אז למה מאגיה?

shataltal

New member
אז למה מאגיה?

הדבר היחידי שהצלחתי להשוות אליו את לימוד המגיה הוא לימוד אומנויות לחימה. חלק ילמד בשביל הגנה עצמית כנגד הבריונים של השכונה, חלק ילמדו את זה בשביל להיות הבריונים של השכונה, חלק בשביל להראות טריקים ותרגילים לחברה, חלק בשביל למצוא חברים בחוג שיוכלו להתאמן איתם, חלק בשביל להיות כמו הכוכב קולנוע האהוב שלהם, חלק כמסלול בחיים וחלק קטן ילמדו את האומנות באמת על כל רזיה, לא רק את המכות וההגנות אלא גם את הפילוסופיה ודרך החיים של האומנות. לאחר 3 חודשי שוטטות בפורומים של מאגיה ובפגישת אנשים המתעסקים בה הגעתי למסקנה שרב העובדים ב"עבודה הגדולה" עושים זאת בגלל אחת מהסיבות הבאות: 1. שעמום או בורות. גורם מספר אחד. ילד/ה משועממים הנכנסים לפורום/אתר, מעתיקים זימרור וויקה בחרוזים ומתחילים לעסוק בזה. סתם כי אין להם משהו יותר טוב לעשות בחיים או כי הם רוצים לעשות כדורי אש. אין לי מה להגיד על כך חוץ מפתטי. 2. תסביך נחיתות. אנשים חסרי חיים שפנו למאגיה מכמה סיבות: א. להתנקם באנשים שלא רצו להיות חברים שלהם. "אתם תיראו. אני אהפוך את כולכם לצפרדעים". ב. למצוא חברים סוף סוף, אם ע"י דיבור בפורומים ואם ע"י תקווה שהם יהיו מכשפים ויוכלו לעשות "תרגילים" לחברה ולהרשים אותם. ג. לתרץ לעצמם למה אף אחד לא רוצה להיות איתם "הם מפחדים להיות חברים שלי כי אני מתעסק במאגיה והם לא יכולים לקבל את זה". ד. להוכיח שהם שונים מיוחדים. ה. פוזה. להיות כמו בטלויזיה. המכשף הגדול והידוע (אם טוב ואם רע). 3. למרוד. בהורים, בממסד, ברב, בכלב, בארון. לא משנה מה ולמה. העיקר למרוד. 4. אנשים קטנים השואפים לכח. אני אהיה מכשף ואני אעשה מה שאני רוצה. בדר"כ אחרי שנכנעו מלהשיג כח זה ממקורות אחרים פנו למאגיה. בדר"כ הם הילדים האלה שחטפו מכות כל יום ביסודי. 5. תסביך עליונות. עוד אלמנט שדרכו אפשר לרדת על אנשים אחרים ולצחוק עליהם ולהוכיח לעצמי שאני הכי טוב, חכם ויודע כל או לקבל כסף. אפשר לזהות את כלל סוגי האנשים עד כאן בפורומים בקלות רבה. חפשו את האנשים שכותבים שזימנו שדים אבל "זה לוקח להם המון אנרגיה שלא ישתוללו והרסו את העולם", אנשים המבצעים מסע אסטרלי בהצלחה מדהימה לאחר חודשיים של לימוד המאגיה, אנשים שיש להם כוחות ויכולות רבות ומגוונות והם שמחים להודיע עליהם קבל עם ועדה, אנשים שפתאום יום אחד שרפו את מורתם למתמטיקה והם נורא מבוהלים כי הם לא יודעים לשלוט על הכח הזה והיד נטויה ובאמת לא חסר. הם יפחדו שיחשפו אותם שהם לא ממש יודעים וחייבים להוכיח שהם "יודעים" הכי טוב ו"מצליחים" הכי הרבה כי אז יהיה להם את הכי הרבה תשומת לב (וזה בדיוק מה שהם מחפשים). הם יתלבשו בשחור תמידי, יענדו פנטרגם מפלצתי ויספרו לכל העולם שהם מאגים (ויבדקו שאכן כל העולם הודיע זאת לאישתו). הם גם יהיו אלה שיגיבו לכמעט כל הודעה וברב המקרים התשובה תהיה כירידה, כ"תוספת" או כהבהרה ותיקון (תמיד על משקל של אני יודע יותר טוב). הם יגיבו להודעות הרומזות על טעות שלהם בהכרזת מלחמת עולם ולא יסלחו ולא ישכחו. כשסוף סוף יעשו טובה ויפתחו ספר מאגיה ויקראו פסקה דבר ראשון הם ירשמו בכל מקום ויגידו לכל אדם מה הם למדו ואיך זה מתקשר לכל הדברים שהם יודעים, חושבים שהם יודעים ושהם שמעו. כמובן שהם ינסחו את זה כ"נזכרתי שקראתי פעם ש..". כל דבר שאין להם תשובה יסגר מבחינתם כ"שכחתי", כ"זה משהו שצריך ללמוד לבד" או כ "אתה עוד לא מוכן לזה". כל שמועה או פרט מידע ירשם ויתוייק וישמש במלחמת להוכיח שהם יודעים הכי טוב. 6. אנוכיות או חוסר עמוד שדרה. אנשים חלשים הפונים לפתרונות הקלים ביותר שאפשר בשביל להשיג מה שהם רוצים כמה שיותר מהר ובקלות. אפשר לזהות אותם ע"י הודעות של "איך אני גורם ל 1..2..3.. " שעולות מהכותב מדי שבוע שבועיים כשכל פעם מעוניין הרכיכה במשהו אחר. 7. חיפוש עצמי. מי אני ומה אני. אישית יש לי רק הערכה לאנשים אלו שכחלק ממסע החיפוש עצמי שלהם לא פוחדים לנסות כל דבר. 8. כתוספת לחיים. מדי פעם לחש, מדי פעם כישוף, מדיטציה פה ושם. רק בשביל הנשמה ולעתים בשביל לעשות את החיים טיפה טובים וקלים יותר. רוב רובם של עוסקי המאגיה הרציניים נכללים כאן. 9. לעזור לאנשים. על אנשים אלו דיברה A Lost Angel וקטונתי מלהוסיף גם על האנשים וגם להודעה (קישור להודעתה מצורף). 10. אנשים השואפים לחיים נעלים יותר ומכירים במאגיה כדרך חיים. לגבי שלושת הסוגים האחרונים - ישמחו לעזור כשהם יכולים ולא יפחדו לשאול כשהם לא. סביר להניח שלא תהיה מסוגל לגלות במפגש פנים מול פנים שהם עוסקים במאגיה אלא אם הם יגידו לך את זה. הם היחידים (ואולי חלק קטן מהאנשים המיוצגים ע"י 7) שישארו בנושא המאגיה לאורך זמן. בדר"כ (בניגוד לשאר הסוגים) לא תצליח להוציא מהם בחיים אילו טכסים הם עושים בדיוק. מה מטרותיהם – אפילו הם לא ידעו להסביר לעצמם. רק קו המחשבה הזה של להיות יותר. להתעלות. ואלו הם האנשים הגדולים. ולמה את/ה בחרת מאגיה? (נכון ש-9 או 10?)
 

gray peopel

New member
מה קורה?

אני דווקא חושב שאני איכשהו 8.... אבל אם חושבים על זה כולם מתחילים מ1-5 ואם הם ממשיכים הן יגיעו ל7 או 8-10...
 

Swicca

New member
אני לא ממש בטוח שאפשר......

לחלק ככה אנשים לקבוצות ,לשים עליהם תוויות (אתה מספר 7 ואתה 1) כאילו אתה מכיר אותם כל החיים שלך..... איך אתה יודע שזה באמת מה שעובר להם בראש אי אפשר לקבוע את זה כי אנחנו כל המספרים האלה לפעמים אנחנו אנוכיים ועושים את זה בשביל להרשים את החברים שלנו או כל אחת מהסיבות הללו ככה שאני כל המספרים האלה ואלי עם יצוצו לך עוד מספרים אז אני אגיד לך שאותם מספרים הם עוד חלק ממני ומכולנו...... אחחחחחח זה היה דרמתי ,מקווה שקראתם הכל ולא סתם רשמתי
. אור ואהבה ,שימי.
 

jbu

New member
7 אני עשיתי מגיל 6 כשהחלטתי

7 אני עשיתי מגיל 6 כשהחלטתי שכדי להבין את העולם צריך להבין את עצמי. ומאז 8-10 הם הסיבות שהיתחלתי לעסוק בזה אולם הסיבה שהיתחלתי לאמין בזה ארוכה ומסורבלת. נ.ב יש לי בוחן במתמטיקה מחר...תאחלו לי בהצלחה!!!
 

A lost angel

New member
../images/Emo45.gif ממש יפה../images/Emo13.gif

אני.. 1! טוב, לא. אני מניחה(לא, זה בכלל לא ברור שדיברתי על עצמי במה שכתבתי..) שאני 9+10, תוך דגש על 9. דנה
נ.ב. זכיתי בתחרות הרטוריקה! ייאי לי!
 

A lost angel

New member
אה, ורציתי להעיר עוד משהו..

אני נוטה לזהות את סוגי 8+9+10. אפילו אם הם נראים כמו פלאפי-באניז, או כמו פרחות. זה משהו בעייניים, הכח הפנימי של המכשף.
 

A lost angel

New member
ועוד הערה שנזכרתי בה בשעור מחשבים:

מה אם אדם נכנס למאגיה כי אמא שלו אמרה לו "אתה מכשף, יאללה, בוא, אני אחנוך אותך למאגיה"? או שהוא מצא את זה כתחביב או תחום עניין?
 

shineing moon

New member
אצלי זה

התחיל מ-7-חיפוש עצמי ואז שהבנתי שזה מה שאני אוהבת ורוצה להשקיע בזה וללמוד את זה אז זה 8+9 ואת צודקת זה באמת משהו שאפשר לראות בעיניים של אנשים
 

the count

New member
8+9+10 עם דגש על 9

דבר ראשון תן לי לומר שזה דיון מצוין. אני מגדיר את עצמי כשלושת האחרונים כשרק התחלתי הייתי 8 ברור(מה זה סטטיסטיקה?) ועכשיו אין מה לומר אני שלושתם ביחד עם דגש על 9 משום שאני משתמש במאגיה וכשפים כדי לעזור לאחרים אשר זקוקים לקצת push...כמובן שאני לא אפתור להם את כל צרות החיים אך אני אנסה לעזור בקטנות.
 
אויש, זה מצחיק.

לא, לא מש-shataltal כתב, אלא מה שאנשים הגיבו. 1) בכל אחד יש טיפה מכל סעיף פה, בתקופה כזו או אחרת... 2) צודק הבחור האפור שאמר כי הרבה מתחילים ב "1-5" ואח"כ מגיעים ל-"7-10". 3) ועכשיו לשוס. אתם חושבים שאתם בשלב כזה או אחר? אולי אתם טועים? ברור שכל אחד מאיתנו ישמח להיות בין 7-10, כדי להגיד שהוא שהוא במאגיה מה"סיבות הנכונות". אבל בינינו, אנחנו כבני אדם לעיתים רחוקות אובייקטיביים. רק הכרות עם האדם יכולה להגיד באיזה שלב אנו נמצאים - ואיני מדבר על הכרות אינטרנטית
חלקנו גם משקר לעצמנו פה ושם - כי זה גורם לנו להרגיש טוב. בנקודה זו, אני מציע לכם אפילו לא לענות לי "אתה צודק" או "אתה טועה". אי אפשר לענות על הסעיף הזה בלי לצאת קצת צבועים. אפילו זה שאני רושם אותו נותן לי הרגשה מסויימת של צביעות, מוצדקת או לא. בקיצור, רק במבט לאחור אנו נוכל להגיד באיזה שלב בחיים היינו, וגם אז לפעמים נצבע את זה בצבעים הלא נכונים (אם לרעה או אם לטובה). רק אנשים שמכירים אותנו בתחום זה הכרות טובה, יוכלו אולי לתת עדות מסויימת על השלב שלנו בחיינו. ונכון, הסקלה שהציב Shataltal היא מאוד דטרמיניסטית לעומת החיים שהם הרבה יותר נוזליים. מי ייתן וה- C3bbBp שלכם יעבוד כמו שצריך!
 

shataltal

New member
לא תכננתי על משאל

אבל זאת תהיה צביעות מצידי לא לענות לעצמי. אני התחלתי את דרכי במאגיה כ-1 וכ-2ה. זה היה לפני שנים. גדלתי מאז. אחרי חודשיים של עיסוק נפלה עלי הבנה. התחלתי להתייחס למאגיה כ-7. אחרי מספר חודשים נוספים התייצבתי על שילוב של 8-9 ושם אני עד עתה. אני לא מאמין שיש רבים שמתייחסים למאגיה ע"פ סעיף 10. קשה לי לראות אנשים, בייחוד צעירים, שמבצעים טכסים, קוראים שעות ומשננים טקסטים, מבצעים את כל האימון הרוחני, המדיטציות וחיים את הפילוסופיה של המאגיה וכל זה על בסיס יום-יומי... סעיף 10 מתייחס לאנשים הרואים את המאגיה באותה צורה שבה דתיים רואים את היהדות. בסה"כ כולנו שואפים לחיים נעלים יותר אבל רובנו עצלנים או מתפתים בקלות מכדי לפעול למטרה הזאת. תגובה ל-Swicca: קראתי, אבל לצערי לא הבנתי הכל. סימני פיסוק הם לא קללה. ברור שאי אפשר לסווג אדם לדגם התנהגות קבוע (אלא אם האדם סובל מפסיכוזה), אבל אפשר לתת קווים כללים להתנהגות ולהסיק סיבה עיקרית להתנהגות זאת. זה כל מה שעשיתי על סמך הניסיון של 3 החודשים האחרונים.
 

GlitterDust

New member
אז למה לא?

אתחיל ואומר שלענות על המשאל הלא מכוון הזה אני לא אענה, ולו בגלל שאין אדם שיכול להעיד על עצמו דבר שכזה... אבל לשם הפרוטוקול (ושוב, אין לראות בדבר מכאן כתשובה)... ואם התחלתי משעמום? או סתם בשביל הכיף? זה עושה אותי אדם רע? ואם אני, שאת עצמי לצערי כבר מצאתי ממזמן, משתמשת במאגיה מדי פעם ככה? כתוספת למרק? ואולי לא תוכלו אפילו לדעת מי אני כשאעבור לידכם? ואם אני רוצה למרוד? ואולי אני בכלל מתאימה קצת לסעיף 4? אבל לא... אני בכלל לא ממש רוצה כח... ואולי אני מאלו שעוזרים? אלו שמקריבים את חייהם למען אחרים? ואולי לא? כמו שלא ניתן באמת לסווג את המאגיה, כך לא ניתן להכניס את העוסקים בה לתוך קופסאות קטנות עם תגיות צבעוניות... פה ושם יש אותי, ואלו שדומים לי... אני לא בטוחה מה "אנחנו", אבל דבר אחד כן אומר... אנחנו צופים מהצד... וזו הגדולה/הבעיה בלהיות אחד שכזה... אתם יודעים... אלו שנמצאים בסעיף 11...
 

L e s t a t

New member
אני חולק עליך

8 הם טיפוסים שהתחילו עם קטע של רוחניות ומיסטיקה מתוך תחביב לשעות הפנאי. הם לא רציניים, הם רואים בזה כ"כיף סתמי שמעביר ערב" ולא כדרך חיים.
 

L e s t a t

New member
לא, מפאת חוסר זמן, אבל

אני לא מתייחס לזה כאל תחביב אלא כאל דרך חיים שלמה ואחרי שאני אסיים לימודים סדירים (מה שעומד לקרות בחודשיים הבאים בערך) יהיה לי מספיק זמן כדי לבצע תרגילים מאגיים גם כל יום. לעיתים רחוקות יש לי מספיק זמן כדי להקצות לתרגילים מאגיים, אבל טקסים אינם דבר נדיר אצלי.
 

shataltal

New member
גם אבל לא רק

אלו טיפוסים שעוסקים בפן של המאגיה (הילינג, טארוט, כישוף טיכסי) אבל לא באופן מוחלט (יום-יומי). לחלקם אפשר לקרוא לא רציניים אבל לרובם לא. האנשים שרואים בזה כ"כיף סתמי שמעביר ערב" - אלו משוייכים ל-1
שוב, ברור שכולנו רוצים להגיד שהמאגיה היא דרך החיים שלנו, אבל מסיבות כאלה ואחרות (עיסוק יום-יומי מכביד כגון עבודה/לימודים המשאיר אותנו מרוקנים ועייפים, חוסר מקום/אמצעים או אפילו עצלנות פשוטה) מונע מאיתנו לממש זאת. זה לא אומר שאנחנו לא רציניים או אף פחות רציניים מהאנשים המקוטלגים בעיקר בסעיף 10 אבל זה אומר שאנחנו עדיין לא כמוהם.
 

מקלל

New member
בזה את\ה צודק\ת

כל הכבוד על הנאום הגדול הוא מאוד עזר הלבבין את עצמך.....! שלך שי ושהכשף תמיד ינצח
 
למעלה