אושר תוואי הרכבת לירושלים(בגשר)

מצב
הנושא נעול.

הרדוף3

New member
ומה עם הקו החדש לאשדוד?
או ההכפלה לבאר שבע?
לרכבת ישראל אין קרונות וקטרים....
ולכן לא תוכל לתגבר את תנועת הרכבות לבאר שבע ולאשדוד. לפחות בארבע השנים הקרובות רכבת ישראל לא תקבל נייד מסילתי חדש !!! המצב כיום הוא, שאין לרכבת ישראל קטרים רזרבה לצורך הוספת רכבות חדשות !!! את הקרונות החדשים (שגם הם לא יספיקו לצורך הוספת רכבות חדשות לבאר שבע ואשדוד) לא ניתן להפעיל ללא קטר.
 

easylivin

New member
לרכבת ישראל אין קרונות וקטרים....
ולכן לא תוכל לתגבר את תנועת הרכבות לבאר שבע ולאשדוד. לפחות בארבע השנים הקרובות רכבת ישראל לא תקבל נייד מסילתי חדש !!! המצב כיום הוא, שאין לרכבת ישראל קטרים רזרבה לצורך הוספת רכבות חדשות !!! את הקרונות החדשים (שגם הם לא יספיקו לצורך הוספת רכבות חדשות לבאר שבע ואשדוד) לא ניתן להפעיל ללא קטר.
רכש חירום?
יש מצב?..
 

הרדוף3

New member
רכש חירום?
יש מצב?..
זה תלוי במקבלי ההחלטות ברכת ישראל
בשביל לבצע רכש חרום צריך לקבל החלטה על כך, כרגע למיטב ידיעתי אין שום החלטה. ובנוסף יש צורך באישור מנערי האוצר, מכיוון שבלי אישור מנערי האוצר, רכבת ישראל לא יכולה לרכוש כלום.
 

הרדוף3

New member
זה תלוי במקבלי ההחלטות ברכת ישראל
בשביל לבצע רכש חרום צריך לקבל החלטה על כך, כרגע למיטב ידיעתי אין שום החלטה. ובנוסף יש צורך באישור מנערי האוצר, מכיוון שבלי אישור מנערי האוצר, רכבת ישראל לא יכולה לרכוש כלום.
וצריך גם לחשוב שרכש חירום אינו מהיום למחר
גם רכש חירום יכול לקחת שנים.
 

raminec

New member
אין לרכבת ישראל קטרים וקרונות כלל !!
לרכבת ישראל אין קטרים וקרונות להפעלת הקו המהיר לירושלים ובארבע השנים הקרובות גם לא יהיה. גם לא ברור מתי יגיעו הקרונות והקטרים הנוספים לצורך הפעלת הקו אם בכלל, כך שגם ב 45 דקות הרכבת לא תגיעה מת"א לירושלים. ועדיין לא ברור כמה בג"צים יש עוד בדרך.
בעשר שנים שייקח לרכבת להקים את הקו
אחרי ההתנגדות האחרונה (שעוד לא ראינו) אפשר לרכוש אין ספור ציוד נייד מכל הסוגים והמינים. אפשר אפילו לפתוח קו ייצור במיוחד בשביל זה פה בארץ אם ממש רוצים... כל כך הרבה זמן יש עד שהקו יופעל.
 

easylivin

New member
בעשר שנים שייקח לרכבת להקים את הקו
אחרי ההתנגדות האחרונה (שעוד לא ראינו) אפשר לרכוש אין ספור ציוד נייד מכל הסוגים והמינים. אפשר אפילו לפתוח קו ייצור במיוחד בשביל זה פה בארץ אם ממש רוצים... כל כך הרבה זמן יש עד שהקו יופעל.
יש עוד שפע של זמן
כדי לבחור את סוג הציוד. ובואו לא נשכח שהקו יהיה מחושמל, לכן לא מדובר על סתם "עוד קורנות וקטרים" אלא על ציוד מסוגים חדשים לחלוטין. אני מקווה שברכבת יעשו חושבים וילכו על קרונועים חשמליים, ואולי אף קרונועים דו-קומתיים (שמתאימים באופן אידיאלי לקו מהיר שאין בו עצירות רבות).
 

raminec

New member
יש עוד שפע של זמן
כדי לבחור את סוג הציוד. ובואו לא נשכח שהקו יהיה מחושמל, לכן לא מדובר על סתם "עוד קורנות וקטרים" אלא על ציוד מסוגים חדשים לחלוטין. אני מקווה שברכבת יעשו חושבים וילכו על קרונועים חשמליים, ואולי אף קרונועים דו-קומתיים (שמתאימים באופן אידיאלי לקו מהיר שאין בו עצירות רבות).
משיחתי עם חקי הראל בזמנו
עולה שהוא רואה בקרונועים חשמליים אופציה סבירה להצטיידות בר"י, אולם זה הרבה מעבר לאופק ההצטיידותי של ר"י כיום. להזכירך, מדוחות שנכתבו על ידי ר"י על קרונועי דיזל, עלות תפעולם של קרונועים גבוהה בכ-50% מזו של רכבות גרורות קטר. עם כניסתם של קטרים חדישים וחשמליים לשימוש בקו הצורך בשימוש בקרונועים שנובע בעיקר מתאוצות טובות יותר יעלם.
 

easylivin

New member
משיחתי עם חקי הראל בזמנו
עולה שהוא רואה בקרונועים חשמליים אופציה סבירה להצטיידות בר"י, אולם זה הרבה מעבר לאופק ההצטיידותי של ר"י כיום. להזכירך, מדוחות שנכתבו על ידי ר"י על קרונועי דיזל, עלות תפעולם של קרונועים גבוהה בכ-50% מזו של רכבות גרורות קטר. עם כניסתם של קטרים חדישים וחשמליים לשימוש בקו הצורך בשימוש בקרונועים שנובע בעיקר מתאוצות טובות יותר יעלם.
ההבדל בין קרונועים חשמליים ל-IC3 הוא עצום.
עלויות התפעול של של קרונועי חשמל יכולות להיות אף זולות יותר מרכבות גרורות קטר חשמלי (על דיזל אין בכלל מה לדבר), וזה משום שקרונועים מודרניים מביאים לחיסכון עצום באנרגיה, בין היתר הודות לבלימה רגנרטיבית יעילה יותר מכל קטר חשמלי. וזה יכול להיות אקטואלי במיוחד בקו עם שיפוע ארוך כמו הקו לירושלים. המנועים של ה-IC3 והתמסורות המכניות הם מכלולים מורכבים וקפריזיים, שאכן דורשים תחזוקה תכופה, בניגוד למנועי חשמל, ובמיוחד מנועים אסינכרוניים ששוברים את כל שיאי היעילות והאמינות (ובמחיר זול יותר, למרבה ההפתעה!) בנוסף, גם זמני התאוצה המהירים יכולים לתרום לשיפור היעילות הכלכלית, שכה מדאיגה את אנשי משרד האוצר.
 

easylivin

New member
ההבדל בין קרונועים חשמליים ל-IC3 הוא עצום.
עלויות התפעול של של קרונועי חשמל יכולות להיות אף זולות יותר מרכבות גרורות קטר חשמלי (על דיזל אין בכלל מה לדבר), וזה משום שקרונועים מודרניים מביאים לחיסכון עצום באנרגיה, בין היתר הודות לבלימה רגנרטיבית יעילה יותר מכל קטר חשמלי. וזה יכול להיות אקטואלי במיוחד בקו עם שיפוע ארוך כמו הקו לירושלים. המנועים של ה-IC3 והתמסורות המכניות הם מכלולים מורכבים וקפריזיים, שאכן דורשים תחזוקה תכופה, בניגוד למנועי חשמל, ובמיוחד מנועים אסינכרוניים ששוברים את כל שיאי היעילות והאמינות (ובמחיר זול יותר, למרבה ההפתעה!) בנוסף, גם זמני התאוצה המהירים יכולים לתרום לשיפור היעילות הכלכלית, שכה מדאיגה את אנשי משרד האוצר.
וחשוב גם להדגיש,
שזמן התאוצה של קרונוע חשמלי מודרני, הינו קצר יותר מרכבת גרורת-קטר חשמלי מודרני לא פחות. ובמצב דחיפה (ברכבת מו-דו) זמן התאוצה מתארך עוד יותר. ועוד בשיפוע עולה... שורה תחתונה: לקרונוע חשמלי כל היתרונות על פני קטר חשמלי, ובכל מצב. גם בקווים ארוכים אך מהירים ועם מעט עצירות! ובמיוחד בקווים פרבריים או עירוניים.
 

Rubim88

New member
וחשוב גם להדגיש,
שזמן התאוצה של קרונוע חשמלי מודרני, הינו קצר יותר מרכבת גרורת-קטר חשמלי מודרני לא פחות. ובמצב דחיפה (ברכבת מו-דו) זמן התאוצה מתארך עוד יותר. ועוד בשיפוע עולה... שורה תחתונה: לקרונוע חשמלי כל היתרונות על פני קטר חשמלי, ובכל מצב. גם בקווים ארוכים אך מהירים ועם מעט עצירות! ובמיוחד בקווים פרבריים או עירוניים.
על 2 ההודעות.
בנוסף ליתרון של קרנועים על קטרים בשיפועים גדולים..
 
וחשוב גם להדגיש,
שזמן התאוצה של קרונוע חשמלי מודרני, הינו קצר יותר מרכבת גרורת-קטר חשמלי מודרני לא פחות. ובמצב דחיפה (ברכבת מו-דו) זמן התאוצה מתארך עוד יותר. ועוד בשיפוע עולה... שורה תחתונה: לקרונוע חשמלי כל היתרונות על פני קטר חשמלי, ובכל מצב. גם בקווים ארוכים אך מהירים ועם מעט עצירות! ובמיוחד בקווים פרבריים או עירוניים.
רבותי רכבתאים נכבדים:
לא סוג/איכות הציוד הוא העיקר (מבלי להקל דעת באיכות הנייד). הגורם החשוב ביותר הוא פרופיל התוואי שהרי גם עם ציוד קיים ניתן להפעיל שרות של כ 30 דקות בין תחנת האומה לתחנת ההגנה. שהרי קו ישר וכפול נטול עקומות ללא כל הפרעה תנועתית כגון מפגשי כביש מסילה, וללא תחנות עצירה בקטע ת''א בית שמש י-ם היה מביא לנו תוצאות כמעט דומות . רבות נשפך ''דיו'' בפורום בנושא צפי המהירות הן השיווקית 30 דקות, והן המסחרית שלדעתי תעמוד על 45 דקות. הבעיות הצפויות ידועות כמו: הגבלת מהירות באזור דניאל, גשרים, מעבר בצוואר הבקבוק הפקוק בנתב''ג, וגודש התנועה בקטע צומת המסילות גנות ת''א דרום. והכל בהנחה שמסילה שלישית תסלל בקטע גנות- ת''א דרום , ומסילה רביעית באיילון. עד להפעלת הקו החדש לבירה, אני מניח שנתבשר גם על רכש נייד יעודי ומחושמל לקו.
 

Rubim88

New member
רבותי רכבתאים נכבדים:
לא סוג/איכות הציוד הוא העיקר (מבלי להקל דעת באיכות הנייד). הגורם החשוב ביותר הוא פרופיל התוואי שהרי גם עם ציוד קיים ניתן להפעיל שרות של כ 30 דקות בין תחנת האומה לתחנת ההגנה. שהרי קו ישר וכפול נטול עקומות ללא כל הפרעה תנועתית כגון מפגשי כביש מסילה, וללא תחנות עצירה בקטע ת''א בית שמש י-ם היה מביא לנו תוצאות כמעט דומות . רבות נשפך ''דיו'' בפורום בנושא צפי המהירות הן השיווקית 30 דקות, והן המסחרית שלדעתי תעמוד על 45 דקות. הבעיות הצפויות ידועות כמו: הגבלת מהירות באזור דניאל, גשרים, מעבר בצוואר הבקבוק הפקוק בנתב''ג, וגודש התנועה בקטע צומת המסילות גנות ת''א דרום. והכל בהנחה שמסילה שלישית תסלל בקטע גנות- ת''א דרום , ומסילה רביעית באיילון. עד להפעלת הקו החדש לבירה, אני מניח שנתבשר גם על רכש נייד יעודי ומחושמל לקו.
למה שתהיה הגבלת מהירות באזור כפר דניאל?
או על הגשרים? זה לא קו של 300 קמ"ש, מדובר פה "כולה" על מהירות תכן של 160 קמ"ש, מהירות סטנדרטית בקווים אזוריים ופרבריים באירופה. בקשר לגודש, כבר דיברנו על זה פה..2\3\4 מסילות הן לא ההגבלה..
 

Rubim88

New member
למה שתהיה הגבלת מהירות באזור כפר דניאל?
או על הגשרים? זה לא קו של 300 קמ"ש, מדובר פה "כולה" על מהירות תכן של 160 קמ"ש, מהירות סטנדרטית בקווים אזוריים ופרבריים באירופה. בקשר לגודש, כבר דיברנו על זה פה..2\3\4 מסילות הן לא ההגבלה..
ולדעתי ההגבלה תהיה במנהרות..
 
למה שתהיה הגבלת מהירות באזור כפר דניאל?
או על הגשרים? זה לא קו של 300 קמ"ש, מדובר פה "כולה" על מהירות תכן של 160 קמ"ש, מהירות סטנדרטית בקווים אזוריים ופרבריים באירופה. בקשר לגודש, כבר דיברנו על זה פה..2\3\4 מסילות הן לא ההגבלה..
אדייק ברשותך , המיקום מזרחית
מכפר דניאל קרי:בין כפר שמואל למחצבה, בפיצול המסילות למודיעין וירושלים כולל משולש פאתי מודיעין לכוון ירושלים שהוקפא על הנייר בנתיים (ובעתיד מפגש מסילות נוסף ''מסילת מודיעין - באר יעקב''). המפגש המסילתי לא יאפשר נסיעה מהירה ואני מניח שתונפק לקטע זה פקודת הגבלת מהירות קבועה. ימים יגידו אם הנסיעה על הגשרים בכניסה לתחנת נתב''ג תתאפשר במהירות תכן של 160 קמ''ש, על מגבלות קיבולת המסילה בתחנה עצמה, וביציאה ממנהרות גנות.
 

Rubim88

New member
אדייק ברשותך , המיקום מזרחית
מכפר דניאל קרי:בין כפר שמואל למחצבה, בפיצול המסילות למודיעין וירושלים כולל משולש פאתי מודיעין לכוון ירושלים שהוקפא על הנייר בנתיים (ובעתיד מפגש מסילות נוסף ''מסילת מודיעין - באר יעקב''). המפגש המסילתי לא יאפשר נסיעה מהירה ואני מניח שתונפק לקטע זה פקודת הגבלת מהירות קבועה. ימים יגידו אם הנסיעה על הגשרים בכניסה לתחנת נתב''ג תתאפשר במהירות תכן של 160 קמ''ש, על מגבלות קיבולת המסילה בתחנה עצמה, וביציאה ממנהרות גנות.
הבנתי..
השאלה קודם כל היא לאן המסילה מתפצלת, לכיוון מודיעין או לירושלים? במידה ובשביל המסילה לירושלים צריך להכנס למפלג, אני מקווה שהוא יהיה אחד ארוך עם הגבלת מהירות גבוהה. בנוסף.. זה לא שהרכבת צריכה לעצור, במקרה ויפעלו קרנועים חשמליים אז לכל מיני הגבלות קצרות לא תהיה השפעה גדולה.
 

easylivin

New member
הבנתי..
השאלה קודם כל היא לאן המסילה מתפצלת, לכיוון מודיעין או לירושלים? במידה ובשביל המסילה לירושלים צריך להכנס למפלג, אני מקווה שהוא יהיה אחד ארוך עם הגבלת מהירות גבוהה. בנוסף.. זה לא שהרכבת צריכה לעצור, במקרה ויפעלו קרנועים חשמליים אז לכל מיני הגבלות קצרות לא תהיה השפעה גדולה.
כבר המציאו מפלגים למהירות גבוהה
לפני "כמה שנים טובות". השאלה היא, למה לא נעשה בהם שימוש בקו "מהיר" זה?
 

raminec

New member
כבר המציאו מפלגים למהירות גבוהה
לפני "כמה שנים טובות". השאלה היא, למה לא נעשה בהם שימוש בקו "מהיר" זה?
יש כבר היום מפלגים למהירות גבוהה
במחלף הרכבתי שנמצא בסמוך לגנות. אני מעריך שגם במחלפים הרכבתיים שבסמוך לדניאל יונחו מחלפים שכאלו. בכל מקרה, לכל מחלף יש את מהירות הסף שלו שגם אם היא גבוהה יחסית היא לא חייבת להיות 150 קמ"ש וזה, מן הסתם, יעכב את נסיעת הרכבות.
 

easylivin

New member
יש כבר היום מפלגים למהירות גבוהה
במחלף הרכבתי שנמצא בסמוך לגנות. אני מעריך שגם במחלפים הרכבתיים שבסמוך לדניאל יונחו מחלפים שכאלו. בכל מקרה, לכל מחלף יש את מהירות הסף שלו שגם אם היא גבוהה יחסית היא לא חייבת להיות 150 קמ"ש וזה, מן הסתם, יעכב את נסיעת הרכבות.
לא ידעתי,
 

Rubim88

New member
יש כבר היום מפלגים למהירות גבוהה
במחלף הרכבתי שנמצא בסמוך לגנות. אני מעריך שגם במחלפים הרכבתיים שבסמוך לדניאל יונחו מחלפים שכאלו. בכל מקרה, לכל מחלף יש את מהירות הסף שלו שגם אם היא גבוהה יחסית היא לא חייבת להיות 150 קמ"ש וזה, מן הסתם, יעכב את נסיעת הרכבות.
היא גם לא תהיה נמוכה..
אני מעריך 100-130 קמ"ש, והשינוי הנקודתי במהירות לא יגרום לעיכוב משמעותי במידה וישתמשו בקרנועים..
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה