אז מה בנתיים???

resh0

New member
אז מה בנתיים???

אז שרון אומר: "לא ינוהל מו"ם תחת אש"... ישנם כאלו הסבורים שלמרות אמירתו של זה, בכל זאת מתנהל מו"ם בדרגים מסויימים. יתכן וזה באמת נכון, אך היות ואין לנו אינפורמציה ו/או פרמטרים ממשיים, אין טעם לראות במו"ם זה (אם מתקיים) כבעל משמעות. אבל... מה בנתיים?????? דבריו של שרון בעצם מזמינים טרור!!!! הרי עראפת יודע כי ברגע שיכין את הקרקע במחוזות חמולותיו (ומין הסתם זה יקרה באמצעות שפיכת דם יהודי לא מבוטל), יוכל הוא בכל רגע להחליט על הפסקת הטרור לכמה ימים ואז נראה את שרון מתנפל על פניו ה"חלקות" של הטרוריסט, מנשק אותו ומתחיל עימו מו"ם כאילו שדבר לא קרה... אז מה הפלא שיש טרור? אם לעראפת אין מה להפסיד מהטרור, אז הטרור יימשך ואפילו יתחזק!!!! עד כאן ה"קיטורים" וכעת להצעותי האופרטיביות: 1. ירי התגובה של צה"ל לאחר ירי מרגמות על ישובים: אינו אפקטיבי! כו-לנו ראינו בטלויזיה את משרדי כוח 17 המופצצים וראו איזה פלא! הם היו ריקים מכל ריהוט!!! זה אומר שהם הוזהרו מראש, או שיש להם מודיעין טוב שאיפשר להם מספיק זמן בכדי שלא רק שימלטו את עצמם, אלא גם את הריהוט... לא אפקטיבי גם בגלל מבחן התוצאה שמראה שאין בהפצצות אלו גורם מרתיע. אז מה כן ירתיע? ירי התגובה של צה"ל צריך להיות ממוקד כלפי מטרות בודדות בלבד!!!! למשל: ירי מרגמות על נצרים? התגובה תהיה ברמאללה. פיגוע היכן שיהיה? התגובה תהיה ברמאללה גם! כך הפלשתינים יחלו לראות את הנזק המצטבר וגם תושביה העשירים של רמאללה יתקשו בשגרת החיים החדשה הזאת. תחל תסיסה שתלחץ את עראפת כך שהוא לא יוכל להתעלם מזה שהוא מפסיד. 2. תפישת שטחים, רצוי לא מיושבים דיים: שטחים אלו ניתנו לפלשתינים מתוקף הסכם בניים, כלומר באופן זמני! ברור לכל שבתמורה למסירת שטחים זאת לא נתקבלה, מכך שזכותנו להשיב לעצמנו את הפיקדון. עלינו לעשות זאת בצורה מתוחכמת, כלומר: לתפוס את השטח ולהכריז: "מדינת ישראל תפסה את השטח בתור צעד הרתעתי, שטח זה ושטחים נוספים אם יתפסו, יוחזרו למעמדם הקודם מיד לאחר תום תקופת הצינון עפ"י דו"ח מיצ´ל". פעולות מסוג זה יביאו את ערפאת למצב בו הזמן פועל לרעתו! הטרור לא מביא להשגים מדיניים, כבודו נפגע כאשר ישראל תופסת שטחים ומפציצה אזורים ממוקדים, תגבר התסיסה והמאבקים מבפנים! בקיצור: יהיה עליו לסיים את גל הטרור הנוכחי כדי למזער את הנזק!!! כך מביאים שלום! מאלצים את הצד השני לרקוד עפ"י החליל שלנו. ישראל כשלה בנסיונותיה לקבוע סדר יום וכאשר מצליחה היא להשתפר במשור זה, העלות היא בדם רב! הגיע הזמן שנלמד ונצליח לשלוט במימד קביעת סדר היום. זה רק יחסוך בדם.
 

אלי.

New member
מה שנכון - נכון.

התכוונתי לסעיף 1 בהודעתך (הפגזת מקומות נטושים), ולשיפור שחל בשעות האחרונות בנושא הזה - 8 הרוגים, נכון לעדכון האחרון (את הגילאים נעזוב).
 

resh0

New member
חיי אדם לא חשובים בעיניהם.

לא מתאים לנו לחשוב במישור של הריגת אנשים. אין בזה שום הרתעה אצלם. ההרתעה היא בתחום הכבוד! כאשר אתה פוגע בכבודם, אז הם מבינים כי הפסידו. צריך להפציץ מבנים כדי שכו-לם יראו. הנזק צריך להיות ממוקד באותו המקום. כך אתה פוגע בכבודם! צריך לתפוס שטח ועוד שטח כדי שכו-לם ידעו כי הפלסטינים מפסידים. זה צריך להיות סיסטמטי כך שיראו שאנחנו רציניים. כך אתה פוגע בכבודם. התנקשויות במחבלים פוטנציאלים הוא פקטור חשוב! אבל לא מרתיע. אנחנו מעוניינים ליצור מצב של הרתעה כדי שלא נצטרך להלחם הרבה.
 

אלי.

New member
אין דבר כזה.

אותו אב שהתראיין לפני שבוע בערך, דיבר על הבן שלו שנהרג כמה שעות קודם לכן בידי צה"ל, ואמר שהוא שמח שהבן שלו נהרג והפך שאהיד - אתה האמנת לו ? אני לא. אין חיה כזו, אפילו לא אצלם. לדעתי, הרג בצרורות, נקודתית, של מי שצריך להיהרג (כמו היום) - וההתקוממות תבוא מלמטה: מההורים, מהאחים, מבני המשפחה הקרובים. אבל נעזוב את זה - הנה, יש הפגזה של מבנה ובה נהרגים 8 אנשים - לשיטתך זה בסדר, אז מה הבעיה שחה"א יגדיל בהדרגה את המינון ? בקשר לתפיסת שטח - לטעמי, כדאי להתחיל בשליטה מעשית על השטח שבו אנו שליטים להלכה, ורק אח"כ לחשוב על תפיסה של שטחים נוספים. חבל לתפוס ולהתבזות (בכל זאת, לא מדובר בשטחים ריקים, שאיתם אין בעיה). וחוץ מזה - סוף סוף (...) הגענו למצב שיש הפגזה - ואין גינוי סוחף בעולם (צחוק צחוק - זה ה-מון !) - אז למה לחזור אחורה ? תהיה חכם - וצודק.
 

resh0

New member
לא הבנת אותי

אילו הייתי מאמין שהריגתם של פלסטינים רבים, זאת האסטרטגיה הנכונה שיש בה כדי קבוע סדר יום שיביא לשינוי חיובי בעמדות ובפעולתו של השלטון החמולאי הפלשתיני, הייתי קורה לבצע הרג ענק וללא הבחנה. שנינו יודעים כי ההפך הוא הנכון! הכאב באובדן הוא כאב, אבל עד מהרה רוצה להאמין הכואב כי אובדנו לא היה לשווא... הוא לא יאשים את הראיס, אלא יאשים את הציונים! וגם אם יש ללכואב רעיונות בכיוון הלא נכון, יעבור הוא שטיפת מוח זריזה ו/או הדברים לא יגיעו לידיעת הכלל. אני מעוניין בפעילות שתביא את מנהיג הפלשתינים לשנות את מדיניותו/פעולותיו מהסיבה שהוא יבין שהזמן פועל לרעתו מכיוון שכל רגע שחולף לו מביא לו הפסדים בכל שדה המערכה. לכן עלינו לפגוע בבטן הרכה של ההנהגה הפלשתינית. הבטן הרכה שלו היא לא חיי אדם! היא לא בעיות כלכליות קיומיות של העם! הבטן הרכה של הראיס היא האדמה והכבוד. הם פוגעים בבטן הרכה שלנו, עלינו לפגוע בבטן הרכה שלהם!!!! קח לו אדמה ופגע בכבודו ויציבותו ואז... אז נהיה גם חכמים וגם צודקים. לשם שינוי: גם מצליחים ומנצחים!!!!! שים לב: מי שהביא לעצמו השגים, הוא זה ששלט בקביעת סדר היום! כך עראפת באמצעות הטרור, תעמולה, אינטרסים כלכליים, שמאל בישראל, הגיע לשליטה על סדר היום ועימו באו ההשגים. כעת תורנו והדרכים להשיג יעד חשוב זה צוינו בהודעותי.
 

אלי.

New member
הבנתי, והסכמתי חלקית.

גם אני לא קורא להרג המוני, אלא להרג נקודתי מהסוג של אתמול וקצת יותר. ד"א, אני לא פוסל הרג נקודתי של ערפאת, מתוך הנחה וידיעה ברורות שנזקו גדול מתועלתו, יחסית לאחרים ברשות. צריך להעלות את פעילות "דובדבן" בכמה דרגות ולבצע פיגועים פוגעים בכבוד, מבלי להיחשף רשמית (ע"ע אבו ג´יהאד). זה יכול להשיג את האימפקט שאתה מדבר עליו - פגיעה בכבוד. המוטו שלי אומר - צריך לחתוך מהר, הכי מהר שאפשר: להכנס, לחסל ולעוף משם (כמה שעות - גג). לא להשאר, כי השהיה פועלת לרעתנו - ודעת קהל נגדנו היא דעת קהל בעד הטרור הפלשתיני. מכאן גם ברור שאני לא מסכים אתך, שתפיסת שטחים תגרום לך להיות צודק (הצדק הוא מאד סוביקטיבי). אני חושב שפעילויות יזומות כאלה, בשפה היחידה שהם מבינים (טרור), ובמידה מוגברת - תגרום למי ברשות שצריך להבין, ששתיקת הכבשים שלו בהקשר לטרור - פועלת לרעתו. ברגע שהוא יבין את זה - וזה תלוי בישראל ורק בה - התקליט יתהפך. שורה תחתונה - חשאיות. הפומביות של החיסולים, מסיבות העתונאים של פואד, ההצדקה של הפעולות - מזיקה מאד לעניין הישראלי. כל ההישגים הצבאיים שלנו לא שווים מאום, אם לא נגבה אותם בהישגים מדיניים.
 

resh0

New member
אכן צודק! ההתרברבות מזיקה.

מטרתה לעניינים פנימיים, תוך "מכירת" העניינים החשובים של המדינה. עליך לזכור כי לעיתים עראפת די מרוצה כאשר אנו עוזרים לו לחסל כמה קיצונים... הם מאיימים גם עליו! עלינו לבצע מהלכים שפוגעים בכבודו של עראפת עצמו! כאלו שיערערו את בטחונו העצמי ויתסיס ציבורים כנגדו, כך שיצטרך לקבל החלטות אמיצות. מה שפוגע בכבודו של עראפת זה מבנים הרוסים והפסד שטחים. וכעת הכל יהיה תלוי בו! יפסיק הטרור - נחזיר השטחים למעמדם הקודם ונחזור למו"ם. לא יפסיק - נתפוס עוד שטחים, נמשיך את מדיניות החיסולים ונמשיך בהרס נקודתי, למשל החרבת רמאללה! יש לנו חשבון מאוד פתוח עם העיר הזאת.
 

resh0

New member
אכן צודק! ההתרברבות מזיקה.

מטרתה לעניינים פנימיים, תוך "מכירת" העניינים החשובים של המדינה. עליך לזכור כי לעיתים עראפת די מרוצה כאשר אנו עוזרים לו לחסל כמה קיצונים... הם מאיימים גם עליו! עלינו לבצע מהלכים שפוגעים בכבודו של עראפת עצמו! כאלו שיערערו את בטחונו העצמי ויתסיס ציבורים כנגדו, כך שיצטרך לקבל החלטות אמיצות. מה שפוגע בכבודו של עראפת זה מבנים הרוסים והפסד שטחים. וכעת הכל יהיה תלוי בו! יפסיק הטרור - נחזיר השטחים למעמדם הקודם ונחזור למו"ם. לא יפסיק - נתפוס עוד שטחים, נמשיך את מדיניות החיסולים ונמשיך בהרס נקודתי, למשל החרבת רמאללה! יש לנו חשבון מאוד פתוח עם העיר הזאת.
 

אלי.

New member
נכון. אבל מערפאת לא תבוא הישועה,

לפחות כך נדמה לי. בעבר, כשהיה מו"מ, הוא לא יכל לעשות שלום, מכיוון שזה היה הסוף שלו (לוגית ופיזית) אם היה מוותר על משהו - זכות השיבה, שטחים שבתוך הקו הירוק, ועוד. היום הוא לא יכול להגיד "לא" לכל הפלגים שמימינו ומשמאלו, מאותה סיבה. בקיצור - כל אחד יותר טוב ממנו (ושוב, זה מאד יחסי ...), וצריך כנראה להיפטר ממנו באלגנטיות (סלולארית). מאד יכול להיות שלזה שיבוא אחריו יהיה מספיק כח בכדי לייצב את המצב. לעניין רמאללה - תיאורטית אתה צודק, אבל מעשית - ישראל תתקשה מאד להסביר (וכנראה בצדק) למה היא מפגיזה תושבים ברמאללה, כשיורים עליה מבית-ג´אלה. ושוב אנחנו חוזרים לויכוח העתיק - אם חייבים בכלל להסביר, ואיך אפשר לעשות זאת.
 

resh0

New member
אז מה יהיה ביום מותו של עראפת?

במקרה ישבתי אתמול עם ידידי, אחד מהעיתונאים הבחירים במדינה המסקר שהים רבות את השטחים. שאלתי אותו את השאלה הזאת (למען ההגינות אומר לך כי עמדותיו האידיאולוגיות היו עם השמאל וכעת כבר לא) ותשובתו היתה זהה לזאת שהערכתי. צפויה מלחמת חמולות ומלחמת אחים עקובה מדם! אי יציבות, אנשים לא יהיה להם מה לאכול והלחימה תהיה פרנסתם, כל אחד וחמולתו הוא. צפויות בריתות בין גורמים וחיסולים ללא הרף! גם אם הקרב יוכרע לדעתו תוך 5 שנים (לדעתי 15 שנים), שנינו מודעים לעובדה כי תמשך שם לחימת גרילה. כעת נשאלת השאלה: מה הטעם בהסכם היום???? עדיף להמתין למותו של החיה הדו-רגלית ואפילו לחסל אותו! הרי אם הוא לא פרטנר למו"ם, וגם לא מונע טרור, אז מה הטעם שינשום מולקולה אחד של חמצן??? אני מקווה שתסכים איתי שלמרות שעמדותינו לגבי צורתו של ההסכם הסופי, מוטב לנו פשוט להמתין ובנתיים לנהוג במדיניות של מקל וגזר, בעיקר מקל. ישראל לא תצטרך להסביר הרבה.... לאחר שנראה כי אנו עקביים, סביר להניח שהטרור יפסק. תמיד נוכל להגיד: "הכל תלוי בעראפת! יפסיק הטרור, יפסק ההרס ברמאללה, נחזור למו"ם. תושביה של רמאללה בד"כ עשירים והפגיעה בהם תשפיע על כל הכלכלה הפלשתינית! זאת המטרה! להשפיע ולנצח. זאת לא בעיה! עלינו לגלגל שוב ושוב כי אנו קיבלנו ומוכנים ליישם את מסקנות מיצ´ל/טאנט. מי שדוחה ומי שממשיך בטרור, אין לו על מה לבכות.
 

גידי@

New member
האם אתה באמת מאמין שזה יפתור? העולם

ם ישב בשקט כמה דקות אחרי זה יחלו הפעולות לבידוד ישראל? התחל לחשוב !
 
חבובילה

ארצות הברית תלך כמו בובה אחרי ארצות ערב את ארה"ב רק מעניין מחיר הנפט והדלק לצרכן האמריקני כזכור לך מקרה כווית את ארה"ב לא מעניין שום ישראל ושום קושיאל בשבילם אנחנו כמו יתוש מעצבן
 

resh0

New member
אז זה שיושב באפס מעשה, הוא ה"חושב"?

כל מדינה בעולם תשאף לעולם לקיים את המשפט: "לחיות בשלום על אדמתה". אתה רוצה לחיות בשלום על אדמתך, אני רוצה לחיות בשלום על אדמתי, כו-לם רוצים לחיות בשלום על אדמותיהם! יתכן וישנה מחלוקת על ההגדרה את המושג "אדמתנו", אבל אני משוכנע כי אין מחלוקת על המושג "לחיות בשלום". "לחיות בשלום" משמעותו, מצב בו אזרחי המדינה אינם חוששים לבטחונם וקיומם. בזה אתה חלוק איתי? אז עכשיו אתה תתחיל לחשוב! ישנו טרוריסט שמפריע לנו "לחיות בשלום"! הסטנדרטים שמקובלים עלינו בעניין כבוד האדם אינם מקובלים עליו. המישור בו אנו פגיעים- כלומר חיי-אדם, אינו התחום בו הוא פגיע. הוא פוגע שוב ושוב במישור בו אנו פגיעים ואנו מטעמים הומניים לא יכולים להחזיר לו באותו המטבע, במיוחד לנוכח העובדה כי זה לא משפיע עליו. במילים אחרות: אם אנו רוצים לחיות בשלום, עלינו לפעול כך שפעולותינו אכן יהיה בהם אפקט שלא יביאו את עראפת למצב של כדאיות. הרי ברור לך שכל אחד שעושה מהלך, שוקל הוא את היתרונות מול החסרונות. כאשר אין חסרונות, לעולם פעולות טרור כנגד ישראל תהיינה כדאיות! את זה בדיוק אנחנו צריכים לשנות והדרך היא אחת! לפגוע בבטן הרכה של עראפת. כמונו, גם לו יש חסרונות! אנחנו מכירים אותם אך משום-מה נמנעים מ"לתת לו איפה שכואב לו". אם נגיב לכל ירי פלשתיני ע"י תגובה ממוקדת באותו המקום שוב ושוב, נפגע בבטן הרכה של עראפת - כלומר נפגע בכבודו. העולם יבין כי מדובר בתגובה! במקביל תצהיר ישראל שוב ושוב על הסכמתה למילוי המלצות דו"ח טאנט. קל יהיה לשכנע את העולם כי הכל תלוי בעראפת! יפסיק טרור - יהיה מו"ם. אם נתפוס שטח שניתן מתוקף הסכם הבניים כפיקדון, אנו נצהיר כי שטח זה יוחזר למעמדו הקודם מייד לאחר תום תקופת הצינון! כלומר: שוב הכל תלוי רק בעראפת. יפסיק טרור - יקבל חזרה שטחים - יהיה מו"ם. מדיניות ברורה והחלטית זאת תעמיד את ישראל באורח רציני וכל העניים יופנו לתגובת עראפת! האם בוחר הוא בדרך של ג´יהאד? או שהולך הוא למו"ם?? החשוב הוא שתהיה החלטתו אשר תהיה, אנו נהיה אלו השולטים בקביעת סדר היום ואופי ניהול המאבק! כמו שחקן שח-מט שמתכנן את כל הוריאנטים ומוכן להם. כך מנהלים מערכה, כך מנצחים מערכה, כך יגיע השלום!
 
למעלה