אחרי שנשבר מונופול ״אגד״: החברה החדשה שתפעל בירושלים מגייסת 600 נהגים חדשים.

״סופרבוס״ תקבל לידיה החל מנובמבר 2021 כ-40% מקווי אגד בבירה וכבר עכשיו החלה בגיוס והכשרה של האנשים שיהיו מאחורי ההגה. בין השכונות שבהן יפעלו קווי החברה: גילה, הר חומה, פסגת זאב וגבעת שאול.

 

Ccyclist

Active member
״סופרבוס״ תקבל לידיה החל מנובמבר 2021 כ-40% מקווי אגד בבירה וכבר עכשיו החלה בגיוס והכשרה של האנשים שיהיו מאחורי ההגה. בין השכונות שבהן יפעלו קווי החברה: גילה, הר חומה, פסגת זאב וגבעת שאול.


איפה היא מצפה למצוא אותם? מהניסיון הבריטי זכיינית חדשה בדרך כלל מעבירה אליה את העובדים הקיימים, אבל כאן מדובר בהרחבת רשת הקווים ותדירותם אז אי אפשר להתבסס על מצבת העובדים הקיימת בלבד. יש מחסור ארצי בנהגי תח"צ שעולה לדיון די תדיר בפורום וחוסר רצון מצד נהגי אוטובוס להשכרה פרטית לעבור לתחום התח"צ.

ממבט קצר במקומות שגרתי בהם בעיר בעבר נראה שיש בין פי 2 ל 1.5 יותר קווי אוטובוס בהשוואה למערכת ההיסטורית, אך רבים מהקווים נוסעים במסלולי ספגטי הזויים עקב ההחלטה להמנע ממסלול הרק"ל. לדעתי אין סיבה שאוטובוסים מניות או גילה יעשו סיבובים בשכונות החרדיות שמצפון לרחוב יפו כדי לרדת חזרה לתחנה המרכזית למשל. יש גם "התגנבויות" דרך אגריפס, אליעש, ומערבית לבית הכרם שנראות לי כמו אילוץ די הזוי. לדעתי יש בזבוז תשומות בסיבובים והתגנבויות בהשוואה למערכת ישירה יותר שיכולה לאפשר החלפה מהירה בין קווים תדירים וכן בין הקווים התדירים לרק"ל במקומות שזה רלבנטי. סיבובים מסובכים באמצע קווים ארוכים פוגעים ביעילותם ועדיף שאם חייבים ליצור סיבובים במקומות כמו השכונות החרדיות או קטמון כדי לאפשר חיבוריות מקומית אז שהקווים בסיבובים אלו יהיו קווים מזינים לרשת הישירה יותר.

התוכניות לרשת חיצונית בין הפרברים החיצוניים ואזורי התעשייה תהיה הגיונית יותר עם היא תשיק לרשת ראשית ישירה יותר.

אישית הרק"ל לא מכסה באופן ישיר אף שכונה שהתגוררתי בה, כל המקומות שגרתי בהם תלויים ברשת האוטובוסית ובמקרים רבים נראה לי שהחיבוריות למרכז העיר דווקא הורעה בהשוואה למערכת ההיסטורית, קו 9 המודרני בניות בהשוואה לקו 17 ההיסטורי למשל: במקום פנייה למוזיאון ישראל - הארכה לקמפוס גבעת רם אבל בלי ההארכה המתבקשת לתחנת רק"ל כלשהי בציר הרצל, במקום תחנה במלך ג'ורג' - התגנבות לאליעש, במקום תחנות על יפו - תחנות על אגריפס והנביאים, במקום המשך במסלול קו 9 ההיסטורי לאוניברסיטה (מה שהיה יוצר הלחם בין 17 ההיסטורי ל 9 ההיסטורי) - סיבוב ספגטי ארוך כמו כל שאר הקו בשכונות החרדיות שכמעט מגיע לגולדה מאיר ובגין לפני שהוא חוזר לתחנה המרכזית. זו דוגמה לקו מייגע שמנסה לעשות מספר קווים במסלול אחד שעדיף היה לפרק אותו ואת דומיו לגורמים ולחבר את הקטעים לקווים ישירים יותר.
 
איפה היא מצפה למצוא אותם? מהניסיון הבריטי זכיינית חדשה בדרך כלל מעבירה אליה את העובדים הקיימים, אבל כאן מדובר בהרחבת רשת הקווים ותדירותם אז אי אפשר להתבסס על מצבת העובדים הקיימת בלבד. יש מחסור ארצי בנהגי תח"צ שעולה לדיון די תדיר בפורום וחוסר רצון מצד נהגי אוטובוס להשכרה פרטית לעבור לתחום התח"צ.

ממבט קצר במקומות שגרתי בהם בעיר בעבר נראה שיש בין פי 2 ל 1.5 יותר קווי אוטובוס בהשוואה למערכת ההיסטורית, אך רבים מהקווים נוסעים במסלולי ספגטי הזויים עקב ההחלטה להמנע ממסלול הרק"ל. לדעתי אין סיבה שאוטובוסים מניות או גילה יעשו סיבובים בשכונות החרדיות שמצפון לרחוב יפו כדי לרדת חזרה לתחנה המרכזית למשל. יש גם "התגנבויות" דרך אגריפס, אליעש, ומערבית לבית הכרם שנראות לי כמו אילוץ די הזוי. לדעתי יש בזבוז תשומות בסיבובים והתגנבויות בהשוואה למערכת ישירה יותר שיכולה לאפשר החלפה מהירה בין קווים תדירים וכן בין הקווים התדירים לרק"ל במקומות שזה רלבנטי. סיבובים מסובכים באמצע קווים ארוכים פוגעים ביעילותם ועדיף שאם חייבים ליצור סיבובים במקומות כמו השכונות החרדיות או קטמון כדי לאפשר חיבוריות מקומית אז שהקווים בסיבובים אלו יהיו קווים מזינים לרשת הישירה יותר.

התוכניות לרשת חיצונית בין הפרברים החיצוניים ואזורי התעשייה תהיה הגיונית יותר עם היא תשיק לרשת ראשית ישירה יותר.

אישית הרק"ל לא מכסה באופן ישיר אף שכונה שהתגוררתי בה, כל המקומות שגרתי בהם תלויים ברשת האוטובוסית ובמקרים רבים נראה לי שהחיבוריות למרכז העיר דווקא הורעה בהשוואה למערכת ההיסטורית, קו 9 המודרני בניות בהשוואה לקו 17 ההיסטורי למשל: במקום פנייה למוזיאון ישראל - הארכה לקמפוס גבעת רם אבל בלי ההארכה המתבקשת לתחנת רק"ל כלשהי בציר הרצל, במקום תחנה במלך ג'ורג' - התגנבות לאליעש, במקום תחנות על יפו - תחנות על אגריפס והנביאים, במקום המשך במסלול קו 9 ההיסטורי לאוניברסיטה (מה שהיה יוצר הלחם בין 17 ההיסטורי ל 9 ההיסטורי) - סיבוב ספגטי ארוך כמו כל שאר הקו בשכונות החרדיות שכמעט מגיע לגולדה מאיר ובגין לפני שהוא חוזר לתחנה המרכזית. זו דוגמה לקו מייגע שמנסה לעשות מספר קווים במסלול אחד שעדיף היה לפרק אותו ואת דומיו לגורמים ולחבר את הקטעים לקווים ישירים יותר.
הוא מצפה למצוא אותם במזרח ירושלים, יש מאות נהגים שעבדו בתיירות ועוד מעט, כשיגמרו תשלומי האבטלה, יחפשו עבודה.
הבעיה היא, שגם בבית שמש המפעילים מגייסים מאות נהגים, ולכן לא בטוח שהמאגר הקיים במזרח ירושלים יספיק לכולם.
 
הוא מצפה למצוא אותם במזרח ירושלים, יש מאות נהגים שעבדו בתיירות ועוד מעט, כשיגמרו תשלומי האבטלה, יחפשו עבודה.
הבעיה היא, שגם בבית שמש המפעילים מגייסים מאות נהגים, ולכן לא בטוח שהמאגר הקיים במזרח ירושלים יספיק לכולם.
לגזענים האלימים בירושלים ובבית שמש (רובם ככולם מצביעי קואליציית ביבי) יהיו הרבה מטרות לפשעי השנאה שלהם
 

Ccyclist

Active member
לגזענים האלימים בירושלים ובבית שמש (רובם ככולם מצביעי קואליציית ביבי) יהיו הרבה מטרות לפשעי השנאה שלהם

באלקודס יש רשת קווי 2xx עניפה שפועלת 7 ימים בשבוע כולל קווים לבית לחם ורמאללה. חלק מהקווים פועלים במיניבוסים אז לא בטוח שנהגיהם מחזיקים ברישיון לאוטובוסים בגודל מלא או למפרקיות. בירושלים וסביבתה יש כבר מפעילות פרטיות וכן נהגים שכירים באגד ועדיין ירושלים לא שדדה את כל נהגי אלקודס.
 
באלקודס יש רשת קווי 2xx עניפה שפועלת 7 ימים בשבוע כולל קווים לבית לחם ורמאללה. חלק מהקווים פועלים במיניבוסים אז לא בטוח שנהגיהם מחזיקים ברישיון לאוטובוסים בגודל מלא או למפרקיות. בירושלים וסביבתה יש כבר מפעילות פרטיות וכן נהגים שכירים באגד ועדיין ירושלים לא שדדה את כל נהגי אלקודס.
לפני כמה חודשים עברתי בתחנה המרכזית של מזרח העיר (יש שתיים באיזור שער שכם, לדעתי אחת עירונית ואחת בינעירונית) וכל האוטובוסים שם רגילים (לא מיניבוסים הכוונה). אני מניח לכן שיש לכל הנהגים שם רישיון לאוטובוס. אבל ממילא יש עוד מלא נהגים פוטנציאליים שאפשר להכשיר תוך תקופה של חצי שנה - שנה. לא רק נהגים ממזרח העיר אלא גם מכלל האוכלוסיה שבעיר.
 

Ccyclist

Active member
לפני כמה חודשים עברתי בתחנה המרכזית של מזרח העיר (יש שתיים באיזור שער שכם, לדעתי אחת עירונית ואחת בינעירונית) וכל האוטובוסים שם רגילים (לא מיניבוסים הכוונה). אני מניח לכן שיש לכל הנהגים שם רישיון לאוטובוס. אבל ממילא יש עוד מלא נהגים פוטנציאליים שאפשר להכשיר תוך תקופה של חצי שנה - שנה. לא רק נהגים ממזרח העיר אלא גם מכלל האוכלוסיה שבעיר.

הייתי מעורב במשהו שכלל מיניבוס ממזרח העיר. להבנתי יש במזרח העיר שכונות צפופות שמחייבות מיניבוסים. המיניבוס היה בתצורה של 2+1 מושבים, לא ספרתי שורות, אבל ארוך יותר ממוניות השירות בגודל של טרנזיט.
 
אני מקווה שעם כניסת המפעיל החדש של הרק"ל, ההחלטה הדרקונית שלאוטובוסים אסור להתחרות ברק"ל תתבטל.
אפרופו רק"ל... רק ביום שני עברתי ביעקב טהון ובציר שמוביל להדסה עין כרם והעבודות שם פשוט מזדחלות... כבר ציפיתי לראות את המצע למסילות אבל לא - שום דבר לא זז, לפחות לא בקטע הזה. אולי קרוב יותר להר הרצל. לא מבין למה לא עובדים במקביל על כל הקטעים, אחרי ששנים לא זזו שם. עד שיהיה מפעיל חדש לרק"ל יעברו עוד לא מעט שנים כך נראה. אז לפחות אפשר להתנחם בעובדה (והתקווה) שעם כניסת סופרבוס יהיה שדרוג משמעותי לקווים קיימים וכן קווים חדשים.
 
למעלה