מדובר במקל של 300 ₪ שלא שווה הרבה, אני הראשון בארץ שהביא מקל ביליארד ברמה והראשון שהיה לו מקל של Predator בארץ... היום לראות מישהו מגיע עם מקל פרטי זה כבר הרבה יותר שכיח ויש כבר קבוצה דיי מכובדת של אנשים בארץ שרכשו מקלות איכותיים, זה לא שפתאום המחירים צנחו והכל הפך יותר נגיש אלא אנשים התחילו ללמוד ולהבין כי יש הבדל בין רמות הציוד והוא מורגש בצורה רצינית על רמת המשחק. לפני שנתיים אם היית אומר לשחקנים רציניים שטיפ טוב עולה 150 ₪ אז היו מסתכלים עליך כאילו שנפלת מהירח, היום הם עומדים בתור על מנת לקבל את הטוב ביותר כי אחרי שהם ניסו הם רואים את ההבדל.... אותו דבר נכון לכל אחד, אם פעם אחת תשחק ביליארד בתנאים אופטימלים אז יותר לעולם לא תהנה לשחק בתנאים הנחותים שאתה מקבל היום, אתה תמשיך לשחק כי אין ברירה ואין מקום אחר אבל תמיד תרצה לשאוף לקבל את התנאים הטובים יותר בעיקר לאחר שאתה מבין את ההבדל, ושוב הבאת ציוד טוב (לא צריך את ההכי טוב אלא טוב מספיק) ואחזקתו בצורה טובה (וזה המפתח) עדיין לא צריך לגרור את ההעלת המחירים. השינוי טמון בלימוד וריכשת ידע בכל תחומי הענף, רק כך נוכל לגרום לאנשי התעשייה של הענף בארץ לנוע בכיוון הנכון ולשפר את המועדונים והציוד הקיים ורק כך נוכל לראות שיפור ממשי בעתיד בהישגי הספורטאים שלנו בתחרויות בינלאומיות. שחר פאר לא הייתה יכולה להגיע להישגים שלה אם לא היה לה ציוד ותנאים הולמים להכין אותה לזירה הבינלאומית... וזה נכון לכל ספורט ולכל תחום ובכל מקום בעולם. ודרך אגב, ביליארד זה נושא יקר, הוא תמיד היה כזה ולא סתם בעבר הוא היה נחשב לספורט של מלוכה ואצולה כי רק הם יכלו להרשות לעצמם לקנות שולחן לבית. מועדוני הביליארד הפכו את המשחק ליותר נגיש, בכך אין ספק אך זה לא פותר אותם מלתחזק את הציוד שלהם בצורה הולמת שדרך אגב רק יוביל לחסכון כספי כי ציוד טוב מחזיק מעמד יותר שנים ותחזוקה טובה מונעת בלאי מיותר כך שאם בעלי המועדונים היו מבינים משהו בתחום אז היו מבינים שכלכלית כדאי להם לשפר את הקיים...
 

abenda

New member
ושוב...

אתה מביא לי את הדוגמא שלך ושחר פאר. אולי אתה לא מגדיר את עצמך מקצועני אבל זה שאתה רוכש את הציוד הטופ בהחלט לא שם אותך עם רוב האנשים בארץ. נכון שאם אתה רוצה לשדרג את הרמה אתה צריך להתאמן בטופ. אבל דברים כאלו עולים כסף, ולא תמיד כולם רוצים להשקיע את זה. כשחברים שלי הולכים לשחק סנוקר בשבת ב- 50 ש"ח לשעה אני חושב פעמיים לפני. אני לא הולך לשחק סנוקר / פול כדי להיות אלוף העולם, אני הולך כדי להנות ואולי בורות היא ברכה, אבל שיחקתי גם במועדונים טובים בארה"ב, וההבדל לא קריטי לרמת המשחק שלי. אני חושב שנקודת המחלוקת היא אם ציוד יותר טוב יגרום למועדונים להעלות מחירים או לא, אני חושב שכן אתה לא מסכים - בסדר. בכל מקרה זה עדיין לא סיבה לסגור מועדונים שמספקים הנאה לכל כך הרבה אנשים. והצעה: ברור שאתה מבין כ"כ הרבה בפול, אם זה מודל כלכלי מצליח לדעתך ואתה חושב שאנשים בארץ ילכו למועדונים כאלו - למה שלא תקים אחד? אם כמו שאתה טוען המחירים לא יפגעו (** 20** ש"ח לשעה) אני מתחייב לבוא!
 

Anin17

New member
זה עוד כלום

המחירים בדרום הם שערורייה! 56 ש"ח לשעת משחק על שולחן סביר וציוד סביר מינוס וזה הכי טוב שקיים באיזור ובימי ראשון-רביעי עד שעה 17:00 שעה + שעה חינם
 

bonou2

New member
טוב ביררתי אם הבעלים של הסקורס !!!

איאן מקולוך בסקורס ב 4/7 בין 18:00 ל 22:00
 

Anin17

New member
צריך להירשם?

הכניסה חופשית? מי מהפורום מתכוון להגיע? במידה ויש היענות גדולה נוכל לארגן מפגש ומשחקים אם זה יהיה אפשרי אני יגיע לערב הזה
 

9ball master

New member
עד כמה שאני מבין

הכניסה היא חינם אבל מי שרוצה לשחק נגדו צריך להרשם. בכל מקרה אם מעוניינים לבצע מפגש פורום אז תשרשרו לכאן מי מגיע וננסה לארגן משהו אם תהיה הענות רצינית.
 
למעלה