אושר

אושר

שלום לכולם, אני לא יודעת אם זה הפורום המתאים אבל הייתי רוצה לדעת אם מבחינת הדת יש משמעות לאושר ואני מתכוונת לאושר "סתמי" מדברים יומיומיים ולא ממשהו שקשור לאל באופן ישיר. ואם גרימת אושר לאנשים זה משהו ש"נחשב" כמצווה או משהו כזה?
 

BEIZI

New member
תשובה.

שלום לך. המילה אושר היא סיפוק פנימי. התורה כולה היא הכול מצוותה היא להביא לאדם סיפוק פנימי. ומימילא להביאו להיות מאושר.
 
לא בדיוק מה שהתכוונתי...

אני אנסה להסביר את עצמי.... אני לא מדברת על אושר שנובע מהדת, תורה וכיו'ב. אני מתכוונת לאושר יומיומי.. אני אפרט.. נניח שאתה יודע שאם תעשה מעשה מסוים אז אדם אחר מאוד מאוד מאוד ישמח (כמובן מעשה שאין בו עבירה) האם יש איזשהי חשיבות למעשה כזה? והאם יש בכלל משמעות לאושר שהאדם השני ירגיש?
 

צורי80

New member
ודאי

במושגים של היהדות גרימת אושר לאדם זו היא מצווה של "ואהבת לרעך כמוך"
 

kakarto

New member
בוודאי

אולי מצוה אחת מתריג זה לא אבל שמחה עפ היהדות היא דבר חשוב ושמחת בחגך מצוה גדולה להיות בשמחה תמיד וכמו כן שיש גם מן הגמילות חסדים בלהעלות חיוך על פנים של בן אדם
 

BEIZI

New member
תשובה.

שלום לך. המילה אושר היא סיפוק פנימי. התורה כולה היא הכול מצוותה היא להביא לאדם סיפוק פנימי. ומימילא להביאו להיות מאושר.
 

נזיר 461

New member
תשובה

טוב, בעיקרון אני לא ידען גדול אבל ברגע שקראתי את הודעתך קפצו לי מס` ציטוטים מהגמרא המוכיחים קיומו של האושר היומיומי, אל תפסו אותי על המילה כי זה לא מולי, אז ככה: אדם נהנה מיגיע כפיו יותר מכל דבר גדול יותר הניתן במתנה... (החלק השני של המשפט לא מדויק בכלל). כל המשמח חתן וכלה... חייב אדם לשמח את בני ביתו ברגל... ואני בטוח שיש עוד הרבה... עוד הבהרה- היהדות, אין מטרתה להגביל את האדם מלהנות בעוה"ז, אדרבה כל מי שלא נותן לעצמו להנות ממתנותיו היומיומיות של ה`, נאמר עליו כאילו חוטא...
 
לנזיר...

תודה על התגובה ואני אשמח אם תוכל להביא לי את המקור למה שכתבת: "כל מי שלא נותן לעצמו להנות ממתנותיו היומיומיות של ה`, נאמר עליו כאילו חוטא"
 

rachel the one

New member
בטח!!!

"מצוה גדולה להיות בשמחה תמיד"!!! חוץ מזה אפילו לחייך לאדם,אפילו זר זה מצוה כי אתה משמח אותו...
 

פיליפ1

New member
אושרו של אדם אינו תלוי בתורה ומצוות

אושרו של אדם טמון דוקא באופיו או בהערכתו את הקיים. אופטימיות - זו מילת המפתח. וכבר נאמר: "איזהו עשיר, השמח בחלקו"
 
תודה לכולם על התגובות...

עניתם לי יותר על חשיבות המעשה והייתי רוצה לקבל יותר תשובות על משמעות האושר היומיומי מכיוון שלכאורה שמחה מדברי העוה"ז נראית לי כדבר ללא כל תועלת כי בסה"כ אלו דברי "הבל" שלא יתנו לי כלום בעולם הבא אשמח אם תוכלו לשנות במעט את תפיסתי...
 

masorti

New member
נורא פשוט...

בואי ונקרא את הנאמר בדברים ט"ז, י"ג-ט"ו: "חַג הַסֻּכֹּת תַּעֲשֶׂה לְךָ, שִׁבְעַת יָמִים: בְּאָסְפְּךָ--מִגָּרְנְךָ, וּמִיִּקְבֶךָ. וְשָׂמַחְתָּ, בְּחַגֶּךָ: אַתָּה וּבִנְךָ וּבִתֶּךָ, וְעַבְדְּךָ וַאֲמָתֶךָ, וְהַלֵּוִי וְהַגֵּר וְהַיָּתוֹם וְהָאַלְמָנָה, אֲשֶׁר בִּשְׁעָרֶיךָ. שִׁבְעַת יָמִים, תָּחֹג לַה' אֱלֹהֶיךָ, בַּמָּקוֹם, אֲשֶׁר-יִבְחַר ה': כִּי יְבָרֶכְךָ ה' אֱלֹהֶיךָ, בְּכֹל תְּבוּאָתְךָ וּבְכֹל מַעֲשֵׂה יָדֶיךָ, וְהָיִיתָ אַךְ שָׂמֵחַ. אם התורה טורחת לצוות על האדם לשמוח (בחג הסוכות), מן הסתם יש חשיבות לאושר בעולם הזה.
 

אלישיר

New member
אושר.

בעזי"ת אז מה היה לנו? אושר?! נקודת המוצא היא תמיד: מהו האושר?! הרי הנאה אינה אושר, וחוסר כאב אינו אושר, וכו' וכו'. יוצא בעצם שכל מה שאנשים קוראים לו אושר, אינו כזה, ובעצם כולם יודעים זאת ועדיין משתמשים במילה הזו, בלי לנסות למצוא לעצמם אוצר מילים יותר מדיוק. ילד קטן מאושר. הוכחה: לכי ותראי ילד קטן שנותנים לו סטירה. בוכה בוכה בוכה, ו... רץ צוחק ועליז. מבוגר, אפילו אם לא יתנו לא אף סטירה לא יוכל לא לרוץ ולא בצחוק עליז. יוצא שהאושר אינו בר עשיה ישירה, אלא חלק ממצב קיומי של האדם. אושר אמור להיות טבעו של האדם. כשהולכים נגד הטבע, מה שהאנושות אהבה לעשות מאז ומתמיד, מאבדים את היכולת הטבעית הזו. בעולם הגדול ידועות כיום דרכים להחזיר את האדם למצב הטבעי שלו, וכולם יוכולות להתקרא בשם "פילוסופיות המזרח", למרות שיש כאלה ממקומות גיאוגרפיים אחרים. אולם, כולן מדברות על צד שמאל, על הגוף השמאלי כדומיננטי ונותן את הטון אחר חיפוש הנעורים השמחה והאושר. היהדות היא צד ימין. והדרך היא שונה. ומאומצת בהרבה. ולפום צערא אגרא. ואפשר להרחיב, אך צריך לרצות מאוד. גרימת הרגשה טובה לזולת היא נתינה. כאמור היהדות היא צד ימין, שהוא הצד המעניק והנותן. גרימת אושר היא פעולה אנרגטית של הגוף הימני. וודאי שזו מצוה.
 
תודה...אבל...

לא הבנתי מה אתה רוצה להגיד בסופו של דבר? מהי השורה התחתונה? אתה לא רוצה לקרוא לזה אושר? אז נקרא לזה הרגשה טובה... אם גרימת הרגשה טובה לאדם היא מצווה (כמו שכתבת בסוף) אז מהי המשמעות של אותה הרגשה טובה? אם בכלל יש לזה משמעות? ואם אין לזה אז מדוע זו מצווה לגרום למישהו הרגשה טובה?
 

אלישיר

New member
יש לזה משמעות כגמילות חסד.

בעזי"ת וזו כמובן מצוה. אני רק מציין שמצוה היא גם הגשמה עצמית וטבעית, וכו'.
 
../images/Emo53.gif חידוד השאלה...

עניתם לי יותר על חשיבות המעשה והייתי רוצה לקבל יותר תשובות על משמעות האושר היומיומי מכיוון שלכאורה שמחה מדברי העוה"ז נראית לי כדבר ללא כל תועלת כי בסה"כ אלו דברי "הבל" שלא יתנו לי כלום בעולם הבא אשמח אם תוכלו לשנות במעט את תפיסתי...
 

אלישיר

New member
ועל זה כתבתי על האושר כמצב טבעי.

בעזי"ת את לא מאושרת בגלל מה שתעשי. את מאושרת כי את אדם ואדם אמור להיות יצור מאושר. שכאומרים שכר מצוה מצוה, לא מתכוונים לומר שהאושר שנובע מהמצוה בא בגלל עולם הבא.
 
למעלה