אושרה תרופה מעכבת פרוטאז בוירוס הפטיטיס C

ב ן ח ו ר י ן

Member
מנהל
אושרה תרופה מעכבת פרוטאז בוירוס הפטיטיס C

תרופה בשם ויקטרליס אושרה על-ידי ה-FDA לטיפול בהפטיטיס C (צהבת מסוג C- ויקיפדיה). התרופה שייכת לתרופות אשר מעכבות את אנזים הפרוטאז בתוך הוירוס וכך מונעות את שכפולו.
 

deathcaster

New member
אם כבר תרופות

אנו צפויים לשינוי דרמטי בשוק התרופות לדילול ומניעת קרישת הדם, חברת רפא עומדת לשווק תרופה ממקור טבעי שתהווה תחרות לקומדין המפורסמת (תרופת הדגל של תרו). והרופאים מרוצים כי זה הולך להפוך את חייהם לקלים יותר כי היא עם ONSET ארוך יותר משל קומדין שלא מחייב בדיקות דם (PT/PTT) בתדירות כה גבוהה שנדרשת מטיפול בקומדין. העלות לטווח ארוך הולכת מן הסתם להיות נמוכה יותר.
 

zlp

New member
תוכל בבקשה להרחיב ולקשר?

כדאי לקנות מניות?
 

deathcaster

New member
זה עדיין לא סגור סופית

ההסכם בין רפא ליצרנית.. אז אני מעדיף שלא לזרוע תקוות שווא... מניות?! לא צריך להגזים
 

peach20

New member
מה זה onset ולמה אונסט קצר...

מצריך בדיקות דם? מה זה pt\ptt ? אתה מתכוון שהעלות תפחת בגלל שלא יצטרכו בדיקות דם? כמה כבר עולה בדיקת דם? כל מי שלוקח קומדין (דווקא די הרבה אנשים), צריכים לעשות כל הזמן בדיקות דם? (באיזו תדירות???)
 

פולספגן

New member
זה לתפקודי קרישה

המחיר שעולה הבדיקה הוא פחות רלוונטי כי מה שקריטי זה הצורך שבגללו צריך לעשות אותם ...
 

deathcaster

New member
תשובות

PT/PTT זו הבדיקה הנפוצה ביותר של קרישת דם, ב הסבר "שכונתי" ביותר: כמה זמן לוקח עד ש-2 חלבונים שאחראים לתהליך קרישת הדם "עושים את העבודה שלהם". אונסט הוא הזמן שכמות מסוימת של תרופה גורמת לאפקט שמצפים לו, זהו מונח פרמקולוגי. כל אונסט, ארוך וקצר, של פרמטר דם מצריך בדיקות דם, אחרת לא ניתן לקבוע את האונסט (טוב זה לא מדויק... אבל שכונתית זה בסדר). אם האונסט של תרופה גדול יותר היא מועילה לטווח זמן ארוך יותר וכך צריך פחות בדיקות דם. "אתה מתכוון שהעלות תפחת בגלל שלא יצטרכו בדיקות דם?"- העלות של הקופה בגלל פחות בדיקות דם תפחת, אבל הכוונה שלי היא שהתרופה המדוברת אמורה להיות זולה יותר מקומדין (כמובן שציבורית ללקוח הפשוט זה יעלה אותו סכום של מנת תרופה). "כמה כבר עולה בדיקת דם?"- למערכת הרפואית קיצוץ ניכר של בדיקות דם = חסכון ניכר של שעות עבודה= הקטנת הוצאות. לאזרח הפשוט שיש לו ביטוח רפואי, בדיקת הדם לא עולה כסף (בדיקות דם שגרתיות כמובן) "כל מי שלוקח קומדין (דווקא די הרבה אנשים), צריכים לעשות כל הזמן בדיקות דם?"- כן "באיזו תדירות???"- זה לא נוסחת קסם, כל חולה והתדירות שנקבעת לו ע"י רופא המשפחה, באופן כללי לחולה נורמטיבי שנוטל קבוע לפי המינון שנקבע לו קומדין והוא מאוזן... אחת לחודש. חולים שאינם מאוזנים (למשל אידיוטים שלא שומרים על תזונה נכונה שצריך לשמור כשנוטלים קומדין) - אחת לשבוע.... ויש הרבה אידיוטים כאלה.
 

peach20

New member
תודה על התשובה המפורטת...עוד שאלה...

קומדין משמש לדילול דם, אז אתה מתכוון שיש צורך לשמור על רמה מסוימת של התרופה בדם על מנת שלא יווצרו דימומים-לכן עושים בדיקות דם כל הזמן? איזו דיאטה צריכים כשלוקחים קומדין?
 

deathcaster

New member
תגובה

"קומדין משמש לדילול דם, אז אתה מתכוון שיש צורך לשמור על רמה מסוימת של התרופה בדם על מנת שלא יווצרו דימומים-לכן עושים בדיקות דם כל הזמן?"- מי שמקבל קומדין באופן קבוע, יש לו היסטוריה רפואית של קרישי דם (בין אם בעקבות הריון שהסתבך/אירוע מוחי/אירוע לבבי/מחלה אוטואימונית/מחלת דם/תסחיפי דם בריאות ושאר מרעין בישין) הוא צריך להיות במעקב קבוע כי אם לא יקח מדללי דם, הוא עלול לסבול מקריש דם חוזר, אם יקח יותר מדי... אכן ייווצרו שטפי דם ובמקרים חמורים יותר גם דימומים שונים ומשונים. " איזו דיאטה צריכים כשלוקחים קומדין?- אם את חברה בקופ"ח כללית יש מידע מאוד מפורט באתר הקופה, אני מניח שבקופות אחרות זה גם קיים. בגדול צריך להימנע ממזונות עשירים בברזל ולאכול מעט מאוד או אפילו בכלל לא מזונות המכילים ויטמין K.
 

פולספגן

New member
ואם ייקח יקבל אירוע מוחי כפי שקיבל אריק שרון

שהיה בפיקוח אצל 2 פרופ' שהם טובי המומחים בארץ.
 

deathcaster

New member
תרשי לי לא להתייחס לשטויות שלך ובבקשה לא

להרוס את הפורום הזה
 
למעלה