אז למה מאגיה?
הדבר היחידי שהצלחתי להשוות אליו את לימוד המגיה הוא לימוד אומנויות לחימה. חלק ילמד בשביל הגנה עצמית כנגד הבריונים של השכונה, חלק ילמדו את זה בשביל להיות הבריונים של השכונה, חלק בשביל להראות טריקים ותרגילים לחברה, חלק בשביל למצוא חברים בחוג שיוכלו להתאמן איתם, חלק בשביל להיות כמו הכוכב קולנוע האהוב שלהם, חלק כמסלול בחיים וחלק קטן ילמדו את האומנות באמת על כל רזיה, לא רק את המכות וההגנות אלא גם את הפילוסופיה ודרך החיים של האומנות. לאחר 3 חודשי שוטטות בפורומים של מאגיה ובפגישת אנשים המתעסקים בה הגעתי למסקנה שרב העובדים ב"עבודה הגדולה" עושים זאת בגלל אחת מהסיבות הבאות: 1. שעמום או בורות. גורם מספר אחד. ילד/ה משועממים הנכנסים לפורום/אתר, מעתיקים זימרור וויקה בחרוזים ומתחילים לעסוק בזה. סתם כי אין להם משהו יותר טוב לעשות בחיים או כי הם רוצים לעשות כדורי אש. אין לי מה להגיד על כך חוץ מפתטי. 2. תסביך נחיתות. אנשים חסרי חיים שפנו למאגיה מכמה סיבות: א. להתנקם באנשים שלא רצו להיות חברים שלהם. "אתם תיראו. אני אהפוך את כולכם לצפרדעים". ב. למצוא חברים סוף סוף, אם ע"י דיבור בפורומים ואם ע"י תקווה שהם יהיו מכשפים ויוכלו לעשות "תרגילים" לחברה ולהרשים אותם. ג. לתרץ לעצמם למה אף אחד לא רוצה להיות איתם "הם מפחדים להיות חברים שלי כי אני מתעסק במאגיה והם לא יכולים לקבל את זה". ד. להוכיח שהם שונים מיוחדים. ה. פוזה. להיות כמו בטלויזיה. המכשף הגדול והידוע (אם טוב ואם רע). 3. למרוד. בהורים, בממסד, ברב, בכלב, בארון. לא משנה מה ולמה. העיקר למרוד. 4. אנשים קטנים השואפים לכח. אני אהיה מכשף ואני אעשה מה שאני רוצה. בדר"כ אחרי שנכנעו מלהשיג כח זה ממקורות אחרים פנו למאגיה. בדר"כ הם הילדים האלה שחטפו מכות כל יום ביסודי. 5. תסביך עליונות. עוד אלמנט שדרכו אפשר לרדת על אנשים אחרים ולצחוק עליהם ולהוכיח לעצמי שאני הכי טוב, חכם ויודע כל או לקבל כסף. אפשר לזהות את כלל סוגי האנשים עד כאן בפורומים בקלות רבה. חפשו את האנשים שכותבים שזימנו שדים אבל "זה לוקח להם המון אנרגיה שלא ישתוללו והרסו את העולם", אנשים המבצעים מסע אסטרלי בהצלחה מדהימה לאחר חודשיים של לימוד המאגיה, אנשים שיש להם כוחות ויכולות רבות ומגוונות והם שמחים להודיע עליהם קבל עם ועדה, אנשים שפתאום יום אחד שרפו את מורתם למתמטיקה והם נורא מבוהלים כי הם לא יודעים לשלוט על הכח הזה והיד נטויה ובאמת לא חסר. הם יפחדו שיחשפו אותם שהם לא ממש יודעים וחייבים להוכיח שהם "יודעים" הכי טוב ו"מצליחים" הכי הרבה כי אז יהיה להם את הכי הרבה תשומת לב (וזה בדיוק מה שהם מחפשים). הם יתלבשו בשחור תמידי, יענדו פנטרגם מפלצתי ויספרו לכל העולם שהם מאגים (ויבדקו שאכן כל העולם הודיע זאת לאישתו). הם גם יהיו אלה שיגיבו לכמעט כל הודעה וברב המקרים התשובה תהיה כירידה, כ"תוספת" או כהבהרה ותיקון (תמיד על משקל של אני יודע יותר טוב). הם יגיבו להודעות הרומזות על טעות שלהם בהכרזת מלחמת עולם ולא יסלחו ולא ישכחו. כשסוף סוף יעשו טובה ויפתחו ספר מאגיה ויקראו פסקה דבר ראשון הם ירשמו בכל מקום ויגידו לכל אדם מה הם למדו ואיך זה מתקשר לכל הדברים שהם יודעים, חושבים שהם יודעים ושהם שמעו. כמובן שהם ינסחו את זה כ"נזכרתי שקראתי פעם ש..". כל דבר שאין להם תשובה יסגר מבחינתם כ"שכחתי", כ"זה משהו שצריך ללמוד לבד" או כ "אתה עוד לא מוכן לזה". כל שמועה או פרט מידע ירשם ויתוייק וישמש במלחמת להוכיח שהם יודעים הכי טוב. 6. אנוכיות או חוסר עמוד שדרה. אנשים חלשים הפונים לפתרונות הקלים ביותר שאפשר בשביל להשיג מה שהם רוצים כמה שיותר מהר ובקלות. אפשר לזהות אותם ע"י הודעות של "איך אני גורם ל 1..2..3.. " שעולות מהכותב מדי שבוע שבועיים כשכל פעם מעוניין הרכיכה במשהו אחר. 7. חיפוש עצמי. מי אני ומה אני. אישית יש לי רק הערכה לאנשים אלו שכחלק ממסע החיפוש עצמי שלהם לא פוחדים לנסות כל דבר. 8. כתוספת לחיים. מדי פעם לחש, מדי פעם כישוף, מדיטציה פה ושם. רק בשביל הנשמה ולעתים בשביל לעשות את החיים טיפה טובים וקלים יותר. רוב רובם של עוסקי המאגיה הרציניים נכללים כאן. 9. לעזור לאנשים. על אנשים אלו דיברה A Lost Angel וקטונתי מלהוסיף גם על האנשים וגם להודעה (קישור להודעתה מצורף). 10. אנשים השואפים לחיים נעלים יותר ומכירים במאגיה כדרך חיים. לגבי שלושת הסוגים האחרונים - ישמחו לעזור כשהם יכולים ולא יפחדו לשאול כשהם לא. סביר להניח שלא תהיה מסוגל לגלות במפגש פנים מול פנים שהם עוסקים במאגיה אלא אם הם יגידו לך את זה. הם היחידים (ואולי חלק קטן מהאנשים המיוצגים ע"י 7) שישארו בנושא המאגיה לאורך זמן. בדר"כ (בניגוד לשאר הסוגים) לא תצליח להוציא מהם בחיים אילו טכסים הם עושים בדיוק. מה מטרותיהם – אפילו הם לא ידעו להסביר לעצמם. רק קו המחשבה הזה של להיות יותר. להתעלות. ואלו הם האנשים הגדולים. ולמה את/ה בחרת מאגיה? (נכון ש-9 או 10?)
הדבר היחידי שהצלחתי להשוות אליו את לימוד המגיה הוא לימוד אומנויות לחימה. חלק ילמד בשביל הגנה עצמית כנגד הבריונים של השכונה, חלק ילמדו את זה בשביל להיות הבריונים של השכונה, חלק בשביל להראות טריקים ותרגילים לחברה, חלק בשביל למצוא חברים בחוג שיוכלו להתאמן איתם, חלק בשביל להיות כמו הכוכב קולנוע האהוב שלהם, חלק כמסלול בחיים וחלק קטן ילמדו את האומנות באמת על כל רזיה, לא רק את המכות וההגנות אלא גם את הפילוסופיה ודרך החיים של האומנות. לאחר 3 חודשי שוטטות בפורומים של מאגיה ובפגישת אנשים המתעסקים בה הגעתי למסקנה שרב העובדים ב"עבודה הגדולה" עושים זאת בגלל אחת מהסיבות הבאות: 1. שעמום או בורות. גורם מספר אחד. ילד/ה משועממים הנכנסים לפורום/אתר, מעתיקים זימרור וויקה בחרוזים ומתחילים לעסוק בזה. סתם כי אין להם משהו יותר טוב לעשות בחיים או כי הם רוצים לעשות כדורי אש. אין לי מה להגיד על כך חוץ מפתטי. 2. תסביך נחיתות. אנשים חסרי חיים שפנו למאגיה מכמה סיבות: א. להתנקם באנשים שלא רצו להיות חברים שלהם. "אתם תיראו. אני אהפוך את כולכם לצפרדעים". ב. למצוא חברים סוף סוף, אם ע"י דיבור בפורומים ואם ע"י תקווה שהם יהיו מכשפים ויוכלו לעשות "תרגילים" לחברה ולהרשים אותם. ג. לתרץ לעצמם למה אף אחד לא רוצה להיות איתם "הם מפחדים להיות חברים שלי כי אני מתעסק במאגיה והם לא יכולים לקבל את זה". ד. להוכיח שהם שונים מיוחדים. ה. פוזה. להיות כמו בטלויזיה. המכשף הגדול והידוע (אם טוב ואם רע). 3. למרוד. בהורים, בממסד, ברב, בכלב, בארון. לא משנה מה ולמה. העיקר למרוד. 4. אנשים קטנים השואפים לכח. אני אהיה מכשף ואני אעשה מה שאני רוצה. בדר"כ אחרי שנכנעו מלהשיג כח זה ממקורות אחרים פנו למאגיה. בדר"כ הם הילדים האלה שחטפו מכות כל יום ביסודי. 5. תסביך עליונות. עוד אלמנט שדרכו אפשר לרדת על אנשים אחרים ולצחוק עליהם ולהוכיח לעצמי שאני הכי טוב, חכם ויודע כל או לקבל כסף. אפשר לזהות את כלל סוגי האנשים עד כאן בפורומים בקלות רבה. חפשו את האנשים שכותבים שזימנו שדים אבל "זה לוקח להם המון אנרגיה שלא ישתוללו והרסו את העולם", אנשים המבצעים מסע אסטרלי בהצלחה מדהימה לאחר חודשיים של לימוד המאגיה, אנשים שיש להם כוחות ויכולות רבות ומגוונות והם שמחים להודיע עליהם קבל עם ועדה, אנשים שפתאום יום אחד שרפו את מורתם למתמטיקה והם נורא מבוהלים כי הם לא יודעים לשלוט על הכח הזה והיד נטויה ובאמת לא חסר. הם יפחדו שיחשפו אותם שהם לא ממש יודעים וחייבים להוכיח שהם "יודעים" הכי טוב ו"מצליחים" הכי הרבה כי אז יהיה להם את הכי הרבה תשומת לב (וזה בדיוק מה שהם מחפשים). הם יתלבשו בשחור תמידי, יענדו פנטרגם מפלצתי ויספרו לכל העולם שהם מאגים (ויבדקו שאכן כל העולם הודיע זאת לאישתו). הם גם יהיו אלה שיגיבו לכמעט כל הודעה וברב המקרים התשובה תהיה כירידה, כ"תוספת" או כהבהרה ותיקון (תמיד על משקל של אני יודע יותר טוב). הם יגיבו להודעות הרומזות על טעות שלהם בהכרזת מלחמת עולם ולא יסלחו ולא ישכחו. כשסוף סוף יעשו טובה ויפתחו ספר מאגיה ויקראו פסקה דבר ראשון הם ירשמו בכל מקום ויגידו לכל אדם מה הם למדו ואיך זה מתקשר לכל הדברים שהם יודעים, חושבים שהם יודעים ושהם שמעו. כמובן שהם ינסחו את זה כ"נזכרתי שקראתי פעם ש..". כל דבר שאין להם תשובה יסגר מבחינתם כ"שכחתי", כ"זה משהו שצריך ללמוד לבד" או כ "אתה עוד לא מוכן לזה". כל שמועה או פרט מידע ירשם ויתוייק וישמש במלחמת להוכיח שהם יודעים הכי טוב. 6. אנוכיות או חוסר עמוד שדרה. אנשים חלשים הפונים לפתרונות הקלים ביותר שאפשר בשביל להשיג מה שהם רוצים כמה שיותר מהר ובקלות. אפשר לזהות אותם ע"י הודעות של "איך אני גורם ל 1..2..3.. " שעולות מהכותב מדי שבוע שבועיים כשכל פעם מעוניין הרכיכה במשהו אחר. 7. חיפוש עצמי. מי אני ומה אני. אישית יש לי רק הערכה לאנשים אלו שכחלק ממסע החיפוש עצמי שלהם לא פוחדים לנסות כל דבר. 8. כתוספת לחיים. מדי פעם לחש, מדי פעם כישוף, מדיטציה פה ושם. רק בשביל הנשמה ולעתים בשביל לעשות את החיים טיפה טובים וקלים יותר. רוב רובם של עוסקי המאגיה הרציניים נכללים כאן. 9. לעזור לאנשים. על אנשים אלו דיברה A Lost Angel וקטונתי מלהוסיף גם על האנשים וגם להודעה (קישור להודעתה מצורף). 10. אנשים השואפים לחיים נעלים יותר ומכירים במאגיה כדרך חיים. לגבי שלושת הסוגים האחרונים - ישמחו לעזור כשהם יכולים ולא יפחדו לשאול כשהם לא. סביר להניח שלא תהיה מסוגל לגלות במפגש פנים מול פנים שהם עוסקים במאגיה אלא אם הם יגידו לך את זה. הם היחידים (ואולי חלק קטן מהאנשים המיוצגים ע"י 7) שישארו בנושא המאגיה לאורך זמן. בדר"כ (בניגוד לשאר הסוגים) לא תצליח להוציא מהם בחיים אילו טכסים הם עושים בדיוק. מה מטרותיהם – אפילו הם לא ידעו להסביר לעצמם. רק קו המחשבה הזה של להיות יותר. להתעלות. ואלו הם האנשים הגדולים. ולמה את/ה בחרת מאגיה? (נכון ש-9 או 10?)